17 Aralık 2013 Salı

ANNEMDEN SÖZLER

(Rahmetli babamın sözlerini not etmemiştim... İnsanımızın anne ve babasının sözlerini kaydetmesi bir birikimin kuşaklar boyu aktarılmasını sağlayabilir).


İnsanın alacası içindedir
Hayatta enayiler olmazsa akıllılar nasıl para kazanacak (Yanlış yapılan alışverişler için söylenmiştir).
Ben sizin için yaşıyorum.
Beş parmağın beşi de bir değil
Allah kullarını imtihan eder, sabırlı olun.
Anne, rüşvetsiz dosttur. Karşılıksız verir.
Kanlım olsun kardeşim olsun.
Sabır acıdır ama meyvesi tatlıdır.
Herkesin aklı kendisine güzel.
Deveni bağla ondan sonra Allaha emanet et
Keskin sirke kendi küpüne zarar verir.
Büyük lokma yut, büyük konuşma
Her karanlık gecenin bir sabahı vardır.
Besmele ile atılan her adım hayra doğru gider.
Allah kötüye düşürmesin
Sabah ola hayrola
Allah kıskançların şerrinden korusun
Söz gümüşse sukut altındır
Varsın asarın bırak erbabın tekrar eylesin
Yüzüne bak, merhametinden maraz doğar
Allah, insanların merhametini insanların elinden almasın
Hatalar yapılmadan doğrular bulunmuyor.
Allah kullarına diyor ki, veriyorum, imtihan ediyorum seni.

Aşk gelince akıl tatile çıkarmış
(2011)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder