30 Eylül 2024 Pazartesi

çelik gülersoy'un yazdığı 172 kitap ve 600-700 civarında makale var. Bunların taranıp internete açık olarak konulmasının faydaları neler olabilir. Kendisi dünyada alanında tek örnek: Tek bir şehir hakkında en çok yazılı eser veren insan.

çelik gülersoy'un yazdığı 172 kitap ve 600-700 civarında makale var. Bunların taranıp internete açık olarak konulmasının faydaları neler olabilir. Kendisi dünyada alanında tek örnek: Tek bir şehir hakkında en çok yazılı eser veren insan.

 

30.9.2024

ChatGPT:

Çelik Gülersoy’un yazdığı 172 kitap ve 600-700 makalenin taranarak internete açık hale getirilmesi, farklı açılardan büyük faydalar sağlayabilir:

  1. Kültürel ve Tarihî Mirasın Korunması: Gülersoy'un çalışmaları, İstanbul ve Türkiye’nin kültürel ve tarihî mirasının belgelenmesine yönelik benzersiz kaynaklar sunmaktadır. Bu eserlerin dijital ortamda korunması, gelecek nesiller için önemli bir kültürel mirasın sürekliliğini sağlayacaktır.
  2. Evrensel Erişim: Eserlerin dijitalleşmesi, dünya genelindeki araştırmacılar, tarihçiler, şehir planlamacıları ve mimarlık öğrencileri gibi farklı disiplinlerden insanların bu bilgiye kolayca erişebilmesine olanak tanır. Böylece İstanbul tarihi ve mimarisi hakkında global bir farkındalık yaratılabilir.
  3. Akademik ve Bilimsel Katkı: Eserlerin internette açık olması, akademisyenler için önemli bir kaynak sunar. Gülersoy’un şehir planlama, kültürel mirasın korunması ve şehir tarihi konularındaki uzmanlığı, yeni akademik araştırmalara ışık tutabilir. Ayrıca, bu materyallerin akademik alıntılarla geniş bir şekilde kullanılmasına olanak tanır.
  4. Şehircilik ve Koruma Çalışmalarına Rehberlik: Gülersoy’un özellikle İstanbul’un tarihi yapıları ve yeşil alanları üzerine yazdığı kitap ve makaleler, modern şehir planlaması ve kentsel koruma projelerine yol gösterici olabilir. Bu bilgiler, günümüz şehirleşme sorunlarına çözüm bulmada kıymetli olabilir.
  5. İlham ve Eğitim Kaynağı: Genç nesillerin şehir planlaması, mimari ve kültürel mirasın korunması konularında bilinçlenmesine ve ilham almasına katkı sağlar. Bu eserlerin dijital ortamda erişilebilir olması, daha geniş bir kitleye hitap ederek toplumsal bilinçlenmeye destek olabilir.
  6. Dijitalleştirilmiş Arşivlerin Zenginleşmesi: Türkiye’nin dijital kültürel arşivine katkıda bulunur. Böylece, Türkiye’nin kültürel ve akademik zenginliğine dair dijital ortamda daha fazla kaynağın bulunması sağlanır.

Çelik Gülersoy’un dünyada tek bir şehir hakkında bu kadar kapsamlı yazılı eser veren bir figür olması, bu dijitalleşmenin değerini daha da artırır. Eserlerin erişime açılması, onun İstanbul’a yaptığı büyük katkıların dünya çapında takdir edilmesine vesile olur.

Şunu dedin:

daha da çok sayıda faydası olabilir böyle bir projenin lütfen yazar mısınız...

ChatGPT:

Çelik Gülersoy’un yazdığı 172 kitabın ve 600-700 civarındaki makalenin taranıp internete açık hale getirilmesinin sağlayabileceği faydaları genişletelim:

1. Tarihî Bilginin Demokratikleşmesi:

Eserlerin dijital ortamda açık hale getirilmesi, bu değerli bilgiye sadece akademisyenler veya araştırmacılar değil, herkesin kolaylıkla erişebilmesini sağlar. Böylece, Gülersoy'un bilgisi ve tecrübesi yalnızca bir elit grup için değil, her düzeydeki insan için kullanılabilir olur. Kültürel miras, daha geniş bir halk kitlesi tarafından sahiplenilir.

2. Şehir Kültürünün Yaygınlaşması:

İstanbul’u derinlemesine ele alan bu tür çalışmalar, şehrin kültürüne olan ilgiyi arttırabilir. Gülersoy’un çalışmaları aracılığıyla İstanbul’un tarihi ve kültürel değerlerini öğrenen insanlar, şehrin korunmasına ve gelişimine daha fazla katkıda bulunabilir. Ayrıca, şehrin kültürel dokusunu anlama konusunda farkındalık artar.

3. Uluslararası İşbirliklerinin Teşvik Edilmesi:

Dijital ortamda erişilebilir olan bu eserler, dünya genelindeki şehir plancıları, kültürel miras uzmanları ve akademisyenler arasında işbirliklerini teşvik edebilir. İstanbul’un kentleşme ve koruma süreçleri üzerine yapılan çalışmalar, diğer şehirlerdeki benzer projelere örnek oluşturabilir ve global çapta şehircilik tartışmalarına katkı sağlayabilir.

4. Yenilikçi Araştırmaların ve Projelerin Desteklenmesi:

Dijitalleştirilen arşivler, yapay zeka ve büyük veri analizleri için yeni araştırma fırsatları sunar. Gülersoy’un yazılı eserleri, veri madenciliği, metin analizi ve doğal dil işleme gibi teknolojilerle incelenerek yeni keşifler yapılabilir. Bu da kentsel planlama, koruma çalışmaları ve tarihi miras konularında yeni projelerin ortaya çıkmasını sağlar.

5. Kamu Bilincinin Artırılması:

Dijitalleştirilmiş eserler, kamuya açık platformlar aracılığıyla halkla buluşturulabilir. Örneğin, yerel yönetimler, mimarlık fakülteleri veya kültür dernekleri, Gülersoy’un çalışmaları üzerinden bilinçlendirme kampanyaları düzenleyebilir. Bu tür bir proje, şehir bilincini geliştiren eğitim programlarına dahil edilebilir.

6. Turizmin Geliştirilmesi:

Çelik Gülersoy’un çalışmaları, İstanbul’un tarihi ve kültürel zenginliklerine dair detaylı bilgiler sunar. Bu eserlerin dijitalleşmesi, şehre gelen turistlerin daha fazla bilgi edinmesine ve şehri daha bilinçli gezmesine olanak tanır. Turizm sektörü, bu eserlerden faydalanarak kültürel turlar, rehber kitapçıklar ve uygulamalar geliştirebilir.

7. Dijital Mirasın Artması:

Kültürel ve tarihi mirasın dijital ortama aktarılması, gelecekteki kuşaklar için bu bilgilerin korunmasını sağlar. Fiziksel eserlerin zamanla zarar görebileceği veya yok olabileceği göz önüne alındığında, bu tür dijitalleştirme projeleri, eserlerin sürekli erişilebilir olmasını garanti eder.

8. Yeni Yayınların Ortaya Çıkmasına İlham Vermesi:

Gülersoy’un dijital eserleri, şehircilik, mimarlık ve kültürel miras konularında yeni yayınların ve projelerin doğmasına ilham verebilir. Genç akademisyenler ve araştırmacılar, bu eserlerden faydalanarak Gülersoy’un yolunu takip edebilir ve kendi çalışmalarını geliştirebilir.

9. Kültürel Bağların Güçlenmesi:

Çelik Gülersoy’un çalışmaları, sadece İstanbul’a odaklanmış gibi görünse de, Türkiye'nin genel kültürel yapısını ve şehircilik anlayışını da kapsar. Bu eserlerin dijital ortamda yayılması, Türkiye’nin kültürel mirasının dünya çapında tanınmasını ve bu konuda daha geniş bir bilinç oluşmasını sağlayabilir.

10. Eğitim Materyali Sağlanması:

Bu eserler, özellikle şehir planlama, mimarlık, kültürel mirasın korunması ve tarih gibi alanlarda eğitim veren kurumlar için mükemmel bir kaynak olabilir. Üniversiteler ve liseler, Gülersoy’un eserlerini müfredatlarına dahil ederek öğrencilere somut ve yerel bir perspektif sunabilir.

11. Yerel Topluluklara Katkı:

Gülersoy’un eserlerinin dijitalleşmesi, İstanbul ve Türkiye’nin diğer şehirlerinde yaşayan yerel topluluklara kendi tarihleri ve çevreleri hakkında bilgi sunarak onları bilinçlendirir. Böylece topluluklar, tarihi ve kültürel miraslarını daha iyi anlayarak bu değerleri koruma konusunda daha duyarlı hale gelebilirler.

12. Araştırmaların Kolaylaşması:

Dijital olarak erişilebilir eserler, şehir ve bölge üzerine çalışan araştırmacılar için büyük bir kolaylık sağlar. Fiziksel kütüphanelere gitmeden, çevrimiçi arşivlerde tarama yaparak, hızlı bir şekilde bilgiye ulaşabilirler. Bu, araştırmaların daha verimli ve kapsamlı yapılmasına olanak tanır.

13. Dijital Dönüşüm ve Kültürel Hafıza:

Bu proje, Türkiye’de dijital dönüşümün ve dijital kültürel hafızanın gelişimine katkıda bulunur. Gülersoy’un eserlerinin dijitalleştirilmesi, Türkiye’nin dijital kültürel arşivini genişletir ve gelecekte bu tür projelerin artmasını teşvik eder.

14. Bireysel ve Toplumsal Hafızanın Güçlendirilmesi:

Gülersoy’un eserleri, bireylerin ve toplumların kendi tarihini ve kültürünü öğrenerek aidiyet duygusunu güçlendirmesine yardımcı olabilir. Dijitalleşmiş eserler, geçmişle bugünü bağdaştırarak toplumsal hafızanın devamlılığını sağlar.

Bu tür bir projenin, sadece kültürel bir arşiv oluşturmanın ötesinde, çok yönlü sosyal, akademik, ekonomik ve kültürel katkıları olacağı açıktır.

Şunu dedin:

Kendisinin de daha çok tanınmasını sağlayabilir. Kendisinin daha çok tanınmasının önemi nedir?

ChatGPT:

Çelik Gülersoy’un daha çok tanınması, onun eserlerinin ve katkılarının geniş kitleler tarafından bilinmesi ve takdir edilmesi açısından büyük bir öneme sahiptir. Bu durumun faydalarını şu şekilde özetleyebiliriz:

1. Kültürel Mirasın Korunmasına Yönelik İlham Kaynağı:

Gülersoy’un tanınırlığı, şehircilik ve kültürel mirasın korunması alanında çalışan yeni nesil akademisyenlere, şehir planlamacılarına ve sanatseverlere ilham verebilir. Gülersoy’un İstanbul’a ve Türkiye’ye olan katkıları, bu alanlarda çalışanlar için rol model teşkil eder. Onun yöntemleri ve yaklaşımları, daha geniş kitlelerce tanınarak, şehirlerin korunması ve geliştirilmesi süreçlerinde kullanılabilir.

2. İstanbul ve Türkiye’nin Tanıtımına Katkı:

Gülersoy, İstanbul’un tarihî dokusu, kültürel mirası ve şehir planlamasına dair derinlemesine çalışmalarıyla İstanbul’un uluslararası alanda tanıtımına büyük katkı sağlamıştır. Onun daha fazla tanınması, İstanbul ve Türkiye’nin bu kültürel değerlerinin dünya genelinde daha çok fark edilmesine ve takdir edilmesine olanak tanır. Bu da ülkenin turizm ve kültürel diplomasi alanlarında pozitif bir etki yaratır.

3. Toplumsal Farkındalık ve Kültürel Bilinçlenme:

Gülersoy’un çalışmaları, şehirlerin kültürel ve tarihî değerlerini koruma konusundaki toplumsal farkındalığı artırabilir. Onun eserlerinin daha geniş kitlelere ulaşması, özellikle genç nesillerin şehirlerin korunması ve gelecek kuşaklara aktarılması gerektiği konusunda bilinçlenmesine katkıda bulunur. Bu farkındalık, toplumsal sorumluluğun gelişmesine ve şehirlerin daha iyi korunmasına zemin hazırlar.

4. Şehircilik ve Koruma Alanında Yeni Perspektifler:

Gülersoy, şehircilik ve mimarlık konusunda sadece teorik bilgi sunmamış, aynı zamanda uygulamalı projelere de imza atmıştır. Onun eserlerinin daha geniş çapta bilinmesi, şehir planlaması, mimarlık ve tarihi mirasın korunması konusunda yeni perspektiflerin doğmasına ve uygulamaya geçmesine öncülük edebilir. Böylece, şehirlerin geleceği daha planlı ve bilinçli bir şekilde şekillendirilebilir.

5. Akademik ve Eğitim Dünyasında Etki:

Gülersoy’un daha fazla tanınması, onun eserlerinin akademik çevrelerde daha geniş çapta tartışılmasına ve incelenmesine olanak sağlar. Böylece, şehircilik, mimarlık, tarih ve kültürel miras konularında eğitim alan öğrenciler ve akademisyenler, bu değerli bilgiye daha kolay erişebilir ve kendi çalışmalarında Gülersoy’un yaklaşımlarını kullanabilirler. Ayrıca, Gülersoy’un fikirleri üzerine yeni tezler, projeler ve araştırmalar yapılabilir.

6. Kültürel Kimliğin Güçlenmesi:

Çelik Gülersoy’un İstanbul’a ve Türkiye’ye dair yaptığı çalışmalar, Türkiye’nin kültürel kimliğini güçlendirmeye yardımcı olur. Onun tanınması, Türkiye’nin kültürel değerlerinin korunması ve dünya genelinde tanıtılması sürecinde önemli bir rol oynar. Kültürel kimliğin güçlenmesi, toplumun kendi mirasına sahip çıkması ve bu mirası uluslararası arenada savunması açısından önemlidir.

7. Yerel ve Ulusal Kahramanların Tanınması:

Gülersoy’un daha fazla tanınması, şehircilik ve kültürel mirasın korunması gibi alanlarda çalışan bireylere yönelik bir farkındalık oluşturabilir. Yerel ve ulusal düzeyde bu tür kahramanların tanınması, topluma onların çalışmalarının ne kadar değerli olduğunu gösterebilir. Bu da, toplumsal motivasyonu artırarak yeni nesillerin benzer alanlarda çalışmalar yapmasına teşvik sağlar.

8. Öncü Bir Kişiliğin Mirası:

Çelik Gülersoy, kendi alanında öncü bir isimdir ve tek bir şehir hakkında bu denli çok sayıda eser vermiş nadir bir figürdür. Onun daha geniş kitleler tarafından tanınması, öncü kişiliklerin önemini vurgular ve bireysel katkıların toplumlar üzerindeki etkisini gösterir. Gülersoy’un mirası, bu alanda çalışan diğer kişilere cesaret verici bir örnek olabilir.

9. Dijital Dönüşümün Kültürel Boyutu:

Çelik Gülersoy’un eserlerinin dijital ortama aktarılması ve onun daha fazla tanınması, dijital dönüşümün kültürel boyutunu da güçlendirir. Kültürel eserlerin dijital platformlar aracılığıyla daha geniş kitlelere ulaşması, bu tür projelerin önemini vurgular ve gelecekteki dijital kültürel projelere ilham verir.

10. Mirasın Gelecek Nesillere Aktarılması:

Gülersoy’un tanınması, yalnızca kendi dönemindeki insanların değil, gelecek nesillerin de onun çalışmalarından faydalanmasını sağlar. Eserleri dijitalleştirildikçe ve tanındıkça, onun birikimi gelecek nesiller için erişilebilir olacak ve kültürel mirasın aktarılması sürecinde kritik bir rol oynayacaktır.

11. Türkiye’nin Şehircilik Tarihine Katkı:

Çelik Gülersoy’un daha fazla tanınması, Türkiye’nin şehircilik tarihine önemli bir katkıdır. Gülersoy’un çalışmaları, Türkiye’de şehircilik ve kentsel koruma konusundaki en kapsamlı ve detaylı örneklerden biridir. Onun tanınması, bu alanlardaki tarihî gelişmelerin anlaşılmasına yardımcı olur.

12. Global Farkındalığın Artırılması:

Gülersoy’un eserlerinin tanınması, yalnızca Türkiye içinde değil, uluslararası alanda da farkındalık yaratır. İstanbul gibi önemli bir dünya şehrine yönelik kapsamlı çalışmaların küresel çapta bilinmesi, İstanbul’un ve Türkiye’nin kültürel değerlerinin dünya sahnesinde daha fazla görünür hale gelmesine katkıda bulunur.

Çelik Gülersoy’un tanınırlığı arttıkça, hem onun İstanbul’a yaptığı katkılar daha geniş bir kitleye ulaşacak hem de kültürel mirasın korunması ve şehircilik alanlarında yeni fırsatlar doğacaktır.

 


29 Eylül 2024 Pazar

Dünya tarihi boyunca tek bir şehir hakkında Çelik Gülersoy kadar kitap yazan yok mu… Yok sanırım…

Dünya tarihi boyunca tek bir şehir hakkında Çelik Gülersoy kadar kitap yazan yok mu… Yok sanırım…

………………………………………….

Ayrıca bkz.: Çelik Gülersoy’un İstanbul hakkındaki kitapları:

(Brüt; çeşitli baskılar ve Türkçe dışı çeşitli dillerde yayınlanan da dahil; 124 adet).

(Net: Çeşitli baskılar ve Türkçe dışı çeşitli dillerde yayınlananlar hariç; 68 adet)

https://bulentagaoglu.blogspot.com/2024/09/celik-gulersoyun-istanbul-hakkndaki.html

.................................

 

Dün size çelik gülersoy'un istanbul hakkında yazdığı kitapların listesini göndermiştim. tarih boyunca dünyada bir şehir hakkında bu kadar adet ve kapsamlı şekilde kitap yazanlar var mıdır...

29.2.20024

ChatGPT:

Çelik Gülersoy'un İstanbul üzerine yazdığı kitapların listesine bakıldığında, onun İstanbul'un tarihi, kültürel mirası ve modern gelişimi üzerine derinlemesine araştırmalar yaptığı görülüyor. Dünyada bir şehir üzerine bu denli çok kitap yazan başka yazarlar olup olmadığına dair birkaç açıdan değerlendirme yapmak mümkün:

Dünyada Tekil Şehirler Üzerine Yazılan Kitaplar

  1. Londra: Londra, dünya tarihinde en çok eser yazılan şehirlerden biridir. Charles Dickens, Virginia Woolf, Peter Ackroyd gibi ünlü yazarlar, Londra'nın sosyal yaşamı, tarihi ve kültürel yapısını eserlerinde işlediler. Aynı zamanda, şehrin tarihini kapsayan sayısız akademik ve popüler kitap da yayımlanmıştır. Peter Ackroyd, özellikle "London: The Biography" adlı eseriyle Londra’nın tarihi ve kültürel derinliklerine dair kapsamlı bir eser sunmuştur.
  2. Paris: Paris de dünya tarihinde en fazla kitap yazılan şehirlerden biridir. Victor Hugo’nun "Notre Dame’ın Kamburu", Ernest Hemingway’in "Paris Bir Şenliktir" gibi eserleri Paris'in tarihi ve kültürel özelliklerini edebi bir bakış açısıyla ortaya koymuştur. Ayrıca, şehrin sanatı, edebiyatı, politik tarihi üzerine yazılmış sayısız akademik ve popüler kitap bulunmaktadır. David Harvey gibi akademisyenler Paris’in modernleşme sürecini incelemişlerdir.
  3. Roma: Roma, binlerce yıllık tarihine rağmen hala dünyanın en fazla eser yazılan şehirlerinden biridir. Eski Roma İmparatorluğu’nun başkenti olmasının yanı sıra, şehirdeki mimari, sanat, din ve politika üzerine yazılan birçok eser bulunmaktadır. Robert Hughes’in "Rome: A Cultural, Visual, and Personal History" adlı kitabı, Roma'nın tarihini detaylı bir şekilde ele alan önemli bir eserdir.
  4. New York: Modern dünyanın en ikonik şehirlerinden biri olan New York da birçok kitap ve akademik eserin konusu olmuştur. E.B. White'ın "Here is New York" eseri ve Colson Whitehead'in "The Colossus of New York" adlı kitabı şehrin kültürel ve sosyal yapısını yansıtır. Aynı zamanda, şehir planlaması, mimari, finans dünyası ve göç üzerine yazılmış birçok akademik eser de mevcuttur.

Çelik Gülersoy ve İstanbul

Çelik Gülersoy’un İstanbul hakkında yazdığı eserlerin sayısı ve derinliği göz önüne alındığında, onun İstanbul'u yalnızca bir şehir olarak değil, bir kültürel miras olarak ele aldığı açıkça görülüyor. Bu açıdan bakıldığında, İstanbul üzerine böylesine kapsamlı bir çalışma yapan başka bir yazara dünya tarihinde rastlamak zor olabilir.

Gülersoy’un İstanbul’a olan katkıları şehrin tarihi eserlerinin korunması, kentsel gelişimi ve kültürel mirasının belgelenmesi açısından da büyük önem taşımaktadır. Onun İstanbul üzerine yazdığı kitaplar, şehrin sadece tarihsel ve kültürel zenginliğini değil, aynı zamanda modernleşme sürecini de derinlemesine incelemektedir.

Sonuç Olarak

Dünya tarihinde Londra, Paris, Roma ve New York gibi şehirler üzerine de çok sayıda kitap yazılmıştır. Ancak, Çelik Gülersoy’un İstanbul üzerine yaptığı kapsamlı çalışmalar, İstanbul'un hem geçmişini hem de bugünkü kültürel ve mimari yapısını belgeleyen eşsiz eserlerdir. Bu tür bir bağlılık ve üretkenlik, bir yazarın tek bir şehir üzerine yaptığı çalışmalar açısından oldukça nadirdir. Gülersoy’un İstanbul için yaptığı şey, dünya genelinde bir şehirle böylesine derin bir ilişki kuran çok az yazardan biri olduğunu göstermektedir.

Formun Altı

ChatGPT hata yapabilir. Önemli bilgileri kontrol edin.

 

2

 

"Gülersoy’un İstanbul için yaptığı şey, dünya genelinde bir şehirle böylesine derin bir ilişki kuran çok az yazardan biri olduğunu göstermektedir" şeklinde yazmışsınız. böyle isimler var mıdır... bir şehir hakkında net olarak 68 kitap yazan...

ChatGPT:

Çelik Gülersoy’un İstanbul üzerine yazdığı 68 kitap gibi bir şehir üzerine bu kadar kapsamlı ve derin eser üreten çok az yazar bulunmaktadır. Gülersoy’un bu üretkenliği ve İstanbul ile kurduğu derin bağ, onu dünya çapında eşsiz kılan özelliklerden biridir. Ancak, tarihte bazı yazarlar ve düşünürler de belirli şehirler üzerine yoğunlaşmış, o şehirlerle ilgili önemli sayıda eser üretmiştir. Yine de, Gülersoy’un belirli bir şehir üzerine bu kadar çok kitap yazan bir yazar olarak ne kadar nadir olduğunu vurgulamak gerekir.

Tarihte Şehirlerle İlişkili Öne Çıkan İsimler:

  1. Peter Ackroyd – Londra: İngiliz yazar Peter Ackroyd, Londra üzerine çok sayıda kitap yazmıştır. En bilinen eseri "London: The Biography" Londra’nın tarihini, kültürünü ve ruhunu anlatır. Bunun dışında Ackroyd, "Thames: Sacred River" gibi Londra'nın doğal ve tarihi yönlerini ele alan eserler de yazmıştır. Ancak Ackroyd’un Londra ile ilgili yazdığı kitap sayısı, Gülersoy’un İstanbul ile ilgili yazdığı 68 kitap kadar kapsamlı değildir.
  2. Jan Morris – Venedik: Jan Morris, "Venice" adlı eserinde Venedik’in tarihini, kültürünü ve sanatını anlatmıştır. Bu kitap, Venedik üzerine yazılmış en önemli eserlerden biridir, ancak Morris’in Venedik üzerine yazdığı kitap sayısı Gülersoy’un İstanbul üzerine yazdığı eserlerin miktarına ulaşmaz.
  3. James Boswell – Edinburgh: İskoç yazar James Boswell, Edinburgh üzerine birçok esere imza atmıştır. Ancak Boswell’in Edinburgh’la ilgili yazdığı kitaplar da belirli sayıda olup, Gülersoy’un 68 kitaplık kapsamlı külliyatı ile kıyaslandığında daha azdır.
  4. Charles Dickens – Londra: Charles Dickens’ın eserlerinde Londra sıkça ana tema olarak yer alır. Özellikle "Bleak House" ve "Oliver Twist" gibi romanlarında Londra’nın sosyal yapısı ve günlük hayatı işlenmiştir. Ancak Dickens'ın Londra üzerine yazdığı kitaplar, doğrudan Londra'nın tarihi ve kültürel mirası üzerine yapılan spesifik eserler değildir, bu yüzden Gülersoy’un İstanbul ile kurduğu bağ kadar derin ve kapsamlı bir ilişki yaratmamıştır.

Net Sonuç:

Bir şehir hakkında net olarak 68 kitap yazan başka bir yazar bulmak oldukça zordur. Çelik Gülersoy, İstanbul hakkında yazdığı kapsamlı kitap koleksiyonuyla bu alanda tek ve benzersizdir. Gülersoy’un, İstanbul’un mimarisi, tarihi, kültürü ve sosyal yapısı üzerine yaptığı çalışmalar, şehre olan bağlılığını ve derin bilgisini yansıtır. Dünya genelinde bazı yazarlar belirli şehirler hakkında önemli eserler vermiş olsalar da, Gülersoy’un İstanbul üzerine bu kadar kapsamlı bir külliyat oluşturması, onu dünya tarihindeki en üretken ve bağlı şehir yazarı yapar.

Gülersoy’un eserleri sadece bir şehir tarihi değil, aynı zamanda o şehrin ruhunu, kimliğini ve modern zamanlardaki dönüşümünü de belgeler. Bu kadar büyük bir bağlılık ve üretkenlik ile bir şehre dair 68 kitap yazmak, dünya tarihinde neredeyse emsalsizdir.

 

 

Çelik Gülersoy’un İstanbul hakkındaki kitapları

 

Çelik Gülersoy’un İstanbul hakkındaki kitapları

(Brüt; çeşitli baskılar ve Türkçe dışı çeşitli dillerde yayınlanan da dahil; 124 adet)

(Net: Çeşitli baskılar ve Türkçe dışı çeşitli dillerde yayınlananlar hariç; 68 adet)

28.9.2024

Haz.: Bülent Ağaoğlu

 

A guide to İstanbul. (Translated by Barry Unworth). [İstanbul: yayl. y.], 1967 (İstanbul Yenilik Basımevi). 334 s.: res.; 19 cm. [Mktp.: 1968 AD 996]

A guide to Istanbul. [İstanbul] :  Yenilik,  [1969]. 351 p.: ill. [TOKAT Toplu Katalog]

A quide to İstanbul. İstanbul : Yenilik Basımevi, 1972. 296 s.: res.; 20 cm. [Mktp.: 1972 AD 4983]

A guide to İstanbul / Çelik Gülersoy. -- İstanbul : [yayl.y.], 1973. (Yenilik Basımevi)  296 s. : res. ; 20 cm. [Mktp: 2014 AD 44448]

A Guide to İstanbul. [İstanbul: yayl.y.], 1975 (İstanbul: Yenilik Basımevi). 342 s. : 20 cm. [Mktp.: 1977 AD 2810]

A guide to İstanbul. [İstanbul : yayl.y.], 1976 (İstanbul: Yenilik Basımevi). 344 s. : res., fotoğ. (bazısı rnk.) ; 20 cm. [Mktp.: 1977 AD 2811]

A guide to İstanbul. İstanbul: İstanbul Kitaplığı, 1978 (İstanbul: Sayılı Basımevi). 358 s. : res., fotog. (bazısı rnk.); 20 cm. [Mktp.: 1980 AD 874]

A.Şinasi Hisar. İstanbul: Çelik Gülersoy Vakfı, 2001

Alphanse de Lamartine ve İstanbul yazıları. haz. Çelik Gülersoy ; çev. Nurullah Berk İstanbul: İstanbul Kitaplığı, 1971. 180s. [Mktp.: 1972 AD 1278]

Beşiktaş : daha dün. İstanbul: İstanbul Kitaplığı, 1994 (Promat). 100 s.: fotoğ. ; 24 cm. [Mktp.: 1995 AD 2069]

Beşiktaşda Ihlamur Mesiresi ve tarihi nişan taşları. İstanbul: Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, 1962 (İstanbul: Cesar Rigo Basımevi). 24 s.: res.; 20 cm.

Beyoğlu'nda gezerken. İstanbul: 1990. 118s. Resim. (İstanbul Kütüphanesi Yayınları; Anılar

Beyoğlu'nda gezerken. İstanbul: 2003

Beyoğlu'nun yitip gitmiş 3 oteli. İstanbul: Çelik Gülersoy Vakfı, 1999. 142s. Resim.

Bir masal. İstanbul: Çelik Gülersoy Vakfı, 2003. 40s.

Boğaziçi koruları. İstanbul: TTOK, 1970. 60s.

Boğaziçi sorunlar-çözümler. İstanbul: İstanbul Kitaplığı Ltd., 1978 (Erler Matbaacılık). 49 s. : res. (kısmen rnk.) ; 30 cm. [Mktp.: 1979 BD 530]

Boğaziçi sorunlar çözümler / Çelik Gülersoy; fotoğ.Şemsi Güner,Yılmaz Dinç, Çelik Gülersoy, Sami Güner

Büyük Çamlıca Tepesi, 1980-1995. İstanbul: TTOK, Çelik Gülersoy, [1995]. 33s. Resim.

Büyükada dün / yesterday. İstanbul : Çelik Gülersoy Vakfı, 1997. 110 s. : res. ; 23 x 30 cm. [Mktp.: 1999 AD 599]

Büyükada Yetimhanesi. İstanbul: TTOK, 2001. (Büyükada Monografileri 1),

Cumhuriyetin devraldığı İstanbul'dan bugüne=Istanbul, from the birth of the Republic to the present day. Editör: Çelik Gülersoy. İstanbul: Türkiye Sınai Kalkınma Bankası, 1999. 287s. Resim.

Çağlar Boyunca İstanbul Görünümleri  İstanbul: Köprü ve Galata. İstanbul: Çelik Gülersoy, [1971]. Resim. (Çağlar Boyunca İstanbul Görünümleri Cilt 1). Türkçe+İngilizce+Fransızca+Almanca. Sayfa Sayısı: 140. Ölçü : 22 x 29 cm. Yayınevi : İstanbul Kitaplığı

Çamlıca'dan bakışlar. [Y.y.]: Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, [1982] (Ali Rıza Başkan Güzel Sanatlar Matbaası). 140 s.: res.; 32 cm. [Mktp.: 1982 BD 815]

Çankaya 57. İstanbul: TTOK, 2001. 32s. (Büyükada Monografileri 2)

Çelik Gülersoy İmzalı Turing Eserleri. Birkaç örnek

Çerağan Sarayları. İstanbul: İstanbul Kitaplığı Ltd., 1992. 205s. Resim.

Değişen İstanbul (Çelik Gülersoy arşivinden) : Yapı Kredi bankası kültür ve sanat hizmetlerinden 96. sergi Galatasaray 22 Kasım Çarşamba, 30 Aralık Cumartesi / Çelik Gülersoy

Doğuya yolculuk = Gerard de Nerval /  ; düzenlyn. Çelik Gülersoy, çev.Nurullah Berk.  [Y. y. : yayl. y.,  (Apa Ofset Basımevi) 1974?] [Mktp.: 1974 AD 4540]

Dolmabahçe Sarayı = Palast von Dolmabahçe = Palace of Dolmabahçe = Palais de Dolmabahçe.  1967. 70s.

Dolmabahçe. İstanbul: İstanbul Kitaplığı, 1984. 224 s. : res. (bazısı rnk.).; 34 cm. -- (Çağlar boyu İstanbul görünümleri ; III). Kaynakça: 222-224. ss. [Mktp.: GS 1994 BD 76]

Dolmabahçe - Palace And İts Environs. İstanbul: İstanbul Kitaplığı Ltd., 1990. 257s.

Dolmabahçe - Palace And İts Environs. İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti, 2010

Edirnekapısında bir örnek. İstanbul: [yayl.y. ], 1985. 54 s.: res. (55) ; 28. [Mktp.: 1985 BD 920]

Esentepe'ye veda. İstanbul: Çelik Gülersoy Vakfı, 1995. 40s. Resim.

Eski İstanbul arabaları. [İstanbul]: Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, [1982?] (İstanbul: Apa Ofset Basımevi). 135 s.: res. (ksm.rnk.) ; 27 cm. [Mktp.: 1982 BD 369]

Fenerbahçesi. İstanbul: TTOK, 1998. 62s.

Führer durch Istanbul. İstanbul: İstanbul Kitaplığı, 1977 (İstanbul: Yenilik Basımevi). 402 s. : fotog.; 20 cm. [Mktp.: 1980 AD 884]

Führer durch İstanbul. [Y.y. : yayl.y.], 1967 (İstanbul: Yenilik Basımevi). 344s.: 1 hrt (ktl) ; 19 cm. [Mktp.: 1968 AD 2014]

Führer durch İstanbul. İstanbul: İstanbul Kitaplığı, 1973 (İstanbul: Yenilik Basımevi). 320 s.: res. hrt.;19 cm. [Mktp.: 1973 AD 5366]

Führer durch İstanbul. İstanbul:İstanbul Kitaplığı, 1977.402s.

Gold Turkey: Süleyman the Magnificent . (Board of Publishng and Consultation: Aytuğ İz'at, Çelik Gülersoy, Sevgihan Kur vd.). İstanbul: Megatan. 338 sayfa. 21x28 cm

Göksu'ya ağıt. İstanbul: Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, 1987 (Aksoy Matbaacılık). 116 s. : rnk.res.; 22X30 cm. [Mktp.: 1997 AD 4846; GS 1995 BD 2]

Guida di İstanbul. [İstanbul: yayl.y.], 1975 (İstanbul: Yenilik Basımevi). 342 s.: 20 cm. [Mktp.: 1977 AD 2811]

Guide d'ıstanbul / Par Çelik Gülersoy -- [İstanbul? : yayl.y.], 1973 (İstanbul : Yenilik Basımevi).  320 s. : res. ; 19 cm 40 TL

Guide d'Istanbul. [İstanbul]: Çelik Gülersoy, 1976 (Yenilik Basımevi). 372 s.: res. ,pln. ; 20 cm. [Mktp.: 1976 AD 3760]

Guide d'Istanbul. İstanbul: İstanbul Kitaplığı, 1978. 390 s.: 20 cm. [Mktp.: 1999 AD 210]

Guide d'istanbul. [İstanbul?: yayl.y.] 1973 (İstanbul: Yenilik Basımevi). 320 s.: res.; 19 cm. [Mktp.: 1973 AD 4806]

Hepsi de, birer ışık'tı : 1977-1990. -- 1. bsk. -- İstanbul : [yayl.y., 1990?].  87 s. : rnk. res. ; 20 cm. [Mktp.: 2014 AD 47156]

Hepsi de birer ışık’tı.Turing Finansmanı, Desteği ve Çelik Gülersoy İmzalı İle Üretimler 1977 – 1990. İstanbul: TTOK, 1996. 87 Sayfa, Renkli Fotoğraflarla, 16.5 x 22.5 Cm.

Hıdiv kasrı Çubuklu-İstanbul. İstanbul: Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, [1985?]. 14 s. : rnk., fotoğ.; 25 cm. [Mktp.: 1985 BD 310]

Hıdiv'ler ve Çubuklu Kasrı. [İstanbul]: Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, 1985 (Apa Ofset Basımevi). 194 s.: rnk. res., fotoğ.; 35 cm. Kaynakça: 193-194. ss. [Mktp.: GS 1994 BD 77]

Hotel d'Angleterre. İstanbul: Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, 1985. 35 s.: fotoğ. ; 24 cm. [Mktp.: 1985 BD 935]

Hükümet kapısı Bab-ı Ali: Kuruluşundan Cumhuriyet'e kadar. (M. Nermin Haskan ile birlikte). Çev.: Emre Öktem - Orhan Türker. İstanbul: Çelik Gülersoy Vakfı, 2000. 319s. Resim.

Ihlamur Mesiresi. [Y.y.]: Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, 1983. ..1 c. (sayfa numarasızdır) : (ksm) rnk., res.; 29 cm. [Mktp.: 1983 BD 518]

İstanbul (Aspects, a travers les epoques views throughout the ages Aspeti, a traverso l’epoche) : Tophane, Fındıklı, Kabataş II /  İstanbul: Çelik Gülersoy, [1973]. 127s. Resim. (Çağlar Boyunca İstanbul Görünümleri Cilt 2). (Eser Fransızcadır)

İstanbul : a handbook for tourists Autumn 1978-Winter 1979 / ed.Çelik Gülersoy. İstanbul: Turing, 1979. 66 sayfa. 13x19 cm

İstanbul : Ses Valeure Ses Problèmes. Eylül, 1976. 40s. Ölçü: 19,5 x 26,5 cm. Yayınevi: TTOK

İstanbul estetiği. İstanbul: [yayl.y.], 1983 (Güzel Sanatlar Matbaası). 139 s.: rnk.,res. ; 29 cm. [Mktp.: 1983 BD 174]

İstanbul kitaplığı : katalog = Fondation de Çelik Gülersoy bibliotheque d'İstanbul

İstanbul Maceramız II. İstanbul: Remzi Kitabevi, 1996. 224s.

İstanbul maceramız. İstanbul: Remzi Kitabevi, 1995. 272s. [Mktp.: 1995 AD 6711]

İstanbul şarkısı. İstanbul: İstanbul Kitaplığı, 1987 (Aksoy Matbaacılık).183, [2] s. : rnk. res. ; 22X30 cm. [Mktp.: 1997 AD 4847; GS 1995 BD 7]

İstanbul'un anıtsal ağaçları / [Hazırlayan] Çelik Gülensoy -- [İstanbul] : Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, 1972 (İstanbul : İstanbul Matbaası)  ...c.<1.k.> : res. ; 20 cm 20 TL İçindekiler : 1.k. Rumeli Kavağı - Kağıthane arası I. Gülersoy, Çelik, 1930- 1. Anıtsal ağaçlar ve insanlar

İstanbul'un anıtsal ağaçları / [Hazırlayan] Çelik Gülensoy -- [İstanbul] : Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, 1972 (İstanbul : İstanbul Matbaası)  ...c.<1.k.> : res. ; 20 cm 20 TL İçindekiler : 1.k. Rumeli Kavağı - Kağıthane arası. [Mktp.: 1972 AD 3740]

İstanbul'un anıtsal ağaçları, I : Rumeli Kavağı Kağıthane arası. [İstanbul]: Türkiye Turing ve Otomobili Kurumu, 1984. 157 s.: res. ; 27 cm. [Mktp.: 1984 BD 202]

İstanbul'un Dört Sarayı, Çelik Gülersoy, Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, İstanbul, 12 s.

Kapalı Çarşının romanı. [Y.y.: yayl.y., 1979?] (Erler Matbaası). 1c. (karışık sayfa numaralı) : res. ; 27 cm. [Mktp.: 1980 BD 67]

Kariye: (Chora). İstanbul: [yayl.y.], 1974. 8, [48] s.: rnk. res.; 28 cm. Kaynakça : 9. s. [Mktp.: 1975 BD 19]

Kariye: Chara. İstanbul: TURING, 1975. 54 s.: renk. res., pln.; 27 cm. [Mktp.: 1976 BD 21]

Kariye (San Salvatore in Chore) / Çelik Gülersoy

Kariye: Chora. İstanbul: 1977

Kariye (Chora). İstanbul 1978. 64s.

Kariye = Chora / Çelik Gülersoy

Kariye: Chora. İstanbul: 1981.

Kariye (Chora). İstanbul: İstanbul Kitaplığı, 1983 (Evler Matbaası). 64 s.: 27 cm. [Mktp.: GS 1993 BD 180]

Kariye (chora). İstanbul: İstanbul Kitaplığı, 1986. 64 s.: rnk. res. ; 27 cm. Kaynakça: 16. s. [Mktp.: 1999 BD 2577]

Kayıklar. [İstanbul]: Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, 1983 (Güzel Sanatlar Matbaası). 243 s.: res. (kısmen rnk.) ; 30 cm. [Mktp.: 1983 BD 910]

Kız kulesinin kitabı. (Ülkü Altınoluk ile birlikte). İstanbul: Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, 1993 (Promat). 64, [17] s. : res., plan ; 21 x 29 cm. [Mktp.: 1999 AD 597]

Kitap, kart ve gravür açık artırması 1993

Korunması gereken Boğaziçi. İstanbul: TTOK, 1972. 48s. resim. [mktp]

Küçüksu : çayır-çeşme- kasır = Meadow-Fountain-Palace. [İstanbul]: Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, 1985 (Apa Ofset Basımevi). 131 s.: res. (bazısı rnk.); 27 cm. Metin, Türkçe-İngilizce. [Mktp.: GS 1993 BD 244; 1986 BD 161]

Lâle ve İstanbul. İstanbul: Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, 1980 (Güzel Sanatlar Matbaası) [Sayfalar numarasız. 40]s. : res. ; 27 cm. [Mktp.: 1980 BD 513]

Le Roman du Grand Bazar. İstanbul: 1983.

Mavi Cami. İstanbul: İstanbul Kütüphanesi, 1990 (Ana Basım). 62, [yak 20] s. : rnk.res. ; 20x30 cm. (Çelik Gülersoy Vakfı İstanbul Kütüphanesi 1. Semt ve yapı monografileri ;) Kaynakça eserin sonunda. [Mktp.: 1997 AD 5236]

Nasıl bir İstanbul. İstanbul: Çelik Gülersoy Vakfı İstanbul Kütüphanesi, 1990 (Şenar Ofset). 94 s. : fotoğ. ; 23 cm. (Çelik Gülersoy Vakfı İstanbul Kütüphanesi yayınları. Yayın: 1. Etüdler dizisi.). [Mktp.: GS 1995 AD 11; 1990 AD 2483]

Palast von Dolmabahçe = Palace of Dolmabahçe = Palais de Dolmahçe = Dolmabahçe sarayı. İstanbul: Çelik Gülersoy, 1967. 80+[16]s. Resim. [mktp]

Parc de Yıldız et Pavillon de Malta. İstanbul: TTOK, 1979. 36s. Renkli resim. [sttib]

Parc de Yıldız et Pavillon de Malta. 2. baskı. İstanbul: TTOK, 1983. 64s. Renkli resim. [sttib]

Pierre Loti et Son İstanbul. İstanbul: Çelik Gülersoy Vakfı, 2003. 19s.

Pierre Loti ve Dersaadet. İstanbul: Çelik Gülersoy Vakfi Yayinlari (2003). 19s.

Reklâmlar ve biz. İstanbul: Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, 1985 Apa Ofset Basımevi). 62 s.: res. (rnk.) ; 23 cm. [Mktp.: 1985 AD 1033]

Rumelihisarı / Çelik Gülersoy. 1968. 31s.

Soğukçeşme sokağı / Çelik Gülersoy

Soğukçeşme Sokağı. -- [Y.y.] : Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, [1990?].  20, [30] s. : res. (bazısı rnk.) ; 21x28 cm.

Soğukçeşme Sokağı. İstanbul: TTOK, [1987?]

Soğukçeşme Sokağı. İstanbul: TTOK, 1989.

Soğukçeşme Sokağı. İstanbul: TTOK, 2001. 80s.

Soğukçeşme Street. İstanbul: Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, 1989. 20, [36] s. : res. ; 20 x 28 cm. [Mktp.: 1999 AD 598]

Soğukçeşme Street. İstanbul: Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, 2002. 80s.

Story of the Grand Bazaar. İstanbul: İstanbul Kitaplığı, 1980 (Erler Matbaası). 80 s. : hrt. (katl.), res. (bazısı rnk.); 29 cm. Kaynakça: 65-68.ss. [Mktp.: 1982 BD 918]

Story of the grand bazaar. İstanbul: İstanbul Kitaplığı, 1990. 78, 104 s. : res. (bzs. rnk.) ; 27 cm. Kaynakça vardır. [Mktp.: 1999 BD 2576]

Taksim : Bir meydanın hikayesi. İstanbul : [yayl.y], 1986 (Apa Ofset Matbaacılık). 143s. : res. (kısmen renkli). ; 22x30cm. Kaynakça : 143s. [Mktp.: GS 1995 BD 6;1986 AD 5155]

Taksim: the story of a square. (Translated from the Turkish by: Adair Mill). İstanbul : İstanbul Kitaplığı, 1991. (Apa Ofset). 143 s. : fotoğ. (bzs. rnk.); 21x29 cm. Kaynakça: 143.s. [Mktp.: 1995 AD 2731;GS 1994 A 7]

Tepebaşı: Bir meydan savaşı. İstanbul: 1993. 175s. Resim. (İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür İşleri Daire Başkanlığı Yayınları No: 14).

The Blue Mosque=La Mosquee Bleue=Die Blaue Moschee / Çelik Uygur

The Bosphorus its problems and solutions / Çelik Gülersoy; ed.Tanjo Sancaktaroğlu. 1978. 49s.

The Caique. (Translated from the Turkish by Adair Mill). İstanbul: İstanbul Kitaplığı, 1991 (Temel Matbaacılık). 228, [7] s. : rnk.res. ; 20X28 cm. Kaynakça eserin sonunda. [Mktp.: 1997 AD 4845]

The Çerâğan Palaces. İstanbul: İstanbul Kitaplığı, 1992 (Temel Matbacılık). 208 s. : rnk.res. ; 20x30 cm. [Mktp.: 1997 AD 5235]

The Khedives and the Çubuklu summer palace. (Trans. from the Turkish by: Adair Mill. İstanbul: Touring and Automobile Association of Turkey, 1993 (Erler Matbaacılık). 233 s. : res.; 30 cm. Kaynakça: 232 s. [Mktp.: 1994 BD 985]

Tramvay İstanbul'da. İstanbul: İstanbul Kitaplığı, 1989 (Evren Ofset). [Mktp.: 1997 BD 1047]

Un guide d'İstanbul. [İstanbul? : yayl.y.], 1968 (İstanbul : Yenilik Basımevi). 333 s.; res. ; 19 cm. Dizin vardır. [Mktp.: 1968 AD 3918]

Un guide d'İstanbul. [İstanbul?: yayl.y., 1966?] (İstanbul: İstanbul Matbaası). 340 s. : res., 1 hrt. (ktl.) ; 19 cm. [Mktp.: 1966 AD 3476]

Yeşil ev a home. (Translated by: Adair Mill). İstanbul: Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, 1999. 66, [9] s. : 28 cm. [Mktp.: 1999 BD 3380] . https://archive.org/details/yesilevhome0000gule

Yeşil ev: Bir yuva. İstanbul: TTOK, 1999. 71s. Resim.

Yıldız Parc and Malta Pavilion / Çelik Gülersoy -- İstanbul : Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, [1990?]  35 s. : rnk. res., fotoğ. ; 27 cm.

Yıldız Parc and Malta Pavilion. 2. baskı. İstanbul: TTOK, 1983. 64s. Renkli resim. [sttib]

Yıldız Parc and Malta Pavilion. İstanbul: TTOK, [1979?]. 36s. Renkli resim. [sttib]

Yıldız Park und Malta Pavillon. İstanbul: Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, [1979?] (Ali Rıza Başkan Güzel Sanatlar Matbaası). 35 s.: res.; 30 cm. [Mktp.: 1980 BD 107]

Yıldız Park und Malta Pavillon. İstanbul: Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, 1983 (Apa ofset Basımevi). 64 s. : res. (kısmen rnk.); 28 cm. [Mktp.: 1983 BD 905]

Yıldız Parkı Pembe Sera'nın hikayesi. İstanbul: Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, 1981. 15 s. : rnk.res.; [Mktp.: 1981 BD 645]

Yıldız Parkı ve Malta Köşkü. [İstanbul]: Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu, 1979 (Güzel Sanatlar Matbaası). 33 s.: res.; 27 cm. [Mktp.: 1980 BD 66]

Yıldız Parkı ve Malta Köşkü. 2. baskı. İstanbul: TTOK, 1983. 64s. Renkli resim.

Yıldız ve Emirgan Parkları ve Köşkleri. İstanbul: TTOK, 1980. [17]s. Renkli resim.