10 Mart 2022 Perşembe

 

Küçük çay bardağı

9.3.2022

 




1

"küçük bardak candır. büyük bardakla içerken gram keyif almıyorum. Umco. 07.03.2018 20:52”. https://eksisozluk.com/cay-icilen-bardagin-lezzete-etkisi--5586505?p=7

2

“neden böyle geri zekalıca bir alışkanlık edinmişim bilmiyorum ama son birkaç yıldır çay bardağının hayvani boyutlarda olanını, kupanın göze hitap edenini seçer, küçük çay bardaklarına bulaşmamaya çalışırdım. geçen evde bardak kalmamış, hepsi bulaşık makinesinde. sadece anneannemin eski, xx small, kristal, adeta süs olsun diye üretilmiş bardağı var dolapta.

anneannemde günün her saati çaya maruz kaldığımızdan çay içesim yok ama nasıl olsa bardak küçük dedim. bu kristal bardağa çayı koydum.

allahım o nasıl bir lezzet. dedim bu ne? çay mı? çay bu muydu? ve bi sonraki bardağı koydum. sonra bir sonraki. abartmıyorum son yudumda gözlerimi falan kapatmışım ben. öyle içiyorum. keramet çayda mı, kristal ince belli bardakta mı bilmiyorum ama eşi benzeri yoktu.

bir kupanın, büyük bir fincanın son yudumu asla o keyfi veremez anladım. son yudum önemli. olay orda bağlanıyor.

sıcak, az ve taze. su değil, imamın abdest suyu değil. çay. Entimist 08.03.2018 10:15”. https://eksisozluk.com/cay-icilen-bardagin-lezzete-etkisi--5586505?p=7

3

"kesinlikle etkisi küçümsenemiyecek bir şeydir.özellikle tiryaki bardağı diye bir bardak çeşidi vardır.çoğu çayı adama dönüştürür.bu bardağın özelliği küçük olmasıdır.yani siz çayınız bitene kadar çok fazla soğumaz.tabi damla damla içiyorsanız o ayrı.bazı kafeler sırf kar etmek için bu bardağı kullanmaktadır.dikkatli olun menüde tiryaki çayı yazıyorsa kasada şok geçirebilirsiniz.”. pilimseveradam. 07.03.2018 00:17" ekşi sözlük

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder