ÖNERİLER İÇİN
EN ÖNEMLİ GERÇEK
Bülent
Ağaoğlu
Antalya,
15.10.2019
1981 yılında turizm masterı yapmaya
başlamadan önce kaynakça alanıyla tanıştım. Daha sonra bu tanışıklık
boyutlandı. Bilgi Çağı’nın büyük önemi fark ettim. Bilgi Çağı’nın kavramları
çok ilgimi çekiyordu. Bunlardan birisi de “Bilgi Yönetimi” idi.
Çalışmakta olduğum Milliyet’te 1999
yılında Öneri Sistemi kurulmuştu. Kalite Sistemi kurma çalışmaları kapsamında
öneri sistemi uygulanmaya başladı.
Bu sayede sistem ile ben de tanışmıştım.
Çok ilgimi çekmişti, hatta “Niçin Öneri Sistemi” başlıklı bir makale hazırlamış
ve yöneticilerin katıldığı bir toplantıda sunumunu yapmıştım. Önerilerimle de
sisteme katkıda bulunmaya çalışmıştım. Konuya olan ilgim rastladığım haber ve
makaleleri arşivlemekle devam etmişti.
Sistem kurulduktan sonra 300 önerinin
150’sini ben vermiştim.
Bu konuyu içselleştirmiştim.
Süreçte önerilerimi yazarken, değerlendirmeler
ve cevaplar geliyordu, sistem üzerinden diğer çalışma arkadaşlarımının
önerilerini de okuyabiliyordum, bunların da üzerinde düşünüyordum.
Önerilerin çağrışım etkisinin
öneminin ne kadar büyükolduğunu özellikle fark etmiştim.
2013 yılında “Önerti Sistemleri
kaynakçası” hazırlamıştım. http://www.mikrobeta.com.tr/dosyalar/56_Oneri.pdf
Tespit ettiğim bir kaynak beni Özellikle
çok etkilemişti.
40
Years, 20 Million Ideas: The Toyota Suggestion System Hardcover – November
1, 1990 * by Yuzo Yasuda (Author)* https://www.amazon.com/40-Years-Million-Ideas-Suggestion/dp/0915299747
Sistem 1951 yılında kurulduğuna göre
1990 yılında kadar Toyota şirketine çalışanlar tarafından senede 500 bin öneri
verilmiş…
Aşağıdaki iki haberde söz edilen
Toyota’nın dünyanın en değerli markası olması ile, şirkette kurulu öneri
sistemi arasında ilişki olduğunu düşünüyorum. Görüşüm budur.
Toyota, 2018 Yılının da En Değerli
Otomobil Markası. https://www.toyota.com.tr/about/news_and_events/toyota-2018-yilininda-en-degerli-otomobil-markasi.json
Toyota En Değerli Markalar
Sıralamasında Lider. Toyota, Interbrand Marka Danışmanlığı Ajansı tarafından
gerçekleştirilen "Dünyanın En Değerli Markaları” araştırmasının otomobil
kategorisinde zirvedeki yerini korudu. https://www.toyota.com.tr/about/news_and_events/toyota-en-degerli-markalar-siralamasinda-liderligi-birakmiyor.json
Önemli olan;
Kuruluşlardaki çalışanlara yönelik öneri
sitemlerinde, Arama konferanslarında, ortak akıl, beyin fırtınası
toplantılarında katılanlardan öneri toplama çalışmalarınında hiçbir şekilde
öneri verecek olanların ve öneri
verenlerin motivasyonun bozacak şekilde kişinin önerisini aşağılamamak, küçümsememek, hor görmemek, ona sözlü veya yazılı
şekilde bildirerek yargılamamaktır.
İstanbul’un güçlendirilmesi için öneri
derleme çalışmaları yapılacaksa bu önemli motivasyon gerçeğini paylaşırım.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder