17 Aralık 2024 Salı

Atatürk’ün öğrencilere soru sorma davranışından hareketle, Öğrencilerin de soru sorma alışkanlığının yerleşmesi, gelişmesi için neler yapılabilir. Bir makale yazar mısınız…

Atatürk’ün öğrencilere soru sorma davranışından hareketle, Öğrencilerin de soru sorma alışkanlığının yerleşmesi, gelişmesi için neler yapılabilir. Bir makale yazar mısınız…

15.12.2024

1

Chat Gpt

Atatürk'ün öğrencilerine Soru Sorma Davranışından Hareketle, öğrencilerde Soru Sorma Alışkanlığının Geliştirilmesi

Mustafa Kemal Atatürk, eğitimde sorgulayıcı ve analitik düşünmenin önemini vurgulayan bir lider olarak tarihsel geçmiştir. Özellikle açıklananlarla gerçekleştirilen görüşmelerde, onlara sorular yönelterek öğrenmelerini aktarmalarını sağlayarak, bu konuda ne denli hassas olmaya devam ediyor. Atatürk'ün bu yaklaşımı, modern eğitim yöntemleriyle de uyumlu ve soru sorma alışkanlığını geliştirmek için önemli bir ilham kaynağı.

Peki, açıklamada soru sorma alışkanlığının gelişmeleri için ne tür adımlar atılabilir? Bu sürekli süreklilik, eğitim ortamını, lider rolü ve bireysel özellikleri göz önünde bulundurmak gerekir.

1. Soru Sormaya Teşvik Edici Bir Ortam Yaratmak

Soru sorması, ancak kendilerini rahat ve güvende oldukları bir bağlanma mümkün olur. Atatürk'ün, aktarımlarla yaptığı konuşmalarda samimi ve cesaretlendirici bir dil kullanıp, onların özgürce ifade etmelerini sağlıyordu. Günümüz eğitimcileri de bu yaklaşımdan ilham alarak yargılamayan, aksine onun sorununun değerli olduğunu hissettiren bir sınıf ortamı yaratılmalıdır.

2. Öğretmenlerin Rolü ve Model Olması

Öğretmenler, soru çözme alışkanlığı kazanmasında kritik bir role sahiptir. Atatürk'ün yaptığı gibi, analizleri düşündürecek soruları sorması ve onların merakını artıracak çoğaltma uygulaması gerekir. Örneğin, dersler sırasında doğrudan bilgi vermek yerine, onların çözüm süreçlerini keşfetmesini sağlayan yönlendirmeler yapılabilir.

3.Eleştirel Düşünmeyi Teşvik Etmek

Sorunun sorusunu eleştirel düşünmemektedir. Öğrenciler, verilen bilgileri sorgulama ve farklı bakış açıları geliştirme yeteneğini kazandıkça daha fazla soru sorarlar. Bunun için sorunlar, çözümleme ve analitik düşünme işlemlerini geliştirecek olaylar sunulabilir.

4. Merak Duygusunu Bekliyoruz

Atatürk'ün eğitim anlayışında merakının önemi büyüktür. Öğrencilerin doğal meraklarını desteklemek için ders içeriklerinin ilgi çekiciliği ve faaliyetleriyle ilgili hale getirilmesi önemlidir. Örneğin, günlük hayattaki sorunlardan yola çıkılarak çözümler aranabilir ve aktif katılım süresi.

5. Soru Sorma Tekniklerini Öğretmek

Bazı bilgilerin, neyin veya nasıl soracağının unutulması için soru sormaktan çekinebilir. Bu nedenle, etkili soru sorma teknikleri öğretilmelidir. Açık uçlu sorular nasıl sorulur, bir problem nasıl detaylandırılır gibi konular derslerin bir parçası haline getirilebilir.

6. Soru Sormayı Ödüllendirmek

Atatürk, insanların sorularını ciddiyetle dinliyor ve değerlerini yansıtıyordu. Aynı şekilde, parametrelerde soru soran değerlerinin önemli olması önemlidir. Bu, yalnızca sözlü bir teşekkür veya onaylama şeklinde değil, soru sormanın sonuçlarının sonucunun olan katkısının vurgulanmasıyla da yapılabilir.

7. Teknolojiyi ve Araçları Kullanmak

Günümüzün teknolojik araçları, soru sorma alışkanlığını desteklemek için etkili bir şekilde kullanılabilir. Örneğin, çevrim içi platformlar veya dijital forumlar genelinde anonim olarak soru sorması teşvik edilebilir. Bu, özellikle korkmak için önemli bir fırsat sunuyor.

Sonuç

Atatürk'ün sağlamayla iletişimde benimsediği sorgulayıcı ve teşvik edici yaklaşım, modern eğitimde soru sorma öğrenimini öğrenme için değerli bir model sunmaktadır. Öğrencilerde bu öğrenmenin yerleşmesi ve gelişmeler, eleştirel düşünme, merak ve güçlerin gelişiminin de gelişmesi. Eğitimcilerin, Atatürk'ün bu bakış açısından ilham alarak, sınıflarda soru sormayı doğal ve değerli bir süreç haline getirmesi, geleceğin sorgulayan ve üretileceğini yetiştirme açısından büyük önem vereceğiz.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder