Eski Kültür Turizm Bakanlarımızdan Tınaz bey ile (Titiz) 2016 Dünya Kitap Başkenti başvurusu sebebiyle ( http://www.sanatalemi.net/haber.asp?ID=1462 / http://www.unesco.org.tr/dokumanlar/kultur/unesco_kitap_b.pdf ) "Ülkemizde yapılması gereken kütüphanecilik projeleri neler olmalı" konusunda yazıştım:
Görüşleri:
"1988 yılında mikrofiş kitaplık adlı bir proje yoluyla 75,000 yerleşim noktasında küçük bir bütçe ile 5000'er kitaplık birer mikrofiş kitaplık kurma projesi yaptık. İki tanesini de Ankara'da (birisi Sarayköy, diğeri Ankara içinde) yaptık. Bir evrak çantası içine 5000 kitabın mikrofişlerini ve o zaman 250$ olan birer mikrofiş okuyucu koyduk. Sarayköy'de köy odasına koyduğumuz gün kapısı camı çerçevesi neredeyse kırılıyordu (öğrencilerin ödev yapabilmek için kullanma istekleri nedeniyle).
Sonra bir profesör çıktı, "mikrofiş kitap yatakta uzanmışken okunmaz" diye kütüphanecilere akıl verdi. Şimdi geri dönüp baktığımda, o başlangıcın doğru ama eksik olduğunu görüyorum. Bilginin alternatifleriyle sorun çözmenin yollarını kapatacak birkaç on projeyle birlikte –bugün daha da kolaylaşan teknolojik imkanlarla- her ilçeye en az bir kütüphane kurmak yoluna gidilmeliymiş."
"...sorgulama projesi bence bu işe [2016 Dünya Kitap Başkenti başvurusuna] yakışır."
Öncelik
derecesi
|
:
|
1
|
Adı
|
:
|
Sorgulayıcı
ve Yaratıcı Düşünce’nin Yaygınlaştırılması
|
Amacı
|
:
|
Orta öğretim 6-7-8’nci sınıflarda
okutulmakta iken, yeni konulan dini derslere yer açmak amacıyla kaldırılan
Teknoloji ve Tasarım derslerinin temelini oluşturan “sorgulayıcı ve yaratıcı düşünme biçimi”nin, tüm diğer derslerin
de dokuları içine yerleştirilmesini sağlamak.
|
Niçin
önemli?
|
:
|
Toplumumuzun hemen tüm sorunlarının
temelinde, ezbere (sorgulanamazlık) dayalı düşünme biçimi yatıyor. Bu düşünme
biçimi yasa vb yollarla değişemeyeceği için okulllar zorunlu olarak tek çıkar
yol oluyor. Halen, bu yolda bir dersin bulunması, bu ders içeriğinin diğer
derslere de yaygınlaştırılmasına imkan oluşturuyor. Bu yolla toplumumuzun
düşünme biçimine bir aşı yapılabileceği düşünülüyor.
|
Kullanılacak
yöntem
|
:
|
3 defa denenen ve iyi sonuç alınan bir yöntem,
çeşitli okullarda, birer arama toplantısı düzenlenerek, söz konusu
yaygınlaştırmanın önündeki engellerin ve çözümlerinin irdelenmesidir.
|
Süresi
|
:
|
Ankara, İstanbul, İzmir başta olmak
üzere, diğer illere rol model olabilecek illerdeki kalabalık okullardan
toplam 50 tanesinde, birer tam gün süreli Soru Konferansı® dizisi
öngörülüyor.
|
Gereken
fon tutarı
|
:
|
50 x 4,000 = 200,000 TL
|
Detaylar
|
:
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder