22 Ocak 2020 Çarşamba

SORGULANMAMIŞ TUZ EZBERİ


SORGULANMAMIŞ TUZ EZBERİ


Bülent Ağaoğlu

İstanbul, 22.1.2020


Günde 3 tansiyon hapı kullanıyorum.

Normal insan gibi tuz kullanırsam hemen tansiyonum yükseliyor.

Fakat hiç tuz kullanmamaktan dolayı da 5 sene önce bir hastanenin acil servisine gittim.

Aşırı halsizdim. Kalp çarpıntım vardı.

Durumumdan dolayı sonumun geldiğini sandım. "Buraya kadarmış" dedim.

Hastaneye taksi çağırıp gidecek durumda değildim.

Evde kızım sayesinde hastaneye gidebildim.

Doktor "tuzlu ayran için mineraller sodyumu da içerecek şekilde azalmış" dedi.

Sonra öğrendim ki tuzsuzluk ölüme sebebiyet verebiliyormuş. Bunun tıbbi bir adı da var: Hiponatremi.

"Hiponatreminin Bulgu ve Semptomları:
Hiponatremi hastalarının çoğunluğu asemptomatik olmakla birlikte, çeşitli bulgu ve semptomlar gelişebilir.

Bulgu ve Semptomlar:
Dezoryantasyon, letarji, baş ağrısı, kusma, huzursuzluk, nöbetler, koma, kalıcı beyin hasarı, ölüm.". http://www.aio.com.tr/hiponatremi.html 

Sorun, sevgili doktorlarımızın detay vermemelerinde olsa gerek.

Tansiyon Hastalarına "çok da tuzsuz kalmayın. Yemeklerinize az tuz serpin. Hiç tuz kullanmama ölüm sebebidir" demeleri gerekmez mi...

Tansiyon hastaları eksik ve yanlış yönlendirme yüzünden sorgulanmamış bir ezberi ülke çapında maalesef birçok sevgili doktorumuz yüzünden yayıyorlar.

--------------------------------.

"Sodyum eksikliğinin oluşmasının başlıca nedenleri arasında; Yetersiz tuz alımı, tuz alınmadan fazla miktarda su tüketilmesi, böbrek hastalıkları, yanıklar ile ishal, kusma ve terleme yolu ile vücudun tuz kaybetmesinin geldiğini anlatan Pınar kural Enç daha sonra şunları kaydetti;". 21.3.2014. https://www.medimagazin.com.tr/hekim/tr-sodyum-eksikligi-beyni-olmusuz-etkiliyor-2-81-57287.html



Google: "yetersiz tuz alımı"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder