15 Ekim 2019 Salı

ÖNERİLER İÇİN EN ÖNEMLİ GERÇEK


ÖNERİLER İÇİN EN ÖNEMLİ GERÇEK

Bülent Ağaoğlu
Antalya, 15.10.2019


1981 yılında turizm masterı yapmaya başlamadan önce kaynakça alanıyla tanıştım. Daha sonra bu tanışıklık boyutlandı. Bilgi Çağı’nın büyük önemi fark ettim. Bilgi Çağı’nın kavramları çok ilgimi çekiyordu. Bunlardan birisi de “Bilgi Yönetimi” idi.
Çalışmakta olduğum Milliyet’te 1999 yılında Öneri Sistemi kurulmuştu. Kalite Sistemi kurma çalışmaları kapsamında öneri sistemi uygulanmaya başladı.
Bu sayede sistem ile ben de tanışmıştım. Çok ilgimi çekmişti, hatta “Niçin Öneri Sistemi” başlıklı bir makale hazırlamış ve yöneticilerin katıldığı bir toplantıda sunumunu yapmıştım. Önerilerimle de sisteme katkıda bulunmaya çalışmıştım. Konuya olan ilgim rastladığım haber ve makaleleri arşivlemekle devam etmişti.
Sistem kurulduktan sonra 300 önerinin 150’sini ben vermiştim.
Bu konuyu içselleştirmiştim.
Süreçte önerilerimi yazarken, değerlendirmeler ve cevaplar geliyordu, sistem üzerinden diğer çalışma arkadaşlarımının önerilerini de okuyabiliyordum, bunların da üzerinde düşünüyordum.
Önerilerin çağrışım etkisinin öneminin ne kadar büyükolduğunu özellikle fark etmiştim.
2013 yılında “Önerti Sistemleri kaynakçası” hazırlamıştım. http://www.mikrobeta.com.tr/dosyalar/56_Oneri.pdf
Tespit ettiğim bir kaynak beni Özellikle çok etkilemişti.
40 Years, 20 Million Ideas: The Toyota Suggestion System Hardcover – November 1, 1990 * by Yuzo Yasuda (Author)* https://www.amazon.com/40-Years-Million-Ideas-Suggestion/dp/0915299747
Sistem 1951 yılında kurulduğuna göre 1990 yılında kadar Toyota şirketine çalışanlar tarafından senede 500 bin öneri verilmiş…
Aşağıdaki iki haberde söz edilen Toyota’nın dünyanın en değerli markası olması ile, şirkette kurulu öneri sistemi arasında ilişki olduğunu düşünüyorum. Görüşüm budur.
Toyota En Değerli Markalar Sıralamasında Lider. Toyota, Interbrand Marka Danışmanlığı Ajansı tarafından gerçekleştirilen "Dünyanın En Değerli Markaları” araştırmasının otomobil kategorisinde zirvedeki yerini korudu. https://www.toyota.com.tr/about/news_and_events/toyota-en-degerli-markalar-siralamasinda-liderligi-birakmiyor.json
Önemli olan;
Kuruluşlardaki çalışanlara yönelik öneri sitemlerinde, Arama konferanslarında, ortak akıl, beyin fırtınası toplantılarında katılanlardan öneri toplama çalışmalarınında hiçbir şekilde öneri verecek olanların ve  öneri verenlerin motivasyonun bozacak şekilde kişinin önerisini aşağılamamak,  küçümsememek, hor görmemek, ona sözlü veya yazılı şekilde bildirerek yargılamamaktır.
İstanbul’un güçlendirilmesi için öneri derleme çalışmaları yapılacaksa bu önemli motivasyon gerçeğini paylaşırım.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder