Prof. Dr. Hasan Işın Dener’e Vefa İçin Bazı Öneriler
ve Hayaller |
(Prof. Dr. Hasan Işın Dener’in Büyük Birikimimden
Esinlenilerek Akla Gelen Bazı Öneriler, Hayaller vs.) |
Bülent Ağaoğlu, İstanbul Aralık 2016 |
Allameler
Hakkında |
Dünya
Allameler Kaynakçası hazırlanması |
Allameler
monografik kitabının hazırlanması ve kendisine de yer verilmesi. |
Allamelerimiz
hakkında yayınlar hazırlanması. |
|
Bakış Açısı
Hakkında |
• Bakış
açısı konulu denemelerin derlenmesi ve yayınlanması |
• Dünya
"Bakış Açısı" Kaynakçası hazırlanması. |
•
"İnsana bakış açısı" konulu yazıların derlenmesi ve yayınlanması |
•
"Bakış Açısı" konulu hikayelerin derlenmesi. |
•
"Bakış Açısı" konulu denemeler, makaleler hazırlanması. |
•
"Bakış Açısı" konulu kaynakça hazırlanması. |
• Bakış
Açısı konulu özlü sözlerin derlenmesi ve yayınlanması. |
• Geniş
bakış açısına sahip insanlar hakkında örnek hikayelerle bezenmiş bir kitap
hazırlanması. |
• Bakış
açısı, geniş bakış açısı, farklı bakış açısı ile ilgili kelimelerin
listelenmesi. |
|
Bilgelik
Hakkında |
Bilgelik
kaynakçası hazırlanması. |
|
Bilim
İnsanları Hakkında |
Genç Bilim
İnsanı Adayları Hakkında |
•
"Genç Bilim İnsanı Adaylarına" örnek olabilecek yerli ve yabancı
bilim adamlarının biyografilerinin bir kitapta toplanması ve gençlere
ulaştırılması, |
•
"Genç Bilim İnsanı Adaylarının" bilim insanlarımız için bir vakıf
kurmaları. |
•
"Genç Bilim İnsanı Adaylarının" engin bilgili olmayı hedeflemeleri, |
• "Genç
Bilim İnsanı Adaylarının" ülkemizde Bilim İnsanları hakkında
sözlüklerin, ansiklopedilerin neden mevcut olmadığı konusunda düşünce
geliştirmeleri. |
• Dünyada
genç bilim İnsanı adaylarının örnek aldığı kişilerin listelenmesi, |
• Genç
Bilim İnsanı adaylarının bilim insanı tanımlarının ve "bilim insanları
ne yapar?" sorusunun cevapları hakkında bir yayın hazırlanmaları, |
• Genç
Bilim İnsanı adaylarının bilim insanları (adamları) konulu denemeler
hazırlamaları, |
• Genç
Bilim İnsanı adaylarının geçmişimizin önde gelen Bilim İnsanları hakkında her
yıl panel düzenlemeleri, |
• Genç
Bilim İnsanı adaylarının meslekleri için tutkulu olmaları, mesleklerine aşık
olmaları, |
• Genç
Bilim İnsanı adaylarının, zorluklarla mücadele ederek ülkemiz bilimine öncü
katkılarda bulunanların her birisi hakkında madde yazarak web‘de
yayınlamaları, |
•
https://tr.wikipedia.org/wiki/Kategori:T%C3%BCrk_bilim_insanlar%C4%B1
adresinde yer alan listede (Kategori:Türk bilim insanları) sadece 64 kişinin
adı var. Genç Bilim İnsanı adaylarının bu önemli boşluğu yapacakları
çalışmalarla gidermeleri, önde gelen kategorilerde kişi sayıları;
"American ..." ... kişi, "English ... " ... kişi,
"French ..." ...kişi, "German ..." 102 kişi. |
•
Zorluklarla mücadele ederek ülkemizde bilimin gelişmesine öncü katkılarda
bulunanlar hakkında etkinlikler yapılarak ve yayınlar çıkartılarak genç Bilim
İnsanı adayları için rol modeli zenginliğinin oluşturulması, |
Kaynakça |
• Bilim
insanlarımız hakkında yayınlanmış kitapların kaynakçasının hazırlanması. (Dar
kapsamlı ilgili bir çalışmam: Sosyal Bilimcilerimiz Hakkındaki Biyografi
Kitaplarının Anlamı.
http://bulentagaoglu.blogspot.com.tr/2014/09/sosyal-bilimcilerimiz-hakkindaki.html
) |
•
"Dünya Bilim İnsanları Ansiklopedileri, Sözlükleri, Katalogları"
kaynakçası hazırlanması Kütüphaneler kurulması |
• Bilim
İnsanları Kütüphanesi kurulması |
Yayınlar
Hazırlanması |
• Bilim
insanlarımız Ansiklopedisinin hazırlanması. |
•
"Ülkemizde Bilim İnsanı yetiştirmek için yapılanlar" kitabının
hazırlanması. |
•
"Tarihimizde bilim için büyük gayret gösterenler" kitabının
hazırlanması. |
•
"Cumhuriyet Dönemi Ünlü Bilim insanlarımız" kitabının hazırlanması. |
• Tarihimiz
boyunca "İlk Bilim İnsanımız" konulu yayın hazırlanması. |
• Konulara
göre ilk bilim insanlarımız konulu yayınlar hazırlanması. |
• Dünyaca
tanınan bilim insanlarımız kitabının hazırlanması. |
• İlk bilim
insanımızdan günümüze "Türk Bilim İnsanları Listesi"nin
(Kataloğunun, kütüğünün) hazırlanması. Bazı örnekler; https://tr.wikipedia.org/wiki/T%C3%BCrk_bilim_insanlar%C4%B1_listesi |
• bilim
insanlarımıza ilişkin toplu bir kaynak eksikliği var gibi. Benim 559 nolu
kaynakçamdan da bu belli oluyor. Yazarlar Ansiklopedilerimiz var ama bilim
adamları? 559 BİLİM ADAMLARININ TOPLU BİYOGRAFİ KİTAPLARI.doc |
• Bilim
İnsanı ile akademisyen arasındaki farkları anlatan bir makale hazırlanması. |
• Bir Bilim
İnsanının zihni nasıl çalışır konulu yayın hazırlanması. |
•
"Bilim İnsanı denildiğinde akla gelenler" konulu denemeler hazırlanması |
•
"Entelektüel-filozof Bilim İnsanı" geleneği hakkında yayınlar
hazırlanması. |
• Bilim
İnsanı Yetiştirme Kaynakçası hazırlanması |
•
"Bilim İnsanı Yetiştirme" monografik kitabının hazırlanması. |
Yetiştirme |
•
"Bilim İnsanı Yetiştirme" çalışmalarında Hasan Işın Dener‘in de rol
modellerinin önde gelenlerinden birisi olması. |
Bilim
Hakkında |
•
"Ülkemizde zorluklarla mücadele ederek bilimin gelişmesine büyük
katkılar veren hayatta olmayan değerlerimizin gençlere örnek olması için
yapılması gerekenler nelerdir" konusunda düşünceler, öneriler
geliştirilmesi. |
• Ebediyete
göçmüş olanlar arasından, zorluklarla mücadele ederek ülkemiz bilimine öncü
katkılarda bulunanlar için her bir genç Bilim İnsanı adayımızın değerlendirme
yaparak kendi isim listesini oluşturması, |
• Ülkemizde
zorluklarla mücadele ederek bilimin gelişmesine büyük katkılar veren hayatta
olmayan değerlerimiz hakkında bir kitap yayınlanması ve bu kitabın genç Bilim
İnsanı adaylarına bedelsiz olarak verilmesi. |
• Dünya‘da
Bilim İnsanları hakkındaki ansiklopedilerin listesinin hazırlanması. |
•
"Ülkemizde Bilimin Gelişmesine Öncü Katkılarda Bulunanlar" konulu
seçmeli ders düzenlenmesi. |
|
Bilimsel
Dergi Editörlüğü Hakkında |
• Bilimsel
dergi editörlüğü kaynakçasının hazırlanması. |
• Bilimsel
dergi editörlüğü hakkında kitaplar ve makaleler yayınlanması. |
|
Ders
Notları Hakkında |
•
"Ders Notları" konulu monografik bir kitap hazırlanması. |
Disiplinlerarası
Yaklaşım Hakkında |
•
"Genç Bilim İnsanı Adaylarının" Disiplinlerarası Yaklaşım
Kaynakçası hazırlamaları. |
• Genç
Bilim İnsanı adaylarının disiplinlerarası yaklaşım ile ilgilenmeleri, |
• Genç
Bilim İnsanı adaylarının disiplinlerarası çalışmalar hazırlamaları, |
• Genç
Bilim İnsanı adaylarının ülkemizde disiplinlerarası çalışmalar yapanlar
hakkında kitap yayınlamaları. |
|
Ekonometri
Hakkında |
•
Ekonometri Kaynakçası hazırlanması. |
•
Ekonometri Uzmanlarımız kitabının hazırlanması. |
•
Ekonometri Monografik kitabının hazırlanması. |
|
Etkinlikler
Hakkında |
• Uzmanı
olduğu konularda, çalışma alanlarında, sempozyumlar, açıkoturumlar, paneller
düzenlenmesi |
|
Gayret
Hakkında |
• Gayret
konulu yayın hazırlanması. |
• Gayret
konulu yerli-yabancı denemelerin derlenmesi. |
• Gayret
Monografik kitabı hazırlanması. |
|
Hocalar
Hakkında |
Etkinlik
Düzenlenmesi |
•
"Yılın Üniversite Hocası" ödülü etkinliğinin başlatılması. |
•
"Öğretim elemanı – öğrenci ilişkileri" konusunda sempozyum, panel
vs. etkinlikler düzenlenmesinin "Genç Bilim İnsanı Adayları"nca
sağlanması, |
Kaynakça |
•
Öğrencilerin öğretim üyesini değerlendirmesine ilişkin yerli-yabancı
yayınların tespit edilmesi. |
• Öğretim
üyeleri kaynakçası hazırlanması. |
• Bu
şekildeki yerli ve yabancı yayınların kaynakçasının hazırlanması. ("İdeal
bir öğretim elemanının özellikleri".
http://acikerisim.aku.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11630/3000/1-11.pdf?sequence=1&isAllowed=y
) |
• Öğrenci
sevgisi kaynakçası hazırlanması. |
Yayınlar
Hazırlanması |
•
"Genç Bilim İnsanı Adaylarının" "Öğretim elemanı – öğrenci
ilişkileri" sorunlarımız ile ilgilenmeleri, yayınlar hazırlamaları. |
•
Üniversite öğrencilerinin beğendikleri hocalar hakkında yayın hazırlanması. |
•
Öğrencilerin öğretim üyesini değerlendirmesine ilişkin monografik bir kitap
hazırlanması. |
• Yandaki
yayının konusu hakkında monografik bir kitap hazırlanması. ("İdeal bir
öğretim elemanının özellikleri".
http://acikerisim.aku.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11630/3000/1-11.pdf?sequence=1&isAllowed=y
) |
•
"Dünya Öğrenci Yetiştirme hayalleri" kitabı hazırlanması. |
|
İdealistlerimiz
Hakkında |
•
Hayatlarını kapsamlı idealist çalışmalara vakfeden değerlerimizin
listelenmesi ve haklarında bir kitap yayınlanması. |
|
Hoşgörü
Hakkında |
• Hoşgörü
Kaynakçası hazırlanması. |
|
Kendisi
hakkında |
Dokümantasyon |
•
Teksirlerinin, çoğaltmalarının kütüphanelerde yer alması. |
|
Düşünce
Geliştirilmesi |
•
"Böyle bir değer mesela Japonya‘da ortaya çıksaydı hakkında neler
yapılırdı" konusunda liste düzenlenmesi. |
•
"Büyüklüğünün, öneminin, vizyonunun vurgulanması ve Hasan Işın Dener
farkındalığının yaratılması" için neler yapılmalı" konusunda
düşünce / öneri geliştirilmesi. |
•
"Gençlere örnek olması için yapılması gerekenler neler olmalı"
konusunda düşünceler, öneriler geliştirilmesi. |
•
"Günümüzde yeni Hasan Işın Denerler nasıl yetiştirilebilir, bunun için
neler yapılmalı" konusunda beyin fırtınası toplantısı düzenlenmesi. |
•
"Hasan Işın Dener için yapılacak çalışmalar ülkemizde eğitim ve bilim
vizyonu geliştirilmesine nasıl katkıda bulunabilir" konusu üzerinde
düşünceler geliştirilmesi. |
•
"Neden Hasan Işın Denerlerimiz azdır" konulu bir makale
hazırlanması. |
•
"Neden önemini, değerini ülke ve toplum olarak gereken düzeyde fark
edemedik" konulu bir beyin fırtınası toplantısı düzenlenmesi. |
• Değerinin
bilinmesi, öneminin fark edilmesi için sorular sorulması, sorgulayıcı
düşünceler geliştirilmesi, "yaratıcı düşünme teknikleri"ne
başvurularak fikir üretilmesi. |
• Günümüze
kadar gereken düzeyde değerini bilemeyişimizin eksikliklerini giderecek şekilde
büyük düşünülmesi, vizyonlar geliştirilmesi. |
• Günümüze
kadar öğrencilerine ilişkin uygulamaları sebebiyle şu konu üzerinde
düşünceler geliştirilmesi: "Ülkemizin hoca-öğrenci ilişkilerindeki
sorunlarının çözümünde neler yapılabilir?" |
• Hakkında
makale yazanlara ulaşılarak öneri geliştirmelerinin rica edilmesi. |
• Hasan
Işın Dener çok büyük bir değerimiz. Onun hakkını vermeliyiz... |
• Onun gibi
insanların çoğalmasını nasıl sağlayabiliriz konusu üzerinde düşünce
geliştirmesi. |
•
Öğrencilerin kendisinin öğrenci dostu farklı ders verme ve öğrencilere destek
olma yaklaşımından haberdar olmaları için neler yapılmalıdır. |
•
Önerilerin Excel dosyasında çeşitli değişkenlere göre sınıflandırılması
(Mesela; "Gerçekleştirilmesi Kolay / Zor"; "Gerçekleştirilmesi
az masraflı / çok masraflı"; "Neden bu öneri"; "Bu öneri
nasıl uygulanabilir?" vs.). Buradan sonuçlar elde edilmesi. |
•
Üniversite öğrencilerinin Hasan Işın Dener‘i tanımaları ve içselleştirmeleri
için neler yapılması gerektiği konusunda düşünceler geliştirilmesi. |
|
Etkinlik
Düzenlenmesi |
• "Çok
yönlü bir akademisyen olan Dener‘i hakkıyla anlatabilmenin zorluğunu yazımın
başında belirtmiştim. Bu konudaki eksikliği giderebilmek için mesai
arkadaşları ile öğrencilerinin görüşlerine başvurmak yerinde
olacaktır."(Kozak, Nazmi: 2016, 312.s.)" |
•
"Hasan Işın Dener Vakfı" kurulması. |
• Kendisi
hakkında yazan ve halen hayatta olan kişiler arasında bir iletişim ağı
kurulması. |
• Hasan
Işın Dener'in konferanslar vermesi. |
•
Öğrencileri arasında Hasan Işın Dener için hayaller beyin fırtınası
toplantısı yapılması. |
•
Öğrencilerine anket uygulanması. |
• Ülkemizde
"Hasan Işın Dener Bilim Ödülü" adıyla etkinlik düzenlenmesi. |
|
Genç Bilim
İnsanı adaylarına Hasan Işın Dener‘i Tanıtmak İçin Yapılabilecekler Hakkında; |
•
Öğretimleri sırasında genç Bilim İnsanı adaylarına "Hasan Işın
Dener" konulu ödevler verilmesi, |
• Hasan
Işın Dener hakkında bir web sitesi kurmaları, buradaki içeriği idare etmeleri
ve geliştirmeleri, |
• Genç
Bilim İnsanı adaylarının Hasan Işın Dener‘in basılmamış eserlerinin
yayınlanması konusunda etkinliklerde bulunmaları, |
• Genç
Bilim İnsanı adaylarının öne çıkan önemli özelliklerinin farkında, bilincinde
olmaları, |
• Genç
Bilim İnsanı adaylarının Wikipedia'da Hasan Işın Dener hakkında çeşitli
dillerde madde yazmaları, |
• Genç
Bilim İnsanı Adayları İçin "Hasan Işın Dener Rehberi" hazırlanması, |
• Genç
Bilim İnsanı Adaylarının "Hasan Işın Dener Kütüphanesi" kurulması
için yaratıcı çabalarda bulunmaları, |
•
"Genç Bilim İnsanı Adaylarının "Hasan Işın Dener‘in ilkleri"
konulu (başlıklı) bir makale hazırlamaları, |
•
"Genç Bilim İnsanı adayları" için "Hasan Işın Dener Çizgi
Romanı" hazırlanması, |
•
"Genç Bilim İnsanı adayları"nın "Hasan Işın Dener Nasıl
Faydalı Olmuştur" konulu bir kitapçık hazırlamaları, |
•
"Genç Bilim İnsanı Adaylarının" bir ortak akıl çalışması yaparak
Hasan Işın Dener hakkında kısa, az ve öz bir metin hazırlamaları, |
•
"Genç Bilim İnsanı Adaylarının" Hasan Işın Dener‘in eserlerini ve
hakkında yayınlananları gerekli izinler alarak dijitalleştirilmeleri ve
bunları bir web sitesinde hizmete sunmaları, |
• Genç
Bilim İnsanı Adaylarının "Hasan Işın Dener neden devamlı olarak öğrenci
yetiştirmeye çalışıyordu, onlara sahip çıkıyordu" sorusunu sormaları. |
|
Örnek
alınması |
• Tez
danışmanlığında yaptıklarının örnek, kendisinin rol modeli olması. |
• Genç
Bilim İnsanı adaylarının Hasan Işın Dener‘i öğrenerek, örnek almaları, |
•
Eğitimcilerin gözünde rol modellerinden birisi olmasının sağlanması. |
• Öğretme
tutkusu konusunda rol modeli olması, örnek alınması. |
•
Hocalığının rol modeli olması, örnek alınması. |
|
Yayınlar
Hazırlanması |
Hoca-Öğrenci
İlişkileri |
•
"Efsane Hocalar" kitabı hazırlanması ve kendisine de yer verilmesi. |
•
"Hoca-Öğrenci İlişkileri Bakımından Neden Hasan Işın Dener gibiler"
az sayıdadır konulu bir makale hazırlanması. |
• Dünya
tarihinde, kendisi gibi öğrenci yetiştirmek için büyük emekler ortaya koyan
bilim adamlarının listelenmesi, kitap yayınlanması. |
• Dünyadan
Hasan Işın Dener'in hoca-öğrenci ilişkisindeki gibi örnekler tespit edilmesi
ve haklarında bir yayın hazırlanması. |
• Eğitim
dergilerinde Hocalık stili hakkında makaleler yayınlanması. |
• Eğitim
fakültelerinde öğrencileri yetiştirme modelinin örnek olarak anlatılması. |
• Hasan
Bey''in tez danışmanlığı hakkında bir makale hazırlaması. |
• Heyecanlı
bir şekilde ders anlatmasına ilişkin bir videonun webde yayınlanması. |
•
Hoca-Öğrenci ilişkilerinde Hasan Işın Dener örneğinin en önemli yönlerinin 2
sayfalık bir rehber (kılavuz) olarak hazırlanması. |
•
Kendisinin öğrencilere farklı yaklaşımının arkasındaki vizyonun, felsefenin
kaleme alınması. Bu konuda Hasan Bey ile röportaj yapılması. |
•
Öğrencileriyle görüntülü sözlü tarih çalışması yapılması |
• Tez
danışmanlığı alanlar kendi hikayelerini yazabilirler. Bunlar bir yayında
toplanabilir. |
|
Tanıtımı |
•
"Öğrenci Sevgisi" isimli ulusal ve uluslararası kitap hazırlanması
ve kendisine de yer verilmesi. |
•
"Tutkulu İnsanlar Kitabı" hazırlanması ve kendisine bu kitapta yer
verilmesi. |
• Bilgi
yarışmalarında kendisine ilişkin sorular sorulması. |
•
Biyografisinin son tasarım trendlerine göre düzenlenmiş bir sunumla
yayınlanması. |
• Büyük
Türk bilimcilerini içeren bir kısa ve öz bir kitapçık hazırlanması ve bu
kitapçıkta kendisine de yer verilmesi. |
• Hakkında
"Prestij Kitap" formatında eser yayınlanması. |
• Hakkında
Film hazırlanması. |
• Hakkında
İngilizce bir kitapçık yayınlanması ve dünya ulusal kütüphanelerine
gönderilmesi. |
•
Hoca-Öğrenci ilişkisi konusunda uyguladıklarının İngilizce bir makalede
anlatılması, ayrıca yine İngilizce bir videonun internette yayınlanmak üzere
hazırlanması. |
• Kendisi
hakkında hazırlanacak bir kitapçığın üniversitelerin eğitim fakültelerinde
okumakta olan tüm öğrencilere bedelsiz olarak dağıtılması. |
•
Kendisinin çabasının, vizyonunun ve büyüklüğünün gençlere anlatılması. |
• Örnek
insan olarak gelecek nesillere tanıtılmasının sağlanması. |
• Tanıtımı
için yapılması gerekenler hususunda iletişim (halkla ilişkiler) uzmanlarına
danışılması. |
|
Diğerleri |
•
"Beklentim o ve umuyorum ki, ileride hocayı daha iyi anlatabilecek
öğrencileri, araştırmacılar çıkacak, benim yarım bıraktığım kısımları
tamamlayacak; Cumhuriyetin ikinci kuşak bir akademisyenini gelecek kuşaklara
daha iyi anlatacaklardır. (Kozak, Nazmi: 2016, 314s. ) |
•
"Hasan Işın Dener Nasıl Faydalı Olmuştur" konulu bir kitapçık
hazırlanması. |
•
"Sayılarla Hasan Işın Dener" dokümanı hazırlanması. Sayısal duruma
ilişkin tablolar düzenlenmesi, bulgular ortaya konulması ve yorumlarda
bulunulması. |
• Armağan
Kitabı hazırlanması. |
•
Biyografisinin biyografik kaynaklarda, genel kültür ansiklopedilerinde yer
alması. |
• Blog
açılabilr, kendisinin izniyle. |
• Çok
sayıda farklı alanda eser veren bilim insanlarımızın listelenmesi. |
• Filibe
Monografisi hazırlanması (Osmanlı dönemi). |
• Fotoğraf
albümü yayınlanması. |
• google
videolarda yok. |
•
Görseller. ( https://tinyurl.com/ybfot5jm ) |
• Hakkında
bir tiyatro oyunu yazılması. |
• Hakkında
tezler, makaleler ve kitaplar hazırlanması. |
• Hasan
Işın Dener gibi bilim için idealist çalışmalar yapan Türklerin listelenmesi
ve bir kitapta yayınlanması. |
• Hasan
Işın Dener hakkında 40 sayfalık bir kitapçık hazırlanması ve genç bilim
insanı adaylarına bedelsiz olarak dağıtılması, |
•
Kendisinin bilim adamlığı sürecinde çektiği sıkıntılar hakkında söyleşiler
yapılması. |
•
Kendisinin bir kitapçıkta hikaye diliyle anlatılması. |
•
Kendisiyle nehir söyleşisi yapılmasının büyük önemi. Bunun pratik bir yönü
bulunabilir. Kamera ve ses aygıtı ile bile yapılsa yeterli olur. Saatlerce
konuşulabilir. Sorular hazırlanır, bunlar sorulur, cevapları alınabilir. |
•
Kendisiyle söyleşiler yapılması. |
•
Kişiliğinin öne çıkan yönlerinin bir dokümanda derlenmesi. (En temel 10
özelliğinin sıralanması). |
• Kitapçık
e-kitap olarak da webe konulabilir. (Birkaç web sitesine; ISUU, drive vs.).
Kitapçıkta da web adresleri verilebilir. |
•
Öğrencilerinin kendisine ilişkin hayallerini yazmaları. |
• Piyano
çalarken çekilmiş birkaç fotoğrafı... |
• Temel
özelliklerinin konularına ilişkin makalelerin tek bir kitapta toplanması.
(Allame, Sabır vs.) |
• Tezini
yönettiklerinin kaynakçalarının hazırlanması. |
|
Yayınları
hakkında |
Kaynakçası |
• Hasan
Işın Dener Kaynakçası için bibliyometrik çalışmalar hazırlanması, |
•
"Hasan Işın Dener Kritik Bibliyografyası" hazırlanması. |
• Hasan
Işın Dener Kaynakçası‘nın web üzerinde veritabanı olarak yer alması. |
•
Kaynakçasının "Permüte İndeks" şeklinde de düzenlenmesi. |
•
"Hasan Işın Dener Kaynakçası" dağılım tabloları hazırlanması.
Buralardan bulgular elde edilmesi, yorumlarda bulunulması ve yapılması
gerekenlerin listelenmesi. |
•
Eserlerinin "İçindekiler" sayfasında yer alan başlıklara göre, bu
olmayanlar için de metinde yer alan iç başlıklara göre indekslenmesi. |
• Hasan
Işın Dener Kaynakçası'nın geliştirilerek hazırlanması ve kitap olarak
yayınlanarak genç bilim insanı adaylarına bedelsiz dağıtılması, |
• Kaynakçasının
12 değişkene (unsura) göre düzenlenmesi ve kitap olarak yayınlanması. |
• Yönettiği
29 tezin önsöz, özet, içindekiler ve sonuç sayfalarının bir dokümanda
derlenmesi. |
|
Diğerleri |
•
Makaleleri tek bir Word dokümanında derlendikten sonra pdf olarak webe
konulabilir. / Webde yer almayan makaleleri taranıp, ocr uygulandıktan sonra
webe konulabilir (İzin alındıktan sonra) |
•
Yazılarındaki metinlerden yapılabilecek seçmeler (alıntılar) ayrı bir yayında
toplanabilir. Kitapçık: Yazılarından seçilen cümleler (alıntılar). |
• Kitapçık:
Nitelemeler / Yazılarının "özet" ve "sonuç" metinleri. |
• Kitap:
Makale ve tebliğleri. |
• 31 makale
ve tebliğin özet ve sonuç bölümlerinin ayrı bir doküman olarak yayınlanması. |
•
Hakkındaki 17 yazı bir kitapta yayınlanabilir. |
• Doktora
tezinin kitap olarak yayınlanması. |
•
Makalelerinin katkıları hakkında bir makale hazırlanması. |
|
Öğretme
Tutkusu Hakkında |
• Öğretme
tutkusu konulu belgesel hazırlanması. |
• Öğretme
tutkusu Kaynakçası hazırlanması. |
• Öğretme
tutkusu konulu makaleler hazırlanması |
|
Sabır
Hakkında |
•
"Sabır" konulu makalelerin ve denemelerin tespit edilmesi. |
|
Sayısal
Yöntemler Hakkında |
• Sayısal
yöntemler (Kantitatif Teknikler) alanında http://bulentagaoglu.blogspot.com.tr/2014/09/sosyal-bilimcilerimiz-hakkindaki.html
örneğindeki gibi bir yayın hazırlanması. |
•
"Genç Bilim İnsanı Adaylarının" "Ülkemizin Sayısal Yöntemler
disiplinini sorunları nelerdir" konulu makaleler hazırlamaları. |
• Sayısal
Yöntemler (Kantitatif Teknikler) kaynakçası hazırlanması. |
• İşletme
Bölümü Sayısal Yöntemler Anabilim Dalı konulu web sitesi kurulması. |
• İşletme
sahamızda sayısal yöntemler sorunlarımızın listelenmesi. |
• Ülkemizde
Sayısal Yöntemler disiplininin gelişmesi. |
|
Tez
Danışmanlığı Hakkında |
• Tez
danışmanlığı konusunda yapılabilecekler konusunda düşünce geliştirilmesi,
beyin fırtınası toplantıları düzenlenmesi . Ülkemizde 2015 senesinde henüz
kesinleşmemiş verilere göre 28.253 tez hazırlanmıştır. (Kaynak:
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/IstatistikiBilgiler?islem=2 ) |
• Hasan
Işın Dener Tez Danışmanlığı Enstitüsü kurulması. |
• Tez
danışmanlığında rol modeli olması, örnek alınması. |
• Ticari
Tez danışmanlığı hizmetleri hakkında makaleler hazırlanması. |
• Her tez
öğrencisine, klasik bir yapıda değil, farklı bir içerikte "Tez Hazırlama
Rehberi" verilmesi. |
|
Tez
Hazırlama Hakkında |
• Yerli ve
yabancı yayınlardan oluşacak tez hazırlama kaynakçasının hazırlanması |
• YÖK Tez
sisteminde ... adet tezin kaydı var (Kaynak:
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/istatistikler.jsp ). Fakat tez
hazırlama konusunda bir yayın birikimi oluşmamış durumda. Tez hazırlama
konusunda çeşitli yayınların yapılması. |
• Tez
hazırlama sürecindeki ticari hizmetler için yayınlar hazırlanması. |
|
Tezler
Hakkında |
• YÖK Tez
sisteminde ( https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ ) 1987 öncesi tüm
tezlerin de yer alması. |
• Dünyada
tüm tez veritabanlarına (bilgi bankalarına, database'lerine) ilişkin bir
kılavuz (rehber) hazırlanması. |
|
Turizm
Hakkında |
• Turizm
kaynakçası hazırlanması. |
• Turizm
işletmeciliği kaynakçası hazırlanması. |
• Hasan
Bey'in; "Sözkonusu düzenleniş biçimiyle Bülent Ağaoğlu
bibliyografyasının yapısı, aynı zamanda, Türkiye'deki 'turizm işletmeciliği'
ile ilgili çalışmaların uzun dönem perspektifindeki gelişme istikametlerini
açıklayıcı bir veri tabanı oluşturmaktadır. Sınıflandırılmış künyelerin yıl,
tür, bilim alanı gibi anlamlı değişkenler arasındaki tasnifleri sonucunda
elde edilebilecek bileşik dağılımlar ve onlardan türetilebilecek marjinal
dağılımlar, bu konuda şurada burada yazılıp çizilen spekülatif ahkâma karşın,
artık istatistiksel bulgular sağlayabileceklerdir. " cümlesinde
yazdıklarının yapılması. (Kaynak: Sistematik Türkiye Turizm İşletmeciliği
Bibliyografyası. İstanbul: TTOK, 1985. (s.VII). |
|
Yöneylem
Araştırması Hakkında |
• Yöneylem
Araştırması kaynakçası hazırlanması. |
|
Çeşitli |
• Geçmişten
günümüze Osmanlı ve Bulgaristan döneminde, o topraklarda doğmuş ve kökeni
orası olan kültür insanlarımız hakkında bir biyografi kitabı hazırlanması. |