18 Mayıs 2020 Pazartesi

ÜRÜN KATALOGLARI İÇİN YENİ BİR SİSTEM ÖRNEĞİ




ÜRÜN KATALOGLARI İÇİN YENİ BİR SİSTEM ÖRNEĞİ

2.2.2016
GİRİZGAH
İkiz kardeşimin çalışmakta olduğu firmaya destek olmak amacıyla http://www.sivaper.com/sivaper_grubu.html  sayfasında yer alan 8 ayrı ürün listesini 25 kadar günde hazırladım.  (http://www.sivaper.com/en/sivaper-group.html sayfasında ise bunların İngilizceleri mevcut).
Aşağıdaki notlarımız “Çok sayıda mamul üreten” ve bunları ürün kataloglarında tanıtan şirketler içindir.

Çıkış noktası;
Müşterilerin (Kullanıcıların) ihtiyaçları var.
Bu ihtiyaçlara cevap veren ürünleri bulmak istiyorlar. (Kısa sürede)
Bunun için kriterlere göre düzenlenmiş farklı ürün listeleri bir çözüm olabilir.
Bu listeler için aklımıza gelenler;
1.    Ana Kategorilere Göre
2.    Kullanım Alanlarına Göre
3.    Markalara Göre
4.    Müşteri İhtiyaçlarına Göre Sınıflandırılmış Ürün Listesi
5.    Sektörlerde Kullanım Alanların Göre Liste
6.    Ürün Adına Göre
7.    Ürün Kategorilerine Göre
8.    Ürün Konularına Göre
Bunların içinde en detaylısı “Kullanım Alanlarına Göre” listedir.
Çıkış noktası; “Kullanıcılar için kolaylık sağlamak”.
Kolaylık:  Anlamalarına yönelik kolaylık; Bilgi erişimlerine yönelik kolaylık.
Hedef; Kullanıcının aradığını bulabilmesinin kolaylaştırılması; Kataloğun verimli kullanılması, öylesine bakılıp bir kenara atılmaması (bırakılmaması). Beklenen anlama-algılama düzeyinin sağlanması bunların kolaylaştırılması,
Ürün kataloglarının klasik bir yapısı mevcuttur. Burada kuruluşlar kendi ürünlerini tanıtırlar. Bu katalogların kimilerinin başında klasik bir İçindekiler sayfası ve/veya sonunda bir basit indeks mevcut olabilir.
Çok sayıda ürünü bulunan firmalar için kullanıcıların bu ürünleri tanıtan sayfalara kolay erişiminin sağlanması bir ihtiyaç olsa gerek.
“Biz yaptık oldu” yaklaşımıyla hazırlanan “kullanıcı dostu” olmaktan uzak klasik kataloglar insanın aklına neleri getirebilir? “Ara ki, bulasın”; “Samanlıkta iğne aramak”; “Pösteki saydırmak”; “İğne ile kuyu kazmak”; “Saldım çayıra Mevla'm kayıra”.
Bu tür kataloglar bir çok masraf ile üretilmektedir, fakat amaca ne kadar hizmet ettikleri, verimli sonuçlara vesile olup olmadıkları bir soru işaretidir.
Klasik ürün kataloglarına çözüm alternatifi olarak hazırlamaya çalıştığımız http://www.sivaper.com/sivaper_grubu.html sayfasında linkleri yer alan 8 ayrı liste yapıları gereği “kuru” olarak nitelenebilirler. Bu tür çalışmalar kitap gibi okunmazlar. İnsanların aradıkları bilgiyi kolaylıkla bulmalarına yararlar.
8 listeyi hazırlamaya bizi yönelten bir başka neden de insan topluluğunda yer alanların her birinin farklı ihtiyaçları, algılama biçimleri ve bilgi arama davranışlarıdır. Listeler 1’den fazla hazırlanarak farklı insanların farklı algılama biçimleri ve ihtiyaçları için kolaylık sağlanmak istenmiştir.
Kullanıcıların bu uygulamamıza yaklaşımları, algılamaları ne olacaktır, merak ediyoruz.
8 ayrı liste kullanıcılar tarafından aşağıdaki olumsuz niteleme içeren başlıklarda ne oranda algılanabilir, şu anda bilmiyoruz;
“Gereksiz”
“Kafa karıştırıcı”
“Detayda boğulmuş”
“Pratik değil”
“Ürün kataloğu Online veritabanı şeklinde sunulsaydı daha doğru olurdu”

Bazı Sorular (Basılı ürün katalogları hakkında + Webde sayfa formunda yer alan pdf vs. olarak sunulan kataloglar hakkında)
Hazırlanmaları
·         Ürün katalogları kullanıcıların ihtiyaçları da düşünülerek mi hazırlanmaktadır?
·         Veya bu kataloglar şirketin ürettiği ürünleri satmak için mi hazırlanmaktadır?
Düzenlenmeleri
·         İçindekiler sayfası yüzde kaçında var.
·         Arkada indeks yüzde kaçında var?
·         Ürünlerini birden fazla liste ile tanıtan şirketler var mı?
·         Düzenlemeler nasıl?
·         Klasifikasyon nelere göre?
Kullanımları
·         Bu kataloglar kullanıcılar tarafından nasıl kullanılıyor? Dünyada ürün kataloglarının kullanımı hakkında araştırmalar var mı?
·         Katalogları kullanıcıların algılamaları, değerlendirmeleri hakkında anket araştırmaları var mı?
·         Etkili kullanılıyorlar mı?
Sunumlar
·         Ürünleri için web sayfası formunda listeleri ve  online (elektronik) ürün kataloğunu web sitesinde birlikte kullananlar var mı? Böylelikle kullanıcılar için çeşitlilik, alternatifler sağlanabilir.
Geliştirme
·         Ürün katalogları hakkında son yıllardaki gelişmeler nelerdir?
·         Katalogların kullanıcılar için kullanım kolaylıkları sağlayacak şekilde içeriklerinin, iç yapılarının düzenlenmesi konusunda yeni gelişmeler var mı?
·         Mevcut klasik halleri geliştiriliyor mu?
·         Etkili kullanım için farklı değişkenlere göre listelemeler yapılıyor mu?
Arşivlenmeleri
·         Ürün katalogları arşivleyen özel hakkında kütüphaneler var mı?
·         Ürün katalogları çok sayıda üretiliyor. Milli kütüphaneler bunları arşivliyorlar mı?
“Broşür baskısı bitecek mi?”
Değerlendirilmeleri
·         Dünyada ürün katalogları hakkında yapılmış araştırmalar (akademik makaleler, tezler vs.) var mıdır? Varsa bunlar nelerdir?
------------------------------------------------,




ÜRÜN KATALOGLARI İÇİN YAPILABİLECEKLER
Bazı notlar;

İlgili bazı terimler;
Catalog Marketing
Catalog Printing
Commercial catalogs -- Electronic publishing -- Computer programs. [Worldcat]
Custom Catalog Printing
Custom catalogs
Marketing product data management. [Worldcat]
Product catalogue
Product management -- Computer programs. [Worldcat]
Production catalogue
---,
Dijital kataloglar
e-kataloglar
Elektronik kataloglar
Katalogla Pazarlama
Kitap katalogları
Satış Katalogları
Ticari kataloglar
Ticari kataloglar.
Ticari ürün katalogları
Ürün katalogları
Yayın katalogları

Ürün Katalogları hakkında bazı akademik makaleler;
product catalogue
product catalogues
production catalogue
production catalogues
product catalog
product catalogs
“product catalogue”
“product catalogues”
“production catalogue”
“production catalogues”
“product catalog”
“product catalogs”
Yukarıdaki terimler  http://www.sciencedirect.com/science/search sayfasındaki forma yazılarak aratılabilir.
Yukarıdaki terimler  https://scholar.google.com.tr/ sayfasında makale başlığında unsurunda aratılabilir;

Bazı makaleler;
On-line product catalogue and ordering system, and the presentation of multimedia content. https://www.google.com/patents/US20030172174
Michael Steinbach, George Karypis, and Vipin Kumar: Efficient Algorithms for Creating Product Catalogs. http://www-users.cs.umn.edu/~kumar/papers/catalog.pdf

Ürün Katalogları hakkında bazı akademik tezler;
“ProQuest Dissertations & Theses Global” veritabanında aşağıdaki kriterlerle aramalar yapılmıştır.
ti(product catalogue)
ti(product catalogues)
ti(production catalogue)
ti(production catalogues)
ti(product catalog)
ti(product catalogs)
diskw(product catalogue)
diskw(product catalogues)
diskw(production catalogue)
diskw(product catalogue)
diskw(production catalogue)
------------------,
diskw(catalogs) AND "product catalog"
Select 1-5
·         Select result item1dissertations & theses

Automatic catalog construction for Product Search Engines

Nguyen, Hoa Thanh. The University of Utah, ProQuest Dissertations Publishing, 2011. 3487451.
References (‎62)    / Abstract/Details / Preview - PDF (700 KB)‎ / Full text - PDF (3 MB)‎ / Order a copy
·         Select result item2dissertations & theses

Interpreting the implications of the Internet: An exploratory study of CEOs in the consumer catalog industry

Wolfe, Lynne Devnew. Boston University, ProQuest Dissertations Publishing, 2001. 3017466.
o    Abstract/Details / Preview - PDF (409 KB)‎ / Full text - PDF (20 MB)‎ / Order a copy
·         Select result item3dissertations & theses

Catalog creative design and consumer demand: A spatial distance-metric approach

Goh, Khim Yong. The University of Chicago, ProQuest Dissertations Publishing, 2005. 3181343.
o    Abstract/Details / Preview - PDF (1 MB)‎ / Full text - PDF (6 MB)‎ / Order a copy
·         Select result item4dissertations & theses

Essays on cross-buying in a non-contractual setting: Why, what, when and how much?

George, Morris K. University of Connecticut, ProQuest Dissertations Publishing, 2008. 3313274.
References (‎101)    / Abstract/Details / Preview - PDF (684 KB)‎ / Full text - PDF (1 MB)‎ / Order a copy
·         Select result item5dissertations & theses

Lexical semantic similarity and its application to business catalog retrieval

Jiang, Jian. University of Waterloo (Canada), ProQuest Dissertations Publishing, 1998. NQ32834.
o    Abstract/Details / Preview - PDF (843 KB)‎ / Full text - PDF (10 MB)‎ / Order a copy

--------------------------,
Your search for diskw(catalogs) AND "product catalogue" found 0 results.
-------------------------,
Your search for diskw(catalogs) AND "product catalogues" found 0 results.
------------------------,
Your search for diskw(catalogs) AND "production catalogue" found 0 results.
------------------------,
Your search for diskw(catalogs) AND "product catalogues" found 0 results.
-----------------------,
diskw(catalogs) AND "product catalogs"

Clustering with cluster-level constraints

Ge, Rong. Simon Fraser University (Canada), ProQuest Dissertations Publishing, 2008. NR46795.
References (‎109)    
·         Abstract/Details
·         Preview - PDF (282 KB)‎
·         Full text - PDF (2 MB)‎
·         Order a copy

------,
"what is product catalog" . Webde “product katalog” yazılımları var, bunların değişik uygulamaları var:. Bunlar yeni nesil çalışmalar gibi, farklılıklarını bilmeli:
dagm, ürün katalogları, sonuç yok.

Önerileri yazmalı veya bunları soru şeklinde yazmalı
Mesela hepsiburada ve gittigidiyor web siteleri elektronik ürün kataloglarında anahtar kelimelerle arama konusunda akla gelenleri not etmek.
Bizim söz etmek istediğimiz “sayfa temelli web sitesi” + basılı kataloglar.
Katalog üretiminden beklenen faydanın oluşmasına katkı.
8 ayrı listenin katkısı kimler için ne olabilir, tek tek açıklamalı.
Ürün kataloglarını inceleyen, değerlendiren yazılar (makaleler vs.) var mı?
Katalog portalları: yerli / yabancı.
Öneriler
…ürün katalogları ile farklı kriterlere göre erişim imkanları ne kadar zengindir, bu konu değerlendirilmelidir.
Bu yaklaşımı kar amacı gütmeyen kuruluşlar da kullanabilirler.
Hem sayfa formunda listeler olmalı hem de elektronik ürün kataloğu olmalı. Tabii binlerce ürün içeren e-ticaret siteleri için bu mümkün olmayabilir.

----------------------,
Katalog, Kataloğu, katalogları
AYTÜL ŞAMİLOĞLU: Türkiye'de katalogdan giyim eşyası satınalan tüketiciler üzerine bir pilot araştırma / İstanbul Üniversitesi, 1993. Yüksek Lisans İşletme = Business Administration
HALİL İBRAHİM YILMAZ : Doğrudan pazarlama yönelimlerinden katalogla pazarlama ve Türkiye uygulaması / Anadolu Üniversitesi, 1994. Yüksek Lisans İşletme = Business Administration
MUTLU ÖNDER : Using XML as a data structure in an electronic catalog management system/ Bir elektronik katalog yönetim sisteminde XML'in veri yapısı olarak kullanılması. İstanbul Teknik Üniversitesi, 2004. Yüksek Lisans. Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol = Computer Engineering and Computer Science and Control
NURETTİN BURAK BARI: An XML based electronic catalog management system/XML tabanlı elektronik katalog yönetim sistemi / İstanbul Teknik Üniversitesi, 2004. Yüksek Lisans Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol = Computer Engineering and Computer Science and Control
ÖMER CAN KOLÇAK: Categorized storage structure design and skyline indexing for XML-based product catalogs / XML tabanlı ürün katalogları için kategorize edilmiş depolama yapısı dizaynı ve skyline indeksi Boğaziçi Üniversitesi, 2008. Yüksek Lisans Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol = Computer Engineering and Computer Science and Control
SEDA PİŞKİN: Görsel iletişim aracı olan fotoğrafın katalog tasarımlarındaki rolü (Elazığ ili tanıtım kataloğu örneği) / The role of visual communication tool of photo in catalogue design (Elaziğ cities production catalogue) İstanbul Arel Üniversitesi, 2013. Yüksek Lisans Güzel Sanatlar = Fine Arts ; Sahne ve Görüntü Sanatları = Performing and Visual Arts
----------------,
Tez, tek sonuç:
Yazar:ÖMER CAN KOLÇAK : “Categorized storage structure design and skyline indexing for XML-based product catalogs / XML tabanlı ürün katalogları için kategorize edilmiş depolama yapısı dizaynı ve skyline indeksi / Danışman: PROF. DR. TAFLAN İMRE GÜNDEM / Yer Bilgisi: Boğaziçi Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar Mühendisliği Bölümü / Bilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı / Konu:Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol = Computer Engineering and Computer Science and Control. / Dizin:Kategorizasyon = Categorization ; İndeksleme = Indexing Onaylandı / Yüksek Lisans / İngilizce / 2008 / 70 s.”
Megep (Meslekî Eğitim Ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi): Grafik Ve Fotoğraf: Broşür Tasarımı. Ankara 2007. http://hbogm.meb.gov.tr/modulerprogramlar/kursprogramlari/grafik/moduller/brosur_tasarimi.pdf
----------------------------------,
ürün katalogları konulu yerli-yabancı makale, tez vs. türü yazılar bulmaya çalıştım.
pek bir şey bulamadım.
az da arama yapmadım.
demek ki, bu konuda pek düşünce üretilmemiş.
ürün katalogları esasen pazarlama disiplininin kapsamına giriyor.
bu saha boş duruyor. bu sahada araştırma ve incelemelere ihtiyaç var.
ürün katalogları konulu "girizgah" adını verdiğim yazı sıvaper sitesinde yayınlanabilir mi diye düşünüyorum. ama siz orada ürün satmaya çalışıyorsunuz. belki "Sıvaper Akademi" başlıklı bir bölüm açılıp oraya konulabilir. Burası iş dünyasına vizyon vermeye çalışabilir.
-----------------------,
Ürün katalogları sistemi;
Düşünülmesi
Metin yazımı
Fotğraf seçimi
Tasarımı
Mizanpajı
Baskısı
Dağıtımı
--------------------,


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder