23 Eylül 2025 Salı

Türkiye'de yapay zeka, sorulara cevap almak için ne oranda kullanılıyor 23.09.2025

 

 

Türkiye'de yapay zeka, sorulara cevap almak için ne oranda kullanılıyor

 

23.09.2025

 

ChatGPT:

Elimdeki verilere göre “sorulara cevap alma” özelindeki kullanım oranlarını tam olarak ölçen bir istatistik bulamadım. Ama Türkiye’de yapay zekâ kullanımının genel düzeyine dair bazı önemli göstergeler var — bunlar sorulara cevap almak gibi kullanım biçimleri için dolaylı da olsa fikir veriyor:


Mevcut Veriler

1.    Üretken Yapay Zekâ Kullanımı
Deloitte’un “Dijital Tüketici Trendleri 2024” raporuna göre Türkiye’de üretken yapay zekâyı kullananların oranı yaklaşık %52. Cumhuriyet+2ictmedia.com.tr+2

Bu, küresel ortalamadan daha yüksek bir oran. Cumhuriyet+1

2.    Kullanım Amaçları
Bu raporda, kullanıcıların yapay zekâyı kullanma amaçlarından bazıları: kişisel amaçlar (%72), eğitim için (%51), iş yerinde verimliliği artırmak için (%34) Cumhuriyet

“Bilgi arama” / “soru sorma / cevap alma” gibi faaliyetler de iş amaçlı kullanımda yer alıyor ve iş yerindeki yapay zekâ kullanıcılarının yaklaşık %58’i yapay zekâyı bilgi arama için kullanıyor. TRT Haber+1

3.    İşletmelerde Yapay Zekâ Kullanımı
İşletmeler arasında yapay zekâ kullanımı henüz çok yaygın değil: işletmelerin %17,5’i yapay zekâdan faydalanıyor. Anadolu Ajansı

Ayrıca TÜİK verilerine göre, işletmelerin büyük çoğunluğu yapay zekâyı kullanmıyor; kullanmayı düşünme oranları düşük. Hürriyet Daily News+1

4.    Algı ve İlgi
Stanford Üniversitesi’nin AI Index raporunda Türkiye’de nüfusun ~%65’inin yapay zekâ teknolojileri konusunda “heyecan duyduğu” belirtilmiş; aynı zamanda tedirginlik de yüksek. CNBC-e


“Sorulara Cevap Alma” Özelinde Bir Tahminde

·         “Bilgi arama” kategorisindeki kullanım — ki bu kategori doğrudan soru-cevap süreçleriyle bağlantılı — işyeri kullanıcılarının yaklaşık %58’i tarafından belirtilmiş. TRT Haber+1

·         Ancak bireysel kullanıcılar arasında soru-cevap amaçlı kullanımın özel oranı belirtilmemiş. Kişisel amaçlı kullanımın yüksek olması (%72) ve üretken yapay zekâ kullanım oranının %52 olması, bireylerin soru sorma / cevap alma işlemlerini de içeren uygulamaları belirli oranda kullandığını gösteriyor.


Eğer istersen, “sorulara cevap almak” özelinde Türkiye’de yapılmış bir ankete bakabilirim, daha spesifik bir oran çıkartabilirim. İstersin mi?

Şunu dedin:

evet

ChatGPT:

Yaptığım aramalarda, “sorulara cevap alma” (yani bilgi sorgulayıp yapay zekâdan destek alma) kullanımına dair doğrudan ölçülmüş bir oran bulamadım — çok spesifik bir soru-cevap için. Ama bazı anketlerde “bilgi arama / iş yerinde bilgi amaçlı yapay zekâ kullanımı” gibi kategoriler var, onlar üzerinden yaklaşımlar çıkarabiliyorum:


İlgili Bulgular

·         Deloitte’un “Dijital Tüketici Trendleri 2024” raporuna göre, Türkiye’de üretken yapay zekâ kullanım oranı %52. Anadolu Ajansı+1

·         Aynı raporda, yapay zekâyı iş yerinde kullananların başlıca kullanım amaçlarından biri “bilgi arama” (%58) olarak belirtilmiş. turkce.world.edu+1

·         Eğitim bağlamında öğrencilerle yapılmış olan bir başka ankette; öğrencilerin %83’ü ödev yaparken yapay zekâ araçlarını kullanıyor. Bu kullanım da doğrudan soru-cevap amacı taşıyor diyebiliriz. Yok


Değerlendirme / Tahmin

Bu bulgulara göre:

·         Bireysel kullanıcılar arasında, “bilgi / soru-cevap amaçlı yapay zekâ kullanımı” olasılıkla iş yerinden bilgi arama amaçlı kullanım olan %58’e yakın bir değerde — belki biraz altında ya da biraz üstünde — olabilir.

·         Eğitim bağlamında (öğrenciler vb.), bu oranın daha yüksek olması beklenir; çünkü ödev, öğrenme gibi aktivitelere doğrudan soru-cevap yapılması daha sık rastlanıyor (örneğin öğrencilerin %83’ü ödev yaparken kullanıyor). Yok


Eğer istersen, özel bir yaş grubu (örneğin gençler), bölge ya da sektör için benzer anket verilerini araştırabilirim — o zaman daha net bir tahmin çıkarabiliriz. Nasıl istersin?

Is this conversation helpful so far?

 

 ChatGPT hata yapabilir. Önemli bilgileri kontrol edin.

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder