Lego Konulu Bazı
Yayınlar
Bülent
Ağaoğlu
Balıkesir,
27.6.2021
KİTAPLAR
LEGO Asla
Sadece Lego Değildir
* Roy T. Cook, Sandra Bacharach THE KİTAP * 2018. 288s. https://www.kitapyurdu.com/kitap/lego-asla-sadece-lego-degildir/479584.html&filter_name=lego
Lego
Fikirler Kitabı - Hayal Gücünü Özgür Bırak * DOĞAN EGMONT ÇOCUK KİTAPLARI * Yazar: Kollektif * |
200 sayfa. 2017-01-16. https://www.kitapyurdu.com/kitap/lego-fikirler-kitabi--hayal-gucunu-ozgur-birak-/414324.html&filter_name=lego
https://www.kitapyurdu.com/index.php?route=product/search&filter_name=lego
TEZLER
YÖK Tez
Sisteminde Arama kriteri: Tez adı: lego (veya) dizin:lego.
BURCU
GÜNDOĞDU * 2020 * Meslek lisesi öğrencilerine lego robotikle algoritma
öğretiminin bilgisayarca düşünme, bilişsel yük ve başarıya etkisi * The
effect of algorithm teaching on vocational high school students' computational
thinking, cognitive load and achievement * Atatürk Üniversitesi * Yüksek Lisans
* Eğitim ve Öğretim = Education and Training
SEVDE KOCA * 2020
* Eğitsel robot uygulamalarının öğrencilerin kodlamaya dönük bilişsel
çıktılarına etkisinin incelenmesi * Investigation of the effect of
educational robot applications on students' cognitive outcomes towards coding *
Amasya Üniversitesi * Yüksek Lisans * Eğitim ve Öğretim = Education and
Training
TÜRKAN AYBİKE
AKARCA * 2019 * Fen bilgisi öğretmen adaylarına 'Su' temasının LEGO robotik
uygulamaları ile öğretiminin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi * Examination
of teaching the theme 'Water' to pre-service science teachers with LEGO
robotics applications based on different variables * Ondokuz Mayıs Üniversitesi
* Yüksek Lisans * Eğitim ve Öğretim = Education and Training
LEYLA UŞENGÜL
* 2019 * Lego wedo 2.0 eğitiminin öğrenenlerin fen bilimlerine yönelik
akademik başarı ve tutumları ile bilgi işlemsel düşünme becerilerine etkisi
* The effect of lego wedo2.0 education on the academic achievement, attitudes,
and computational thinking ski̇lls of students in science classes * Fırat
Üniversitesi * Yüksek Lisans * Eğitim ve Öğretim = Education and Training
MEHMET BURAK
AYGEN * 2018 * Fen bilgisi öğretmen adaylarının bütünleşik öğretmenlik
bilgilerinin desteklenmesine yönelik stem uygulamaları * Stem applications
for supporting integrated teacher knowledge of science teacher candidates * Fırat
Üniversitesi * Yüksek Lisans * Eğitim ve Öğretim = Education and Training
SİMGE AKÇAY *
2018 * Robotik FeTeMM uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının
akademik başarı, bilimsel süreç becerileri ve motivasyonları üzerine etkileri* The
effects of robotic STEM applications on science teachers' academic success,
scientific process skills and motivations * Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi * Yüksek
Lisans * Eğitim ve Öğretim = Education and Training
BERKAN AVCI *
2017 * Lego Mindstorms robotik projelerinin öğretmen adaylarının teknolojik
pedagojik alan bilgisi, problem çözme becerileri ve bilimsel yaratıcılıkları
üzerine etkisi * The effect of teacher candidates on lego mindstorm
robotics projects on technological pedagogical content knowledge, problem
solving and scientific creativity * Marmara Üniversitesi * Yüksek Lisans * Eğitim
ve Öğretim = Education and Training
BARIŞ
ÇUKURBAŞI * 2016 * Ters yüz edilmiş sınıf modeli ve lego-logo uygulamaları
ile desteklenmiş probleme dayalı öğretim uygulamalarının lise öğrencilerinin
başarı ve motivasyonlarına etkisi * Examine the effect of the problem based
learning activities supported via flipped classroom and lego-logo practices on
the high school students' success and their motivation * Sakarya Üniversitesi *
Doktora * Eğitim ve Öğretim = Education and Training
YAVUZ SİLİK *
2016 * Eğitsel robotik uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının
problem çözme becerilerine etkisi * Effect of educational robotics
applications on problem solving skills of science teacher candidates * Karadeniz
Teknik Üniversitesi * Yüksek Lisans * Eğitim ve Öğretim = Education and
Training
HABİBE KAZEZ
* 2015 * İlkokul 2. sınıflarda Lego MoreTomath eğitsel aracınının
matematikte problem çözme, akıcılık, anlama ve akıl yürütme becerilerine
etkisi: Bir vaka incelemesi * The effects of the use of lego moretomath
instructional tool on the 2nd graders' math problem solving, fluency,
understanding and reasoning skills: The case study * Fırat Üniversitesi * Yüksek
Lisans * Eğitim ve Öğretim = Education and Training
MEHMET
TEMİZKAN * 2014 * Eğitimde yenilikçi yaklaşımlar: Robot uygulamaları * Innovative
approaches in education: Robotic applications * Gazi Üniversitesi * Yüksek
Lisans * Eğitim ve Öğretim = Education and Training
EDA ÖZDOĞRU *
2013 * Fiziksel olaylar öğrenme alanı için Lego program tabanlı fen ve
teknoloji eğitiminin öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel süreç
becerilerine ve Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutumlarına etkisi * The
effect of Lego programme based science and technology education on the students
academic achievement, science process skills and their attitudes toward Science
and Technology course for pyhsical facts learning field * Dokuz Eylül Üniversitesi
* Yüksek Lisans * Eğitim ve Öğretim = Education and Training
NURİ TÜTÜNCÜ
* 2019 * Görsel iletişimde göstergebilimsel analiz; Lego afişleri çözümlenmesi
örneği * Semiotic analysis in visual communication; Lego posteranalysis
example * Ordu Üniversitesi * Yüksek Lisans * Güzel Sanatlar = Fine Arts
BAHAR GÜREVİN
* 2019 * Öğrencilerin fırst lego lig (FLL) turnuvalarına yönelik
tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi * Study of students
'attitudes for first lego league (FLL) tournaments in terms of various
variables * Fırat Üniversitesi * Yüksek Lisans * Eğitim ve Öğretim = Education
and Training
HİLAL UĞUZ * 2019
* Lego robotikle programlamanın ortaokul öğrencilerinin problem çözme
becerilerine ve başarılarına etkisi * The effect of programming with lego
robotics on secondary school students' problem solving skills and achievements
* Atatürk Üniversitesi * Yüksek Lisans * Eğitim ve Öğretim = Education and
Training
CANAN GÜNEŞ *
2019 * Lego destekli oyun eğitimi alan ebeveynlerin 60-72 aylık çocuklarının
oyun alışkanlıklarının incelenmesi * Examination of play habits of
60-72-month-old children of lego-supported play education parents * İstanbul
Aydın Üniversitesi * Yüksek Lisans * Eğitim ve Öğretim = Education and Training
ASLIHAN
BOYRAZ * 2019 * İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin maddenin yapısı ve
özellikleri ünitesindeki başarılarına legolarla zenginleştirilmiş işbirlikçi
öğrenme yönteminin etkisi * The effect of cooperative learning enriched
with lego onseventh grade students' achievements in the unit ofstructure of
matter and its properties * Erciyes Üniversitesi * Yüksek Lisans * Eğitim ve
Öğretim = Education and Training
ÖZGE ERDOĞAN
* 2019 * Robotik lego uygulamaların fen bilgisi öğretmen adaylarının
21.yüzyıl becerileri üzerindeki etkilerinin incelenmesi * Investigation of
the effects of robotic lego applications on 21 st century skills of science
teacher candidates * Amasya Üniversitesi * Yüksek Lisans * Eğitim ve Öğretim =
Education and Training
ŞÜKRÜ ÜNVER *
2017 * Lego mindstorms NXT robot kiti için GPS sensörü geliştirilmesi ve
mobil robotun oransal kontrol algoritmasıyla navigasyonu * Developing GPS
sensor for Lego mindstorms NXT and navigation of mobile robot with proportional
control algorithm * Afyon Kocatepe Üniversitesi * Yüksek Lisans * Elektrik ve
Elektronik Mühendisliği = Electrical and Electronics Engineering
KİBAR SUNGUR
* 2013 * Yöntem olarak mühendislik-dizayna ve ders materyali olarak legolara
öğretmen ile öğretmen adaylarının bakış açılarının incelenmesi * Investigation
of in service and pre service science teachers perspectives about
engineering-design as an instructional method and legos as an instructional
material * Erciyes Üniversitesi * Yüksek Lisans * Eğitim ve Öğretim = Education
and Training
YUNUS YALÇIN
* 2012 * Lego nxt ile robot uygulamaları eğitim materyali geliştirilmesi
* Lego nxt robot applications and development of educational material * Afyon
Kocatepe Üniversitesi * Yüksek Lisans * Bilgisayar Mühendisliği
Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol = Computer Engineering and Computer Science and
Control
ESRA ÇAYIR * 2010
* Lego-logo ile desteklenmiş öğrenme ortamının bilimsel süreç becerisi ve
benlik algısı üzerine etkisinin belirlenmesi * Assignment the effect of
learning environment supported by lego-logo on science process skill and self
concept * Sakarya Üniversitesi * Yüksek Lisans * Eğitim ve Öğretim = Education
and Training
EMRE
GÜNTÜRKÜN * 2009 * Yapı oyuncaklarının tarihsel ve yapısal gelişimi (LEGO
örneği ile) * Historical and structural development of construction toys
(Using the example of LEGO company) * Marmara Üniversitesi * Yüksek Lisans * Endüstri
Ürünleri Tasarımı = Industrial Design
MAKALELER
ARAMA
KRİTERİ: https://dergipark.org.tr/tr/search?q=title%3A+lego+OR+keywords%3A+lego§ion=articles
Robot Eğitim
Seti Lego NxtUğur FİDAN , Yunus YALÇIN , (2012), Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri
Dergisi, Cilt 12, Sayı 1, 2011, 1 - 8
Bu çalışmada Lego
Nxt robot eğitim setine değinilmiş, set kullanılarak örnek bir çalışma
yapılmıştır. Donanım kısmı tamamlanan robot Mindstorm Nxt Education, Microsoft
:Net ve Microsoft Robotics Studio dilleri ile programlanmıştır. Çalışma sonunda
Lego Nxt ile robot tasarlamanın ve programlamanın karmaşık yapının aksine çok
basit olduğu ve robot tasarım sürecinde karşılaşılan sorunların minimum düzeye
indiği görülmüştür.
LEGO Destekli Oyun Eğitimi
Alan Anne Babaların 60-72 Aylık Çocuklarının Oyun Alışkanlıklarının İncelenmesiCanan GÜNEŞ , Belma TUĞRUL , (2019), İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,
Cilt 5, Sayı 2, 2019, 137 - 161
Araştırmanın
amacı, Lego Destekli Oyun Eğitim Programı’nın 60- 72 aylık çocuklarının oyun
alışkanlıklarına ve aile ile etkileşimlerine etkisinin belirlenmesidir. Lego
eğitim öncesi, İstanbul ilinde bulunan bağımsız anaokuluna devam eden 60-72
aylık çocuklar ile görüşme tekniği kullanılarak, ailelerine ise anket tekniği
kullanılarak veriler toplanmıştır. Çocuklara uygulanan görüşmede çocukların
Lego ile etkileşimleri ve dijital ürünlerle etkileşimleri belirlenmiştir.
Ailelere uygulanan anket formunda ise ailelerin demografik özellikleri,
çocukların oyun alışkanlıkları, çocukların dijital ürünlerle etkileşimleri,
ailenin dijital ürünlerle ilgili düşünceleri, çocuklarının Lego ile
etkileşimlerine yönelik sorular yöneltilmiştir. Araştırma kapsamında ailelere Lego
Destekli Oyun Eğitimi verilmiştir ve Lego Destekli Oyun Eğitim sonrası
çalışmanın amacı doğrultusunda çocuklarla son görüşme yapılmış ve Lego ve
dijital ürünlerle etkileşimlerine yönelik sorular yöneltilmiştir. Ailelerine
ise Lego Destekli Oyun Eğitimi’ne, çocukların Lego ile etkileşimlerine,
ailelerin çocuklarıyla etkileşimlerine ve çocuklarının dijital ürünlerle
etkileşimlerine yönelik sorular yöneltilerek geri bildirimleri alınmıştır. Lego
Destekli Oyun Eğitim Programı’nın çocukların oyun alışkanlıklarını etkilediği,
Lego ile etkileşimlerini arttırarak Lego’yu daha fazla tercih ettikleri
belirlenmiştir. Ayrıca çocukların dijital ürünlerle etkileşimlerinde azalma
olduğu ve aileleriyle oyun oynama sürelerinde artış meydana geldiği
belirlenmiştir.
History and Educational
Potential of LEGO Mindstorms NXTMemet ÜÇGÜL , (2013), Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,
Cilt 9, Sayı 2, 2012, 127 - 137
LEGO Mindstorms
NXT’lerin Tarihi ve Eğitsel Potansiyeli: Robotların eğitsel amaçlarla kullanımı
giderek artmaktadır. Eğitimcilerin robotların eğitsel potansiyelinin farkına
varmaları ve uluslararası robot turnuvalarının popülerlik kazanmasının
robotların eğitsel kullanımına katkısı büyüktür. Birçok üniversite ve okul,
teknoloji ve robotlar konulu yaz kampları düzenlemektedirler. LEGO Mindstorms
NXT en popüler ve en çok kullanılan eğitsel robot setleridir. Bu robot
setlerinin geçmişi, Seymour Papert’in LOGO çalışmalarına dayanmaktadır. Bu
çalışmaların 1960’larda eğitim teknolojisine büyük etkileri olmuştur. Bu tarama
çalışmasının amacı son zamanlarda eğitimcilerin ilgisini çeken, robotların
eğitsel amaçlarla kullanımına yönelik çalışmaları inceleyerek, LEGO Mindstorms
NXT robot setlerinin eğitim amaçlı kullanım potansiyellerinin belirlenmesidir.
Robotlar eğitimde en çok FTMM (Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) eğitimini
desteklemek amaçlı kullanılmışlardır. Bu konuda yapılan çalışmaların büyük bir
bölümü robotların FTMM eğitimine pozitif etkisiyle sonuçlanmıştır. Robotların
eğitimde bir diğer kullanım alanı ise çocukların keşfetme, eleştirel
düşünebilme ve sosyal becerilerini geliştirme amaçlıdır.
LEGO Robotik Öğretim
Uygulamalarının Kabulü Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik
ÇalışmalarıBarış ÇUKURBAŞI , Gamze YAVUZ KONOKMAN , Bekir GÜLER , Seçil Eda KARTAL , (2018), Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,
Cilt 7, Sayı 1, 2018, 191 - 214
Çalışma
kapsamında öğretmen adaylarının LEGO Robotik öğretim uygulamalarını benimseme
ve kabul etme durumlarını belirlemek için “LEGO Robotik Öğretim Uygulamalarının
Kabulü” ölçeğinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Ölçek geliştirme çalışması
2016-2017 öğretim yılında Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi 3. ve 4.
sınıflarında öğrenim gören 360 öğretmen adayıyla gerçekleştirilmiştir. Ölçek
deneme formu öğretmen adaylarına uygulanmadan önce çalışma grubunun tamamına
LEGO Mindstorms EV3 ve LEGO Mindstorms EV3 setinin öğrenme öğretme süreçlerinde
nasıl kullanılabileceğine ilişkin temalarda video gösterimiyle tanıtım yapılmıştır.
Madde analizi çalışmaları korelasyona dayalı analiz yöntemiyle
gerçekleştirilmiş; ölçeğin faktör yapısı açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör
analizi çalışmalarıyla ortaya konmuştur. Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör
analizi çalışmaları ölçeğin tek faktörlü dört bileşenli bir yapıya sahip
olduğunu göstermektedir. Ölçek bileşenleri algılanan fayda, algılanan kullanım
kolaylığı, tutum ve kullanıma yönelik niyet olarak adlandırılmıştır. Ölçeğin
bütününe ilişkin hesaplanan Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı .956; ölçeğin
bileşenlerine ilişkin Cronbach Alfa güvenirlik katsayıları ise sırasıyla
.924; .929; .834 ve .915 olarak hesaplanmıştır. Açımlayıcı ve doğrulayıcı
faktör analizi çalışmaları ile hesaplanan Cronbach Alpha değerleri LEGO robotik
öğretim uygulamalarını kabulü ölçeğinin geçerli ve güvenilir bir veri toplama
aracı olduğunu göstermektedir.
İlkokul Matematik Öğretiminde
Yeni Bir Yaklaşım: Lego MoretoMathHabibe
KAZEZ , Zülfü GENÇ ,
(2016), Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi,
Cilt 5, Sayı 2, 2015, 59 - 71
Matematik dersi
günlük hayatta sıklıkla kullanılan ve çağımızdaki pek çok gelişmenin özellikle
de teknolojik yeniliklerin temelinde yer alan bir bilim dalıdır. Matematik
öğretiminde kullanılan MoretoMath ise, ilkokul 1 ve 2. sınıf öğrencilerine
yönelik hazırlanan bir aktivite setidir. Bu araştırmada Lego MoretoMath setinin
hedef kitlesinden biri olan ilkokul 2. Sınıflarda matematik dersinde akıl
yürütme ve problem çözme becerilerini geliştirmeye dayalı etkinliklerde 10
hafta süreyle uygulanması sırasında sınıf öğretmeninin sete dair yazılım, eğitim
programı, materyal ve uygulama boyutu hakkındaki görüşlerinin anlaşılması
amaçlanmıştır. Nitel bir durum çalışması olarak dizayn edilen araştırmada veri
toplama aracı olarak gözlem formu ve yarı yapılandırılmış açık uçlu mülakat
soruları kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda sınıf öğretmeninin aktivite
içindeki soruların bazılarını öğrenci seviyesine göre zor bulduğu, soruların
bazı konularda Milli Eğitim programına göre farklılıklar gösterebildiğini
düşündüğü görülmüştür. Yazılımın soyut kavramları somutlaştırmada büyük önem
taşıdığını düşündüğünü, kullanımının kolay olduğunu ve yapı oyuncakları veya
basit araç gereç olarak kullanılan Lego parçalarının ise olaya başka bir boyut
katarak öğrencinin psiko-motor gelişimine yönelik ve temel matematik yeterliklerinin
kazanımına yönelik büyük bir katkısı olduğu şeklinde fikir belirttiği
görülmüştür. Öğretmenin görüşlerinin ise MoretoMath’ in sınıf ortamında
kullanımını kolaylaştırmaya ve uygulamayı geliştirmeye yönelik olmasından
dolayı gelecekte seti kullanacak bireylere yol gösterici olması açısından
önemli olduğu düşünülmektedir.
STEM Eğitimi Çerçevesinde
Robotik Turnuvalara Yönelik Öğrenci ve Takım Koçlarının Görüşleri (Bilim
Kahramanları Buluşuyor Örneği)İsmail Dönmez , (2017), Eğitim Bilim ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi,
Cilt 2, Sayı 1, 2017, 25 - 42
Bu çalışmanın amacı
STEM eğitimi çerçevesinde “First Lego League/Bilim Kahramanları Buluşuyor”
turnuvasına katılmış olan ortaokul, lise öğrencileri ve takım koçlarının
turnuva süreci, robot tasarımı, programlama ve işbirliği hakkındaki görüşlerini
belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma modellerinden durum çalışması
kullanılmıştır. Veriler betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmiştir.
Araştırmanın çalışma grubunu; Ankara yerel turnuvasına katılmış 15 ortaokul ve
lise öğrencisi ve bu takımları çalıştıran 3 takım koçu oluşturmaktadır.
Çalışmada nitel veri toplama araçlarından biri olan görüşme tekniği
kullanılmıştır. Katılımcıların görüşlerini belirleyebilmek için altı sorudan
oluşan yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen kodlar,
Miles ve Huberman uyuşum yüzdesi ile hesaplanmış ve uyuşum yüzdesi öğrenciler
için %95.60, takım koçları için %90 olarak bulunmuştur. Öğrencilerle
gerçekleştirilen görüşmelerde robot kitlerinin eğlenceli ve fonksiyonel olduğu,
öğrencilerin ilgisi çektiği, motivasyonlarını arttırdığı, araştırmaya ve
bilimsel çalışmalara karşı ilgilerini arttırdığı belirlenmiştir. Takım
koçlarının görüşleri de öğrenciler ile paralel olmasının yanında turnuva
sürecinin şeffaf olmayan bazı kriterler barındırdığını, turnuvanın Lego
ürünlerin pazarlanması açısından bir gösterge olarak da değerlendirilmesi
gerektiğini ifade etmişlerdir. Araştırma bulguları, turnuvanın Zollmann
(2012)’ın ifade ettiği STEM okuryazarlığı boyutlarından kişisel, toplumsal ve
ekonomik ihtiyaçlar ve bilişsel, duygusal ve psikomotor eğilim alanlarına
hizmet ettiğini göstermektedir.
LEGO MINDSTORMS EV3 ROBOT
PROGRAMLAMA ARAYÜZÜNÜN İNCELENMESİİsmail Kunduracıoğlu , (2018), Journal of Educational Technology and Online Learning,
Cilt 1, Sayı 1, 2018, 28 - 46
Günümüzde
programlama eğitiminin değeri giderek arttığı ve bu eğitimin ilkokul düzeyinde
verilmeye başladığı görülmüştür. Bununla paralel olarak programlama araçları da
çeşitlilik kazanmıştır. Klasik programlama eğitiminin yeni başlayanlar ve
özellikle yaşı küçük çocuklar için zor olabilmesi nedeniyle blok programlama
dilleri geliştirilmiştir. Blok programlama şeklinde yeni başlayan öğrenenler
programlama öğrenmeye daha kolay adapte olmaktadır. Programlama eğitiminin
yaygınlaşmasıyla blok programlama da gelişmiş ve robotların bloklarla
programlanması için birçok dil ve materyal geliştirilmiştir. Bunlar arasında en
yaygın olarak kullanılanlardan biri Lego Mindstorms EV3 robotu ve yazılımı
olmuştur. Bu çalışmanın amacı programlama eğitiminde kullanılan Lego Mindstorms
EV3 robotunu tanıtmak, programlama arayüzünü incelemek ve nasıl kullanılabileceğine
yönelik bilgiler vermektir.
ROBOTİK UYGULAMALARIN FEN
BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BAZI 21.YÜZYIL BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN
İNCELENMESİÖzge ERDOĞAN , Murat KURT , Mehmet TOY , (2020), Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi,
Cilt 7, Sayı 4, 2020, 117 - 137
Bu çalışmada Lego
setleri ile yapılan uygulamalar ile fen bilgisi öğretmen adaylarının bazı
21.yüzyıl becerileri üzerinde etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma
Amasya Üniversitesinde Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim dalı 3.sınıfta öğrenim
gören 6 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Örneklem belirlemede kolay
ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verileri
öğretmen adaylarının sürecin başında, ortasında ve sonunda kullandıkları zihin
haritaları, günlükler ve yarı yapılandırılmış görüşmeden oluşmaktadır. Eğitsel
robotik uygulamasında yeni bir ürün ortaya çıkarmak öğretmen adaylarının
motivasyonlarını artırarak sürecin eğlenceli geçmesini sağlamıştır. Robot
modellerini programlama aşamasında biraz zorlandıkları için motivasyonları
düşmüştür. Bunun yanında yapılan robot etkinlikleri ile problem çözme,
yaratıcılık, işbirliği, iletişim gibi 21.yüzyıl becerilerinden öğrenme ve
yenilik becerileri alanlarına etki ettiği sonucuna ulaşılmıştır.
THE INVESTIGATION OF THE
EFFECTS OF ROBOTIC-ASSISTED PRACTICES IN TEACHING RENEWABLE ENERGY SOURCES TO
SEVENTH-GRADE STUDENTS IN SECONDARY SCHOOLSibel ACİSLİ , (2017), The Eurasia Proceedings of Educational and Social Sciences,
Cilt 6, 2017, 167 - 172
: The purpose of
the study is to teach the robotics-assisted lego training sets and renewable
energy sources to 7th grade students in secondary school and examine the
effects of practices on academic achievement and scientific process skills of
students. The research was carried out with 20 students which study in the 7th
grade of secondary school. A single group pre-test-post test model which is one
of the pre-test designs, was used in the study. In the research, it was tried
to be taught the renewable energy sources to students by using the Lego®
Mindstorms EV3 Training Kit and the Lego® Renewable Energy Kit. The practice
lasted total for 20 hours as 3 stages. At the first stage, Lego® Mindstorms EV3
Training Kit and Lego® Renewable Energy Kit were introduced to the students. At
the second stage of the practice solar energy related materials and at the
final stage wind energy materials of the practice were ensured to be designed
by students, and it was made them do activities. In the research, as a mean of
collecting data, "Alternative Energy Resources Achievement Test"
developed by Mercan Höbek (2014) in order to measure the success of students on
the topic of renewable and non-renewable energy sources, "Scientific
Process Skill Test" developed by Okey, Wise and Burns (1985) and
translated and adapted to Turkish by by Geban, Aşkar and Özkan (1992) in order
to determine whether there is any change in the scientific process skills of
the students and "Semi-structured interview form" in order to
evaluate the perspectives of students on the use of legos as a course material,
were used. The data obtained in the study were evaluated through the SPSS package
program. In the light of this study, it was determined how students perceive
education with legos as a method oriented the subject of renewable energy
sources.
KOKTEYL İÇECEĞİ HAZIRLAYAN VE
SERVİS YAPAN ROBOT OTOMASYONUMehmet GÜROL ,
(2009), Technological Applied
Sciences, Cilt 4, Sayı 2, 2008, 242 - 255
Günümüzde
robotların büyük bir çoğunluğu endüstri alanında kullanılmaktadır. Sanayi tipi
robotlar boyama, sızdırmazlık, kaynak, montaj, makinelere parça yükleme ve
boşaltma işlerinde, beyaz eşya, otomotiv endüstrilerinde sıkça
kullanılmaktadır. Robotlar, insanın hareket sahasını üç-dört kat
genişletebilmektedir. Robotlar hassaslık ya da güç gerektiren işleri, büyük bir
hızla hatasız olarak yerine getirebilmektedir. Bu yüzden robot teknolojilerini
geliştirmede büyük şirketler (Sony, Honda
)
üniversiteler ve teknoloji kurumlarıyla baş başa gitmektedirler [1]. Bu benzetim projesinde, Lego Mindstorms Robotic Invention System 2.0 seti
ile Scorbot ER V Plus Robot Kolunu birlikte kullanarak, farklı içeceklerden
belirli bir oranda alınıp, kokteyl içeceği hazırlanarak, bu içeceğin servis
aracı ile istenilen noktaya nakli gerçekleştirilmiştir. Oluşturulan
otomasyonunda, öncelikle Scorbot ER V Plus robot kolu yardımı ile içeceklerden
belirli oranda alınarak bir kokteyl içeceği hazırlanmaktadır. Daha sonra
hazırlanan kokteyl içeceği robot kolu yardımı ile lego setlerinden oluşturulmuş
olan servis aracına bırakılarak içeceğin istenilen yere nakli
gerçekleştirilmiştir.
Preservice Teachers’ Views
About Flipped Classroom ModelBarış ÇUKURBAŞI , Mübin KIYICI , (2017), Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 12, Sayı
23, 2017, 87 - 102
This study aimed
at examining the views of preservice teachers regarding teaching activities
carried out by using the Flipped Classroom (FC) model. Case study was employed
as a qualitative research method under the study. Criterion sampling one of the
purposeful sampling methods was used in the study, where fifteen preservice
teachers in their senior year in Science Teaching Department constituted the
study group. A questionnaire consisted of 7 open-ended items was developed by
the researchers for purpose of use as a data collection tool in the study. The
data obtained from the study group were analyzed by means of content analysis.
Upon the study, it was observed that the participants had initially been highly
biased towards the FC, but the students' biases were finally eliminated at the
end of the study. Moreover, they conveyed their opinions on the FC specifically
in terms of communication/interaction, educational benefit and affective
characteristics. From a student's perspective, the participants reported their
views on the use of Facebook as an FC and they mainly pointed out to its
educational benefits. Whereas, from a teacher's perspective, they reported
their views on educational benefits, the content of the FC and their roles as
teachers.
The Opinions of Middle School
Students, High School Students, PreService Science Teachers and Science
Teachers about Robotic-Assisted Practices in Teaching Renewable Energy SourcesSibel ACISLI , (2018), The Eurasia Proceedings of Educational and Social Sciences,
Cilt 11, 2018, 163 - 169
In this research,
it is aimed to determine views related about training renewable energy source
assisted by robotic education to middle school students, high school students,
candidate science teachers and science teachers. In the study, this subject has
been tried to teach by using the Lego® Mindstorms EV3 Training Kit and the
Lego® Renewable Energy Kit. In the study one group pretest-posttest
experimental design was used. The study group of study consists of a total of
eighty people including twenty middle school students, twenty high school
students, twenty preservice science teachers and twenty science teachers. The
training has been proceeded on four stages through eighty hours. Middle school
students were trained about robotics in the first stage, high school students
were trained in the second stage, preservice science teachers were trained in
the third stage and science teachers were trained in the last stage,
respectively. In the research, semi-structured interview form has been used for
defining opinions and suggestions of middle school students, high school
students, candidate science teachers and science teachers about lego assisted
training. The data obtained from the research has been analyzed by SPSS packet
program. In the light of this study, it is defined how middle school students,
high school students, candidate science teachers and science teachers perceived
this education with legos as a technique.
Özel Yeteneklilerin Eğitiminde Lego Ev3 Robotlarla
Tamsayılarda İşlemlere Yönelik Bir Etkinlik Geliştirme ÇalışmasıTaha MEMİŞ ,
(2020), Çocuk ve Medeniyet, Cilt 5, Sayı 10, 2020, 435
- 446
Bu çalışmanın
amacı, tam sayılarda toplama ve çıkarma işlemi konusunun öğretiminde yaşanan
zorlukları, soyut olan matematiksel kavramları somutlaştırarak özel yetenekli
öğrencilerin yaşadıkları sıkıntıları gidermektir. Bu çalışmada özel yetenekli
öğrencilerin robotlar ile tamsayılarda işlemlere yönelik ders planının
uygulanması sonucunda negatif tam sayılarda işlemlerde informal bilgiye ulaşım
süreci gözlemlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Gaziantep ilindeki
Şahinbey Bilim ve Sanat Merkezi’nde eğitim görmekte olan 2 özel yetenekli
6.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Bu çalışma nitel bir çalışma olarak
tasarlanmıştır. Robotlarla tasarlanan ders planının öğrencilerin veri analiz
süreci ve tahmin becerilerine nasıl bir etkisi olduğu daha iyi anlamak için
durum analizi uygulanmıştır. Bu sayede öğrencilerde meydana gelen gelişimlerin
detaylı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada oluşturulan ders planı
öğrencilere uygulanmıştır. Ders planı iki aşamadan oluşmaktadır. İlk aşamasında
öğrencilere 0’ın sayı doğrusundaki yeri ve negatif sayıların varlığı
sezdirilmeye çalışılmıştır. İkinci aşamada ise öğrencilere robot setleri ile
yapılan etkinlik ve modellemeler sayesinde tam sayılarda toplama ve çıkartma
işleminin matematiksel mantığı kazandırılmaya çalışılmıştır. Çalışmanın sonucunda
öğrencilerin negatif tam sayıların sayı doğrusundaki yerlerini rahatlıkla ifade
edebildikleri ve negatif tam sayılarda işlem mantığını anlamlandırdıkları
gözlemlenmiştir. Tam sayılarda işlemler ve sayıların yönü kavramı robotun
hareketleri ile ilişkilendirilmiştir. Robotlar sayesinde öğrencilerin negatif
sayıları daha rahat ifade edebildikleri gözlemlenmiştir.
Research Trends in Lego and
Robotic Usage in Education: A Document AnalysisHabibe KAZEZ , Zülfü GENÇ , (2016), Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi,
Cilt 5, Sayı 1, 2015,
The purpose of
this study is to examine Lego and robotics interventions in education. For this
aim, 45 master's theses and doctoral dissertations published between 1991 and
2014 with Lego, robotic, and first Lego league keywords were examined. Data
were classified according to methods, sample sizes, and variables. Results and
suggestions from the manuscripts were also categorized. Document analysis was
conducted in order to identify and show general trends. Findings are presented
descriptively with charts and tables. The topic was most popular in 2013, and
almost half of the studies preferred quantitative methods. Surveys were the
most popular data collecting tool, and interviews were second. Sample size
changed according to research method, and secondary school students were the
most common participants. Surprisingly, most researchers omitted details about
data collection time and process. Of those who responded, most dedicated 6 to 8
weeks to data collection. Generally, results showed that incorporating Lego and
robotics leads to increased motivation and self-confidence, just like every new
technology. Some researchers investigated Lego and robotic usage and perception
of gender stereotypes with positive outcomes. Using Lego and robotics also
reduced anxiety towards math and science in women. Nearly all researchers
suggested longer term studies to gain a clearer vision about this topic. The
results of this study will be helpful for guiding future research in this
area.Keywords: Lego, robotic, document analysis
XXI. Yüzyıl Türkiye’sinde
Gelenekle Modernite Arasında Din Algıları ve Dindarlık Formları: Sosyolojik Bir
BakışALİ KÖSE , (2016), Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi,
Cilt 49, Sayı 49, 2014, 5 - 27
Türkiye’de
1990’lardan beri dinî hayata dair saha araştırmaları yapılmaktadır. Bu
araştırmaların bulguları, Türk halkının büyük bir çoğunluğunun dinî inanca
sahip olduğunu ve kendisini dindar olarak gördüğünü göstermektedir. Aynı
zamanda bu bulgular halkın yine önemli bir kısmının kendisini modern olarak
nitelendirdiğine de işaret etmektedir. Türk halkının tecrübesi modernlikle
dindarlığın çelişmeyeceği bir hayat tarzının mümkün olduğunu göstermiştir. Bu
makale Türkiye’deki dinî hayatın modernleşme-sekülerleşme etkileşimindeki
dönüşümünü ele almaktadır. Türk halkı, reform, feodalizm, endüstrileşme,
bilimsel ilerlemeler ve şehirleşme gibi modernizmin temel parametrelerini
Avrupa’dan farklı yaşamış, bu da onun sekülerleşme tecrübesini Batı
ülkelerinden farklılaştırmıştır. Bu makale, dinin, modernleşmeyle iç içe
geçişini Türkiye örneklemi üzerinden ele almakta, her iki unsurun birbirine
etkisini somut örnekler üzerinden tartışmaktadır. Bu etkileşimin en güzel
meyveleri, İslâmî bankacılık, yeşil pop ve İslâmî modadır. Ayrıca makale Batı
toplumlarındaki sekülerleşme sürecini açıklayan “lego” ve “vekil din”
teorilerinin Türk toplumu için geçerliliğini de tartışmaktadır.
EĞİTSEL ROBOT SETLERİ İLE FEN
ve TEKNOLOJİ DERSİ BASİT MAKİNALAR KONUSUNUN ORTAOKUL 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN
STEM BECERİ DÜZEYLERİNE VE DERSE DÖNÜK TUTUMLARINA ETKİSÖzgen KORKMAZ , Bahadır ACAR , Recep ÇAKIR , Feray UĞUR ERDOĞMUŞ , Esra ÇAKIR , (2019), Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, Cilt 9,
Sayı 2, 2019, 372 - 391
Bu araştırmanın
amacı, eğitsel robot setlerinden Lego Mindstorms Ev3 tabanlı etkinliklerin
ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersine karşı tutumlarına ve
STEM beceri düzeylerine etkisini ortaya koymaktır. Çalışmada karma yöntem
kullanılmıştır. Çalışmanın nicel boyutunu yarı deneysel desen oluşturmaktadır.
Çalışmanın nitel boyutunda görüşme formu ile nitel veri toplanmış ve içerik
analizi yapılmıştır. Bu çalışmada verilerin toplanmasında “Fen ve Teknoloji (FT)
Dersine Yönelik Tutum Ölçeği”, “STEM Beceri Düzeyleri Algı Ölçeği” ve 16 açık
uçlu sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Fen ve Teknoloji (FT) Dersine
Yönelik Tutum Ölçeği 5 faktörden ve 20 maddeden oluşmakta ve iç tutarlılık
katsayısı α= 0,8739’dur. STEM Beceri Düzeyleri Algı Ölçeği ise 3 faktör, 38
maddeden oluşmakta ve iç tutarlılık katsayısı α=0,969’dur. Araştırmanın çalışma
grubunu 57 7. Sınıf öğrenci oluşturmaktadır. Deney grubunda basit makinalar
konusu işlendikten sonra, Lego eğitim setleri kullanılarak öğrencilerin basit
makinalar tasarlamaları sağlanmış, ayrıca basit makinaların kullanıldığı
robotlar yapmaları istenmiştir. Kontrol grubunda ise konu geleneksel yöntemle
anlatılmıştır. Elde edilen veriler üzerinde aritmetik ortalama, standart sapma
ile t testi yapılmış ve nitel verilerin de ışığında şu sonuçlara ulaşılmıştır:
STEM eğitim yaklaşımının temel STEM beceri düzeylerine anlamlı düzeyde ve derse
dönük tutumlarına kısmen katkı sağlamaktadır. Ayrıca öğrencilerin derse karşı
ilgisinde artış olduğunu belirlenmiştir.
(MOSAIC MOTIFS STRUCTURE): A
PROPOSED STRATEGY IN TEACHING FASHION DESIGN PRACTICAL COURSESRehab Ragab MAHMOUD HASSAAN , (2021), International E-Journal of Advances in Education,
Cilt 6, Sayı 18, 2020, 315 - 325
The Objective of
the current study is to investigate effectiveness of using a new strategy which
is founded by the researcher and had been called (Lego Building Technique),
proposed strategy appropriates for practical fashion courses such as: hand
embroidery, machine embroidery, fabrics dyeing, fabrics printing and painting,
textile structure and design, hand weaving, hand crochet and tricot and all
hand crafts courses. The proposed strategy (Lego Building Technique) had been
launched through the experience of teaching hand Embroidery course for Nizwa
University