18 Aralık 2013 Çarşamba

ÖLÜM TEHLİKELERİM

1. Hep anlatırlardı... Küçükken gaz içmişiz. Sonra bizleri hastaneye götürüp midemizi yıkatmışlar.

2. Fatih, Akşemsettin Caddesi'nde bulunan oturduğumuz Vatan Apartmanının önünde (yaşım 8-10 arasıydı sanırım) bebek arabasındaki cocuğun uçan balonunu yakalamak için şu anda Ali Emiri Merkezi'nin bulunduğu yere (o zaman bostandı) doğru koştu. Hızla gelen askeri bir kamyonun altında kalmamam çok büyük bir şanstı. Görenler bana su içirmişlerdi.

3. 1965 senesinde Vatan Apartmanı'na taşınmıştık. Binanın bir tarafı Kocasinan Caddesi'ndeydi.. Apartmanımızdan sonra 2. bina Sinan Apartmanıydı. 1966 veya 1968 yılında yapımı bitmemiş binaya girdim siportaya çivi soktum. Ben yere fırlamıştım...

4. Yine bu yıllarda evde makasla elektrik telini kestim. Makasta biraz metal eridi...

5. Evde elektrik teli çarptı...

6. Yaramaz ikizlerdik. Bir gece anne ve babamız evde yokken Auer kömür sobasına içinde az kömür yanarken bidonla gaz dökmüştük. Parlama olmuştu. Kirpiklerimiz yanmıştı:)) Ucuz kurtulmuştuk:))


7. Yine Kocasinan Caddesinde küçükken sokakta oynarken yüzüme koca bir taş attılardı. Nasılsa avuç içimle durdurmuştum.

8. Karagümrük'te Vefa Stadı'nda maç seyrediyordum. Ne oldu tam hatırlamıyorum. Birisi elini beline götürerek üstüme çullanmıştı.

9. Şişli Siyasal Bilimler Yüksek Okulunda (1976-1980) dersi izlerken bir kadın yere birşey düşürdü. Nezaketen aldım ve verdim. Sonra birileri beni kenara çekti. O kadın onlara göre karşı taraftanmış. "Seni derslerde sorduğun sorulardan biliyoruz (Bunu kendilerince olumlu anlamda söylediler). "Yoksa seni öldürürdük" dediler.

11. Başakşehir İstanbul Çarşısının karşısındaki arka yolda işyeri servis minübüsünden indikten sonra karşıya geçerken, gerideki yokuşu hızla kateden bir arabanın altında kalıyordum (2000'li yıllar)

12. Ankara'da bir apartmandan yürüyerek inerken 2-3 adım gerime mermer kütle düşmüştü (1981-1984 arası)

13. Deprem: 17.08.1999

14. İkitelli Keresteciler Sitesi önünde arabamızla ciddi bir kaza tehlikesini atlattık.

15.  Ayvalık'tan Ören'e dönüş yaparken bir kaza tehlikesi atlattık (2003).

16. İğneada'dan Kıyıköy'e giderken arabamız mıcırda kaydı. Önce sol arkadan ooprak bankete çarptı. Sonra buradan aldığı hızla bilardo topu gibi sağ önden sağ toprak bankete vurdu. Ben kemeri takılı dutrumdaydım. Kazadan sonra kemer bozuldu. 3-5 metre önümüzde koca bir kaya kütlesi vardı...

17. 2007 veya 2008'di kendimi kötü hissettim. Titriyordum. Vatan Caddesi'ndeki hastane acil servisine gittik. Tansiyonum 20/10'muş. Bir sürü müdahale yaptılar.

18. Bir pazar günü Başakşehir'den Yalıköy ve Çilingoz Koyu'na plaja gitmiştik. Dönüşte Çatalca üzerinden TEM'e çıkarken kavşakta karşıya geçecekken önümüzde hızla yol almakta olan bir 4x4  gördüm, eşimin dikkatinde değildi uyarı olarak bağırdı. Frene hızla bastı. Yoksa 4x4 bizi paramparça etmişti...

19. 2008 ilkbaharında daire kapımın zili çaldı. Suratı kağıt gibi bembeyaz 18 yaşlarında bir genç eli belinde "Siz bizi güvenliğe nasıl şikayet edersiniz" diye bağırıyordu. Yan komşu da kapısını açtı. O da benim lehime müdahil olmak istiyordu. "Bu genç benim canımı almaya gelmiş" dedim kendi kendime gencin eniştesi ve ablası da kapıma geldiler. Binamızda gürültü vardı. Gelen güvenlikçiler onların da kapısını çalmışlar "Gürültüyü siz mi yapıyorsunuz" şeklinde. Onlar da bizden bilmişler. Biz güvenliğe şikayet etmemiştik. Alttan aldım... Canımı zor kurtarmıştım.

20.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder