“YAPI MARKETLERİ SEKTÖRÜNDE PAZAR PAYI”
KONULU ALINTILAR
5.10.2014
2014
"Yapı marketi
zincirlerinin 20 milyar dolarlık pazardan yüzde 20 dolayında pay aldıkları
tahmin ediliyor. Pazarın diğer bölümünü mahalli yapı marketleri ile geleneksel
nalburiye dükkânları payl]aşıyor." [2014
2014
"Pazar
büyüklüğü toplam 10 milyar dolar seviyesinde olan yapı market sektöründe
organize perakendenin payın yüzde 15. Geleneksel kanalların ağırlığının devam
ettiği sektörde rekabete dayanamayan Prakiker’in Türkiye’den çıkmasının en
büyük nedeni istenen düzeyde kârın yakalanamaması olarak ifade edilmişti.
Türkiye’de 300’ün üzerinde tedarikçiyle çalışan şirketin bu seferki iş
stratejilerinin neler olacağı merak ediliyor." http://www.aksam.com.tr/ekonomi/praktikerden-turkiyeye-donus-sinyali/haber-327740
[2014]http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:nJbm8FXrWTUJ:www.aksam.com.tr/ekonomi/praktikerden-turkiyeye-donus-sinyali/haber-327740+&cd=43&hl=tr&ct=clnk
2011
"Yalıtım :
• İhracat %10’lara çıkma eğilimindedir.
• Satıcı bayi/uygulamacı bayi, bayi/alt
bayi, toptancı bayi/alt bayi-nalbur alternatifleri ile klasik dağıtım
sisteminin sürmesi beklenmektedir.
• Yapı marketlerinin pazar payının
%10’lara kadar çıkabileceği öngörülmektedir." http://imsad.org/docs/tisdkar_ozet.pdf
2011
"Sektör temsilcileri, Türkiye'nin
2023 vizyonu çerçevesinde hem düzenli perakendenin payının artacağını hem de
pazar payının büyüyeceğini belirtiyor. " [2011]
2011
"Tüketim
alışkanlıklarının da gelenekselden düzenli perakendeye ve zincire geçtiğine
işaret eden Girgin, sadece doymamış bir pazarla değil aynı zamanda hızla
büyüyen bir pazarla karşı karşıya olduklarını kaydetti.
Bu
ortamda hem düzenli perakendenin payının artacağını hem de pazar payının
büyüyeceğini vurgulayan Girgin, "Bunu Türkiye 2023 vizyonu ile
birleştirirsek ve bugün ki ticaret hacmimizi 500 milyar dolara ulaştıracağımızı
düşünürsek hakikaten bu sektörün önü çok açık. Güzel olan bir taraf bu sektörün
üreticileri de sadece ulusal üreticiler değil, mesela toprak sektöründe,
seramik sektöründe, cam sektöründe artık sadece Avrupa değil dünya oyuncusu
olmuş vaziyetteyiz. Etrafınıza baktığınız bir çok Türk üreticisi artık
Amerika'da da Avrupa'da da benzer yapı marketlerde hakim bir durumu var."
diye konuştu." http://www.haberler.com/27-milyar-dolarlik-ciroyo-ulasan-yapi-market-3000812-haberi/ [2011]
2011
"Türkiyede
yapı marketleri bu açıdan çok genç... Yapı marketlerin segmenti içinde
değerlendirilen ürünlerde toplam pazar payı yüzde 7-10 civarında. Amerika ve
Avrupada bu oran yüzde 80in üstünde... Yani yolun çok başındayız. Ama 15 yıllık
serüveninde Tekzen, şimdi geldiği noktada pazar payının büyük bölümünü
kapsıyor. " http://www.perakende.org/yapi-marketler/tekzen-pazarlama-muduru-toygar-barut-1294902260h.html
[2011]
2011
"Türkiye’de
çok sayıda müteahhitlik
firmasından
oluşan yapının yakın gelecekte
de
sürmesi beklenirken, bayilik kanalında
yakın
vadede bir konsolidasyon olmayacağı
ve
bayilik kanalının ağırlıklı olarak küçük ve
orta
ölçekli fi rmalardan oluşmaya devam
edeceği
öngörülmektedir.
Son 10
yılda en az iki katına çıkan ürün
çeşitliliği
ve müşterilerin çok farklı beklentileri,
bayilik
kanalının münhasırlık konusunda
direncinin
artacağını gösterirken üreticilerin
hem
bayi hem son tüketici bağlılığını
koruyacak
yeni yaklaşımları denemesini
gerektirecektir.
Önümüzdeki dönemde, bayilik
kanalının
pazar payı toplamda yüksek oranını
sürdürse
de, karlılık seviyesini korumak,
daha
karmaşıklaşan ve müşterilerin giderek
güçlendiği
bir yapıda rekabet edebilmek için
bayilerin
ürün ve hizmeti birlikte sunarak
uzmanlaşmaları
ve mağazalaşmaları,
birleşerek
fi nansal açıdan güçlenmeleri,
konsept
mağazalar oluşturup bunları
web
siteleri ile desteklemeleri, kurumsal
yapılarını
iyileştirmeleri, operasyonlarını
kalite
ve sertifikasyona hazır hale getirmeleri,
bilgi
teknolojisi altyapılarını geliştirmeleri
ve
benzeri alanlarda yapısal değişiklikleri
gerçekleştirmeleri
gerekecektir." http://www.tobb.org.tr/Documents/yayinlar/T%C3%BCrkiye%20%C4%B0n%C5%9Faat%20Malzemeleri%20Sekt%C3%B6r%20G%C3%B6r%C3%BCn%C3%BCm%20Raporu.pdf[2011]
2010
“Fakat Almanya'da boya satışının sadece yüzde 20'si yapı marketlerdedir.
Pazar yüzde 80 oranında direk boya üreticisinin kendi açtığı mağazalar
üzerinden yürür. Örneğin Amerika'nın en büyük boya üreticisini kendisine ait
1600 satış noktası var.
Bu bahsettiğiniz trend Türkiye'de gerçekleşir mi?
Uzunyol: Çok kısa vadede değil ama ileride olabilir. Şu an
Avrupa'da üreticiler satış noktalarını satın almaya başladılar. Bu stratejinin
en önemli argümanı toptancı ve nalbura kalan kâr payını üreticide bırakmaktır.
Aslında bu durumu şu an elektronik ve tekstilde görüyoruz. Şu an bizim böyle
bir düşüncemiz yok ama ileride pazarın nasıl bir rotaya gireceğini de yakından
takip ediyoruz. Türkiye büyük bir coğrafyaya sahip ve şu anki mevcut dağıtım
noktalarına ihtiyaç var.
Son sorum, sektörün bir sıkıntısı üzerine olacak. Boya sektörüyle
ilgili istatistiklerde hep bir sorun olur. Kimin ne kadar pazar payına sahip
olduğu niçin tam olarak bilinmez?
Uzunyol: Bu konudan biz de çok dertliyiz. Dediğiniz gibi
sektörün verileri çok sağlıksız. Kimin ne kadar pazar payı var tam olarak bilinmiyor.
Herkes yıllardır bir tahminle pazar payını söylüyor. Fakat bu soruna çözüm
bulmak için Boya Sanayicileri Derneği olarak bir karar aldık. Bütün üyeler bir
danışmanlık şirketine veri vermeye başladı. Şu an bu veriler toplanıyor. Tahmin
ediyorum çok ayında bu rakamlar açıklanacak. Böylelikle pazarın net büyüklüğü,
kimin ne kadar sattığı ilk kez ortaya çıkacak.
İhracat seferberliği başladı”. 2010 http://emlakkulisi.com/acilan-bir-yapi-market-100-nalburu-kapatiyor/35054
2010
"-Yapı sektöründe
organize perakendenin pazar payı nedir?
Türkiye'de bu sektörde Tekzen, Koçtaş,
Praktiker ve Bauhaus bulunuyor. Bu dört marketin pazardan aldığı pay yüzde 6-7.
Aslında çok düşük bir oran ama bu birkaç yıl önce yüzde 2’yi
geçmiyordu." http://www.aksiyon.com.tr/aksiyon/haber-25894-16-yapi-marketini-musteri-yonetir.html[2010 durumu]
2008
"Yapı sektörü Türkiye’de iki yılda
dört kat büyüme göstererek dikkatleri
üzerine çekmeye devam etmektedir. Yapı
sektörünün önemli oyuncularından
Tekzen’in yaptırdığı bir araştırmaya
göre, sektör 24–25 milyar dolar
büyüklüğündedir ve sektörde faaliyet
gösteren 4 firmanın pazar payı ise toplam
pazarın %5’ini geçmemektedir. Araştırma,
pazardaki liderliğin hala nalburların
elinde olduğunu da
kanıtlamaktadır".
"Gelişmiş ülkelerde, yapı
marketlerin pazar payı %75-80’e ulaşan
büyüklüklerdedir. En büyük yapı market
zincirleri ABD’de bulunmaktadır. Bunun
yanı sıra Avrupa kökenli firmaların da
kendi pazarları ve global pazarlardan aldıkları
payları artmaktadır. Dünyada yapı market
zincirleri olarak 50 ülke ve eyalette 2147
yapı market şubesiyle faaliyet gösteren
firmalar arasında en büyüğü ABD’li
Homedepot firmasıdır. 2006 yılında 98,6
milyar dolarlık ciro yapan Homedepot’un
cirosu neredeyse Türkiye’deki perakende
pazarının toplamına eşittir4
. ABD’nin 49
eyaletinde 1475 şubesiyle faaliyet
gösteren ABD’li Lowes Yapı marketleri de, 2006
yılında $46. 9 milyar dolar ciro
gerçekleştirmiştir. 5
Praktiker Genel Müdürü WernerMüller’e
göre; Türkiye “nalbur” kültürüne
sahip bir ülke olup, pazardaki ticaretin
büyük bir kısmı yapı marketler harici iş
yerlerinde dönmektedir. Bunlar arasında
oldukça güçlü ve organize olanları da
vardır. Özellikle İstanbul’da büyük
mobilyacılar, nalburlar ve ayrıca bu tip firmaların
yoğun bulunduğu semtler bulunmaktadır.
Fakat yapı market konseptine bakıldığında
insanlara daha geniş kapsamda bir hizmet
sunmaya çalışmaktadırlar. Türkiye’de yapı
market sektörü için ciddi bir potansiyel
görülmektedir ve yapı market müşterilerinin
sayısının her geçen gün arttığına dikkat
çekmektedir."
----------------------------------
SAYAR, Sevgi, Yapı Market Sektörü Son 2
Yılda 4 Kat Büyüdü” Referans
Gazetesi, 22. 05. 2005.
--------------------------------
2005
"Praktiker, Türkiye’nin en büyük yapı
marketlerinden biri. Sektördeki 32 mağazadan 8’ine sahip. Şirketin Türkiye
genel müdürü WernerMüler, bu sayının çok az olduğunu söylüyor. “Avrupa
standartlarına göre her 500 bin kişi için bir mağaza gerekiyor” diye konuşuyor.
Organize yapı marketlerin Pazar payının sadece yüzde 5 olduğunu, pastanın ise
çok büyük olduğuna dikkat çekiyor. “Önümüzdeki yıldan itibaren büyümeyi
amaçlıyoruz. Hedefimiz, her yıl en az 1, mümkünse 3 mağaza açmak” diyor.
Büyümede yeni hedefin ise 3 büyük ilin yanı sıra, Antalya ve Marmaris gibi kıyı
şeridi, Karadeniz ve Anadolu olduğunu söylüyor." TEKNAY, N.A. (2005),“Yapı Marketleri Sıra Anadolu'da”, nternet
Adresi: http://www.capital.com.tr/haber.aspx, Erişim Tarihi:
01.01.2005.
2005
"Pek çok ürün kategorilerinde oldu
ğu gibi bu malzemelerin satın
alınabilece
ği perakende pazar yerleri oluşmaktadır.
Bunlar arasında il, ilçe ve
beldelerde organize olamayan küçük
esnaflar (nalburlar, hırdavatçılar, tesisatçı-
lar, elektrikçiler vb.) ve halk
pazarları müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamaya
çalışmaktadır. Hatta büyük şehirlerde
bazı semtlerde bu tür çarşılar oluşmuştur.
Tekinay (2005), pazardaki ticaretin
büyük bir kısmının bu işyerlerinde döndü-
ğünü, organize yapı marketlerinin pazar
payının ise %5’te kaldı
ğını, müşterilerin daha ucuz olması
nedeniyle halk pazarlarına yöneldi
2004
"Pazar büyüklüğü
itibariyle Türkiye'nin GSMH'sında önemli bir yer tutan organize perakendecilik
toplam 55-60 milyar dolarlık bir paya sahip. Bu rakamın 20-25 milyar dolarlık
kısmı yapı market mağazacılığının ürün gamı içerisinde yer alıyor. Pazarın
büyüklüğüne rağmen organize yapı marketleri pazarda ancak yüzde 5 oranında bir
paya sahip. Tüketiciler yüzde 95 oranında geleneksel etki ve tercihlerin
geçerli olduğu kanalları kullanıyor. Sektör temsilcileri, özellikle 2004
yılıyla birlikte organize yapı marketleri sektöründe önemli bir canlanmanın
yaşandığı ve bu canlanmanın devam edeceği görüşünde birleşiyorlar."
http://www.dunyainsaat.com.tr/dergioku.php?haberid=38[2004 yılına ait bir yazi]
2003
"Mesela
Bursa’da Emek Yağ, bütün ulusal markalardan daha çok satıyor. Daha fazla pazar
payına sahip. " http://www.capital.com.tr/yabancilarin-ilgisi-artacak-haberler/15384.aspx [2003]
-------------
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder