6 Ocak 2014 Pazartesi

ESKİ KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLARIMIZDAN TINAZ TİTİZ'İN KÜTÜPHANECİLİK PROJELERİ KONUSUNDA GÖRÜŞLERİ

Eski Kültür Turizm Bakanlarımızdan Tınaz bey ile  (Titiz) 2016 Dünya Kitap Başkenti başvurusu sebebiyle ( http://www.sanatalemi.net/haber.asp?ID=1462  / http://www.unesco.org.tr/dokumanlar/kultur/unesco_kitap_b.pdf ) "Ülkemizde yapılması gereken kütüphanecilik projeleri neler olmalı" konusunda yazıştım:

Görüşleri:

"1988 yılında mikrofiş kitaplık adlı bir proje yoluyla 75,000 yerleşim noktasında küçük bir bütçe ile 5000'er kitaplık birer mikrofiş kitaplık kurma projesi yaptık. İki tanesini de Ankara'da (birisi Sarayköy, diğeri Ankara içinde) yaptık. Bir evrak çantası içine 5000 kitabın mikrofişlerini ve o zaman 250$ olan birer mikrofiş okuyucu koyduk. Sarayköy'de köy odasına koyduğumuz gün kapısı camı çerçevesi neredeyse kırılıyordu (öğrencilerin ödev yapabilmek için kullanma istekleri nedeniyle).

Sonra bir profesör çıktı, "mikrofiş kitap yatakta uzanmışken okunmaz" diye kütüphanecilere akıl verdi. Şimdi geri dönüp baktığımda, o başlangıcın doğru ama eksik olduğunu görüyorum. Bilginin alternatifleriyle sorun çözmenin yollarını kapatacak birkaç on projeyle birlikte –bugün daha da kolaylaşan teknolojik imkanlarla- her ilçeye en az bir kütüphane kurmak yoluna gidilmeliymiş."

"...sorgulama projesi bence bu işe [2016 Dünya Kitap Başkenti başvurusuna] yakışır."



Öncelik derecesi
:
1
Adı
:
Sorgulayıcı ve Yaratıcı Düşünce’nin Yaygınlaştırılması



Amacı
:
Orta öğretim 6-7-8’nci sınıflarda okutulmakta iken, yeni konulan dini derslere yer açmak amacıyla kaldırılan Teknoloji ve Tasarım derslerinin temelini oluşturan “sorgulayıcı ve yaratıcı düşünme biçimi”nin, tüm diğer derslerin de dokuları içine yerleştirilmesini sağlamak.



Niçin önemli?
:
Toplumumuzun hemen tüm sorunlarının temelinde, ezbere (sorgulanamazlık) dayalı düşünme biçimi yatıyor. Bu düşünme biçimi yasa vb yollarla değişemeyeceği için okulllar zorunlu olarak tek çıkar yol oluyor. Halen, bu yolda bir dersin bulunması, bu ders içeriğinin diğer derslere de yaygınlaştırılmasına imkan oluşturuyor. Bu yolla toplumumuzun düşünme biçimine bir aşı yapılabileceği düşünülüyor.



Kullanılacak yöntem
:
3 defa denenen ve iyi sonuç alınan bir yöntem, çeşitli okullarda, birer arama toplantısı düzenlenerek, söz konusu yaygınlaştırmanın önündeki engellerin ve çözümlerinin irdelenmesidir.



Süresi
:
Ankara, İstanbul, İzmir başta olmak üzere, diğer illere rol model olabilecek illerdeki kalabalık okullardan toplam 50 tanesinde, birer tam gün süreli Soru Konferansı® dizisi öngörülüyor.



Gereken fon tutarı
:
50 x 4,000 = 200,000 TL
Detaylar
:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder