6 Aralık 2020 Pazar

BAZI ŞİRKETLER VE TÜKETİCİLERE KENDİ SÖZLEŞMELERİNLE ÇEKTİRDİKLERİ SIKINTILAR… VERDİKLERİ ZARARLAR… KUL HAKLARINA RİAYET ETMEMELER

 


BAZI ŞİRKETLER VE TÜKETİCİLERE KENDİ SÖZLEŞMELERİNLE ÇEKTİRDİKLERİ SIKINTILAR…  

VERDİKLERİ ZARARLAR…

KUL HAKLARINA RİAYET  ETMEMELER

 

Bülent Ağaoğlu

Antalya, 6.12.2020

 

Şirketler güçlü pozisyonundalar.

Mesela internet aboneliği satın almak istediğimizde bize sözleşme imzalatıyorlar.

Şirketlerin kendi yine güçlü hukuk servisleri var, avukatları var, var oğlu var…

Şirketlerden bir zarar gördüğünüzde hakkınızı arama çalıştığınızda hemen kendi kale gibi sözleşmeleri ile karşınıza çıkıyorlar. Ve siz tek başınasınız…

Şirketlerin kendi düzenledikleri sözleşmeleri bizlere imzalatmaları HAK kavramına ne kadar uygun…

Güçlünün düzenlediği sözleşmeler, anlayış ve felsefi bakımdan insan hakları kavramına aykırı değil mi…

Acaba şirketlerin düzenlediği sözleşmelerde "tüketicinin hak ve çıkarlarını savunan maddeler" için  inceleme makaleleri, kitapları hazırlandı mı… Bu maddeler yüzeysel mi… Dostlar alışverişte görsün türünden mi, göz boyamaca mı… Kendi haklarını güçlü şekilde savundukları kadar, tüketicinin haklarını da sözleşmelerde savunmuşlar mı…

Bu eşit olmayan bir ilişki…

Nasıl onlar bize sözleşme imzalatıyorlarsa bunun yerine “tüketicilerin hak ve çıkarlarını savunan” “Tüketici Sözleşmeleri” düzenleyip esasen bu sözleşmeyi onlara imzalatmak gerekmez mi…

Ülkemizde bu sürecin tüketici lehine döndürülmesi için günümüze kadar yapılanlar, mücadeleler var mı…

Günümüzde Hukuk Reformu gündemdeyken…

---------------------------------.

(Uzun yıllarca tv abonelikten, internet aboneliklerinden vazgeçmek insanımız önemli sıkıntılar çektiler…

Bu sürece ancak yeni bir tedbir alındı…)

Yakında uçak bileti satın almıştım. 24 saat geçmeden iptal ettim. Uçak henüz dolmamıştı. 150 TL.lik biletimi iptal ettim bana sadece 30 TL geri verdiler. İnternet üzerinden bileti satın alırken “bu bileti iptal ettiğinizde aşağıdaki koşullara göre alacağınız iade .. TL’dir)” şeklinde bir yazı ile karşılaşmadım. Neden böyle bir açıklama koymamışlar… Çünkü işlerine gelmiyor… Güçlüler ya… İlla ki tüketiciyi bir şekilde ezecekler.

İşte söylemek istediğim budur; Bileti satan firma kendi çıkarları doğrultusunda web üzerinde bilet satış formu düzenlemesi yapmış. Kul hakkına “Hukuk” adı altında el koyuyor. Eskiden kırk haramiler varmış…

Yine çok yakında bir internet abonesi oldum. Yine haksızlık… Burada yazacağım…

 

 

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder