Sep 15, 2002
View Source
Değerli grup üyeleri,
Ulaştırma sorunumuz konusunda sizlerden gelen ve kendi düşündüğüm önerileri derledim. Metnini aşağıda sunuyorum.
Bu metni sizlerden gelecek yeni önerilerle zenginleştirebiliriz.
Onları da aşağıdaki derlemeye ekleyebilirim.
Fakat şimdiden sorunumuzun çözümü konusunda ana hatlar belli olmuş gibi
Aşağıdaki metni İETT Bölge Müdürüne, Site Yönetimi Müdürü Recep Akbudak'a ve Site Yönetim Kurulu Başkanı Hayrullah Beye sunacağım.
Saygılarımla
Bülent Ağaoğlu
Hatlara İlişkin Önerilerden Benim Tercihlerim (3 adet):
- En temel istek Eminönü, bakırköy ve şişli otobüslerinin kısa zamanda yan yollara girmeden gidip gelmesidir.
- 146b ve 34 otobüsleri birleştirilebilir. Birinci etap yürüyüş yolunun bir bölümü harekat merkezi olarak düzenlenebilir. Buradan kalkacak otobüsler 2. Etap, Sultan Polikliniği, Telekom binası, 5. Etap kontrolörlük (Deprem Evleri), 4. Etap son durak, 4. Etap 2. Kısım, Hatemoğlu, Atatürk Bulvarı güzergahından otobana girip doğrudan Vatan Caddesine ulaşabilir. Dönüşte de aynı güzergahtan 1. etaba ulaşılabilir.
- (Yukarıdaki önerinin devamı olarak) Sabah saat 10.00'a kadar başakşehir'den kalkan otobüsler ve akşam 17.00'dan itibaren-21.00'a kadar başakşehir'e gelen otobüsler eminönü ve şişli Otobüsleri vatan caddesinden direkt olarak Havaalanı kavşağından sonraki polis kontrol noktasındaki otobüs durağına kadar durmadan hızla yolculuk yaparlar.
BAŞAKŞEHİR ULAŞIM SORUNLARI VE ÖNERİLER
Derleyen: Bülent Ağaoğlu
SORUNLAR
1. Akşamları 17.30'dan sonra Vatan Caddesinden geçen 146 B ve 34 otobüsleri doluluğundan dolayı genellikle yolcu almadan durakları geçmektedir. Direkt Başakşehir yolcusu otobüse binememektedir
2. Etaplar arasında otobüsler bölünmüştür. Dağınıklık söz konusudur.
3. Otobüs yolculuğumuz çok uzun sürmektedir. Vakit kaybedilmektedir. Bu bir israftır.Yarım saatlik mesafe 1.5-2 saatte alınmaktadır. Bu sürede istanbul’dan edirne’ye gidilebilir.
4. Başakşehir otobüsleri Başakşehir dışındaki yerleşim yerlerine daha çok hizmet etmektedir.
5. Beyazıt otobüsü, Mahmutbey-Kocasinan-Şirinevler güzergahından giderek zaman israfı konusunda rekorlar kırmaktadır.
6. Gece geç vakitlerde Başakşehir'e otobüs bulunamamaktadır. Saat 22.00'dan sonra otobüslerle ulaşım imkanı bulunmamaktadır.
7. 4. Etapta ana yolda sağlı sollu park eden arabalar trafik sıkışıklığına neden olup otobüs ulaşımında zaman israfına yol açmaktadır. Bu parklar engellenmelidir.
8. Yetmezmiş gibi bir de Sanayinin içine girilmektedir.
9. Aramızda işbirlikleri geliştiremiyoruz. Organize olamıyoruz.
10. Otobüsler etaplar arasında bölünmemelidir. Bahçeşir'de böyle bir uygulama yokken Başakşehir'de neden bölünme yapılıyor ki?
11. Otobüsler etaplara bölündükten sonra kalkış süreleri arasındaki zaman aralığı bizlerin aleyhine çoğalmıştır.
12. Otobüslerin etaplara bölünmesi basitlik uygulamasına aykırıdır. Yolcular için karışıklık yaratılmıştır.
13. Etap, 2. Etap, göçmen konutları, deprem evleri, 4. Etap1 ve 2. Kısım ve sanayinin mevcudiyeti herkesin tatmin edilmesini zorlaştırmaktadır.
14. Site içinde otobüs kirliliği bulunmaktadır. 6 ayrı hat bulunmaktadır.
15. 98h otobüsü ikitelli garajına uğramaktadır. Bunun bizlere açıklaması yapılmalıdır.
16. Taksim'e otobüs yoktur.
HATLARA İLİŞKİN ÖNERİLER
- En temel istek Eminönü, bakırköy ve şişli otobüslerinin kısa zamanda yan yollara girmeden gidip gelmesidir.
- 146b ve 34 otobüsleri birleştirilebilir. Birinci etap yürüyüş yolunun bir bölümü harekat merkezi olarak düzenlenebilir. Buradan kalkacak otobüsler 2. Etap, Sultan Polikliniği, Telekom binası, 5. Etap kontrolörlük (Deprem Evleri), 4. Etap son durak, 4. Etap 2. Kısım, Hatemoğlu, Atatürk Bulvarı güzergahından otobana girip doğrudan Vatan Caddesine ulaşabilir. Dönüşte de aynı güzergahtan 1. etaba ulaşılabilir.
- (Yukarıdaki önerinin devamı olarak) Sabah saat 10.00'a kadar başakşehir'den kalkan otobüsler ve akşam 17.00'dan itibaren-21.00'a kadar başakşehir'e gelen otobüsler eminönü ve şişli Otobüsleri vatan caddesinden direkt olarak Havaalanı kavşağından sonraki polis kontrol noktasındaki otobüs durağına kadar durmadan hızla yolculuk yaparlar.
- bütün hatların yan yollara girmeden gitmesini talep etmek doğru olmayabilir. Bunlar içinden tercih yapmalı. Bu tercih Eminönü ve Bakırköy'den yana kullanılabilir. Hatta bu kabul edilirse Beyazıt ve HTY12 otobüsleri kaldırılabilir.
- 10.9.2002 tarihi itibariyle yeni İETT uygulamasında etaplar arasında otobüsler bölünmüş durumdadır. Başakşehir’in genelini düşünürsek bu bizler için verimli bir uygulama olmayabilir.
Sadece 1. 2. etaba çalışanlar: 146b, 98, hty12, 89c
Sadece 4. etaba çalışanlar: 34, 98h, 146m ekspres
1.2.4 etaba birlikte çalışanlar: 397b, 146m
Bunun yerine sizlere bir öneride bulunmak istiyorum:
Ana Merkez:
Sözmen Şark Sofrası’nın bulunduğu cadde harekat alanı olabilir.
Bütün otobüsler (89c, 98, 98h, 146m, 146b, 34, 397, hty12) buradan kalkar ve buraya kadar gelir.
Buraya yolcuların ulaşması:
4. etap site yönetimi veya İETT, mevcut 4. etap son noktasından kısa aralıklarla (örneğin 10 dakikada bir) harekat alanına bedava otobüslerle (veya orta boy midibüslerle) 1. kısım, 2. kısım, Hatemoğlu güzergahından yolcuların ulaşmasını sağlar.
1. ve 2. etap site yönetimleri veya İETT, 2. etap son duraktan başlamak üzere 1. etap, organize sanayi güzergahından bedava otobüslerle (veya midibüslerle) yolcuların ana merkeze ulaşmasını sağlar.
Ana Harekat Merkezinden Etaplara ulaşım:
Uyum, Rammar, BİM ve Gümüşler Marketleri ve Ticaret merkezleri aktarma sürecini kendi arabalarınla üstlenebilirler.
4. etap site yönetimi veya İETT, harekat merkezinden Hatemoğlu 2. kısım, 1. kısım güzergahından 4. etap son noktasına kadar kısa aralıklarla (örneğin 10 dakikada bir) bedava otobüslerle (veya orta boy midibüslerle) yolcuların ulaşmasını sağlar.
1.ve 2. etap site yönetimleri veya İETT harekat merkezinden sanayi, 1. etap, 2. etap güzergahından bedava otobüslerle (veya midibüslerle) yolcuların duraklara ulaşmasını sağlar.
Böylelikle etaplar arasındaki bölünmüşlük-dağınıklık sorunu da giderilebilir.
Daha sıklıkla otobüslerin çalışması sağlanabilir.
Harekat Merkezinden kalkacak 146B, 146M, 34 nolu otobüsler İSTOÇ’a girdikten sonra Milliyet’in karşısından yan yola girmeden doğrudan otobandan Vatan Caddesine hızla ulaşabilir. Gelirken de Vatan Caddesinden doğrudan Milliyet’in önündeki durağa ulaşabilir.
89C yanyolu kullanabilir.
10.9.2002 tarihinde başlayan uygulama bizim Eminönü – Aksaray – Beyazıt gibi merkezlere kısa sürede ulaşmamıza hizmet etmemektedir. Bizim ana sorunumuz aslında budur. Önerimdeki gibi otobüsleri 1. 2. ve 4. etaplara bölmeden tek bir harekat merkezimizde toplarsak yolcu yoğunluğu açısından otobüslerin yanyollara girmeden direkt vatan caddesine ulaşmasının fizibl altyapısını da hazırlamış olursunuz.
Böylelikle Başakşehirlilerin kaybettiği vakitler de telafi edilebilir.
Bir istatistik yapıldığında Başakşehir’e ulaşan otobüslerin Başakşehir dışındaki yolculara daha çok hizmet ettiği görülecektir. Otobüsler dolaşa dolaşa Başakşehir’e gitmektedir.
En azından önerimin fizibilitesinin, kar-maliyet hesaplarının yapılmasını önemle öneririm.
Başakşehir'e giderken: Otobüsler Sözmen Şark Sofrası yönüne dönmeden önce 4. Etap yolcularını başka bir otobüse bırakır. 1. Ve 2. Etaba doğru yoluna devam eder. 4. Etap yolcuları da aktarma yoluyla yerlerine ulaşır.
Başakşehir'den giderken: 4. Etaptan kalkan aktarma otobüsü ile yolcular 2. Kısım üzerinden Sözmen Şark Sofrası'nın bulunduğu caddedeki noktaya ulaştırılır.
- Otobüslerin daha sık aralıklarla çalışması sağlanmalıdır.
- Başakşehir'den gelen yolcular Yenibosna'daki metroya bedelsiz binebilmelidir.
- Çok sayıda otobüs yerine yarım saatte bir kalksa bile kısa sürede son noktaya ulaşan otobüsler tercihimizdir.
- Göçmen konutlarına kadar gelen minibüsler 4. Etaba kadar uzatılmalıdır.
- Otobüsler İstoç'a uğramamalıdır. Yenikapı'dan İstoç'a çalışan otobüsler mevcuttur. Ayrıca Başakşehir'den İstoç'a ulaşmak isteyenler Fatih mahallesinde inip buradan Yenikapı-İstoç arabası ile İstoç'a ulaşabilirler.
- İstoç aktarma merkezi olarak düzenlenebilir.
- Dolmuş uygulaması başlatılabilir.
- HTY12 çok az kullanılmaktadır. Kaldırılmalıdır.
- Uygulamayı etap etap düşünmeli. Yoğun saatler dışında otobüsler yan yollara girebilir.
- iki biletli express servis uygulaması müşteri sayısının az olması ihtimali sebebiyle uygun düşmeyebilir.
- Sefer sayıları azaltılarak tüm güzergahlarda her iki arabadan bir tanesi express sefer olarak düzenlenebilir.
- Gece 24.00'a kadar Başakşehir'e otobüs kaldırılmalıdır. Otobüs seferleri geç saatlere kadar uzatılmalıdır.
- 8 kişilik midibüslerle dolmuş güzergahı uygulaması başlatılmalıdır.
- Ekspres eminönü otobüsü vatan caddesi yolunu kullanmamaktadır. Bu uygulama değiştirilmelidir.
- Karma bir uygulama yapılabilir. Bütün otobüslerin 146A gibi yan yollara giren, 146 B gibi yanyollara girmeyen versiyonları olabilir. Bu herkesi tatmin edebilir.
- Aksaray, Beyazıt, Eminönü hatları yeri tek bir Eminönü hattında birleştirilmelidir.
DİĞER ÖNERİLER
- iett tarafından Detaylı fizibiliteler yapılmalıdır.
- Belediye Başkanı nezdinde girişimde bulunulmalıdır. Ulaştırma sorunumuzu sistematik olarak dile getirmedik şimdiye kadar. Kiptaş genel müdürü nezdinde de girişimde bulunulmalıdır. Kiptaş bu sorunlar varken 5. Etabı pazarlamakta zorlanacaktır.
- Basın kanalıyla ulaşım sorunu sıklıkla dile getirilmelidir. Başakşehir'de bir çok basın mensubu oturmaktadır.
- İETT'den Başakşehir ulaşımı konusunda ellerindeki tüm bilgileri bizlere açmalarını isteyebiliriz.
- Organize Sanayi Bölgesi Yönetimi ile de görüşülüp baskı grubunun kapsamı genişletilmelidir.
- Tüm hatlar için ortalama gidiş-geliş sürelerini İETT yönetiminden talep edelim.
- Aramızda beyin fırtınası toplantısı düzenleyebiliriz. İETT yönetimini de bu toplantıya davet edebiliriz.
- Askeriyeye ait yasak bölgeden geçecek yol konusunda bilgilendirilmeliyiz. Bu yol ulaşım sorunumuzu bir nebze hafifletebilir.
- Bölge Müdürünü ziyaret etmeliyiz.
- Otobüslerin Başakşehir'den dolu olarak çıkmasını sağlamak için Site Yönetimi TV altyazıları ile yoğun bir bilgilendirme kampanyası yürütmelidir. Sonra İETT yönetimi bizlere "Bakın yolcu sayınız yetmiyor" dememelidir.
- Bölge Müdürlüğünü de dinlemeliyiz. Onların görüşlerini almalıyız. Onların da bakış açısını bilmeliyiz. Ne gibi kriterlere göre hareket ettiklerini öğrenmeliyiz.
- Ulaştırma Mühendislerine danışılmalıdır.
- İmza kampanyası açmalıyız.
- 1.2.4.Etap temsilcileri birlikte toplantı yapmalıdır. Site Yönetimleri bu konuyu organize etmelidir.
- Ulaşım Daire Başkanlığı bizim lehimize İETT'ye baskı yapmalıdır.
- site sakinlerine anket uygulanmalıdır. Bu site yönetimi ve temsilciler zinciri ile yapılmalıdır.
- başakşehir üzerine 2 gazete yayınlanmaktadır. Bu gazetelerde ulaştırma sorununun sıklıkla işlenmesi sağlanmalıdır. Hatta bir sayısının manşetlerinin ulaşım sorunu üzerine olmasını sağlamalıyız.
- site yönetimleri ulaşım sorunun çözümü için aktif değildir. Sorunlarımıza yeteri kadar sahip çıkmamaktadır.
- beyaz masadan talepte bulunmalıyız.
- 3 etaptaki ticaret merkezi yönetimleri de baskı grubu olarak devreye girmelidir.
- taleplerimiz içinden en etkili ve genele en çok fayda sağlayanını seçmeliyiz. Aynı anda bütün taleplerin tatmini tabiatıyla mümkün olmayacaktır.
- hedefimizi optimum olarak belirlemeliyiz.
- iett genel müdürü faks yağmuruna tutulmalıdır.
- şimdi seçim dönemi. Taleplerimizi sıklıkla dile getirmeliyiz.
- beraberliği, bilinci sağlamak açısından marketlerın kasiyerlerine ulaşım sorunu konusunda broşür bırakılabilir. Bu broşürün kasiyerler tarafından müşterilere verilmesi sağlanabilir.
- iett'nin ne gi.i planlama çalışmaları olduğu öğrenilmelidir.
- site yönetimi konusunda ulaştırma konumuzda bizlere hepimize bir bilgi dokümanı dağıtmalı. Ulaşım sorunu kısmen çözüldügünde de bizlere başakşehir ulaşım rehberi dağıtılmalı. Birinci elden bilgi sahibi değiliz şu anda. Bölük pörçük bilgilere sahibiz.
- iett'nin akıllı ulaşım ihalesi hakkında bilgi toplanmalı.
16.eylül.2002 pazartesi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder