“Yapay
Zeka ve Kitap Okuma” Konulu Hazırladığım dokümanlar ( https://bityl.co/SyPM )
çerçevesinde temel görüşlerimiz;
23.09.2025
Hazırladığımız temel kaynağımız: https://bityl.co/SyPM
Notebook LM
“Kaynak, yapay zekanın (YZ) kitap
okuma alışkanlığını düşük olan toplumlarda (özellikle Türkiye'de) bir katalizör
olarak kullanılmasına odaklanan bir manifestodan alıntılar sunmaktadır. Bu
dokümanlar, YZ'nin, okuma kültürünü tehdit eden bir rakip değil, onu
zenginleştiren bir "dijital rehber" olarak konumlandırılması
gerektiğini savunur. Temel amaç, özellikle gençlerdeki düşük okuma alışkanlığı
ve merak eksikliği sorununu çözmek için YZ'yi kişiselleştirme, oyunlaştırma
ve eleştirel düşünmeyi teşvik eden sorular sorma gibi pedagojik araçlarla
entegre etmektir. Kaynak, YZ'nin kitabı tamamlayıcı bir asistan
olduğunu, karmaşık metinleri basitleştirerek ve erişilebilirliği artırarak okuma
sürecini derinleştiren hibrit bir model (kitap + YZ) önerdiğini
belirtmektedir. Metin ayrıca YZ ve kitap okuma ilişkisi üzerine hazırlanan 86
soru ve 10 YZ cevabını içeren çok sayıda yayın, sözlük ve uzman listesine
atıfta bulunmaktadır.”
En önemli cümleler
·
Önümüzdeki yıllarda sorulara cevap veren genel yapay zekalar çoğalacaktır.
·
Yapay zekaların yüklediği kitap sayıları olağanüstü artacaktır. Bu da cevap
kalitesini çoğaltacaktır.
·
Yapay Zekayı soru sormak için kullananlar, kullanmayanlara göre
avantajlı olacaklardır.
·
Ayrıca,
yapay zekaya sorular sormak için kullananlar, zaman içinde yapay zekanın
kendilerine daha zengin cevap verdiğini gözlemleyebilirler
·
Tek bir yapay zekaya soru sormak yetmeyebilir. İncelemelerde 10
kadar yapay zekaya aynı soruyu sormak ufku açar, zihindeki sorgulanmamış
ezberleri sarsar… Var mısınız…))
……..
Notebook
LM
“Eklediğiniz
bu önemli maddeler, manifestonun yapay zeka ve kitap okuma ilişkisine dair
stratejik vizyonunun ve pratik kullanım önerilerinin kritik bileşenlerini
oluşturmaktadır. Bu görüşler, yapay zekanın bilgiye erişim ve eleştirel düşünme
üzerindeki gelecekteki etkisine odaklanmaktadır:
Yapay Zeka Çağında
Bilgiye Erişim ve Avantajlı Konumlanma
Manifesto,
yapay zekanın gelişimi ve kullanımı konusunda iddialı tahminler sunmaktadır:
- Genel Yapay
Zekaların Çoğalması:
Kaynaklar, önümüzdeki
yıllarda sorulara cevap veren genel yapay zekaların çoğalacağını
öngörmektedir.
- Cevap
Kalitesinin Artışı: Bu
çoğalma sürecine paralel olarak, yapay zekaların eğitiminde kullanılan kitap sayıları olağanüstü
artacaktır. Hatta, önümüzdeki 10–20 yılda kitapların tamamı olmasa
bile çok büyük kısmının yapay zekâ modellerinin eğitiminde kullanılacağı
düşünülmektedir. Bu da yapay zekanın cevap kalitesini yükseltecektir.
- Soru
Sormanın Avantajı:
Manifestonun temel vurgusu, pasif bilgi alımından aktif etkileşime geçişin
gerekliliğidir. Bu bağlamda, Yapay
Zekayı soru sormak için kullananlar, kullanmayanlara göre avantajlı
olacaklardır. Ayrıca, yapay zekaya sorular sormak için
kullananlar, zaman içinde yapay zekanın kendilerine daha zengin cevap verdiğini
gözlemleyebilirler.
Eleştirel Düşünme İçin
Çoklu Sorgulama Metodu
Manifesto,
yapay zekanın sunduğu bilginin aynen kabul edilmemesi, aksine eleştirel düşünme
becerilerini güçlendiren bir araç olarak kullanılması gerektiğini
savunmaktadır. Bu derinliği sağlamak için spesifik bir teknik önerilmektedir:
- Tek Yapay
Zeka Yetersizliği:
Eleştirel düşünme becerilerini güçlendirmek için, yapay zekanın
cevaplarını aynen kabul etmek yerine, birkaç yapay zekaya aynı soruyu sormak
gereklidir.
- 10 Yapay
Zekaya Soru Sorma Tekniği: İncelemelerde,
10 kadar yapay
zekaya aynı soruyu sormak tekniği önerilmektedir. Bu
yöntem, ufku
açmayı ve zihindeki
sorgulanmamış ezberleri sarsmayı amaçlar. Bu yaklaşım,
manifestonun çok
sesli düşünmeyi teşvik etme amacını desteklemektedir.
Bu
yöntem, yapay zekâyı sadece bilgiye erişim sağlayan bir araç değil, aynı
zamanda kitap okuma
sürecini derinleştiren, hızlandıran ve farklı bakış açıları katan bir ortak
olarak konumlandırma vizyonunun pratik bir yansımasıdır. Manifestonun önerdiği
bu yola "Var mısınız?" sorunuza cevaben, kaynaklar bu sorgulayıcı
yaklaşımın geleceğin okuma kültürünü (Çift Kanallı Okuma Kültürü) belirleyecek stratejik bir mesele
olarak görüldüğünü göstermektedir.”
Notebook LM
Bu
manifestodan hareketle, yapay zeka ve kitap okuma konusunu ele alan temel
görüşleri, stratejik konumlandırmayı ve riskleri özetleyen en önemli 10 cümle
aşağıda seçilmiştir:
1. Yapay zekâ (YZ) kitap okuma kültürünü
tehdit eden bir rakip olarak değil, onu zenginleştiren, destekleyen ve cazip
kılan güçlü bir katalizör ve
dijital rehber olarak konumlandırılması…
2.
Görüşlerimiz,
özellikle kitap okuma
alışkanlığının düşük olduğu ülkeler (Türkiye gibi) ve çocuklar/gençler grubuna
odaklanmaktadır.
3. Merak ve Soru Sorma: Çocuklarda ve
gençlerde yetersiz olan soru
sorma ve merak alışkanlığını geliştirmek hayati öneme sahiptir.
4. YZ, okunan metinler üzerinden derin ve tartışmalı soruları Yz.lara
sorarak, eleştirel düşünme becerilerini güçlendiren bir araç olarak
kullanılmalıdır.
5. Yapay zeka büyük bir imkandır.
6. Yapay zeka ana içeriğin (kitabın kendisi)
yerine geçmez, ancak onu tamamlayıcı
bir araçtır.
7. Kitap Okuma Azalırken Merakı ve Soru Sormayı Nasıl Canlı
Tutabiliriz?
(Bu cümle, çalışmanın motivasyonunu ve temel sorununu ortaya koymaktadır.)
8. Bu yaklaşım, soru-cevap mekanizmalarını
kullanarak pasif bilgi alımından aktif bir etkileşime geçişi amaçlıyor. (Bu, yapay zekanın merakı geliştirme
yöntemini açıklamaktadır.)
9. Gelecekte,
okuma kültürü
"kitap + yapay zeka" hibrit bir model üzerine kurulmalıdır.
10. Kitabın sayfaları arasında kaybolma,
yazarın ritmine teslim olma, karakterlerle duygusal bağ kurma gibi deneyimler
teknolojiyle ikame edilemez.
(Bu cümle, insan deneyiminin önemini ve YZ'nin sınırlarını belirtmektedir.)
Kapsamı
Hazırladığımız
toplam 86 soru ve 4 yz cevaplarını içeren 5 dokümana erişim sayfası: https://bulentagaoglu.blogspot.com/2025/09/yapay-zeka-ve-kitap-iliskisi-konulu.html **
Rehber
Hazırladığımız
toplam 86 soru ve4 yz cevaplarını içeren 5 dokümana erişim sayfası: https://bulentagaoglu.blogspot.com/2025/09/yapay-zeka-ve-kitap-iliskisi-konulu.html ** Kolaylık olması için, her bir soru için
içindekiler sayfasında vurgulama kelimeleri işaretleme yaptık
Bu dokümanda, hazırladığımız 5 incelemede yer alan
İçindekiler sayfası başlıkları, konu başlıklarına göre alfabetik olarak
listelenmiştir: Yapay zeka ve Kitap
Konulu 4 dokümanın İçindekiler sayfalarının harmanı ve 8 yapay zekaya sorulanlar
ve cevapları. Eylül 2025. https://bulentagaoglu.blogspot.com/2025/09/yapay-zeka-ve-kitap-konulu-4-dokumann.html
Bu iki doküman kapsamında birçok detay
barındırmaktadır.
Bunlardan ‘Rehber’ mahiyetinde olanlar;
Yayınlar:
·
a16 * yapay zeka ve kitap konulu yayınlar nelerdir. [1]. https://bityl.co/SyPz
·
a22 * Dijital Okuryazarlık ve Yapay Zekâ: Bazı Yayınlar. [1].
https://bityl.co/SyPz
·
A29 * yapay zeka ve kitap okuma konulu ilgili web sayfalarının hem listesi
hem de kendileri mevcuttur: sayfa 267-364: A29 * Yapay
Zeka ve Kitap Okuma Alışkanlığı Konulu Bazı Yazılar. [1]. https://bityl.co/SyPz ( https://drive.google.com/file/d/1uVOGBST9dUL8yb6Us8UoSw_oBrPmaBTq/view)
·
a30 * Yapay Zeka ve Kitap Okuma Alışkanlığı Konulu Yazıların
sayısı nedir… [İstatistik] . [1]. https://bityl.co/SyPz
·
a31 * Yapay Zeka Ve Kitap Okuma İlişkisi Konulu Yayınlar
(Kitap, Makale Vs.) . [1]. https://bityl.co/SyPz
·
a33 * yapay zeka
ve kitap okuma konusunu birlikte içeren kitaplar vd. nelerdir. derin düşünerek
cevap vermenizi rica ederim. . [1]. https://bityl.co/SyPz
·
Akdeniz Üniversitesi’nde Yapay Zeka Konulu
Çalışmalar. 10.9.2025. . [4]. https://bityl.co/SyQ1
·
yapay zeka ve kitap
okuma konulu raporlar vs yayınlar nelerdir 22.9.2025. https://bulentagaoglu.blogspot.com/2025/09/yapay-zeka-ve-kitap-okuma-konulu.html
Sözlükler
ilgili sözlük mevcuttur : // Yapay Zeka ve
Kitap Okuma Sözlüğü. 18.09.2025 . https://bulentagaoglu.blogspot.com/2025/09/yapay-zeka-ve-kitap-okuma-sozlugu.html
Uzmanlar
·
Antalya'da bulunan özellikle üniversite kökenli yapay
zeka uzmanlarının listesi mevcuttur: https://bulentagaoglu.blogspot.com/2025/09/akdeniz-universitesinde-yapay-zeka.html
·
B0
* Antalya'da
yapay zeka konusunda uzmanlar kimlerdir. [1]. https://bityl.co/SyPz
Öneriler
·
Ayrıca 10 civarında yapay zekaya “Yapay zeka ve Kitap”
konusunda önerilerini yazdırdım (31- ss.). . [2]. https://bulentagaoglu.blogspot.com/2025/09/yapay-zeka-ve-kitap-okuma-alskanlg.html
·
Soru 10: bu dokümandan hareketle derin detaylı
dikkatli düşünerek çok sayıda kıymetli
öneri yazar mısınız… 196- ss. [2]: https://bityl.co/SyQ0
Neden yaptık
·
Kitap Okuma Azalırken Merakı ve Soru Sormayı Nasıl Canlı
Tutabiliriz?
Kısır Döngüyü Kırmak: Merak, Soru ve Yapay Zekâ
Geleceğin Anahtarı: Çocukları Meraklı ve Soru
Sorabilen Bireyler Olarak Yetiştirmek: Dünyada derin okumanın azalmakta olduğu gibi istatistikler
yayınlanmaktadır ayrıca ülkemizin tarihsel şartlarında kitap okuma alışkanlığı
bundan sonra beklenen seviyeyi kazanamayabilir. ama soru sorma konusunu
gündemde tutmalı. çünkü merak ve soru sormama ilişkisi bir kısır döngüdür (veya
sarmaldır). “Yapay zeka gelişiyorken çocukları ve gençleri nasıl meraklı ve
yapay zekaya soru soranlar haline getirebiliriz, bu konuda nasıl farkındalık
yaratırız”
·
Yapay zeka hızla
gelişiyorken, ilgili kaynakları bir araya getirerek üzerinde çalışma
yapılmasını, fikir ve farkındalık geliştirilmesini teşvik etmeye gayret ettik.
·
Birikimi paylaşmak: 50 yılda 2000 civarında bibliyografya ve çok sayıda
inceleme hazırlamak…
·
Türkler olarak
büyük bir sorunumuz var kitap okuma alışkanlığı gereken düzeyde değil…
·
Mevcut durumda sorularımıza
anında cevaplar veren yapay zeka imkanı önümüzde duruyor. Bunun kullanılması,
kullanılmamasından daha iyi sonuçlar getirebilir… İstisnalar ayrı bir tartışma
konusu olsa gerek.
Yz imkanlarının farkında olmak;
·
Yapay zeka büyük
bir imkandır
·
Bir anket yapıldı
mı ülkemizde bilmiyorum ama insanımıza sokakta dolaşırken soruyorum, genellikle
yapay zekaya olumsuz bakıyorlar. (Bir kaynak: https://bityl.co/SyQ2
)
·
Önümüzdeki yıllarda
sorulara cevap veren genel yapay zekalar çoğalacaktır. ( Bkz.: https://bityl.co/SyQ3 ) ; https://bityl.co/SyQ4
)
·
Yapay zekaların
yüklediği kitap sayıları olağanüstü artacaktır. Bu da cevap kalitesini
çoğaltacaktır. ( https://bityl.co/SyQ5 ; Zaman içinde yapay zekalara, yz.ları
eğitmek için yüklenen kitapların sayısı çok artar mı, artarsa sonuçları ne olur
23.9.2025. https://bityl.co/SyQ6 )
………………………………………………………….
Ana
Odak: Düşük Okuma Alışkanlığı ve Merak Gelişimi
Görüşlerimiz, özellikle kitap okuma
alışkanlığının düşük olduğu ülkeler (Türkiye gibi) ve çocuklar/gençler grubuna
odaklanmaktadır.
Merak ve Soru Sorma: Çocuklarda ve gençlerde yetersiz olan
soru sorma ve merak alışkanlığını geliştirmek hayati öneme sahiptir.
YZ, okunan metinler üzerinden derin ve tartışmalı sorular sorarak, eleştirel
düşünme becerilerini güçlendiren bir araç olarak kullanılmalıdır.
Merakı Geliştirme Yaklaşımı: Yapay zekanın sadece bilgi
sağlayan bir araç değil, bireylerde "merak" duygusunu ve keşfetme
arzusunu tetikleyen bir platform olarak kullanılması… Bu yaklaşım, soru-cevap
mekanizmalarını kullanarak pasif bilgi alımından aktif bir etkileşime geçişi
amaçlıyor.
Eleştirel
düşünme becerilerini güçlendiren bir araç: Bunun için yapay zekanın cevaplarını aynen kabul
etmek yerine; birkaç yapay zekaya aynı soruyu sormalı:
10 yapay zekaya soru sorarak inceleme
tekniği. https://bulentagaoglu.blogspot.com/2025/08/9-yapay-zekaya-ayn-soruyu-sormak-yeni.html
……………………………………..
Kritik Pedagojik Çözümler ve
Araçlar
Yapay zekânın çocuklar ve gençlerin okuma
alışkanlıklarını geliştirmek için kullanabileceği somut ve kişiselleştirilmiş
mekanizmalar;
·
Kişiselleştirme
(Personalization): YZ,
öğrencinin okuma geçmişi, ilgi alanları, hızı ve seviyesini analiz ederek
ona "tam da uygun zorlukta" içerikler ve kişiselleştirilmiş
kitap önerileri sunar.
·
Oyunlaştırma
(Gamification): Kitap okumayı
teşvik etmek amacıyla puan, rozet, sanal ödül ve macera kurguları gibi
oyunlaştırma unsurları içeren uygulamaların geliştirilmesi önerilmektedir.
·
Erişilebilirlik
ve Destek: YZ; sesli
okuma (TTS), metni sadeleştirme ve anlık çeviri imkanları
sağlayarak, özellikle okuma zorluğu çeken veya görme engelli bireyler için
kitaplara erişimi kolaylaştırır.
·
Yaratıcı
Yazma: Çocukların okuduklarından
esinlenerek kendi hikâyelerini üretmelerine YZ'nin editörlük, fikir
geliştirme ve dil önerisi desteği sağlaması, okumayı aynı zamanda
yaratıcı bir sürece dönüştürme potansiyeli taşır.
En Büyük Riskler ve
Stratejik Varoluş Çağrısı
YZ, kitap okuma alışkanlığı düşük toplumlarda
genç nesilleri kitaplara geri döndürmek için kullanılması gereken,
kişiselleştirilmiş, eğlenceli ve merakı teşvik eden bir araçtır, ancak
bu sürecin eleştirel düşünce ve derinliği yok etmesine izin verilmemelidir.
Gençlerin okuma alışkanlıklarının korunması: Yapay zekanın hızlı bilgi
erişimi sunarken, gençlerin uzun metinleri okuma ve sindirme becerilerinin
zayıflamaması için bilinçli politikalar geliştirilmesi gerektiğini savunuruz.
………………..
Yapay zeka ve kitap okuma konusundaki temel görüşlerimiz, yapay
zekanın kitap okuma, yayıncılık, kütüphane hizmetleri ve bilgi erişimi
alanlarında sunduğu geniş imkanlar etrafında
şekillenmektedir;
YZ'nin en büyük katkılarından birinin, okura özel
deneyimler sunmak olduğu…
Bu;
**Karmaşık metinleri basitleştirmek,**
**Tarihsel ve kültürel bağlamı anında sağlamak,**
**Farklı okuma seviyelerine göre içeriği uyarlamak,**
**Görme engelli bireyler için kitapları
seslendirmek/sorgulanabilir hale getirmek** şeklinde tezahür ediyor. YZ'nin
kitabı okura değil, okuru kitaba değil, ikisini birbirine yakınlaştıran bir
köprü olması fikri temel görüşlerimizdendir.
Yapay zeka, kitapların sınıflandırılması, okuyucu
tercihlerini analiz etme, metinlerden özgün içerik üretme gibi açılardan
okuyuculara, yayıncılara ve araştırmacılara önemli katkılar sunmaktadır.
Ayrıca, yapay zeka araçları çocukların ve gençlerin kitap okuma
alışkanlıklarını destekleyebilecek öneriler, metin düzenleme ve dönüştürme gibi
yeni olanaklar da yaratmaktadır.
…………………..
Yapay Zekânın Temel
Konumlandırılması: Rakip Değil, Katalizör
Yapay zekâ (YZ) kitap okuma kültürünü tehdit eden bir
rakip olarak değil, onu zenginleştiren, destekleyen ve cazip kılan
güçlü bir katalizör ve dijital rehber olarak
konumlandırılması….
Hibrit Model: Gelecekte, okuma kültürü "kitap +
yapay zeka" hibrit bir model üzerine kurulmalıdır. Bu,
öğrencilerin hem derinlemesine (dikey) hem de geniş kapsamlı (yatay) öğrenmeyi
birleştirebileceği **"Çift Kanallı Okuma Kültürü"**nü teşvik
etmelidir.
Dijital Rehber: YZ, devasa kitaplıklar arasında okuyucuya yol
gösteren, kitaplar arasındaki bağlantıları kuran ve ilgisine göre
okuma rotaları çıkaran bir "dijital rehber" olabilir.
Yapay Zekayı Bir Çözüm Aracı
Olarak Konumlandırmak
Türkiye gibi ülkelerde, kitap okuma alışkanlığının
modern şartlarda çözülmesi zor, köklü bir sorun olduğunu düşünüyoruz. Yapay
zekayı bu sorunu ortadan kaldıran değil, bu soruna bir "katalizör"
olarak yaklaşarak okuma alışkanlığını geliştirmek için kullanılan stratejik bir
araç olarak görüyoruz.
Yapay zekânın yeni bir “kitap
okuma ortağı” olması
Yapay zekâyı sadece bilgiye erişim sağlayan bir araç
değil, aynı zamanda kitap okuma sürecini
derinleştiren, hızlandıran ve farklı bakış açıları katan bir ortak olarak görülmesi gerektiğini vurgulamaya çalıştım.
Sorularımla, yapay zekânın kitapla
insan arasındaki ilişkiyi değiştirecek bir rol oynadığını işlemeye gayret ettim.
Yapay Zeka, Kitabın
Tamamlayıcısıdır, Yerine Geçmez
Yapay zeka ana içeriğin (kitabın
kendisi) yerine geçmez, ancak onu tamamlayıcı bir araçtır. Bu vizyonda yapay
zeka; kişiselleştirilmiş kitap önerileri, etkileşimli okuma deneyimleri, sesli
anlatımlar gibi özelliklerle okuma sürecini daha erişilebilir ve cazip hale getiren bir
"okuma asistanı" rolündedir.
Kitap Okuma, Yapay Zekanın Yerini
Alamaz Bir İnsan Deneyimidir.
Yapay zeka bilgiyi hızlıca
özetleyebilir, analiz edebilir, hatta yorumlayabilir, ama **kitabın sayfaları
arasında kaybolma, yazarın ritmine teslim olma, karakterlerle duygusal bağ
kurma** gibi deneyimler teknolojiyle ikame edilemez.
YZ, "Okuma"nın Yerini
Almamalı, Onu "Tamamlamalı ve Zenginleştirmeli”
YZ'yi kitap okuma deneyimini ortadan
kaldıracak bir rakip olarak görmüyoruz. Aksine, onu okurun anlama derinliğini,
bağlantı kurma becerisini ve keyfini artıran bir "okuma ortağı" veya
"süper güçlü bir kütüphaneci" olarak konumlandırmak… Temel fikir,
**insanın sezgisel ve duygusal deneyimi ile YZ'nin analitik gücünün bir
sentezi**.
Bilgi birikimi ve hafızanın dönüşümü
Yapay zekâyı, dünyadaki kitaplar,
makaleler, tezler ve internet sayfalarından devasa bir “kolektif hafıza/depo”
oluşturma potansiyeliyle ele almaya özellikle çaba gösterdim.
Bu yönüyle kitap okuma, bireysel
deneyimin ötesine geçip küresel ölçekte birikmiş bilginin hızlıca karşılaştırılabildiği yeni bir
boyuta taşınıyor.
Kitap okuma kültürünün yeniden tanımlanması
Geleneksel
“sayfa sayfa kitap okuma” anlayışının yanında, yapay zekâ sayesinde daha
analitik, sorgulayıcı, çok katmanlı bir okuma modelinin gelişebileceğini öne
çıkarmak istedim.
Sorularımla sıkça “alışkanlık”,
“sözlük”, “önsöz” gibi kavramlarla bu kültürel dönüşümü kayıt altına almak
istedim.
Gelecek vizyonu
Yapay zekâ ile kitap okuma
konusunu sadece bugünün meselesi değil, geleceğin
kültürel, entelektüel ve eğitimsel yapısını belirleyecek stratejik bir mesele
olarak görüyoruz.
Diğer Farkındalıklar
Çok büyüyecek: Şu anda soru sorup cevap alabildiğim
kapsamlı genel yapay zekaların sayısı 10 bunlarin zaman içerisinde sayısı ne
olabilir Bu konuda tahminler var mı 20.09.2025. https://bulentagaoglu.blogspot.com/2025/09/su-anda-soru-sorup-cevap-alabildigim.html
Basılı kitapların
önemli bir kısmı yapay zekaya yüklenecek, bu da yz'nin cevap kalitesini
arttıracaktur: “Önümüzdeki 10–20 yılda kitapların tamamı olmasa bile çok
büyük kısmı yapay zekâ modellerinin eğitiminde kullanılacak.” 23.08.2025. https://bulentagaoglu.blogspot.com/2025/08/onumuzdeki-1020-ylda-kitaplarn-tamam.html
Soru sormanın avantajı: Yapay Zekayı soru sormak için
kullananlar, kullanmayanlara göre avantajlı olacaklardır.
Birikim. Yapay zekayı sorular sormak için kullananlar, yapay zekanın
zaman içinde kendisine daha zengin cevap verdiğini gözleyebilirler.
Pusula - Yol Haritası (Yapay zeka ve kitap konusunda çocuklar ve gençler için)
Yapay zeka ve kitap konulu bunları birlikte ele alan
çocuklar ve gençler için bir pusula bir yol haritası hazırlar mısınız 23.09.2025.
https://bulentagaoglu.blogspot.com/2025/09/yapay-zeka-ve-kitap-konulu-bunlar.html
ÖZET
Yapay zekânın kitap okuma deneyimini
kökten değiştiren bir ortak olduğunun bilinmesi… bilgiye erişimi devasa bir
hafıza boyutuna taşıdığı, okuma kültürünü yeniden tanımladığı, çok sesli
düşünmeyi teşvik ettiği ve geleceğe dair vizyoner bir imkân sunduğu…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder