22 Eylül 2025 Pazartesi

Yapay Zeka ve Kitap Konulu Hazırladığım dokümanlar çerçevesinde temel görüşlerimiz; 22.09.2025

“Yapay Zeka ve Kitap Okuma” Konulu Hazırladığım dokümanlar ( https://bityl.co/SyPM ) çerçevesinde temel görüşlerimiz;

23.09.2025

Hazırladığımız temel kaynağımız: https://bityl.co/SyPM 


Notebook LM

“Kaynak, yapay zekanın (YZ) kitap okuma alışkanlığını düşük olan toplumlarda (özellikle Türkiye'de) bir katalizör olarak kullanılmasına odaklanan bir manifestodan alıntılar sunmaktadır. Bu dokümanlar, YZ'nin, okuma kültürünü tehdit eden bir rakip değil, onu zenginleştiren bir "dijital rehber" olarak konumlandırılması gerektiğini savunur. Temel amaç, özellikle gençlerdeki düşük okuma alışkanlığı ve merak eksikliği sorununu çözmek için YZ'yi kişiselleştirme, oyunlaştırma ve eleştirel düşünmeyi teşvik eden sorular sorma gibi pedagojik araçlarla entegre etmektir. Kaynak, YZ'nin kitabı tamamlayıcı bir asistan olduğunu, karmaşık metinleri basitleştirerek ve erişilebilirliği artırarak okuma sürecini derinleştiren hibrit bir model (kitap + YZ) önerdiğini belirtmektedir. Metin ayrıca YZ ve kitap okuma ilişkisi üzerine hazırlanan 86 soru ve 10 YZ cevabını içeren çok sayıda yayın, sözlük ve uzman listesine atıfta bulunmaktadır.”

En önemli cümleler

·         Önümüzdeki yıllarda sorulara cevap veren genel yapay zekalar çoğalacaktır. 

 

·         Yapay zekaların yüklediği kitap sayıları olağanüstü artacaktır. Bu da cevap kalitesini çoğaltacaktır.   

 

·         Yapay Zekayı soru sormak için kullananlar, kullanmayanlara göre avantajlı olacaklardır.

 

·         Ayrıca, yapay zekaya sorular sormak için kullananlar, zaman içinde yapay zekanın kendilerine daha zengin cevap verdiğini gözlemleyebilirler

 

·         Tek bir yapay zekaya soru sormak yetmeyebilir. İncelemelerde 10 kadar yapay zekaya aynı soruyu sormak ufku açar, zihindeki sorgulanmamış ezberleri sarsar… Var mısınız…))

……..

Notebook LM

“Eklediğiniz bu önemli maddeler, manifestonun yapay zeka ve kitap okuma ilişkisine dair stratejik vizyonunun ve pratik kullanım önerilerinin kritik bileşenlerini oluşturmaktadır. Bu görüşler, yapay zekanın bilgiye erişim ve eleştirel düşünme üzerindeki gelecekteki etkisine odaklanmaktadır:

Yapay Zeka Çağında Bilgiye Erişim ve Avantajlı Konumlanma

Manifesto, yapay zekanın gelişimi ve kullanımı konusunda iddialı tahminler sunmaktadır:

  • Genel Yapay Zekaların Çoğalması: Kaynaklar, önümüzdeki yıllarda sorulara cevap veren genel yapay zekaların çoğalacağını öngörmektedir.
  • Cevap Kalitesinin Artışı: Bu çoğalma sürecine paralel olarak, yapay zekaların eğitiminde kullanılan kitap sayıları olağanüstü artacaktır. Hatta, önümüzdeki 10–20 yılda kitapların tamamı olmasa bile çok büyük kısmının yapay zekâ modellerinin eğitiminde kullanılacağı düşünülmektedir. Bu da yapay zekanın cevap kalitesini yükseltecektir.
  • Soru Sormanın Avantajı: Manifestonun temel vurgusu, pasif bilgi alımından aktif etkileşime geçişin gerekliliğidir. Bu bağlamda, Yapay Zekayı soru sormak için kullananlar, kullanmayanlara göre avantajlı olacaklardır. Ayrıca, yapay zekaya sorular sormak için kullananlar, zaman içinde yapay zekanın kendilerine daha zengin cevap verdiğini gözlemleyebilirler.

Eleştirel Düşünme İçin Çoklu Sorgulama Metodu

Manifesto, yapay zekanın sunduğu bilginin aynen kabul edilmemesi, aksine eleştirel düşünme becerilerini güçlendiren bir araç olarak kullanılması gerektiğini savunmaktadır. Bu derinliği sağlamak için spesifik bir teknik önerilmektedir:

  • Tek Yapay Zeka Yetersizliği: Eleştirel düşünme becerilerini güçlendirmek için, yapay zekanın cevaplarını aynen kabul etmek yerine, birkaç yapay zekaya aynı soruyu sormak gereklidir.
  • 10 Yapay Zekaya Soru Sorma Tekniği: İncelemelerde, 10 kadar yapay zekaya aynı soruyu sormak tekniği önerilmektedir. Bu yöntem, ufku açmayı ve zihindeki sorgulanmamış ezberleri sarsmayı amaçlar. Bu yaklaşım, manifestonun çok sesli düşünmeyi teşvik etme amacını desteklemektedir.

Bu yöntem, yapay zekâyı sadece bilgiye erişim sağlayan bir araç değil, aynı zamanda kitap okuma sürecini derinleştiren, hızlandıran ve farklı bakış açıları katan bir ortak olarak konumlandırma vizyonunun pratik bir yansımasıdır. Manifestonun önerdiği bu yola "Var mısınız?" sorunuza cevaben, kaynaklar bu sorgulayıcı yaklaşımın geleceğin okuma kültürünü (Çift Kanallı Okuma Kültürü) belirleyecek stratejik bir mesele olarak görüldüğünü göstermektedir.”

Notebook LM

Bu manifestodan hareketle, yapay zeka ve kitap okuma konusunu ele alan temel görüşleri, stratejik konumlandırmayı ve riskleri özetleyen en önemli 10 cümle aşağıda seçilmiştir:

1.    Yapay zekâ (YZ) kitap okuma kültürünü tehdit eden bir rakip olarak değil, onu zenginleştiren, destekleyen ve cazip kılan güçlü bir katalizör ve dijital rehber olarak konumlandırılması

2.    Görüşlerimiz, özellikle kitap okuma alışkanlığının düşük olduğu ülkeler (Türkiye gibi) ve çocuklar/gençler grubuna odaklanmaktadır.

3.    Merak ve Soru Sorma: Çocuklarda ve gençlerde yetersiz olan soru sorma ve merak alışkanlığını geliştirmek hayati öneme sahiptir.

4.    YZ, okunan metinler üzerinden derin ve tartışmalı soruları Yz.lara sorarak, eleştirel düşünme becerilerini güçlendiren bir araç olarak kullanılmalıdır.

5.    Yapay zeka büyük bir imkandır.

6.    Yapay zeka ana içeriğin (kitabın kendisi) yerine geçmez, ancak onu tamamlayıcı bir araçtır.

7.    Kitap Okuma Azalırken Merakı ve Soru Sormayı Nasıl Canlı Tutabiliriz? (Bu cümle, çalışmanın motivasyonunu ve temel sorununu ortaya koymaktadır.)

8.    Bu yaklaşım, soru-cevap mekanizmalarını kullanarak pasif bilgi alımından aktif bir etkileşime geçişi amaçlıyor. (Bu, yapay zekanın merakı geliştirme yöntemini açıklamaktadır.)

9.    Gelecekte, okuma kültürü "kitap + yapay zeka" hibrit bir model üzerine kurulmalıdır.

10. Kitabın sayfaları arasında kaybolma, yazarın ritmine teslim olma, karakterlerle duygusal bağ kurma gibi deneyimler teknolojiyle ikame edilemez. (Bu cümle, insan deneyiminin önemini ve YZ'nin sınırlarını belirtmektedir.)

 Kapsamı

Hazırladığımız toplam 86 soru ve 4 yz cevaplarını içeren 5 dokümana erişim sayfası:  https://bulentagaoglu.blogspot.com/2025/09/yapay-zeka-ve-kitap-iliskisi-konulu.html **

Rehber

Hazırladığımız toplam 86 soru ve4 yz cevaplarını içeren 5 dokümana erişim sayfası:  https://bulentagaoglu.blogspot.com/2025/09/yapay-zeka-ve-kitap-iliskisi-konulu.html ** Kolaylık olması için, her bir soru için içindekiler sayfasında vurgulama kelimeleri işaretleme yaptık

Bu dokümanda, hazırladığımız 5 incelemede yer alan İçindekiler sayfası başlıkları, konu başlıklarına göre alfabetik olarak listelenmiştir: Yapay zeka ve Kitap Konulu 4 dokümanın İçindekiler sayfalarının harmanı ve 8 yapay zekaya sorulanlar ve cevapları. Eylül 2025. https://bulentagaoglu.blogspot.com/2025/09/yapay-zeka-ve-kitap-konulu-4-dokumann.html

Bu iki doküman kapsamında birçok detay barındırmaktadır.

Bunlardan ‘Rehber’ mahiyetinde olanlar;

Yayınlar:

·         a16 * yapay zeka ve kitap konulu yayınlar nelerdir. [1]. https://bityl.co/SyPz

·         a22 * Dijital Okuryazarlık ve Yapay Zekâ: Bazı Yayınlar. [1]. https://bityl.co/SyPz

·         A29 * yapay zeka ve kitap okuma konulu ilgili web sayfalarının hem listesi hem de kendileri mevcuttur: sayfa 267-364: A29 * Yapay Zeka ve Kitap Okuma Alışkanlığı Konulu Bazı Yazılar. [1]. https://bityl.co/SyPz ( https://drive.google.com/file/d/1uVOGBST9dUL8yb6Us8UoSw_oBrPmaBTq/view)

·         a30 * Yapay Zeka ve Kitap Okuma Alışkanlığı Konulu Yazıların sayısı nedir… [İstatistik] . [1]. https://bityl.co/SyPz

·         a31 * Yapay Zeka Ve Kitap Okuma İlişkisi Konulu Yayınlar (Kitap, Makale Vs.) . [1]. https://bityl.co/SyPz

·         a33 * yapay zeka ve kitap okuma konusunu birlikte içeren kitaplar vd. nelerdir. derin düşünerek cevap vermenizi rica ederim. . [1]. https://bityl.co/SyPz

·         Akdeniz Üniversitesi’nde Yapay Zeka Konulu Çalışmalar. 10.9.2025. . [4]. https://bityl.co/SyQ1

·         yapay zeka ve kitap okuma konulu raporlar vs yayınlar nelerdir 22.9.2025. https://bulentagaoglu.blogspot.com/2025/09/yapay-zeka-ve-kitap-okuma-konulu.html

Sözlükler

ilgili sözlük mevcuttur :  // Yapay Zeka ve Kitap Okuma Sözlüğü. 18.09.2025 . https://bulentagaoglu.blogspot.com/2025/09/yapay-zeka-ve-kitap-okuma-sozlugu.html

Uzmanlar

·         Antalya'da bulunan özellikle üniversite kökenli yapay zeka uzmanlarının listesi mevcuttur: https://bulentagaoglu.blogspot.com/2025/09/akdeniz-universitesinde-yapay-zeka.html

·         B0 * Antalya'da yapay zeka konusunda uzmanlar kimlerdir. [1]. https://bityl.co/SyPz

Öneriler

·         Ayrıca 10 civarında yapay zekaya “Yapay zeka ve Kitap” konusunda önerilerini yazdırdım (31- ss.). . [2]. https://bulentagaoglu.blogspot.com/2025/09/yapay-zeka-ve-kitap-okuma-alskanlg.html

·         Soru 10: bu dokümandan hareketle derin detaylı dikkatli  düşünerek çok sayıda kıymetli öneri yazar mısınız… 196- ss. [2]: https://bityl.co/SyQ0

Neden yaptık 

·         Kitap Okuma Azalırken Merakı ve Soru Sormayı Nasıl Canlı Tutabiliriz?

Kısır Döngüyü Kırmak: Merak, Soru ve Yapay Zekâ

Geleceğin Anahtarı: Çocukları Meraklı ve Soru Sorabilen Bireyler Olarak Yetiştirmek: Dünyada derin okumanın azalmakta olduğu gibi istatistikler yayınlanmaktadır ayrıca ülkemizin tarihsel şartlarında kitap okuma alışkanlığı bundan sonra beklenen seviyeyi kazanamayabilir. ama soru sorma konusunu gündemde tutmalı. çünkü merak ve soru sormama ilişkisi bir kısır döngüdür (veya sarmaldır). “Yapay zeka gelişiyorken çocukları ve gençleri nasıl meraklı ve yapay zekaya soru soranlar haline getirebiliriz, bu konuda nasıl farkındalık yaratırız”  

 

·         Yapay zeka hızla gelişiyorken, ilgili kaynakları bir araya getirerek üzerinde çalışma yapılmasını, fikir ve farkındalık geliştirilmesini teşvik etmeye gayret ettik.

 

·         Birikimi paylaşmak: 50 yılda 2000 civarında bibliyografya ve çok sayıda inceleme hazırlamak…

 

·         Türkler olarak büyük bir sorunumuz var kitap okuma alışkanlığı gereken düzeyde değil…

 

·         Mevcut durumda sorularımıza anında cevaplar veren yapay zeka imkanı önümüzde duruyor. Bunun kullanılması, kullanılmamasından daha iyi sonuçlar getirebilir… İstisnalar ayrı bir tartışma konusu olsa gerek.  

 

Yz imkanlarının farkında olmak;

·         Yapay zeka büyük bir imkandır 

 

·         Bir anket yapıldı mı ülkemizde bilmiyorum ama insanımıza sokakta dolaşırken soruyorum, genellikle yapay zekaya olumsuz bakıyorlar. (Bir kaynak: https://bityl.co/SyQ2 )

 

·         Önümüzdeki yıllarda sorulara cevap veren genel yapay zekalar çoğalacaktır. ( Bkz.: https://bityl.co/SyQ3 ) ; https://bityl.co/SyQ4 )

 

·         Yapay zekaların yüklediği kitap sayıları olağanüstü artacaktır. Bu da cevap kalitesini çoğaltacaktır.   ( https://bityl.co/SyQ5 ; Zaman içinde yapay zekalara, yz.ları eğitmek için yüklenen kitapların sayısı çok artar mı, artarsa sonuçları ne olur 23.9.2025. https://bityl.co/SyQ6 )

 

………………………………………………………….

Ana Odak: Düşük Okuma Alışkanlığı ve Merak Gelişimi

Görüşlerimiz, özellikle kitap okuma alışkanlığının düşük olduğu ülkeler (Türkiye gibi) ve çocuklar/gençler grubuna odaklanmaktadır.

Merak ve Soru Sorma: Çocuklarda ve gençlerde yetersiz olan soru sorma ve merak alışkanlığını geliştirmek hayati öneme sahiptir. YZ, okunan metinler üzerinden derin ve tartışmalı sorular sorarak, eleştirel düşünme becerilerini güçlendiren bir araç olarak kullanılmalıdır.

Merakı Geliştirme Yaklaşımı: Yapay zekanın sadece bilgi sağlayan bir araç değil, bireylerde "merak" duygusunu ve keşfetme arzusunu tetikleyen bir platform olarak kullanılması… Bu yaklaşım, soru-cevap mekanizmalarını kullanarak pasif bilgi alımından aktif bir etkileşime geçişi amaçlıyor.

Eleştirel düşünme becerilerini güçlendiren bir araç: Bunun için yapay zekanın cevaplarını aynen kabul etmek yerine; birkaç yapay zekaya aynı soruyu sormalı: 

10 yapay zekaya soru sorarak inceleme tekniğihttps://bulentagaoglu.blogspot.com/2025/08/9-yapay-zekaya-ayn-soruyu-sormak-yeni.html

……………………………………..

Kritik Pedagojik Çözümler ve Araçlar

Yapay zekânın çocuklar ve gençlerin okuma alışkanlıklarını geliştirmek için kullanabileceği somut ve kişiselleştirilmiş mekanizmalar;

·                     Kişiselleştirme (Personalization): YZ, öğrencinin okuma geçmişi, ilgi alanları, hızı ve seviyesini analiz ederek ona "tam da uygun zorlukta" içerikler ve kişiselleştirilmiş kitap önerileri sunar.

·                     Oyunlaştırma (Gamification): Kitap okumayı teşvik etmek amacıyla puan, rozet, sanal ödül ve macera kurguları gibi oyunlaştırma unsurları içeren uygulamaların geliştirilmesi önerilmektedir.

·                     Erişilebilirlik ve Destek: YZ; sesli okuma (TTS), metni sadeleştirme ve anlık çeviri imkanları sağlayarak, özellikle okuma zorluğu çeken veya görme engelli bireyler için kitaplara erişimi kolaylaştırır.

·                     Yaratıcı Yazma: Çocukların okuduklarından esinlenerek kendi hikâyelerini üretmelerine YZ'nin editörlük, fikir geliştirme ve dil önerisi desteği sağlaması, okumayı aynı zamanda yaratıcı bir sürece dönüştürme potansiyeli taşır.

En Büyük Riskler ve Stratejik Varoluş Çağrısı

YZ, kitap okuma alışkanlığı düşük toplumlarda genç nesilleri kitaplara geri döndürmek için kullanılması gereken, kişiselleştirilmiş, eğlenceli ve merakı teşvik eden bir araçtır, ancak bu sürecin eleştirel düşünce ve derinliği yok etmesine izin verilmemelidir.

Gençlerin okuma alışkanlıklarının korunması: Yapay zekanın hızlı bilgi erişimi sunarken, gençlerin uzun metinleri okuma ve sindirme becerilerinin zayıflamaması için bilinçli politikalar geliştirilmesi gerektiğini savunuruz.

………………..

Yapay zeka ve kitap okuma konusundaki temel görüşlerimiz, yapay zekanın kitap okuma, yayıncılık, kütüphane hizmetleri ve bilgi erişimi alanlarında sunduğu geniş imkanlar etrafında şekillenmektedir;

YZ'nin en büyük katkılarından birinin, okura özel deneyimler sunmak olduğu…

Bu;

**Karmaşık metinleri basitleştirmek,**

**Tarihsel ve kültürel bağlamı anında sağlamak,**

**Farklı okuma seviyelerine göre içeriği uyarlamak,**

**Görme engelli bireyler için kitapları seslendirmek/sorgulanabilir hale getirmek** şeklinde tezahür ediyor. YZ'nin kitabı okura değil, okuru kitaba değil, ikisini birbirine yakınlaştıran bir köprü olması fikri temel görüşlerimizdendir.

Yapay zeka, kitapların sınıflandırılması, okuyucu tercihlerini analiz etme, metinlerden özgün içerik üretme gibi açılardan okuyuculara, yayıncılara ve araştırmacılara önemli katkılar sunmaktadır. Ayrıca, yapay zeka araçları çocukların ve gençlerin kitap okuma alışkanlıklarını destekleyebilecek öneriler, metin düzenleme ve dönüştürme gibi yeni olanaklar da yaratmaktadır.

…………………..

Yapay Zekânın Temel Konumlandırılması: Rakip Değil, Katalizör

Yapay zekâ (YZ) kitap okuma kültürünü tehdit eden bir rakip olarak değil, onu zenginleştiren, destekleyen ve cazip kılan güçlü bir katalizör ve dijital rehber olarak konumlandırılması….

Hibrit Model: Gelecekte, okuma kültürü "kitap + yapay zeka" hibrit bir model üzerine kurulmalıdır. Bu, öğrencilerin hem derinlemesine (dikey) hem de geniş kapsamlı (yatay) öğrenmeyi birleştirebileceği **"Çift Kanallı Okuma Kültürü"**nü teşvik etmelidir.

Dijital Rehber: YZ, devasa kitaplıklar arasında okuyucuya yol gösteren, kitaplar arasındaki bağlantıları kuran ve ilgisine göre okuma rotaları çıkaran bir "dijital rehber" olabilir.

Yapay Zekayı Bir Çözüm Aracı Olarak Konumlandırmak

Türkiye gibi ülkelerde, kitap okuma alışkanlığının modern şartlarda çözülmesi zor, köklü bir sorun olduğunu düşünüyoruz. Yapay zekayı bu sorunu ortadan kaldıran değil, bu soruna bir "katalizör" olarak yaklaşarak okuma alışkanlığını geliştirmek için kullanılan stratejik bir araç olarak görüyoruz.

Yapay zekânın yeni bir “kitap okuma ortağı” olması

Yapay zekâyı sadece bilgiye erişim sağlayan bir araç değil, aynı zamanda kitap okuma sürecini derinleştiren, hızlandıran ve farklı bakış açıları katan bir ortak olarak görülmesi gerektiğini vurgulamaya çalıştım.

Sorularımla, yapay zekânın kitapla insan arasındaki ilişkiyi değiştirecek bir rol oynadığını işlemeye gayret ettim.

Yapay Zeka, Kitabın Tamamlayıcısıdır, Yerine Geçmez

Yapay zeka ana içeriğin (kitabın kendisi) yerine geçmez, ancak onu tamamlayıcı bir araçtır. Bu vizyonda yapay zeka; kişiselleştirilmiş kitap önerileri, etkileşimli okuma deneyimleri, sesli anlatımlar gibi özelliklerle okuma sürecini daha erişilebilir ve cazip hale getiren bir "okuma asistanı" rolündedir.

Kitap Okuma, Yapay Zekanın Yerini Alamaz Bir İnsan Deneyimidir.

Yapay zeka bilgiyi hızlıca özetleyebilir, analiz edebilir, hatta yorumlayabilir, ama **kitabın sayfaları arasında kaybolma, yazarın ritmine teslim olma, karakterlerle duygusal bağ kurma** gibi deneyimler teknolojiyle ikame edilemez.

YZ, "Okuma"nın Yerini Almamalı, Onu "Tamamlamalı ve Zenginleştirmeli”

YZ'yi kitap okuma deneyimini ortadan kaldıracak bir rakip olarak görmüyoruz. Aksine, onu okurun anlama derinliğini, bağlantı kurma becerisini ve keyfini artıran bir "okuma ortağı" veya "süper güçlü bir kütüphaneci" olarak konumlandırmak… Temel fikir, **insanın sezgisel ve duygusal deneyimi ile YZ'nin analitik gücünün bir sentezi**.

Bilgi birikimi ve hafızanın dönüşümü

Yapay zekâyı, dünyadaki kitaplar, makaleler, tezler ve internet sayfalarından devasa bir “kolektif hafıza/depo” oluşturma potansiyeliyle ele almaya özellikle çaba gösterdim.

Bu yönüyle kitap okuma, bireysel deneyimin ötesine geçip küresel ölçekte birikmiş bilginin hızlıca karşılaştırılabildiği yeni bir boyuta taşınıyor.

Kitap okuma kültürünün yeniden tanımlanması

Geleneksel “sayfa sayfa kitap okuma” anlayışının yanında, yapay zekâ sayesinde daha analitik, sorgulayıcı, çok katmanlı bir okuma modelinin gelişebileceğini öne çıkarmak istedim.

Sorularımla sıkça “alışkanlık”, “sözlük”, “önsöz” gibi kavramlarla bu kültürel dönüşümü kayıt altına almak istedim.

Gelecek vizyonu

Yapay zekâ ile kitap okuma konusunu sadece bugünün meselesi değil, geleceğin kültürel, entelektüel ve eğitimsel yapısını belirleyecek stratejik bir mesele olarak görüyoruz.

Diğer Farkındalıklar

Çok büyüyecek: Şu anda soru sorup cevap alabildiğim kapsamlı genel yapay zekaların sayısı 10 bunlarin zaman içerisinde sayısı ne olabilir Bu konuda tahminler var mı 20.09.2025. https://bulentagaoglu.blogspot.com/2025/09/su-anda-soru-sorup-cevap-alabildigim.html

Basılı kitapların önemli bir kısmı yapay zekaya yüklenecek, bu da yz'nin cevap kalitesini arttıracaktur: “Önümüzdeki 10–20 yılda kitapların tamamı olmasa bile çok büyük kısmı yapay zekâ modellerinin eğitiminde kullanılacak.”  23.08.2025https://bulentagaoglu.blogspot.com/2025/08/onumuzdeki-1020-ylda-kitaplarn-tamam.html

Soru sormanın avantajı: Yapay Zekayı soru sormak için kullananlar, kullanmayanlara göre avantajlı olacaklardır.

Birikim. Yapay zekayı sorular sormak için kullananlar, yapay zekanın  zaman içinde kendisine daha zengin cevap verdiğini gözleyebilirler.

Pusula - Yol Haritası (Yapay zeka ve kitap konusunda çocuklar ve gençler için)

Yapay zeka ve kitap konulu bunları birlikte ele alan çocuklar ve gençler için bir pusula bir yol haritası hazırlar mısınız 23.09.2025. https://bulentagaoglu.blogspot.com/2025/09/yapay-zeka-ve-kitap-konulu-bunlar.html


ÖZET

Yapay zekânın kitap okuma deneyimini kökten değiştiren bir ortak olduğunun bilinmesi… bilgiye erişimi devasa bir hafıza boyutuna taşıdığı, okuma kültürünü yeniden tanımladığı, çok sesli düşünmeyi teşvik ettiği ve geleceğe dair vizyoner bir imkân sunduğu…

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder