14 Ocak 2020 Salı

KİMLER 'HOLİSTİK İNSAN'?



21.9.2014 tarihinde Holistik Akademi’de (http://www.holistikakademi.com/ ) Aydın Arıtan’ın “Holistik Kavramına Giriş” başlıklı seminerine katıldım.

Aldığım notlardan birisi de; “Holistik İnsan (1) hayata yüksek bir farkındalıkla bakar; (2) hayata olumlu bakar; (3) hayata sorgulayıcı bir şekilde bakar” şeklindeydi.

Buradan hareketle “Holistik İnsan Kimdir” sorusunun cevabını bulmaya çalıştım.

12.12.2009 tarihli http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/13178813.asp linkinde “Holistik insanın özellikleri” başlığı altında kısa ve öz bilgiler buldum. (Ayrıca Aydın Arıtan’ın “Holistik İnsan” adlı kitabının 246-250. sayfalarında da bilgiler vardı.

Sonrasında, Holistik İnsan tanımından hareketle benzer ve yakın kavramları bulmaya çalıştım. ( TÜRK DİL KURUMU'NUN 'Eş ve Yakın Anlamlı Kelimeler Sözlüğü'nde de aşağıdaki kavramların eşanlamlılarını aradım. -  http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_esanlamlar&view=esanlamlar). Aşağıdaki liste ortaya çıktı.

“Keşke bütün bu kavramları denemeler çerçevesinde anlatan bir kitap olsa” diye hayal ettim… Aşağıdakilerin her birisinin gösterdiği ana davranışlar da (özellikleri) yazılabilir.  

Akil Adamlar
Bilge
Derviş
Erdemli
Eren
Ermiş
Evliya
Holistik İnsan
Kamil
Mistikler
Mutasavvıf
Mürşit
Olgun
Sağduyulu kimse
Ulu
Yüce


TDK BÜYÜK TÜRKÇE SÖZLÜK’TE İLGİLİ MADDELER


Akil
Bilge
Derviş
Eren
Evliya
Kamil
Olgun
Sağduyu
Ulu
Yüce

MİSALLİ TÜRKÇE SÖZLÜK’TE İLGİLİ MADDELER (İLHAN AYVERDİ)
Akil
Bilge
Derviş
Erdem
Eren
Evliya
Fazilet
Kamil
Olgun
Sağduyu
Ulu
Yüce


DİYANET VAKFI İSLAM ANSİKLOPEDİSİ


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder