11 Ağustos 2023 Cuma

Gereken miktarda su içmemek kalp-damar sistemine ne gibi zararlar verir…

 

Gereken miktarda su içmemek kalp-damar sistemine ne gibi zararlar verir…

 

11.8.2023

 

 

1

“Su, vücudumuzdaki besin maddelerini hücrelere taşır ve hücrelerdeki atıkları alır, vücut ısısını dengeler, eklemleri ve iç organları kayganlaştırır, kan dolaşımını sağlar, kalp damar fonksiyonlarını korur2. Yapılan araştırmalar da kilo vermekten baş ağrısına, böbrek taşından ruh haline kadar pek çok önemli konuda su içmenin faydalarını ortaya koymaktadır.https://www.arcelik.com.tr/su-aritma-blog/su-icmenin-faydalari

2

Su, bütün organların ve dokuların çalışması için gerekli olan kan dolaşımına gerekli zemini sağlar. Kalp-damar sistemi, solunum sistemi, sindirim sistemi, üreme sistemi, sinir sistemi ile böbrek, beyin ve karaciğerin düzgün çalışması, yeterli su tüketilmesine bağlıdır3.” https://www.arcelik.com.tr/su-aritma-blog/su-icmenin-faydalari

3

“Su, insan hayatı için oksijenden sonra en önemli ikinci ihtiyaç olarak gösteriliyor. Çünkü kanın %83’ü, kemiklerin %22’si, beynin ve kasların %75’i sudan oluşuyor.” https://www.memorial.com.tr/saglik-rehberi/su-icmeniz-icin-15-hayati-neden

4

“Suyun kandaki domino etkisi

Damar içinde dolaşan kanın büyük bir kısmı sudan oluşur. Kan, hücreler için gerekli oksijeni taşır. Su tüketimi yetersiz olursa, kan hacmi azalır, kan dolaşımı hızı yavaşlar, kan koyulaşır, aritmi gelişir, tansiyon düşer, tansiyon düşmesine bağlı bayılmalar görülebilir. Bu da kalbe ve diğer organlara giden kan miktarını azaltır, koyulaşan kan damarların tıkanmasına neden olabilir. Özellikle hayati öneme sahip olan beyin damarları ve kalp koroner damarları gibi ince damarlarda tıkanmalara neden olarak kalp krizi ve felç gibi hastalıkların ortaya çıkmasını kolaylaştırır.” https://www.acibadem.com.tr/hayat/bol-su-icmek-neden-onemli/

5

“Yeterli miktarda su tüketimi yapıldığında, kan hacminiz artar ve kalbiniz vücudunuza kan pompalamak için çok çalışmak durumunda kalmaz. Bu da, kaslarınıza daha fazla oksijen ve besin verildiği anlamına gelir ve kişinin fiziksel performansını arttırır.” https://www.drmahmutdogan.com/blog/su-icmenin-faydalari

6

“Vücudumuzda beyinde %85, kanda %80, kaslarda ise %70 oranında su bulunduğu için bunun önemini ve bu ihtiyacı karşılanması gerektiğini daha iyi anlayabiliriz.” https://www.sabah.com.tr/saglik/2022/07/25/suyun-faydalari-nelerdir-su-icmek-zayiflatir-mi-gunde-ne-kadar-icilmeli

7

“Vücuda alınan su sindirim sisteminde emildikten sonra kana geçer. Kan dolaşımı ile vücuda dağılır ve kılcal damarlardan çıkarak doku sıvısını oluşturur. Hücre içinde bazı kimyasal reaksiyonlara katıldıktan sonra tekrar hücre dışına çıkar ve tekrar doku sıvısına dönüşür. Dokulardan kan dolaşımına katılır. Kan dolaşımı aracılığı ile böbreklere gelerek önemli bir kısmı idrar olarak vücut dışına atılır.” https://www.milliyet.com.tr/gundem/su-icmenin-faydalari-nelerdir-gunde-kac-bardak-su-icmek-gerekir-2846826

 

8

“Su aynı zamanda kan basıncını kontrol eden elektrolitlerin dengelenmesine ve taşınmasına da yardımcı olmaktadır.” https://www.memorial.com.tr/  * : ( https://tinyurl.com/2b4s637p )

 

9

Susuzluk kalbi yoruyor ama soğuk suya dikkat!

Vücuda alınan su miktarı yeterli değilse, kalp de bu durumdan olumsuz etkilenmektedir. Susuzluk kalpte ritim sorunlarına yol açabilmektedir. Özellikle kalp sağlığı için su tüketimine özen gösterilmelidir. Kalp hastalarının içtikleri suyun ısısına da dikkat etmelidir. Su, aşırı soğuk olmamalıdır. Kalp hastalarının aşırı soğuk su içmeleri, yemek borusunun soğumasına ve damarlarda büzüşmesine neden olabilir.”. https://www.memorial.com.tr/ * : ( https://tinyurl.com/2b4s637p )

10

“Vücutta susuzluğun olması halsizlik ve yorgunluk hissine neden olmaktadır.”.

https://www.memorial.com.tr/ ** : https://tinyurl.com/2b4s637p

11

“Tansiyonu dengeler : Kanın yüzde 90’ı sudan oluşur. Su içmek, kan hacmi ve kan basıncını doğrudan etkiler. Yeterli su içilmemesi durumunda kan basıncı dengesi ayarlanamaz, tansiyonda yükselişe neden olabilir.”. https://www.acibadem.com.tr/hayat/az-su-icmenin-vucuda-9-etkisi/

12

“Susuzluk, Kalbinizi ve Kaslarınızı Etkiler

Kronik susuzluk, kanın hacminde azalmaya ve kalbin daha fazla çalışmasına neden olur7. Düşük kan hacmi, kan basıncının ve kandaki oksijen miktarının düşmesine neden olduğunda ise hayati tehlike yaratabilen hipovolemik şoka yol açabilir8. Hipovolemik şokta kalp, vücuda yeterli kanı pompalayamaz, bu da böbrek ve beyin hasarlarına, kol ve bacaklarda kangrene, kalp krizine, diğer organların zarar görmesine ve hatta ölüme neden olabilir9.

Ayrıca elektrik sinyallerini taşıyan elektrolitler, susuzluk nedeniyle dengesini kaybederse sinyallerde karışıklık olabilir. Bu da istemsiz kas kasılmalarına, hatta bilinç kaybına sebebiyet verebilir10.” https://www.arcelik.com.tr/su-aritma-blog/yeterli-miktarda-su-icmemenin-zararlari

8 Ağustos 2023 Salı

Erkin Koray çok farklıydı.

 Erkin Koray çok farklıydı. 


8.8.2023


Bu gece (7.8.2023) kaybettiğimiz Erkin Koray çok farklıydı. Türk Pop Müziğinde en farklı olan belki de oydu. Bizde hakkını vererek farklı olan insanlar az mıdır… Erkin Koray örneği belki bizlere farklı olmanın önemini hatırlatır.

Rahmetliyi Kumburgaz’da yazlığımız bulunduğu sahilde kumda kızıyla otururken 1973-1976 arasında bir yılda görmüştüm. Çok şaşırmıştım… Halk adamı…

Ruhu şad olsun.

…………………………………….

Webden bazı alıntılar;

“Babasının sahip olduğu radyo sayesinde farklı müzik türlerini dinleyerek müziğe olan tutkusunu geliştirmiştir.” 

“Erkin Koray, getirdiği yenilikler, farklı türleri bir araya getirme yeteneği ve geniş repertuarı ile Türk müziğine önemli katkılar sağladı.”

“Anadolu rock, psychedelic rock ve hard rock gibi farklı türlerdeki eserleriyle dikkat çeken Koray, Türk müziğine önemli katkılarda bulunmuştur”

“Erkin Koray, Türk müzik sahnesinin önemli isimlerinden biridir ve farklı türlerde özgün eserler vermiştir. Anadolu rock, psychedelic rock ve hard rock gibi ...”

"Müziğinin yanı sıra Erkin Koray, farklı enstrümanları bir araya getirerek farklı bir sound oluşturmasıyla da dikkat çekti."

"Doğu ve batı müziklerinin nasıl sentezlenebileceği konusunda birçok müzisyene yön veren Erkin Koray, farklı türlerdeki yorumlarıyla dikkat çekmiştir. Örneğin; Cemalim, Köprüden Geçti Gelin gibi Türk halk müziği parçalarını da Nihansın Dideden, Kıskanırım gibi Türk sanat müziği parçalarını da özgün bir şekilde yorumlamıştır. Bunların yanında Arabesk-rock, psychedelic rock, hard rock türlerinde önemli çalışmalara imza atmıştır. Ayrıca kendisi elektro bağlamayı icat etmesiyle de tanınmaktadır."


 


Disleksi konulu bazı kitaplar (Tam metni webde mevcut ) (Türkçe yayınlanmış 33 kitap, 11 kitapçık)

 

Disleksi konulu bazı kitaplar

(Tam metni webde mevcut )

(Türkçe yayınlanmış 33 kitap, 11 kitapçık)

 

Bülent Ağaoğlu

İstanbul, 17.7.2023, 4.8.2023

 

Türkçe kitaplar

Disleksi Derneği Yayınları

Kitapçıklar

Yabancı Kitaplar

Dijital Disleksi Kütüphaneleri

Google üzerinde yaptığımız dyslexia pdf book aramasından seçtiklerimiz

 

 

Türkçe kitaplar;

Aile Eğitim Rehberi: Ruhsal Duygusal Bozukluğu Olan Çocuklar, Hiperaktivite, Kaygı Bozuklukları, Özgül Öğrenme Güçlüğü. Ankara: T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü, 2014.  Tam metin: https://www.aile.gov.tr/media/5636/ruhsal-duyusal-bozuklugu-olan-cocuklar-aile-egitim-rehberi.pdf

Başgül, Şaziye Senem : Özgül Öğrenme Güçlüğü. Doç. Dr. Şaziye Senem Başgül Çocuk ve Ergen Psikiyatristi HKU Psikoloji (Uzm. Dr. Figen Şenkösem in katkıları ile). [46]s. https://docplayer.biz.tr/51247794-Ozgul-ogrenme-guclugu.html

Çifci, Musa: Açıklamalı Okuma Terimleri Sözlüğü. Uşak, 2013. 196s. https://docplayer.biz.tr/203304933-Aciklamali-okuma-terimleri-sozlugu.html

Diskalkulik Çocukların Yaşadıkları Sorunlar Ve Çözüm Önerileri Matematik Öğrenmede Parmakla Sayma. Yılmaz Mutlu, Zekeriya Çam, Emir Feridun Çalışkan. Diskalkuli Derneği, 80s. https://docplayer.biz.tr/220714484-Matematik-ogrenmede-parmakla-sayma.html ** https://etkiniz.eu/wp-content/uploads/2021/11/DES_AB_361_compressed-1.pdf

Disleksi Öğrenme Güçlüğünde Güncel Yaklaşımlar Ve Gelecek Hedeflerinin Belirlenmesi Çalıştay Raporu. 26-27 Kasım 2015, Antalya. 34s. https://docplayer.biz.tr/17445556-Cvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcv-bnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbn.html

Disleksi: Anne Babalar İçin Rehber. 2007. 76 S. (Tam metin : https://dyspel.org/en/component/docman/doc_download/7-dypatec-guide-turkish-final-20071104-web-small.html

Disleksi: Disleksili bir öğrenci hakkında bilmeniz gerekenler. Öğretmen el kitabı. (Bu  rehber  2014-2016 yılları arasında Isparta İl  Milli  Eğitim  Müdürlüğü  koordinatörlüğünde  ve Romanya Iasi şehri Inspectratul Scholar Judetean kurumu  ortaklığında  yürütülmekte  olan  "Saklı Yıldızlar"  isimli  AB  Erasmus+  Stratejik Ortaklıklar Projesi  kapsamında  Isparta  İl  Milli  Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanarak yayınlanmıştır). [39]s. https://docplayer.biz.tr/24542898-Disleksi-ayirt-edici-ozelligi-dogru-ve-veya-akici-okuma-yazma-yetersizligi-olan-bir-cesit-ogrenme-guclugudur.html

Disleksili Çocuklara Yönelik Teorik Ve Pratik Destek Eğitimi Rehberi.  (Tam metin:  http://insanadair.com/wp-content/uploads/2019/04/Disleksi-Kitap-T%C3%BCrk%C3%A7e.pdf )

Dyslang: Disleksi ve Ek Akademik Dil Öğrenimi Modül 11 İyi Uygulamalar Türk örnekler. Editör: Claire Özel. https://docplayer.biz.tr/404998-Modul-11-iyi-uygulama-turk-ornekleri.html

Dystrans Projesi Geçiş Dönemi Destek Kiti (O2) Anne Baba Rehberi. Bu çalışma İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü Koordinatörlüğünde altı ortak ülkeden proje ortaklarının işbirliği ile hazırlanmıştır. Ulusal proje ekipleri içeriğin oluşturulmasında her konuda katkı sağlamıştır. Bu çalışmadaki tüm bilgilerden Ulusal Proje Ekipleri sorumludur. Tüm yayın hakları saklıdır. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü, İstanbul, Türkiye, 2019. (Tam metin: https://istanbul.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_12/05103521_2-_ANNE_BABA_REHBERY.pdf )

Dystrans Projesi Geçiş Dönemi Destek Kiti (O2) Öğretmen Rehberi. Bu çalışma İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü Koordinatörlüğünde Altı ortak ülkeden proje ortaklarının işbirliği ile hazırlanmıştır. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü, İstanbul, Türkiye, 2019. (Tam metin :  http://istanbul.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_12/05103521_1-_GUIDE_FOR_TEACHERS.pdf )

DysTRANS-İlkokuldan Ortaokula Geçiş Sürecinde Disleksi Sorunu Olan Öğrencileri Desteklemek. Uluslararası Analiz. 25.06.2018. (Tam metin: https://fatihram.meb.k12.tr/meb_iys_dosyalar/34/10/908796/dosyalar/2018_07/11124144_ULUSLARARASI_ANALYZ.pdf )

Eskiili, Barkan : Klinik Bakış Açısıyla Öğrenme Bozukluğuna Bilişimsel Bir Yaklaşım. İstanbul, 2021 Copyright 2021 by iksad publishing house. 170s. https://docplayer.biz.tr/212833407-Klinik-bakis-acisiyla-ogrenme-bozukluguna-bilisimsel-bir-yaklasim-dr-barkan-eskiili.html

Millî Eğitim Bakanlığı : Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi Öğrenme Güçlüğü. Ankara; 2014. (Tam metin : http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/%C3%96%C4%9Frenme%20G%C3%BC%C3%A7l%C3%BC%C4%9F%C3%BC.pdf )

Milli Eğitim Bakanlığı : Öğrenme Güçlüğü Olan İçin Bireyler Destek Eğitim Programı.  https://ookgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2021_07/09112608_21130110_Ogrenme_Guclugu.pdf

Millî Eğitim Bakanlığı MEGEP (Mesleki Eğitim Ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi): Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğrenme Güçlüğü. Ankara 2007. 35s. https://docplayer.biz.tr/16942139-T-c-milli-egitim-bakanligi-megep-mesleki-egitim-ve-ogretim-sisteminin-guclendirilmesi-projesi-cocuk-gelisimi-ve-egitimi-ogrenme-guclugu.html

Millî Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü: Özel Eğitim Ve Rehabilitasyon Merkezi Özel Öğrenme Güçlüğü Destek Eğitim Programı. Ankara: 2008. https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2013_09/04010347_zelrenmegldestekeitimprogram.pdf

Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek. (Tam metin : https://acikders.ankara.edu.tr/course/view.php?id=2896 )

Öğrenme Güçlükleri Ve Başarıyı Artırma Yolları. Hazırlayanlar Vetforall Proje Komisyonu . Antalya: 2010. (Tam metin: https://sandermtal.meb.k12.tr/meb_iys_dosyalar/34/39/762954/dosyalar/2021_03/31130029_OYrenme_guclukleri_ve_baYarYyY_artYrma_yollarY.pdf  )

Özel Gereksinimli Öğrenci Kılavuz Kitabı. OMÜ Engelli Öğrenci Birimi ve AÜ Engelli Öğrenci Birimi işbirliği ile hazırlanmıştır. Editörler: Dr.Öğretim Üyesi Serpil ALPTEKİN, Dr.Öğretim Üyesi Nesrin SÖNMEZ. Antalya, 2019. “Akdeniz Üniversitesi Yayınları No: 124”.  https://www.akdeniz.edu.tr/vendor/uploads/2019/12/K%C4%B1lavuzKitabi-kucuk.pdf

Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bıreyler “Aıleler Içın Rehber Kıtapçık”. Genel Yayın Yönetmenı Mehmet Nezır Gül Yayın Yönetmenı Ahmet Kaya Edıtör Prof. Dr. Ibrahım H. Dıken Dr. Murat Ağar Yazarlar Doç. Dr. Macıd Ayhan Melekoğlu Gökhan Yıldız. Genel Dızı Yayın No 7311. Tanıtıcı Yayınlar Dızı No 177. Isbn 978-975-11-5497-2 .  (Tam metin: http://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2021_02/04102620_OYRENME_GUCLUYU_OLAN_BYREYLER__TR.pdf )

Özel Öğrenme Güçlüğü Disleksi - Wordpress.Com. (Tam metin: http://disleksiakademi.files.wordpress.com/2011/04/dc3bcz-kitap-son.pdf  )

Özel Öğrenme Güçlüğü.  (Tam metin: https://elbistanram.meb.k12.tr/meb_iys_dosyalar/46/05/958573/dosyalar/2018_06/07121715_Yzel_YYrenme_gYYlYY_e-bYlten_SON.pdf )

Özgül Öğrenme Güçlüğü. https://dosyaism.saglik.gov.tr/Eklenti/52984/0/cocukluk-cagi-ruhsal-ve-gelisimsel-bozukluklaripdf.pdf

PREDYS: supporting children at risk of dyslexia at the transition period from preprimary to primary. Okul Öncesi Dönemden İlkokula Geçiş Sürecinde Disleksi Riski Taşıyan Çocukların Desteklenmesi (No 2019-1-Lv01-Ka201-060355) Pedagojik Çerçeve Raporu. Kocaeli İl Milli Eğitim Müdürlüğü Turkiye. (Tam metin: https://kocaeliarge.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_05/07200540_Predys_Pedagogical_Framework_1.pdf )

Smyth, Ian :  Özel Öğrenme Güçlüğü Problemi Yaşayanlar için Çalışma Becerilerini Geliştirme Rehberi. Yazan Dr. Ian Smyth. Ibıs Creative Consultants Ltd. Tarafından yayınlanmıştır.(2010) Bu kitabın Yayın Hakları Dr. Ian Symthe e aittir. 40s.  https://docplayer.biz.tr/16527690-Ozel-ogrenme-guclugu-problemi-yasayanlar-icin-calisma-becerilerini-gelistirme-rehberi-yazan-dr-ian-smythe.html

Türkiye Disleksi Meclisi : Türkiye’de özgül öğrenme güçlüğü olan bireylerin erken dönemde tanılanması sürecine ilişkin yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri/ Disleksi Öğrenme Güçlüğü Derneği. Ankara : Disleksi Öğrenme Güçlüğü Derneği, 2017. 20 sayfa ; 30 cm. [tespit kaynağı: https://www.toplukatalog.gov.tr/ ]. (Tam metin: https://docplayer.biz.tr/54794546-Turkiye-disleksi-meclisi.html )

Vassaf, Belkıs Halim : Öğrenme Yetersizliği. Ankara, MEB Yayınları. [2003?]. “MEB.Yayınları: 2222”. https://turhalatailk.meb.k12.tr/meb_iys_dosyalar/60/08/733842/dosyalar/2019_11/28155707_OYrenme_YetersizliYi.pdf

………………………..

Millî Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü: Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler "Aileler İçin Rehber Kitapçık" (Arapça). https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2021_02/04103124_OYRENME_GUCLUYU_OLAN_BYREYLER__ARPC.pdf

Millî Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü: Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler "Aileler İçin Rehber Kitapçık". (İngilizce). https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2021_02/04103719_OYRENME_GUCLUYU_OLAN_BYREYLER_YNG.pdf

 

Disleksi Derneği Yayınları;

“Yayınlarımız

http://disleksidernegi.com/yayinlarimiz

1.Ci Disleksi Çalıştayı Raporu. Disleksi Derneği. http://disleksidernegi.com/yayinlarimiz

2.Ci Disleksi Çalıştayı Raporu. Disleksi Derneği. http://disleksidernegi.com/yayinlarimiz

Covıt-19 (Pandemi) #Evdekal Sürecinde Özel Gereksinimli Çocukların Ve Ailelerin İhtiyaçları Saha Analiz Çalışma Ve Raporu

Cumhurbaşkanlığına Sunulan Rapor; Özel Eğitimde Disleksili Çocukların Yaşadığı Sorunlar Ve Çözüm Önerileri

Disleksili Bireylerin Profil Çıkarımı, Eğitim İhtiyaçları, Bu Bireylere Hizmet Veren Birimlerin İhtiyaç Analizi. https://www.kalkinmakutuphanesi.gov.tr/assets/upload/dosyalar/15.pdf

Disleksili Senaryom Belgesel Filmimiz (2016)

Engelsiz Dünya Çalıştayı Durum Özeti, Talep Ve Sunu Bildirimiz

Özgül Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Birey Ve Aileleri İçin Rehber

Problems Encountered In Dıagnosıng Indıvıduals Wıth Specıfıc Learnıng Dısabılıty And Support Educatıon Servıces In Turkey And Solutıon Suggestıons

Rehabilitasyon Merkezlerinin Disleksili Bireylere Katkısı, Velilerin Beklentileri Ve Bu Kuruluşların Verimlilik Analizi Araştırması. https://www.kalkinmakutuphanesi.gov.tr/dokuman/rehabilitasyon-merkezlerinin-ogrenme-guclugu-bireylere-katkisi-velilerin-beklentileri-ve-bu-kuruluslarin-verimlilik-analizi-arastirmasi/35

TBMM Engelli Çocuklar Ve Ailelerin Sorunlarına Çözüm Komisyon Raporu Yayınlandı

Türkiye'de Özgül Öğrenme Güçlüğü Olan Bireylerin (Disleksi) Erken Dönem Tanılama Sürecine İlişkin Yaşanan Sorunlar Ve Çözüm Önerileri. https://docplayer.biz.tr/54794546-Turkiye-disleksi-meclisi.html

http://disleksidernegi.com/yayinlarimiz

Kitapçıklar

Disleksi Öğrenme Güçlüğünde Güncel Yaklaşımlar Ve Gelecek Hedeflerinin Belirlenmesi Çalıştay Raporu. 26-27 Kasım 2015, Antalya. 34s. https://docplayer.biz.tr/17445556-Cvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcv-bnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbn.html

Disleksi veli rehberi. (Bu   rehber 2014-2016  yılları  arasında  Isparta  İl  Milli  Eğitim Müdürlüğü koordinatörlüğünde ve Romanya Iasi şehri Inspectratul Scholar Judetean kurumu ortaklığında yürütülmekte olan "Saklı Yıldızlar" isimli AB Erasmus+ Stratejik Ortaklıklar Projesi kapsamında Isparta İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanarak yayınlanmıştır.). [21]s. https://docplayer.biz.tr/24807444-Disleksi-veli-rehberi.html

Disleksi. [14]s. https://docplayer.biz.tr/202367275-Tanim-bateman-1967-critchley-1970-tarnopol-1971-habib-2000-banai-ve-ahissar-2006.html

EUPALT Hayat Boyu Öğrenme Projesi Disleksi Alanında Çalışan Profesyoneller İçin Avrupa Pasaportu (Sonuç 1: Rehber Kriterler İçin Anahtar Öğrenme Çıktıları FİNAL VE ARA DOĞRULAMA DOKUMANI). Bu proje Avrupa Komisyonu tarafından hibe edilmektedir. 19s. https://docplayer.biz.tr/15821747-Eupalt-hayat-boyu-ogrenme-projesi.html

Güncel Yenilikler Üzerinde Araştırma. 2014. 28s. (“Bu rapor, güncel bulguların sonuçlarına göre disleksik ve diğer öğrenme engelli öğrencilere yardım için hangi yazılım ve donanımların uygun olduğunu ve bu tür zorlukların üstesinden gelmek için yeni araçların tanıtımını amaçlayan yenilikçi projeleri özetler.”). https://docplayer.biz.tr/883915-Dagitilabilir-d2-1-guncel-yenilikler-uzerinde-arastirma.html

Kamu Özeti. İhtiyaç Analizi. 2014. 11s. (WP 3: Kavram Geliştirme WP Lider: Innovation in Learning Institute Versiyon: 1). https://docplayer.biz.tr/5671664-D-3-1-kamu-ozeti-ihtiyac-analizi.html

Kanpolat, Yavuz Erhan : Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar – I. Özel Eğitim II. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi. https://docplayer.biz.tr/30782078-Unite-1-ozel-egitim-ii-icindekiler-ars-gor-yavuz-erhan-kanpolat-hedefler-ogrenme-guclugu-olan-cocuklar-i.html ** https://docplayer.biz.tr/68591933-Unite-1-ozel-egitim-ii-icindekiler-ars-gor-yavuz-erhan-kanpolat-hedefler-ogrenme-guclugu-olan-cocuklar-i.html ** https://alonot.com/ata-aof-ozel-egitim-2-2-unite/

Okuldaki haklar. Disleksi Norveç (Dysleksi Norge) tarafından geliştirilen bir rehber DYSLEKSI. Yolu bulmaniza yardımcı oluyoruz! Ekim 2010. [22]s.  https://docplayer.biz.tr/968335-Okuldaki-haklar-disleksi-norvec-dysleksi-norge-tarafindan-gelistirilen-bir-rehber-dysleksi-yolu-bulmaniza-yardimci-oluyoruz.html

Özel Öğrenme Güçlüğü Çeken Genç Yetişkinlere Yönelik Rehber. [17]s. “GİRİŞ: Sevgili Okuyucu, Bu Rehber; 2012 de onaylanan Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Genç Yetişkinleri Anlamak ve Destek Olmak konuluavrupa Birliği Projesi YASPELD in ortaklarından olan kuruluşumuz Yedipınar Engelli Çocuklar Rehabilitasyon Merkezi Müdürlüğü tarafından hazırlanmıştır. Bu YASPELD projesinin ürünlerinden biridir. YASPELD 6 Avrupalı ortağı kapsamaktadır.”. https://docplayer.biz.tr/3899629-Rehber-xwertyuiyaspeldopasdfghjklz-xcvbnmqwertyuiopasdfghjklz-xcvbnmqwertyuiopasdfghjklz-xcvbnmqwertyuiopasdfghjklz-xcvbnmqwertyaspeldyaspeldy.html

Özgül Öğrenme Güçlüğü El Kltabı. Hazırlayan: Afyonkarahisar Rehberlik Ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü. Rehberlik Ve Araştırma Merkezi Yayınları No:1. Afyonkarahisar Rehberlik Ve Araştırma Merkezi Yayınları, Aralık 2011. 15s. https://docplayer.biz.tr/24231444-Anne_baba-ve-ogretmenler-icin-rehber-kitapcik.html

Sakarya Üniversitesi Engelli Öğrenci Birimi : Yüksek Öğrenimde Engelli Öğrencilere Destek ve Hizmet Sağlayanlar için Kılavuz. 32s. https://docplayer.biz.tr/52804780-Yuksek-ogrenimde-engelli-ogrencilere-destek-ve-hizmet-saglayanlar-icin-kilavuz.html

Yabancı Kitaplar;

926 kitap. https://archive.org/details/books?query=Dyslexia 

1537 e-kitap ve metin: https://archive.org/details/texts?query=Dyslexia

Dijital Disleksi Kütüphaneleri

Dyslexia Digital Library. https://dyslexialibrary.org/ ** (“Disleksi Dijital Kütüphanesi, IDA üyeleri de dahil olmak üzere tüm ziyaretçilerin bir kerelik kaydını gerektiren ücretsiz bir topluluk kaynağıdır. Bu kitaplık için oturum açma kimlik bilgileri, IDA üye portalı ile aynı değildir.”)

……………………………………

“IDA'nın Yeni Disleksi Kitaplığı Ailelere, Profesyonellere ve Araştırmacılara Hizmet Ediyor

BALTIMORE, Maryland, 11 Kasım 2020 /PRNewswire/ — Uluslararası Disleksi Derneği (IDA) , dünya çapında disleksisi olan milyonlarca kişiye, ailelerine, öğretmenlerine ve çevredekilere hizmet etmek için www.dyslexialibrary.org adresinde önde gelen Disleksi Dijital Kütüphanesini başlattı. Çalışmaları okuma bilimini bilgilendiren küresel araştırma topluluğu. CEO Sonja Banks, "70 yılı aşkın bir süredir, IDA bu topluluğa yayın ve kaynak sağlamada lider olmuştur" diyor. "IDA'nın yeni dijital kitaplığı, bu bilgi tabanını her zamankinden daha erişilebilir hale getiriyor."

Disleksi Dijital Kütüphanesi, IDA'nın en bilgilendirici makaleleri, bilgi notları, bilgi grafikleri ve videolarından oluşan kapsamlı bir koleksiyonu, arama yapılabilir, kullanıcı dostu bir sitede organize edilmiş ve ayrıca sık sorulan soruları ve trend konuları da içermektedir. Aileler, disleksik çocukları için savunuculuk yapmalarına yardımcı olacak stratejiler öğrenebilir, okuma öğretmenleri, Yapılandırılmış Okuryazarlık ilkelerini sınıflarında uygulama konusunda rehberlik bulabilir, araştırmacılar, akranlarının çalışmalarını gözden geçirebilir; "bunlar kütüphaneni̇n nasil kullanilacağina dai̇r sadece bi̇rkaç örnek.

Kısmen IDA'nın Gürcistan Şubesinden yapılan cömert bir bağışla finanse edilen bu ücretsiz kaynak, önümüzdeki günlerde yeni içerik ve yeni özelliklerle büyümeye devam edecek. CEO Sonja Banks, "Küresel olarak, nüfusun %5-10'unun disleksi yaşadığı tahmin ediliyor, bu da dünya çapında yaklaşık 700 milyon kişiye denk geliyor" diyor. "Bir kuruluş olarak, herkes okuyabilene kadar bireylerin, eğitimcilerin ve araştırmacıların ihtiyaç duyduğu araçları ve kaynakları sağlayarak okumakta zorlanan herkese yardım etmeye kararlıyız." https://dyslexiaida.org/idas-new-dyslexia-library-serves-families-professionals-and-researchers/

Google üzerinde yaptığımız dyslexia pdf book aramasından seçtiklerimiz;

IDA Dyslexia Handbook: What Every Family Should Know. https://app.box.com/s/8ucxzz2u5wq2wezqoaqgrltn532z97bz

https://dyslexiaida.org/wp-content/uploads/2015/01/DITC-Handbook.pdf

https://www.gsa.ac.uk/media/782517/understanding-dyslexia-for-print-and-web.pdf

https://www.readingrockets.org/sites/default/files/IDA%20Dyslexia%20Handbook.pdf

https://www.arvindguptatoys.com/arvindgupta/dyslexia.pdf

https://www.region10.org/r10website/assets/File/DHBwithtabs10214.pdf

https://www.help-curriculum.com/wp-content/uploads/2018/06/Day-to-Day-Dyslexia-in-the-Classroom.pdf

https://ako.ac.nz/assets/Knowledge-centre/ALNACC-Resources/Dyslexia-resources/Dyslexia-Decoded.pdf

https://tea.texas.gov/system/files/texas-dyslexia-handbook-2021_0.pdf

Google üzerinde yaptığımız dyslexia pdf books aramasından seçtiklerimiz;

dyslexia pdf books

https://cdn.nessy.com/production/books/dyslexia_explained.pdf

https://www.dyslexiaoutreach.co.uk/wp-content/uploads/2015/02/Dive-In-A-guide-to-choosing-childrens-books-for-reluctant-readers-and-readers-with-dyslexia.pdf

Google üzerinde başka aramalar da yapılabilir;

Mesela;

dislexia pdf