26 Nisan 2014 Cumartesi

HALKA AÇIK KÜTÜPHANELERİMİZİN HİZMET ANLAYIŞI

Yakın zamanda, Fatih’te Ali Emiri Efendi Kültür Merkezi binasında bulunan Ahmet Kabaklı Kütüphanesi’nde bazı günlük gazeteleri görünce bunun okuyucu çekmek için mantıklı bir uygulama olduğunu düşünmüştüm.
Bu yazının sonunda bulunan alıntılar konuyu bana tekrar hatırlattı.
Ülkemizde okuyucular için en iyi kütüphane hizmeti İSAM Kütüphanesi tarafından verilmektedir. (http://oneripinari.blogspot.com.tr/2014/01/isam-kutuphanesinin-basarisi.html )
İBB Atatürk Kitaplığı da iyi kütüphane hizmeti veren yerlerin arasındadır.
Aşağıdaki alıntılar sebebiyle Bahçeşehir Üniversitesi Barbaros Kütüphanesi de farklı hizmet anlayışına sahip yerlerin arasında sayılmalıdır. (Farklı uygulamalarını açıkladıkları bir makale de var: http://libris.bahcesehir.edu.tr/dosyalar/A.Erisim/AE0137.pdf ).  En kısa zamanda ziyaret etmek isterim.
Ülkemizde tabii ki kütüphanelerimiz kullanıcılara hizmet vermektedir.
Burada özellikle vurgulamak istediğim, klasik kütüphanecilik teknikleri dışında kullanıcıya kolaylık getiren uygulamaları sistematik bir yaklaşımla ortaya koyan anlayıştır. Bu anlayış ne derece yaygındır? Bu anlayışa sahip örnek uygulamaları anlatan bir makale veya listeye rastlamadım. 
·         Bu anlayış doğrultusunda yapılanlar keşke bir kitapçıkta toplansa…
·         Kütüphaneciler için “Kullanıcılara Yönelik Hizmet Rehberi” yayınlansa…
·         Ülkemizde kütüphanelere okuyucu çekmek (kazandırmak) için yapılanlar listelense…              
          G-8 ülkelerindeki ana kütüphanelerde kullanıcılara sağlanan kolaylıklar-imkanlar bir                     makaleye konu edilse...

Google’da örnek uygulamalar kütüphaneler araması yaptım. Ayrıca hazırladığım 12.000 künye içeren “Türkiye Kütüphanecilik Kaynakçası’nda da (2014) arama yaptım. Maalesef bir sonuç alamadım…


www.libraryresearch.com veritabanında arama:
----------------------------------------------
Google'da allintitle: library services araması 406 bin sonuç veriyor. 
allintitle: library facilities and services araması 361 sonuç getiriyor.
allintitle: library facilities araması 20.500 sonuç

allintitle: libraries facilities https://www.google.com/search?hl=tr&as_q=libraries+facilities&as_epq=&as_oq=&as_eq=&as_nlo=&as_nhi=&lr=&cr=&as_qdr=all&as_sitesearch=&as_occt=title&safe=images&as_filetype=&as_rights=

2450 sonuç bulundu




allintitle: kütüphane hizmetleri araması 534 sonuç
allintitle kütüphane imkanlar araması sonucu 0.
allintitle kütüphane imkanları araması sonucu 0.
allintitle kütüphane kolaylıklar araması sonucu 0.

----------------------------------------------

Google araması: kütüphaneler "iyi uygulama"
"HAYALİMDEKİ KÜTÜPHANE" EN İYİ UYGULAMA ... - HaberX www.haberx.com/hayalimdeki_kutuphane_en_iyi_uygulama_odulune_l...


Türkiye'de Halk Kütüphanelerinden İyi Uygulama Örnekleri Paneli http://www.bby.hacettepe.edu.tr/e-bulten/hdetayarsiv.asp?h=217&s=5


Yılmaz, Bülent : Türkiye'de halk kütüphaneleri bölge seminerleri  : İyi uygulama Örneği" olarak bir deneyimin değerlendirilmesi. Türk Kütüphaneciliği, 22 (1), Mart 2008, 107-128.ss.Kaynakçası vardır.1. BİLİMSEL TOPLANTILAR. - 2. HALK KÜTÜPHANELERİ, TÜRKİYE. [dagmdm/dagmdm] http://www.tk.org.tr/index.php/TK/article/view/403/395

Google’da yaptığım şu aramalar da kapsamlı sonuçlar vermedi: "en iyi kütüphaneler" “en iyi kütüphane”
Kütüphanelere okuyucu çekmek için hizmet anlayışının yaygınlaştırılmasına çok ihtiyaç olsa gerek… Bu esasen kütüphanelere sağlanan maddi imkanlarla bağlantılı olsa da, buna rağmen yapılacaklar herhalde az değildir. Bu da anlayışa, vizyona bağlı olmalı…
------------------------------------------------------
İLGİLİ ALINTILAR:

“Selma ASLAN’ın Cevabı: 
 Ben TOBB Ekonomi Teknoloji Üniversitesi kütüphane müdürüyüm. Daha önce uzun yıllar British Council kütüphane hizmetlerini yönettim. 40 yılı aşkın bir deneyimim var. Pazarlama tabii ki işletmecilik açısından baktığınızda önemli ama benim yaşam deneyimim bana diyor ki en iyi reklam ve pazarlama aracı iyi bir hizmettir. Eğer insanların ihtiyacı olan kitaplara, bilgi kaynaklarına  sahip iseniz ve iyi bir hizmet sunuyorsanız, insanların kütüphanelere geleceğini düşünüyorum. Devlet halk kütüphanelerini son birkaç yıldır,   yerel yönetimlere devretmek istiyor. Acaba yerel yönetimler buna ne derece hazırlar. Yani kütüphanelerin durumu  havada  kalmış durumda. Mesela  Çankırı’da  sanırım  2003 yılında, dönemin valisi, özel idare kaynaklarından il halk kütüphanesinin bütçesini destekleyerek, kütüphaneye son, güncel, en popüler kitapları getirtti. Ben o kütüphanenin önünde okul ödevi yapmak isteyen çocukları değil, halkın kuyruğa girdiğini gördüm. Dolayısıyla kütüphaneniz iyi hizmet verir, iyi koleksiyonlara sahip olursa halkımız onu kullanır diye bir inancım var. Umarım yanılmıyorumdur.
İyi hizmet sunmadığımız için ziyaretçi sayıları çok düşük. Yani yıllarca bu ülkede kültür müsteşarlığı düzeyine gelmiş insanlar bizim ülkemizin halkının kültürü sözeldir, bizim insanımız okumaz deyip onun arkasına sığınıp kütüphane hizmetlerine önem vermediler.  ” 193-194ss.

“Dr. Kenan ERZURUM’un Değerlendirmesi:
 Eğer siz karşınızdaki istek sahibine istediğini verebiliyorsanız ve bunu istediği zaman sınır tanımaksızın, herhangi bir kapris yapmaksızın veriyorsanız, bana sanki okurlar gibi geliyor. Kütüphanemiz için gerek üniversite öğrencilerinin, gerek öğretim üyelerinin ilk  bildiği  şey  şudur. Bu üniversitede  ister Türkçe, isterse yabancı olsun bir kitap istenilirse mutlaka alınır. Birinci elden bulunamazsa  ikinci  elden  yani  sahaflardan  alınır.  Dolayısıyla bizim kütüphanemiz aynı zamanda halka da açık bir kütüphanedir. Ayda 4.000 okuyucumuz var ve bunların içinde o çok bildiğiniz otellerin aşçı başlarına, doktora yapmak isteyen çeşitli ülkelerden gelmiş öğrencilere ya da halktan gelen onlarca kişiye rastlayabilirsiniz.
Bu insanların bir bölümü sadece gazete okumak için geliyor. Çünkü 15 tane gazetemiz var ve gelen insanlara içeriye girerken neden, nereye giriyorsun denmiyor. Bazıları film seyretmek için geliyor. Geldiği zaman hangi filmi seyretmek istiyorsun deniyor, buyur otur deniyor, CD takılıp kulağına kulaklık veriliyor ona  izlettiriliyor. 
Yani siz bu kadar kolay hizmet  verebiliyorsanız, okuyucu da geliyor. Örneğin bir öğrenci geliyor ve ben satranç kulübünden geliyorum, 5 tane kitap alacağım diyor. Hemen ona siz 5 tane kitap istiyorsanız, gidin 8 tane kitap varsa 8’ini de alın deniyor. Oraya gittiği zaman öğrenci, ya da hoca para vermiyor, para vereceksin denmiyor. Sadece bu notu vereceksin size kitapları verecekler, faturayı geri bize getireceksiniz deniyor. O zaman öğrenci sevine sevine gidiyor. Bu öğrenci başka arkadaşını da getiriyor. Tabi öğrencilere ilk tanıtımda bu üniversitede siz bir kitap isterseniz, o kitap mutlaka alınacaktır, bu konuda tereddüt etmeyin deniyor. Gelebilirsiniz, seçebilirsiniz deniyor.
Öğrenci de bakıyorsunuz hiç olmadık bir zamanda kapıyı çalıyor. Tek şartımız, kütüphanede olan kitabı almayın. Onun dışında güncelmiş, konusu tarihmiş, psikolojiymiş, romanmış, şiirmiş ya da kendi yardımcı ders kitabıymış hiç fark etmeksizin ne istiyorsa o alınıyor. Tabii ki okuma zamanı da önemli,  sabah 08.30’dan,  gece saat  24.00’e  kadar  bütün  hizmetlerimiz  ile  açığız. Yani kitap ödünç verme,  CD verme ve tarama imkânı oluyor.  Oraya 3–5  tane  kitabı koyup da siz burada ders çalışın denmiyor. Dolayısıyla bana göre öğrencide geliyor.
Ama bütün insanları memnun edebiliyor musunuz derseniz edemiyoruz. Yarın istatistiklerde bunu göreceğiz Teşekkür ederim”. 195-196ss.
--------------------------------------------
Okuyucuları Kütüphaneye Çekmek…
“Kutuphanecilik cok bilgi ve birikim isteyen meslektir. Halki ve egitim cagindaki cocuklari kutuphaneye cekebilmek ise ayrica kabiliyet ve kutuphane isletme bilgisine dayalidir. Yoksa kutuphanelerde kitaplar raflarda durur eve vermemek icin binbir belge ve kagit istenir. ABD de kutuphanecilik ayni semtte oturanlarin plastik kartla yararlandigi kitap DVD muzik CD evinizdeki bilgisayarinizdan siparis verilebildigi ve siparisleriniz hazir oldugunda kutuphanece aranirsiniz. Modernlik bambaska inanin” 9.3.2007. http://haberyorumlari.hurriyet.com.tr/ListArsiv.aspx?HaberID=6083351

En İyi Kütüphane Anketi

Kullanıcı Yazıları:
Kütüphanecilikte Kullanıcı Yazıları Kaynakçası http://www.mikrobeta.com.tr/wp-content/uploads/bsk-files-manager/49_023.pdf

Kütüphanecilikte Hizmet Konulu Bazı Yayınlar:
www.uluskutuphanesi.gov.tr/index_dosyalar/halkktp.doc

Erzurum, Kenan: Bır Duygu Yaratmak: “Ünıversıte Kütüphanedır”  http://libris.bahcesehir.edu.tr/dosyalar/A.Erisim/AE0137.pdf
http://www.tk.org.tr/index.php/TK/article/view/639

---------------------------------------------------------------

Doç. Dr. Erol Yılmaz'ın ilgili yazıları
Kütüphanelerimiz Ve Halkla İlişkiler. http://kaynak.unak.org.tr/bildiri/unak02/u02-15.pdf

http://www.slideshare.net/yilmazxerol/ktphanelerde-halkla-ilikiler-ve-trkiyede-durum


Kütüphanelerde Toplam Kalite Yönetimi: Kısa Bir Gözden Geçirme . Cilt 24, Sayı 1 (2010)
Etkin Kütüphane Kullanımı  Önünde Büyük Bir Engel Olarak  Kütüphane Kaygısı: Genel Bir  Değerlendirme Cilt 25, Sayı 3 (2011)
Üniversite Kütüphanelerinde Müşteri Merkezli Yapılanma ve Personel Memnuniyeti. Türk Kütüphaneciliği,  Cilt 18, Sayı 3 (2004)
Ah Şu Kullanıcılar Olmasa (ya da) Kullanıcı Bizim Neyimiz Olur? Türk Kütüphaneciliği,  Cilt 20, Sayı 4 (2006)
Kullanıcı Hakları ve Sorumlulukları: Bir Standart Denemesi . Türk Kütüphaneciliği, Cilt 19, Sayı 3 (2005)
“Enformasyon Müşteri’lerini Mutsuz Etmenin En Etkin Yolları”, Türk Kütüphaneciliği, 14, 3, 2000,

ÜNAK KAYNAKLARINDA YAYINLANANLAR
Kütüphanelerimiz Ve Halkla İlişkiler ÜNAK'02: I. ÜNAK Genel Konferansı  11 Ekim 2002  Tam Metin(URL)
Halkla İlişkiler Ve Türk Kütüphaneciliği ÜNAK'05: Bilgi Hizmetlerinin Organizasyonu ve Pazarlanması 22 Eylül 2005 Tam Metin(URL)
Toplam Kalite Yönetimi ve İnsan Merkezli Kütüphanecilik ÜNAK'06: Bilimsel İletişim Ve Bilgi Yönetimi 12 Ekim 2006 Tam Metin(URL)
Halkla ilişkiler ve Türk kütüphaneciliği. ÜNAK ’05: Bilgi Hizmetlerinin Organizasyonu ve Pazarlanması, 22-24 Eylül 2005, İstanbul: Bildiriler içinde (149-161). Editörler Aytaç Yıldızeli, Hatice Kübra Bahşişoğlu. İstanbul: Kadir Has Üniversitesi, 2006.
Toplam kalite yönetimi ve insan merkezli kütüphanecilik. Bilimsel İletişim ve Bilgi Yönetimi Sempozyumu: Bildiriler ÜNAK ’06, Gazi Üniversitesi, Ankara, 12-14 Eylül 2006 içinde (185-211). Editörler: Aytaç Yıldızeli, Hatice Kübra Bahşişoğlu. Ankara: ÜNAK, 2008.
-----------------------------------------------
Bir iletişim merkezi olarak bilgi merkezlerinin topluma açılan kapısı: Halkla ilişkiler. I. Uluslararası Bilgi Hizmetleri Sempozyumu: İletişim, 25-26 Mayıs 2006, İstanbul (Bildiriler) = The First International Information Services Symposium: Communication, 25-26 March 2006, Istanbul (Proceedings) içinde (184-207). Yay. haz. Ayşe Üstün, Ümit Konya. İstanbul: TKD İstanbul Şubesi, 2007.
Halkla ilişkiler ve bilgi merkezleri. Türkiye’de Bilgi Hizmetleri ve Yeni Yaklaşımlar: 42. Kütüphane Haftası Bildirileri (27 Mart - 2 Nisan) içinde (375-398). Haz. Ebru Kaya, Erol Yılmaz. Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği, 2006.
Kütüphane ve bilgi pazarlaması. Bilgi… içinde (189-225). Yay. haz. Hüseyin Odabaş, Hakan Anameriç. Ankara: Referans Yayınevi, 2007.
--------------------------------------


KÜTÜPHANECİLİKTE HİZMET KALİTESİ KONULU YERLİ YAYINLAR (Kaynak: TÜRKİYE KÜTÜPHANECİLİK KAYNAKÇASI (1. ETAP). İstanbul: 2014)
TEZLER
Akbayrak, Emre Hasan : (2005). Orta Doğu Teknik Üniversitesi Kütüphanesi'nde hizmet kalitesi ölçümü. Yayımlanmamış Bilim Uzmanlığı tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.  http://www.bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar3.asp  ftp://ftp.lib.metu.edu.tr/pub/doc/Orta_Dogu_Teknik_Universitesi_Kutuphanesi'nde_Hizmet_Kalitesi_Olcumu-Emre_Hasan_Akbayrak.pdf
BULGAN, UĞUR  ** 2002 ** Kütüphanecilik sektöründe hizmet kalitesinin ölçümü ve bir üniversite kütüphanesi uygulaması. Measurement of service quality in librarianship sector and application for an academic library ** Beykent Üniversitesi / Yüksek Lisans / Bilgi ve Belge Yönetimi = Information and Records Management ; İşletme = Business Administration
GÜRDAL, GÜLTEKİN ** 2005 ** Servqual yöntemiyle Süleyman Demirel Üniversitesi Merkez Kütüphanesi hizmet kalitesi ölçümü. Measurement of service quality of Süleyman Demirel Library through servqual ** Kocaeli Üniversitesi / Yüksek Lisans / İşletme = Business Administration
KARAHAN, ŞERİF : 2012/ Kütüphanelerde hizmet kalitesinin LibQUAL+? hizmet kalitesi ölçüm anketiyle ölçülmesi: Dumlupınar Üniversitesi Merkez Kütüphanesi üzerine araştırma. Measuring service quality at libraries by means of LibQUAL+? service quality measurement survey: Research on the Central Library of Dumlupınar University / Dumlupınar Üniversitesi / Yüksek Lisans / İşletme = Business Administration
KILIÇ, NURCAN ** 2007 ** An instrument for measuring the critical factors of service quality in university libraries: An application of Fatih University. Üniversite kütüphanelerinde hizmet kalitesinin kritik faktörlerini belirleme amacına yönelik bir ölçeğin geliştirilmesi: Fatih Üniversitesi uygulaması ** Fatih Üniversitesi / Yüksek Lisans / Bilgi ve Belge Yönetimi = Information and Records Management ; Endüstri ve Endüstri Mühendisliği = Industrial and Industrial Engineering
Soydal, İrem :   Web bilgi sistemlerinde hizmet kalitesi. Yayımlanmamış Doktora tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara. (2008).  http://www.bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/dosyalar/131.pdf
TABAK, YAZBAHAR  ** 2009 ** Bilgi ve belge merkezlerinde hizmet kalitesinin artırılmasına yönelik bir uygulama : Marmara Üniversitesi Merkez Kütüphanesi örneği. An application to improve the service quality in documentation and information centers :The example of Marmara University Central Library ** Marmara Üniversitesi / Yüksek Lisans / Bilgi ve Belge Yönetimi = Information and Records Management ; Dokümantasyon ve Enformasyon = Documentation and Information ; İşletme = Business Administration
MAKALELER
Akbayrak, Emre Hasan : Kütüphanelerde bir hizmet kalitesi ölçümü modeli:LibQUAL+TM. Türkiye’de Bilgi Hizmetleri ve Yeni Yaklaşımlar: 42. Kütüphane Haftası Bildirileri (27 Mart - 2 Nisan) içinde (245-268). Haz. Ebru Kaya, Erol Yılmaz. Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği, 2006.
Aktaş, M. Sema - Ruhan Arığ : Bilgi hizmetleri ve hizmet kalitesi. Standard Ekonomik ve Teknik Dergi, 48 (562), Mart 2009, 58-59.ss.1. KÜTÜPHANE HİZMETLERİ. - 2. HİZMET SEKTÖRÜ, KALİTE. - 3. BİLGİ. [dagmdm/dagmdm]
Bulgan, Uğur; Gürdal, Gültekin : Hizmet kalitesi ölçülebilir mi? ÜNAK ’05: Bilgi Hizmetlerinin Organizasyonu ve Pazarlanması, 22-24 Eylül 2005, İstanbul: Bildiriler içinde (209-226). Editörler Aytaç Yıldızeli, Hatice Kübra Bahşişoğlu. İstanbul: Kadir Has Üniversitesi, 2006. http://kaynak.unak.org.tr/bildiri/unak05/u05-22.pdf
Çetintaş, H. Buluthan: Bilgi hizmetlerinin başarısında hizmet kalitesinin önemi = The Importance of service quality in information services' success / konuşmacı: H. Buluthan Çetintaş. - Bilgi Eksenli Kuram ve Uygulamalar Sorgulayıcı ve Çözümleyici Yaklaşımlar Sempozyumu [2012: Nevşehir]. - Ankara: Ankara Üniversitesi, 2012. - 99-118.ss. 1. KÜTÜPHANE HİZMETLERİ, KALİTE. - 2. SELÇUK ÜNİVERSİTESİ. - 3. ÜNİVERSİTE KÜTÜPHANELERİ, TÜRKİYE. [dagmdm/dagmdm]
Çukadar, Sami : Bilgi merkezlerinde hizmet kalitesi. Türkiye’de Bilgi Hizmetleri ve Yeni Yaklaşımlar: 42. Kütüphane Haftası Bildirileri (27 Mart - 2 Nisan) içinde (269-282). Haz. Ebru Kaya, Erol Yılmaz. Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği, 2006.
Gençtürk, F. Esra - Fahri Karakaş. Kar Amaçsız Kuruluşlarda Hizmet Kalitesinin Ölçülmesi ve Müşteri Odaklılık: Bir Kütüphane Uygulaması. Pazarlama Dünyası 16(92) 3-4.2002, 52-56. ss. Bibliyografya
Karakaş, Sekine : Üniversite Kütüphanesinde Bir Pazarlama Aracı Olarak Hizmet Kalitesi Araştırması/ Sekine Karakaş. -- Ankara, 1999.  Türk Kütüphaneciliği, XIII. cilt, 3. sayı, 207-222. sayfa. [isam ktp./
Pirtini, Serdar : Üniversite kütüphanelerinde hizmet kalitesinin arttırılmasında müşteri odaklı pazarlama ilkeleri ve stratejilerinin incelenmesi. 40. Kütüphane Haftası Bildirileri, 29 Mart - 4 Nisan 2004 içinde (37-47). Yay. haz. Ümit Konya. İstanbul: Türk Kütüphaneciler Derneği İstanbul Şubesi, 2004.


KÜTÜPHANECİLİKTE PAZARLAMA KONULU YAYINLAR
Kitaplar
Helinsky, Z.,: Kütüphane kaynak ve hizmetlerini pazarlama: Pratik rehber. İstanbul: Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği, 2009. 95s. http://www.kitapyurdu.com/kitap/default.asp?id=452192
ÜNAK’05 Bilgi Hizmetlerinin Organizasyonu ve Pazarlanması (2005 : . ÜNAK’05 bildiriler : Bilgi Hizmetlerinin Organizasyonu ve Pazarlaması, İstanbul, 22-24 Eylül 2005 / editörler: Aytaç Yıldızeli, Hatice Kübra Bahşişoğlu. İstanbul : Kadir Has Üniversitesi, 2006. x, 287 s. :  şkl., tbl. ;  24 cm. [Bulunduğu yer: Milli Ktp.] (*)
Tezler
BOZKURT, BİLAL : 2008 / Hizmet pazarlamasında müşteri memnuniyeti ve kütüphane hizmetlerinde bir uygulama: Muğla Üniversitesi Merkez Kütüphanesi örneği. Customer satisfaction in service marketing and an application in library services: Muğla University central library case study / Marmara Üniversitesi / Yüksek Lisans / Dokümantasyon ve Enformasyon = Documentation and Information ; İşletme = Business Administration
KONYA, ÜMİT  ** 1990 ** Kütüphane pazarlamasına kavramsal bir yaklaşım ve üniversite kütüphanelerinde bir uygulama. Marmara Üniversitesi / Yüksek Lisans / Bilgi ve Belge Yönetimi = Information and Records Management
Kutluoğlu, Ziya :   Üniversite kütüphanelerinde pazarlama: Başkent Üniversitesi Kütüphanesi örneği. Yayımlanmamış Bilim Uzmanlığı tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara. (2007).  http://www.bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/dosyalar/100.pdf
SOĞUKSU, DERYA ** 2003 ** Üniversite kütüphanelerinde elektronik kaynaklara dayalı hizmetlerin geliştirilmesinde pazarlama yaklaşımının önemi. İstanbul Üniversitesi / Yüksek Lisans / Bilgi ve Belge Yönetimi = Information and Records Management
Makaleler
Arslan, F. Müge; Gürdal, Sahavet; Gegez, A. Ercan : İçsel pazarlama "internet marketing". “21. Yüzyıla Girerken Enformasyon Olgusu” Ulusal Sempozyum Bildirileri, 19-20 Nisan 2001-Hatay içinde (101-108). Yay. haz. Tülay Fenerci, Oya Gürdal. Ankara: Türk Kütüphaneciler Derneği, 2001.
Cribb, Gülçin: Kütüphaneler ve pazarlama = Libraries and marketing. Türk Kütüphaneciler Derneği Bülteni, 29 (3), 1980, 186-193.ss.1. KÜTÜPHANE HİZMETLERİ. - 2. KÜTÜPHANECİLİK. - 3. KÜTÜPHANELER. [dagmdm/dagmdm]
Ergül, Neslihan Uraz : Halk Kütüphanesi Hizmetlerinin Pazarlamasına Genel Bir Bakış. Pazarlama Dünyası 16(91) 1-2.2002, 56-59. ss. Bibliyografya
Gençtürk, F. Esra - Fahri Karakaş. Kar Amaçsız Kuruluşlarda Hizmet Kalitesinin Ölçülmesi ve Müşteri Odaklılık: Bir Kütüphane Uygulaması. Pazarlama Dünyası 16(92) 3-4.2002, 52-56. ss. Bibliyografya
HELINSKY, Zuzana : Kaynağınızdan Daha İyi Randıman Almak için Pazarlama. Bilgi Dünyası Cilt 7, Sayı 1 (2006) 89-103 http://bd.org.tr/index.php/bd/issue/archive
Karakaş, Sekine : Bilgi Merkezlerinde Pazarlama ve İletişim". I. Uluslararası Bilgi Hizmetleri Sempozyumu: İletişim, 25-26 Mayıs 2006 İstanbul Bildiriler: The First International Symposium on Information Service: Communication 25-26 May 2006 Proceedings içinde (63-78). İstanbul: Türk Kütüphaneciler Derneği İstanbul Şubesi. (2007)

Karakaş, Sekine : Sanal Bilgi Pazarlaması ve Üniversite Kütüphaneleri." Bilgi Teknolojileri Kongresi. 06-07 Mayıs 2002, Pamukkale Üniversitesi, Denizli, CD-Rom. (2002)
Karakaş, Sekine : Üniversite Kütüphanesinde Bir Pazarlama Aracı Olarak Hizmet Kalitesi Araştırması/ Sekine Karakaş. -- Ankara, 1999.  Türk Kütüphaneciliği, XIII. cilt, 3. sayı, 207-222. sayfa. [isam ktp./
Kutluoğlu, Ziya: Üniversite kütüphanelerinde pazarlama : Başkent Üniversitesi Kütüphanesi örneği = Marketing in university libraries : The Case of the Başkent University Library / konuşmacı: Ziya Kutluoğlu. - Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu [2007: Ankara]. - Ankara: Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü, 2007. - 281-283.ss.1. BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ. - 2. KÜTÜPHANE HİZMETLERİ, KALİTE. - 3. ÜNİVERSİTE KÜTÜPHANELERİ, TÜRKİYE. http://by2007.bilgiyonetimi.net/bildiri_kitap.pdf [dagmdm/dagmdm]
Pirtini, Serdar : Üniversite kütüphanelerinde hizmet kalitesinin arttırılmasında müşteri odaklı pazarlama ilkeleri ve stratejilerinin incelenmesi. 40. Kütüphane Haftası Bildirileri, 29 Mart - 4 Nisan 2004 içinde (37-47). Yay. haz. Ümit Konya. İstanbul: Türk Kütüphaneciler Derneği İstanbul Şubesi, 2004.
Reneker Andreen, Sarah: Kütüphaneciyi danışma masasından pazarlama : Reklam aracı olarak hizmet noktaları = Selling the library from the reference desk : Service points as advertisement / çev. Sekine Karakaş. Bilgi Dünyası 2 (2), Ekim 2001, 245-255.ss.1. KÜTÜPHANELER. [dagmdm/dagmdm]
Savard, Rejean : Kütüphaneciler ve pazarlama : Belirsizlikler taşıyan bir ilişki = Librarians and marketing : An ambiguous relation ship / çev. Neslihan Uraz. Türk Kütüphaneciliği, 10 (4), Aralık 1996, 384-395.ss.1. KÜTÜPHANE HİZMETLERİ. [dagmdm/dagmdm]

Yılmaz, Erol : Kütüphane ve bilgi pazarlaması. Bilgi… içinde (189-225). Yay. haz. Hüseyin Odabaş, Hakan Anameriç. Ankara: Referans Yayınevi, 2007.

YILMAZ, Muharrem : Kütüphane Kaynak ve Hizmetlerini Pazarlama: Pratik Rehber. (Tanıtım & Eleştiri) Bilgi Dünyası Cilt 10, Sayı 2 (2009) 319-320 http://bd.org.tr/index.php/bd/issue/archive

MÜŞTERİ
Tezler
ARMAĞAN, AHMET ŞENOL ** 2005 ** Kütüphane ve belge bilgi merkezlerinde müşteri ilişkileri yönetimi. Customer relationship management in library and document information centers ** İstanbul Üniversitesi ** Yüksek Lisans ** Bilgi ve Belge Yönetimi = Information and Records Management
BOZKURT, BİLAL : 2008 / Hizmet pazarlamasında müşteri memnuniyeti ve kütüphane hizmetlerinde bir uygulama: Muğla Üniversitesi Merkez Kütüphanesi örneği. Customer satisfaction in service marketing and an application in library services: Muğla University central library case study / Marmara Üniversitesi / Yüksek Lisans / Dokümantasyon ve Enformasyon = Documentation and Information ; İşletme = Business Administration
KAPUCU, HAKAN HİLMİ ** 2007 ** Kütüphane hizmetlerinde müşteri tatmini ve bir uygulama. Customer satisfaction in library services and relevant example ** Marmara Üniversitesi / Yüksek Lisans / İşletme = Business Administration
ÖNDOĞAN, AYŞE GEDİKÇİ: 2010 / Üniversite kütüphanelerinde yürütülen halkla ilişkiler faaliyetlerinin müşteri memnuniyeti üzerine etkisi: Selçuk Üniversitesi Merkez Kütüphane örneği. University libraries public relations activities in the ongoing inpact on customer satisfaction: Selcuk University Central Library case / Selçuk Üniversitesi / Yüksek Lisans / Bilgi ve Belge Yönetimi = Information and Records Management ; Halkla İlişkiler = Public Relations ; İşletme = Business Administration

Makaleler
Çömlekçi, Kamil : Kütüphane hizmetlerinin sunulmasında müşteri ilişkileri yönetiminin önemi/ Sami Çukadar. I. Uluslararası Bilgi Hizmetleri Sempozyumu: İletişim, 25-26 Mayıs 2006, İstanbul (Bildiriler) = The First International Information Services Symposium: Communication, 25-26 March 2006, Istanbul (Proceedings) içinde (276-289). Yay. haz. Ayşe Üstün, Ümit Konya. İstanbul: TKD İstanbul Şubesi, 2007. 
Gedikçi Öndoğan, Ayşe: Üniversite kütüphanelerinde yürütülen halkla ilişkiler faaliyetlerinin müşteri memnuniyeti üzerine etkisi = Effects of public relations activities on customer stasfaction in the university libraries. Türk Kütüphaneciliği, 24 (3), Eylül 2010, 439-470.ss.Kaynakçası vardır.1. KÜTÜPHANE HİZMETLERİ, VERİMLİLİK. - 2. HALKLA İLİŞKİLER, KÜTÜPHANELER. - 3. ÜNİVERSİTE KÜTÜPHANELERİ, TÜRKİYE. [dagmdm/dagmdm]
Gençtürk, F. Esra - Fahri Karakaş. Kar Amaçsız Kuruluşlarda Hizmet Kalitesinin Ölçülmesi ve Müşteri Odaklılık: Bir Kütüphane Uygulaması. Pazarlama Dünyası 16(92) 3-4.2002, 52-56. ss. Bibliyografya
Yılmaz, Erol : Bilgi işletmeleri olarak üniversite kütüphanelerinde müşteri merkezi yapılanma ve kullanıcı memnuniyeti. Verimlilik Dergisi, (1), 2005, 113-154.ss.1. ÜNİVERSİTE KÜTÜPHANELERİ, TÜRKİYE. [dagmdm/dagmdm]
Yılmaz, Erol : Enformasyon müşterilerini mutsuz etmenin en etkin yolları. Türk Kütüphaneciliği, 14 (3), Eylül 2000, 347-354.ss.1. KÜTÜPHANE KULLANICILARI. [dagmdm/dagmdm]
Yılmaz, Erol : Müşterilerinizle iletişiyor musunuz?. Türk Kütüphaneciliği, 13 (1), Mart 1999, 66-69.ss.1. KÜTÜPHANE HİZMETLERİ. - 2. KÜTÜPHANE KULLANICILARI. - 3. HALKLA İLİŞKİLER, KÜTÜPHANELER. [dagmdm/dagmdm]
Yılmaz, Erol : Üniversite Kütüphanelerinde Müşteri Merkezli Yapılanma ve Personel Memnuniyeti. Türk Kütüphaneciliği 18(3) 9.2004, 261-292. ss. Türkçe ve İng. özet. Bibliyografya
--------------------------
Eski yaklaşıma yeni model - Web 2.0'la katılım. http://www.goethe.de/ins/tr/lp/kul/mag/bib/tr12255651.htm




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder