19 Kasım 2019 Salı

SARMAN KEDİLERE ÖVGÜLER


SARMAN KEDİLERE ÖVGÜLER
Antalya, 19.11.2019

Alıntıların kaynağı: https://eksisozluk.com/sarman--45753

·         munis görünümlü olsalar da fena tırmalarlar
·         veterinerler bunlara sari tekir derler.
·         kediüstü kedi.
·         sokakta yürüyen bir adamın omzunda bir kedi görsem; sarı.
·         bisikleti ile gezinen birinin sırtına kurulmuş bir kedi görsem; sarı.
·         bir filmde (örneğin; breakfast at tiffany's) gayet soğukkanlı duran, hareket ettiğinde ise hemcinslerinden alışkın olduğumuzdan farklı tepkiler veren bir kedi görsem; sarı.
·         görünüş itibarıyla müthiş suratsız fakat şöyle bir iki sevince canayakınlıktan ölecek kıvama gelen bir kedi görsem; sarı.
·         evet, aralarında "bana mı dedin bacım?" ifadesine sahip, hayata dair elle tutulur hiçbir düşüncesi, fikri, sorusu olmadığı halde mahallenin kabadayısı edası ile gezinenleri yok değil ama hafife alınamayacak miktarında da bir bilgelik kanı olduğu inancındayım.
·         kediler arasında en sevdiğim tip kedi.
·         hep mi denk gelir aynı tarz mahalle kabadayısı gibi yürüyüş, eyvallahı olmayan bir surat ve iri beden.
·         kediden ziyade daha çok insanken kedi olmuş havaları.
·         hepsi aynı bunların, huysuz, kendine aşırı güvenen, kendini beğenmişlik, oburluk, kodum mu oturturum tavrı ve tabii ki söylenme hali.
·         ben bir tane yumuşak huylu, mülayim, kendi halinde sarman görmedim. uzaktan çok muhteşem gözüken bu canlılar, gerçek birer canavardır. evcil kedilerin en vahşisi bunlardan çıkar. daha minicik bir veletken bile kendinin 8 katı büyüklükteki diğer kedilere saldırıp kaçırabilir. büyüyünce de köpek falan kovalarlar.
·         efenim sarmancık en masrafsız, sıkıntısız kedidir kanımca. tekir de öyledir de bazen fazla sırnaşıktır, herkese iyi gelmeyebilir. ama sarman nerede duracağını bilir, darlamaz. ürkektir de biraz, ama güvenini kazandıysanız teslim eder kendini size. fazla zekidir, sizi çok iyi anlar (ama işine geldiği gibi davranacaktır o ayrı). sağlık açısından dayanıklıdır, erkekleri genelde bayağı iri olur.
·         kızdım küstüm deyip ortalığı batırmazlar ama köşeye çekilip ağlayabilirler (ciddiyim). hassas ve duygusaldırlar, kendinden önce sizi ya da pek hazzetmiyor olsalar bile diğer kedi yoldaşlarını düşünürler (diğerleri doymadan mama yemez mesela). hayır hiçbir zaman rengine göre kedi almadım ama bir sarmanla yaşamak benim için büyük şans diye düşünüyorum.
·         en sevdiğim kedi cinsidir. bunlar öyle tatlı, öyle cana yakındır ki.. diğer kedilere benzemez. bencil değildir bi kere. oyuncudur ama sizi aşırı yaralamaz. hassastır. insan gibidir işte. hisseder, bilir. bal rengi gözleriyle bakar da içini görür zannedersin. küçüklüğümden beri kedilerin içindeyim. 100'den fazla kedi besledik. kedilerin içinde en masum olanı, en cana yakın olanı sarmanlardır.
·         gözü sarı tüyü sarı, çok tatlı lan.
·         bana göre dünyanın en tatlı kedisi...
·         canını yidiğimin.
·         hayatımın neşesi.
·         nemli burnunu ısırdığımın.
·         mama kokulu ağzının kokusuna kurban olduğumun.
·         kısık ışıkta kocaman olan gözbebeklerine dünyaları değişmem. o derece seviyorum.
·         bi de bu kedi denen hayvan anlıyor ya la ruhsal modumuzu...
·         ben sevinçliysem o da zıp zıp zıplıyor.
·         ben ağlıyorsam, oturuyor kanepeye, uzun uzun bana bakıyor, anlam veremiyor sanki o anki ağlama durumuma.
·         hastaysam başucuma gelip burnumu suratımı yalıyor falan.
·         çok tatlı be ya...
·         seni sokakta bulduğum güne ne kadar dua etsem az.
·         iyi ki benimsin sarışın prensesim <3
·         evdeki canavar diye film çekilse benim sarman kedim kesin kazanır. bildiğin kediden tırsarak beraber yaşıyoruz.
·         çok oyuncu, çok akıllı, çok canayakın bir türdür. birkaç ay önce bir yavruyu sokaktan aldık. o kadar akıllı ki, bir kez olsun tuvaletini onun tuvaleti dışında bir yere yapmadı. sabah gözünü açtığında ilk işi kucağa atlamak olur. illa o teması yaşayacak. uzun uzun okşanıp iyice kaşındıktan sonra oyunculuk belirtilerini göstermeye başlar. oradan oraya zıplama, hareket eden ayak, el, kol ne görürse ön patileri sabitleyip popoyu titreterek avına doğru hızla sıçrama... o andaki yüz ifadesine ölüyorum :) tuvaleti geldiğinde, arka balkonun kapısında sallanan anahtara vuruyor. o şıngırtıyı duyduğumuzda zaten kapıyı açıyoruz, bi mırıldanıyor sonra hemen tuvaletine gidiyor. eğer balkon kapısından uzaksak, yani kapıyı açıp tuvalete çıkamıyorsa, penceredeki sinekliği patisiyle kaydırıp camdan balkona çıkıyor. bu hareketi ilk yaptığında annem gözlerine inanamamış. bir süre sonra kafasına göre evdeki tüm sineklikleri açmaya başlayınca camları kapalı tutmakta bulduk çözümü. son olarak koridorda saklambaç oynamaya bayılıyor. koridorun bir ucundan kafamı yavaşça ona gösterip geri çekiyorum. beni gördüğü an birkaç adım atıyor. kafamı tekrar çıkarınca donup kalıyor heykel gibi. aynı hareketi birçok kez tekrarlıyorum, en son o şekilde bir durup bir yürürken önüme kadar gelince ayaklarıma zıplayıp gerisin geri patinaj yaparak kaçıyor.
·         kesinlikle evcil kedi cinslerinin genetiksel olarak ortak özellikleri olduğuna inanıyorum; ama bunun için en iyi örnek sarman kedilerdir. şimdiye kadar iki tane sarman besledim, bir sürü sarmanla temasım oldu, besleyenle konuştum. bu canavarların çok belirgin karakteristikleri vardır ve kesinlikle canavardırlar. zeki, çevik, yaramaz, hırslı, umursamaz, kendini beğenmiş ve pis boğaz bir profilleri vardır. diğer kedilerde bu özellikler olmaz demiyorum; ama gerçekten her kedi cinsinin kendine özgü bir karakter ve davranış yelpazesine sahip olduğunu düşünüyorum.
·         kediler aleminin en zeki en uslu en sevilesi türü.
·         herhangi bir veterinere gittiğinizde bu kedileri görünce, "bunlar pek bir şey oluyor, ımmmm, yani biraz vahşi oluyorlar..." diyip, yaklaşırken ekstra temkinli oluyorlar.
·         hepsi on kaplan gücündedir, hepsi minicik başlarıyla bile küçücük yaşlarından itibaren koca koca köpekleri kovalayıp kaçırabilir.
·         kardeşimin 2 kedisi var, tekir ve simsiyah. daha önceden 5 farklı kedimiz oldu; fakat bu kedi bambaşka, yukarıda yazılmış ben bir kez daha yazayım ev artık onun biz sadece misafiriz oldukça kuvvetli ve oyuncu, sevdirmek istediğinde ise sevmek zorundasın.
·         en fazla duygusal bağ kurduğum kedilerdir. benim karşılaştıklarım gayet uysal ve sevgi dolu oluyor. ''beni sev'' der gibi gözümün içine bakmalarına kayıtsız kalamıyorum.
·         en harika kedilerdir! hiç öyle cins kedi falan aramayınız:) hele bunların pudra kokan ve şişman olanları var! aynı benim kedim:)
·         kaplanın ehlileşmiş hali olup, kaplanın koyu sırt çizgilerinin sararmış halini taşır. öpülesi, sevilesi kedidir, pençelenmeyin çok can yakar.
·         kendisi 14 aylık boynu kalın gönlü ince bir sarmandır ve kendisine saygı gösterilmesi konusunda çok hassastır.
·         biraz sonra kendisi ile duvara boş boş bakıp evrendeki yerimizi ve soyut gerçekliğin gerçekliği yadsınamaz şekilde manipüle edebilmesini düşüneceğiz.
·         tanım: sarı kürke sahip tekirlerdir ve %80'i erkektir.
·         en sevimli, en guzel kedi turu bunlar oluyorlar hep.
·         ne zaman cok uzulsem ya bahceye cikip ya pencereden bakip onlari izliyorum. derdimi unutturuyorlar bana, kedi olmak istiyorum.
·         habire dolanır bunlar, sabit duranına denk gelemezsiniz, bir ileri bir geri kuru gezeleme hali asla bitmez. boş duramazlar, başımıza ne iş çıkarsak diye aranırlar.
·         çeneleri de bir hayli düşüktür. bu çene düşüklüğü hoş sohbet şeklinde vuku bulmaz, sonu gelmez bir söylenme hali söz konusudur. bıdırtıları bitmez, öff iki dakika huzur verin.
·         çok insan canlısıdır. hatta köpeklerden daha fazla insana bağlı diyebilirim. sahibinin omzuna muhabbet kuşu misali çıkıp tünemeyi çok severler.
·         net kedidir. neyse odur. rahattır. yemekse yemek, oyunsa oyun ister. diğer kediler gibi kaşı gözü ayrı oynamaz. toslaşarak selam vermek de bu ağırlığından gelmektedir.
·         kendilerine özgü bir titizlikleri ve günlük ritüelleri vardır, dışına çıkmaktan hoşlanmazlar.
·         bambaşka bir yaratık bu. cidden.
·         hayatımda verdiğim en doğru karar olan, zıpır mı zıpır kedi türü.
·         çocuklara karşı sıfır saldırganlık ve mükemmel tolerans sahibi, genç irisi bir bebektir.
·         ve oldukça oyuncu olan kedi cinsidir.
·         bu sarı kediler gerçekten davar, görmemiş, varoş, serseri ve hödüktür ama çok iyi dosttur.
·         bi igne icin bes kisiyi seferber eden 4 kiloluk canavar ama evde tam bi ponçik
·         diger kediler gibi miyminti degildir, kedi gibi kedidir. çok kızdırırsanız gelip yatağınıza işer. köpeklerden daha çok sevgi istedigi gibi verme konusunda da cömerttir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder