16 Ocak 2020 Perşembe

GENÇLERİMİZ VE SATINALMA SÜRECİNDE BİLGİYE ÖNEM VERME DAVRANIŞI



GENÇLERİMİZ VE SATINALMA SÜRECİNDE BİLGİYE ÖNEM VERME DAVRANIŞI

Bülent Ağaoğlu
İstanbul, 16.1.2020

Bilgi ile ilgilenme, bilgiyi takip etme, bilgiye önem verme konusunda sorunlu bir sosyal yapımız olduğunu veri alırsak aşağıdaki yazının ifade ettikleri yeni bir gelişmeyi haber veriyor.
Beklenir ki konuyu analiz edecek anketler yapılsın, bulgular ortaya konulsun… Yüksek lisans tezleri hazırlansın.

Yaşar Süngü’nün “Yeni nesil, yorumları okumadan satın almıyor” Başlıklı Yazısından Alıntılar
15 Oca 2020, Çarşamba
“Siyaset, spor, ekonomi ve sağlık konularında uzmanlık seviyesinde yorum yapmayı çok sevdiğimizi biliyordum ama bunu bilmiyordum.
“Moda alışverişini internet üzerinde yapan kullanıcılar arasında Avrupa’nın en fazla yorum yazan ve okuyan ülkesi olarak Türkiye zirvede yer alıyormuş.
GLAMI Türkiye’nin araştırma sonuçlarına göre, tüketicilerin yüzde 97’si moda alışverişlerinde hem yorumları okuyor, hem de yorum yazıyor.
Araştırmaya göre yalnızca yüzde 3’ü yorumları hiç okumadığını belirtirken yüzde 57’si yorumları her zaman okuduğunu ifade etmiş.
Yorum yazanlar arasında da Türkiye’deki kullanıcılar yüzde 90 ile zirvede yer almış.
Katılımcıların ifadelerine göre, tüketicilerin yalnızca yüzde 5’i negatif, yüzde 85 pozitif ya da nötr yorumlar yazıyormuş.
Türkiye’nin zirvede olduğu moda alışverişi yorumlarını okuyan kullanıcıların ülkeleri, Yunanistan, Macaristan ve Çekya şeklinde sıralanıyor.
**
Peki kullanıcı yorumları satın alma kararını etkiliyor mu?
Uzmanlara göre etkiliyor.
Özellikle Z kuşağı dediğimiz ki bunlar internetten alışverişin en büyük müşterileridir.
Yeni neslin kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriklere daha fazla güvendiğine dikkat çekiliyor.
GLAMI Türkiye İletişim ve Marka Müdürü Melike Huska’ya göre, Türkiye’deki kullanıcılar hem yorum yazma hem de okumada Avrupa’nın en önde gelen topluluğu.
E-ticaret sitelerindeki kullanıcı deneyimine uygun yorum bölümleri hem arama motoru optimizasyonuna hem de sayfaya gelen kullanıcının satın alma kararına pozitif etki ediyor.”

Yani Z kuşağı marka reklamlarına aldanmıyor. Satın almadan önce araştırma yapıyor. Ürün hakkındaki fikrini de gizlemiyor.
Okuyarak, araştırarak fikir sahibi oluyorsa ve bunu ifade ediyorsa bu iyi bir şeydir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder