27 Eylül 2025 Cumartesi

günümüzde yapay zekanın Türkiye'de tanıtımında yazılı basın için neler söylenebilir. 27.09.2025


internetin tanıtılmasında 1995 senesinden itibaren yazılı basının önemli katkıları oldu. günümüzde yapay zekanın Türkiye'de tanıtımında yazılı basın için neler söylenebilir.        Türkiye’de İnternetin Tanıtılmasında Basında Öncülük Yapan 3 Gazeteci

27.09.2025

Şeref Oğuz (1955- ). http://serefoguzkamuspotu.com/ornek-sayfa/

Yurtsan Atakan (1963-2012). https://futurizm.org/yurtsan-atakan/

Serdar Kuzuloğlu (1974- ). https://www.mserdark.com/hakkimdaki-hemen-her-sey/

(Not: sıralama doğum tarihine göre yapılmıştır)

......................................

27.09.2025

Chat Gpt


 Şunu söyleyebiliriz:

📌 Türkiye’de İnternetin Tanıtılmasında Basının Rolü (1995’ten itibaren)
O dönemde internet yeni bir olguydu ve yazılı basın hem bilgilendirme hem de yönlendirme açısından büyük bir etki yarattı. Gazetelerde yayımlanan yazılar, internetin ne işe yaradığı, hangi alanlarda kullanılabileceği ve gelecekte toplumsal hayatı nasıl dönüştüreceği üzerine halkı aydınlattı. İnterneti erken benimseyen bazı gazeteciler (ör. Şeref Oğuz, Yurtsan Atakan, Serdar Kuzuloğlu) bu süreçte öncü oldular.

📌 Bugün Yapay Zekânın Tanıtımında Yazılı Basının Rolü
Yapay zekâ için tablo farklıdır:

  1. İnternet ile kıyaslandığında fark

    • İnternetin ilk yıllarında yazılı basın hâlâ toplumun en güçlü bilgi kaynağıydı.

    • Bugün ise sosyal medya, dijital haber siteleri ve YouTube, yapay zekâ konusunda yazılı basının etkisini büyük ölçüde azaltmış durumda.

  2. Yazılı basının katkıları

    • Büyük gazeteler ve dergiler, yapay zekâyı gündemleştiren köşe yazıları, özel dosyalar, ekler hazırlamaktadır.

    • Teknoloji sayfalarında “yapay zekâ nasıl çalışır?”, “eğitimde ve iş dünyasında etkileri”, “etik sorunlar” gibi konulara yer verilmektedir.

    • Ancak, internet döneminde olduğu gibi halkın ilk tanışma noktası değil; daha çok derinlik ve analiz sağlayan bir kaynak olabilmektedir.

  3. Eksiklikler ve zorluklar

    • Yazılı basın, yapay zekâyı tanıtmaktan çok haberleştirmekte, yani teknolojik gelişmelerin ötesinde günlük hayatla bağlantısını yeterince kuramamaktadır.

    • Teknoloji gazeteciliği, internet dönemindeki kadar güçlü bir “öncü isimler kuşağı” çıkaramamıştır.

  4. Sonuç

    • İnternette olduğu gibi yapay zekâda da yazılı basın önemli ama ikincil bir rol üstlenmektedir.

    • Asıl tanıtım, dijital medya, sosyal ağlar, YouTube kanalları ve podcastler aracılığıyla yapılmaktadır.

    • Yine de yazılı basın, güvenilirlik ve kalıcılık açısından, kamuoyunu derinlemesine bilgilendirme işlevini sürdürmektedir.


📑 Eğer isterseniz, “Türkiye’de Yapay Zekânın Tanıtılmasında Öncü Gazeteciler” başlıklı, internet için yaptığınız çalışmaya benzer 2–3 isimlik bir liste de hazırlayabilirim.

Bunu ister misiniz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder