yapay zeka teknolojisi açısından değil, insanların yapay zekayı soru sorma vs. pratik ihtiyaçları açısından kullanmaları çerçevesinde yapay zeka okuryazarlığı konulu kitaplar nelerdir
11.12.2025
ChatGPT:
Elbette! Aşağıda teknik detaylara
boğmadan, insanların günlük yaşamlarında, işlerinde ve öğrenme süreçlerinde
yapay zekâyı pratik şekilde anlamaları ve kullanmaları için yararlı
olabilecek kitaplar ve kaynaklar listelenmiştir. Bu kaynaklar yapay zekâ
teknolojisinin nasıl çalıştığına dair değil; nasıl etkili, bilinçli ve
eleştirel bir şekilde kullanılabileceğine odaklanan eserlerdir (yani “AI
teknolojisi açısından değil, kullanıcı/pratik ihtiyaç açısından” okumalar):
📘 Türkçe Kaynaklar – Yapay Zeka Okuryazarlığı Odaklı
1) Yapay Zeka
Okuryazarlığı (Kolektif)
- Türkçe olarak basılmış kapsamlı bir yapay zekâ
okuryazarlığı kitabı; yapay zekâyı anlamanın yanı sıra günlük hayatta ve
iş yaşamında nasıl kullanılabileceğine dair strateji ve örnekler sunar. Kitapyurdu+1
- Bu eser doğrudan “yapay zekâ okuryazarı olmak”
kavramını ele alır — araçları bilinçli kullanma, eleştirel değerlendirme
ve uygulama becerileri gibi. Kitapyurdu
- https://www.nobelyayin.com/yapay-zek-okuryazarligi-21337.html
sayfasında “KİTAP BİLGİLERİ tıklandığında İÇİNDEKİLER sayfasına
erişilebilir.
2) Eleştirel
Yapay Zeka Okuryazarlığı – Feride Zeynep Güder
- Bu kitap, yapay zekanın insan zihni, bilgi
okuryazarlığı ve bilişsel etkileri üzerine eleştirel bir bakış açısı
sunar. Uygulamalı “nasıl daha bilinçli kullanıcı olunur?” sorularını da
tartışır. illakitap.com
📙 İngilizce / Global Kitaplar – AI ile Etkili Pratik Kullanım &
Okuryazarlık
3) AI Literacy
for Non-Experts: Everyday Users & Students – Taylor Brooks
- Kodlama veya teknik bilgi gerektirmeden, AI
araçlarını (ChatGPT gibi üretken AI’lar, sesli asistanlar vb.) iş ve
günlük hayatta nasıl etkili şekilde kullanılacağını öğreten bir
rehberdir. Apple
- Basit örnekler ve uygulamalarla prompt’lar
yazmak, yanıtları değerlendirmek, güvenli ve etik kullanım gibi konulara
odaklanır. Barnes & Noble
4) Co-Intelligence:
Living and Working with AI – Ethan Mollick
- AI ile “ortak çalışma” paradigmasını benimseyen
bu kitap, AI araçlarının günlük yaşamdaki fırsatlarını somut örneklerle
anlatır. Uygulamalı fikirler ve pratik kullanım senaryoları vardır. lecercle.ai
- Sıklıkla AI ile çalışmanın “pratik ipuçları” ve
dikkat edilmesi gereken noktalar üzerinden ilerler.
5) You Look Like
a Thing and I Love You – Janelle Shane
- Mizahi ve kolay okunabilir bir dille yapay
zekânın nasıl çalıştığını ve nerede “yanılabildiğini” anlatır. Bu tür
kitaplar doğrudan pratik kullanımı öğretmez ama AI çıktılarının ne
anlama geldiğini anlamak, yanılgıları ve sınırları görmek açısından
çok faydalıdır. Vikipedi
6) Hello World:
How to Be Human in the Age of the Machine – Hannah Fry
- Algoritmaların ve yapay zekânın toplum
hayatındaki rolüne dair örnekler ve açıklamalar sunar. Böylece AI
araçlarını bilinçli ve eleştirel şekilde kullanma bakış açısı
kazanırsınız. Vikipedi
📚 Diğer Faydalı (Ama Daha Genel) Kitaplar
Bu kitaplar doğrudan pratik AI
kullanımı öğretmese de AI okuryazarlığını artırmak için çok yararlıdır:
- AI Literacy Fundamentals – Ben Jones
→ AI kavramlarını, günlük hayatta nerelerde kullanıldıklarını ve ne işe yaradıklarını açıklar. dataliteracy.com - The AI Journey – Suad Seferi
→ AI kavramlarına giriş ve basit günlük kullanım örnekleriyle okuyucu dostu bir rehber. Vikipedi - Artificial Intelligence For Dummies – Luca Massaron & John Mueller
→ Teknik bilgi gerektirmeden AI dünyasını anlamaya odaklanan klasik bir başlangıç kitabı. Tableau - Artificial Intelligence Basics: A Non-Technical
Introduction – Tom Taulli
→ AI’nin temel prensiplerini ve yaşam/iş dünyasında nasıl ortaya çıktığını anlatır. SpringerLink
📌 Kitap Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler
✔️ Teknik bilgi
yerine gündelik kullanım örnekleri, bilinçli karar verme ve etik
değerlendirme odaklı kitaplar tercih edin. Kitapyurdu
✔️ ChatGPT, üretken AI ya da görsel AI
gibi araçlarla örnek senaryolar içeren kitaplar, pratik okuryazarlığınızı
artırır. Apple
✔️ Eleştirel bakış, AI çıktılarının doğruluğunu
sorgulama ve etik kullanım bilgilerinin verildiği eserler özellikle güçlü
okuryazarlar yetiştirir. illakitap.com
İstersen her biri için kısa özet (ne öğrettikleri / kimler için uygun olduğu) şeklinde daha ayrıntılı öneri listesi de çıkarabilirim!
ChatGPT hata yapabilir. Önemli bilgileri kontrol edin.
yapay
zeka teknolojisi açısından değil, insanların yapay zekayı soru sorma vs. pratik
ihtiyaçları açısından kullanmaları çerçevesinde yapay zeka okuryazarlığı konulu
kitaplar nelerdir
11.12.2025
Chat Gpt
Evet — akademik olmayan, kullanıcılar için kolay
okunur, pratik bilgiler içeren kitaplar ve dokümanlar var. Aşağıda, yapay
zekâyı gündelik yaşamda ve pratik ihtiyaçlarda (soru sorma, araç
kullanımı, eleştirel değerlendirme vb.) anlayabilmenizi sağlayacak sade ve
erişilebilir kaynak önerilerini bulabilirsiniz 👇
📘 Kolay Okunur ve Pratik Odaklı Kitaplar
📗 1) The AI Journey – Suad Seferi
➡️ Yapay zekayı
teknik jargon olmadan anlatan, etkileşimli ve örnek senaryolarla dolu bir
rehber.
- AI kavramlarını günlük hayatta nasıl işe
yarayacağını somut örneklerle açıklar.
- Okuyucu katılımını artıran senaryolarla anlaşılır
bir dille yazılmıştır. (Vikipedi)
📗 2) Artificial Intelligence Basics: A Non-Technical
Introduction – Tom Taulli
➡️ Teknik olmayan,
günlük yaşamdaki AI kullanımını ve etkilerini sade dille anlatan bir kitap.
- AI nedir, nerelerde kullanılır, nasıl çalışır
gibi temel soruları basit ifadelerle cevaplar.
- Güncel örnekler ve gerçek dünya uygulamalarıyla
destekler. (oreilly.com)
📌 Not: Kitap teknik temelleri de içerir ama amacı uzman
olmayanların anlaması ve günlük bağlamda düşünmesini sağlamaktır. (oreilly.com)
📗 3) You Look Like a Thing and I Love You –
Janelle Shane
➡️ Sıradan okuyucu
için mizahi ve anlaşılır bir AI anlatısı.
- AI’nın günlük kullanımda nasıl “garip ama
eğlenceli” sonuçlar üretebileceğini gösterir.
- Karmaşık kavramları basit örneklerle tartışır ve
okuyan kişiyi kavramlar hakkında eleştirel düşünmeye yönlendirir. (Vikipedi)
Bu kitap özellikle AI çıktılarının sınırlarını ve
tuhaflıklarını kavramak isteyenler için çok eğlenceli ve öğreticidir. (Vikipedi)
📗 4) Hello World: How to Be Human in the Age of the
Machine – Hannah Fry
➡️ Algoritma ve
AI’nın hayatımızı nasıl etkilediğini günlük örneklerle anlatan popüler bilim
kitabı.
- AI’ların karar verme süreçlerini ve bunun insan
için ne anlama geldiğini açıklar.
- Karmaşık konuları herkesin anlayacağı şekilde
sadeleştirir. (Vikipedi)
📄 Pratik ve Uygulamalı Doküman/Rehberler (Türkçe)
📌 MEB Tarafından Hazırlanan Yapay Zekâ ve Eğitim /
Prompt Rehberi
➡️ Onlar eğitim için
hazırlanmış olsa da AI araçlarının nasıl kullanıldığına dair basit, örnekli
açıklamalar içerir.
- Prompt (soru/veri girişi) yazma pratikleri,
araçların eğitsel kullanımı gibi konular vardır.
- AI ile uygulamalı sonuçlar alma konusunda faydalı
olabilir. (yegitek.meb.gov.tr)
📌 Kısa E-Kitap / Basit Okuma Tavsiyeleri
📍 Bazı çocuk ve gençlere yönelik yapay zekâ kitapları — teknik olmayan,
basit anlatımlı örnekler içerir (örneğin “Çocuklar İçin Yapay Zeka”). Bu tarz
eserler, karmaşık AI kavramlarını gündelik yaşama bağlayarak açıklamak için iyi
bir başlangıç olabilir. (sanliurfa.meb.gov.tr)
📌 Okurken Nelere Odaklanmalı?
Aşağıdaki türde kitapları seçerseniz pratik AI
okuryazarlığınızı daha hızlı yükseltirsiniz:
✔️ Kullanım örnekleri
(ChatGPT, görüntü AI, sesli asistanlar vb.)
✔️ Sade, teknik olmayan açıklamalar
✔️ AI ile pratik yapmayı anlatan bölümler
✔️ Eleştirel yaklaşımlar — “ne zaman AI’yı kullanmalı/kaçınmalı?”
✔️ Günlük yaşamdaki sonuçlara dair gerçek örnekler
🎯 Öneri: Türkçeye Çevrilmiş veya Türkçe Basılmış
Okurlar
- Janelle Shane veya Hannah Fry gibi yazarların
kitaplarının Türkçe çevirileri de bulunabiliyor.
- Bu çeviriler, teknik olmayan, günlük kullanıma
yönelik anlatı açısından çok uygundur.
(Not: Çeviri durumları yayınevine göre
değişebilir — yerel kitapçılarda kontrol etmek faydalı olur.)
İstersen sana tamamen AI araçlarını (ChatGPT,
Midjourney vb.) günlük pratikte nasıl daha etkili kullanacağını öğreten sade,
adım-adım bir okuma listesi veya kısa özlü mini-rehberler de çıkarabilirim.
Bu tarz bir rehber ister misin?
........................................................
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI'NIN YAPAY ZEKA KONULU BAZI YAYINLARI
Yapay
Zekâ Ve Eğitim: Öğretmenler İçin Uygulamalı Prompt Mühendisliği Ve Üretken Araçlarla Yenilikçi Öğrenme Stratejileri. Genel Yayın Koordinatörü Mustafa
Canlı - Yenilik Ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürü Editör Sümeyye Hatice Eral
- Dijital Beceriler Daire Başkanı. Yayın Sahibi: T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
Yenilik Ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü. https://yegitek.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2025_07/01154003_yz_promptrehberi.pdf?utm_source=chatgpt.com
Eğitimde
Kullanılan Yapay Zekâ Araçları: Öğretmen El Kitabı. Mayıs 2024 Genel Yayın Yönetmeni
Mustafa Canlı Yeğitek Genel Müdürü Yayın Koordinatörü & Editör Sümeyye
Hatice Eral Dijital Beceriler Daire Başkanı. Yenilik Ve Eğitim Teknolojileri
Genel Müdürlüğü. https://yegitek.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2024_07/12172521_meb_nek_yapay_zek_araclari_12072024_web.pdf
Yapay
Zekâ Etiği Tavsiyeleri. Genel Yayın Koordinatörü Mustafa Canlı - Yenilik Ve
Eğitim Teknolojileri Genel Müdürü Editör Cennet Erkanat - Yapay Zekâ Ve Büyük
Veri Uygulamaları Daire Başkanı. Yayın Sahibi: T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
Yenilik Ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü. https://yegitek.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2025_10/22165423_yapay_zeka_etigi_tavsiyeleri_22102025_webformati.pdf
Eğitimde
Yapay Zekâ Politika Belgesi ve Eylem Planı (2025-2029). Yayın Türü Politika Metni Yayın
Tarihi Haziran 2025, Ankara. Yayın Sahibi: T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI. https://yegitek.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2025_06/17092340_egitimdeyapayzekapolitikabelgesiveeylemplani202520291.pdf
Eğitimde
Yapay Zekâ Uygulamaları Uluslararası Forumu Raporu. Genel Yayın Koordinatörü Mustafa
CANLI - Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürü Editör Sümeyye Hatice ERAL
- Dijital Beceriler Daire Başkanı. Yayın Sahibi: T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
Yenilik Ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü. https://yegitek.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2024_09/11104346_meb_egitimde_uyz_formu_raporu_web_28082024_tr.pdf
Eğitim
Teknolojileri Bilgi Envanteri. Eylül, 2024 Genel Yayın Yönetmeni Mustafa CANLI
YEĞİTEK Genel Müdürü Yayın Koordinatörü ve Editör Emrullah UZUN Daire Başkanı.
YENİLİK VE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ. https://yegitek.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2024_09/20142304_bilgi_envanteri.pdf
……………………..
Yapay Zekâ ve Büyük Veri Uygulamaları Daire Başkanlığı. https://yegitek.meb.gov.tr/www/yapay-zek-ve-buyuk-veri-uygulamalari-daire-baskanligi/icerik/3783
Dijital Beceriler Daire Başkanlığı. https://yegitek.meb.gov.tr/www/dijital-beceriler-daire-baskanligi/icerik/19/tr
Yenilik ve Eğitim
Teknolojileri Genel Müdürlüğü Araştırmaları. https://yegitek.meb.gov.tr/www/arastirmalar/icerik/3035
|
2025 Yılı Araştırmaları: |
||
|
AB Kod Haftası 2024 Türkiye Katılım
Raporu |
Yayın
Koordinatörü: Mustafa CANLI Editör: Sümeyye Hatice ERAL Yazarlar: Buket
GÜLNAR-Merve ŞABAN |
Tamamlandı. İndir. |
|
Eğitimde Geleceğin İzleri Sanal
Gerçeklik Ve İnovasyon Konferansı Raporu |
Yayın
Koordinatörü Mustafa CANLI Yazarlar Dr. Esra
KAYIŞ- Dr. Mert BiLGİN- Nazan ERDOĞDU- Tugay ŞAHİN |
Tamamlandı. İndir. |
|
Türkiye Eğitm Teknolojileri
Zirvesi 2025 Sonuç Raporu |
Yayın
Koordinatörü: Mustafa CANLI Yazar: Dr.
Esra KAYIŞ |
Tamamlandı. İndir. |
|
2024 Yılı Araştırmaları: |
||
|
Eğitimde
Kullanılan Yapay Zeka Araçları: Öğretmen El Kitabı |
Yayın
Koordinatörü: Sümeyye Hatice ERAL (MEB), Yazarlar: Şermin SEVİL, Dr. İpek
SARALAR-ARAS (MEB) |
Tamamlandı. İndir. |
|
Policy Brief for
Artificial Intelligence in Education: Lessons from International Forum
of Artificial Intelligence in Education |
Mustafa CANLI
Director General for Innovation and Educational Technologies Mahmut ÇOLAK
Head of Department for Communication Sümeyye Hatice ERAL Head of Department
for Digital Skills Bilgehan ÖZBAYLANLI Head of Department for R&D and
Ecosystem Reporter: Dr. Çiğdem MERAL National Education Expert Editor:
Sümeyye Hatice ERAL Head of Department for Digital Skills |
Tamamlandı.indir |
|
Eğitimde Yapay
Zekâ Uygulamaları Uluslararası Forumu Raporu |
Yayın
koordinatörü:Mustafa CANLIEditör:Sümeyye Hatice ERALYazarlar: Buket
GÜLNAR - Öğretmen Dr. Burcu TUĞLU - Öğretmen Dr. İpek SARALAR ARAS - Millî
Eğitim Uzmanı Merve ŞABAN - Öğretmen Şermin SEVİL - Uzman Öğretmen |
Tamamlandı.indir |
|
Eğitim
Teknolojileri Bilgi Envanteri |
Yayın
Koordinatörü ve Editör: Emrullah UZUNYazarlar Hayrullah KOLAN-Abdullah BİROL
-Sümeyra TERZİ |
Tamamlandı.indir |
|
Öğretim
Materyallerinin Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri |
Yayın
Koordinatörü ve Editör: Dr. Zehra SAYIN İçerik Geliştirme ve Yönetimi
Daire Başkanlığı, Daire BaşkanıYazarlar: Dr. Sezer DİNÇER - Esin ÖZGENÇ |
Tamamlandı.indir |
|
Teachers' Opnons
on the Use of Instructonal Materals |
Edtor Mustafa
CANLIPublcaton Coordnator Dr. Zehra SAYINAuthors Dr. Sezer DİNÇER Esn
ÖZGENÇ Translated by Neslhan MACKERETH |
Tamamlandı.indir. |
|
Teachers' Opnons
on the Use of Z-Books |
Edtor Mustafa
CANLIPublcaton Coordnator Dr. Zehra SAYINAuthors İzzet ÖZTÜRK Fath
TİRYAKİ Translated by Neslhan MACKERETH Graphc Desgn Cem YILDIRIM Neslhan
MACKERETH |
Tamamlandı.indir. |
|
Yenilikçi
Yaklaşımlarla Teknoloji Odaklı Öğrenme Senaryoları İçin Öğretmen El Kitabı |
Yayın
Koordinatörü ve Editör: Sümeyye Hatice ERAL, Özge TAŞTAN, Ayşegül
YILMAZ, Taner GÜRSESYazarlar: Özge TAŞTAN, Taner GÜRSES, Gülfidan AYDIN,
Tolga DEMİR, Murat ÇUKURLU, Canan HAN, Osman IŞIKDOĞAN, Şerife ÖNSÖZ, Elif
FIRAT, Duygu AKDEMİR SIHAT, Dr. İpek SARALAR ARAS |
Tamamlandı.indir |
|
2022 Yılı Araştırmaları: |
||
|
Matematik ve
Geometri Eğitiminde STEM Çalışmaları Rehberi |
Yayın
Koordinatörü: Mustafa Hakan BÜCÜK (MEB), Yazarlar: Dr. İpek SARALAR-ARAS
(MEB), Dr. Tunç Erdal AKDUR (MEB), Betül ESEN (MEB), Editörler: Dr. İpek
SARALAR-ARAS (MEB), Nevzat ÜNSAL (MEB) |
Tamamlandı.
İndir. |
|
2021 Yılı Araştırmaları: |
||
|
Okul Öncesinden
Ortaöğretime Farklı Disiplinlerde STEM Eğitimi Uygulamaları |
MEB Scientix
Türkiye Ekibi |
Tamamlandı.
Kitaba erişim için trscientix@gmail.com
adresine e-posta göndererek kitabı talep edebilirsiniz. |
|
Türkiye'de Aktif
Öğrenme Ve Esnek Öğrenme Alanlarının Pedagojik Çerçevede İncelenmesi |
MEB FCL Türkiye
Ekibi |
Tamamlandı. İndir. |
|
Kuramdan
Uygulamaya Geleceğin Sınıfını Tasarlama (Future Classroom Lab Türkiye) |
Sümeyye
Hatice ERAL(MEB),Dr. İpek SARALAR-ARAS(MEB),Ceyda ÖZDEMİR (MEB),Büşra
SÖYLEMEZ (MEB) |
Tamamlandı. İndir. |
|
2020 Yılı Araştırmaları: |
||
|
GELECEĞİN
SINIFLARINDA KİLİT BECERİLER |
Dr. İpek SARALAR
ARAS (MEB)Sümeyye Hatice ERAL (MEB) |
Tamamlandı. İndir. |
|
EDUSIMSTEAM
Projesi İhtiyaç Analizi Raporu- İngilizce (EDUSIMSTEAM Needs Analysis Report) |
Dr. İpek SARALAR
ARAS (MEB)Ceyda ÖZDEMİR (MEB)Prof. Dr. Piet KOMMERS (Both Social)Dr. Tunç
Erdal AKDUR (MEB)Sümeyye Hatice ERAL (MEB) |
Tamamlandı. İndir |
|
Araştırma ve
Uygulamalarıyla Aktif Öğrenme |
Dr. İpek SARALAR
ARAS |
Tamamlandı, İndir |
|
Araştırma ve Uygulamalarıyla
Proje Tabanlı Öğrenme |
Dr. İpek SARALAR
ARAS |
Tamamlandı. İndir. |
|
Esnek
Öğrenme Alanlarında STEAM Eğitimi - Makale (STEAM Education in Flexible
Learning Zones - Article) |
Dr.
İpek SARALAR ARAS |
Tamamlandı. İndir (İngilizce) İndir. |
|
2019 Yılı Araştırmaları: |
|
||
|
Kodlama ve Robotik Eğitim
Setlerinin Öğretmen ve Öğrenci Gözüyle Değerlendirilmesi |
Murat SAYIN |
Tamamlandı, İndir. |
|
|
eTwinning Faaliyetinin
Öğretmenlerin Yabancı Dil ve Eğitim Teknolojileri Kullanım Yeterliklerine
Etkisi |
Ezgi ULUTAN |
Tamamlandı, İndir. |
|
|
Öğretmenlerin Eğitimde Yeni
Teknolojileri ve Web 2.0 Araçlarını Kullanımlarının Değerlendirilmesi |
Dr. Hülya BAL |
Tamamlandı, İndir |
|
|
Kodlama Eğitiminin
Değerlendirilmesi Araştırması |
Dr. Atilla DEMİRBAŞ |
Tamamlandı, İndir. |
|
|
Öğretmenlerin Sınıflarda Eğitim
Teknolojisi Kullanımında Karşılaştıkları Güçlükler |
Dr. Nihan UÇAR SARIMANOĞLU |
Tamamlandı, İndir. |
|
|
Eğitimde Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Değerlendirilmesi |
Makbule Serpil BOZ |
Tamamlandı, İndir. |
|
|
BILIŞIMLE ÜRETIM PILOT UYGULAMASI
Değerlendirme Raporu |
Ezgi ULUTAN -
Ölçme ve Değerlendirme Ekibi Gizem TOPAÇ -
Milli Eğitim Uzmanı, Özel Büro, Yürütme Kurulu Gökhan GÖK
- Eğitim ve Teknik Destek Ekibi Gülhan DÖNMEZ -
Milli Eğitim Uzmanı, Yürütme Kurulu Dr. Hülya BAL -
Ölçme ve Değerlendirme Ekibi Kafiye SEMIZ -
Milli Eğitim Uzmanı, Yürütme Kurulu Oktay ŞEKER -
Özel Büro, Yürütme Kurulu Zehra SAYIN -
Ölçme ve Değerlendirme Ekibi Zeynep Beyza
KARAKOÇ - Şube Müdürü, Eğitim ve Teknik Destek Ekibi *İsimler
alfabetik olarak sıralanmıştır. |
Tamamlandı, İndir. |
|
|
|
|||
|
Bilişimle Üretim Eğitimi ve Eğitim
Teknolojileri Koordinatörleri Çalıştayı Sonuç Raporu |
Hazırlayanlar: Yayın
Koordinatörü: Asaf Murat KARAPINAR Metin Yazarı /
Raportör: Zehra SAYIN, Gökhan GÖK |
Tamamlandı, İndir. |
|
|
|
|
AB Kod Haftası Katılım Raporu |
Hazırlayanlar: Sorumlu Yazı
İşleri Müdürü: Asaf Murat KARAPINAR Yayın
Koordinatörü ve Metin Yazarı: Zehra SAYIN |
Tamamlandı, İndir. |
|
|
|
|
2018 Yılı Araştırmaları: |
||
|
Dünyada Eğitim Trendleri ve
Ülkemizde STEM Öğrenme Etkinlikleri: MEB K12 Okulları Örneği Ölçülmesi |
Ezgi ULUTAN |
Tamamlandı, İndir. |
|
Küresel Bağlamda STEM Yaklaşımları |
Dr. Hülya BAL |
Tamamlandı. İndir. |
|
Öğretmenlerin Bilişim
Teknolojilerini Kullanma Yeterlikleri |
Dr. Cemalettin MADEN |
Tamamlandı. |
|
EBA Ders İçeriklerinin Tür, Özellik
ve Sayı Bakımından Kullanımı İncelenmesi |
Murat SAYIN |
Tamamlandı. İndir. |
|
Öğrencilere Göre EBA Portalının
Kullanım Düzeyi |
Bilhan CUYA-Esra KAYIŞ |
Tamamlandı. İndir. |
|
FATİH Projesi Kapsamında Okullara
Dağıtılan Bilişim Teknolojileri Araçlarının Kullanımının Değerlendirilmesi |
Dr. Nihan UÇAR SARIMANOĞLU |
Tamamlandı. İndir. (Özet) |
|
FATİH Projesi Eğitimlerinin Okullardaki
Yansıması |
Dr. Ömür ÇOBAN |
Tamamlandı. İndir. |
|
Öğrencilerin Dijital Okuma Kültürü |
Makbule Serpil BOZ |
Tamamlandı. İndir. |
|
Öğretmenlerin Akıllı Cep
Telefonlarını Eğitim Etkinliklerinde Kullanabilme Düzeyleri |
Dr. Atilla DEMİRBAŞ |
Tamamlandı. İndir. |
|
2017 Yılı Araştırmaları: |
||
|
Eğitim Bilişim Ağı (EBA)
Kullanılabilirlik Düzeyinin Ölçülmesi |
Dr. Hülya BAL Makbule Serpil
BOZ |
Tamamlandı. İndir. |
|
Fatih Projesi Eğitimlerinin
Değerlendirilmesi |
Dr. Ömür ÇOBAN Ayşe SARAY Ezgi ULUTAN |
Tamamlandı. İndir. |
|
Öğretmenlerin Dijital Okuma Kültürü |
Dr. Serap
AKÇAOĞLU SAYDIM |
Tamamlandı. İndir. |
|
Okullarda Etkileşimli Tahta
Kullanımının Değerlendirilmesi ve Geleceğe Yönelik Tahta Modellerini
Belirlenmesi |
Dr. Nihan UÇAR
SARIMANOĞLU Şeyda KARABULUT |
Tamamlandı. İndir. |
|
2016 Yılı Araştırmaları: |
||
|
Eğitimde Fatih Projesi ve EBA
Tanıtım Faaliyetleri Değerlendirme Raporu |
Makbule Serpil
BOZ |
Tamamlandı. İndir. |
|
STEM Eğitim Raporu |
Mustafa Hakan BÜCÜK (Daire Başkanı) Dr. Tunç Erdal AKDUR Dr. Hülya BAL Dr. Ömür ÇOBAN Dr. Nihan UÇAR SARIMANOĞLU Murat SAYIN Ezgi ULUTAN Zehra SAYIN Nergiz GÖNÜLALAN Makbule Serpil BOZ |
Tamamlandı. İndir. |
|
2015 Yılı Araştırmaları: |
||
|
Eğitimde Fatih Projesi ve EBA
Tanıtım Faaliyetleri Değerlendirme Raporu |
Dr. Hülya BAL Makbule Serpil
BOZ |
Tamamlandı. İndir. |
|
Fatih Projesi Algı Çalışması |
Dr. Atilla
DEMİRBAŞ Dr. Cemalettin
MADEN Murat SAYIN |
Tamamlandı. İndir. |
|
Fen Eğitiminde Teknoloji Kullanımı
Değerlendirme Raporu |
Dr. Hülya BAL |
Tamamlandı. İndir. |
|
Matematik Eğitiminde Teknoloji
Kullanımı Değerlendirme Raporu |
Nihan UÇAR
SARIMANOĞLU |
Tamamlandı. İndir. |
|
Yabancı Dil Eğitiminde Teknoloji
Kullanımı |
Makbule Serpil
BOZ Ömür ÇOBAN |
Tamamlandı. İndir. |
|
2014 Yılı Araştırmaları: |
||
|
Fatih Projesinde Özel Eğitim
Uygulamaları (iPad Tablet Bilgisayar Örneği) |
Dr. Atilla
DEMİRBAŞ Osman
MUSAONBAŞIOLU Nesrin EROL Betül SABANCI
YILDIZHAN |
Tamamlandı. İndir. |
|
2013 Yılı Araştırmaları: |
||
|
Fatih Projesine İlişkin Algı Düzeyi
ve Algının Yönetimi |
Dr. Atilla
DEMİRBAŞ Dr. F. Filiz
ÇİÇEK Dr. Cemalettin
MADEN |
Tamamlandı. İndir. |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder