18 Mayıs 2020 Pazartesi

“YAPI MARKETLERİ SEKTÖRÜNDE PAZAR PAYI” KONULU ALINTILAR




“YAPI MARKETLERİ SEKTÖRÜNDE PAZAR PAYI” KONULU ALINTILAR


5.10.2014



2014
"Yapı marketi zincirlerinin 20 milyar dolarlık pazardan yüzde 20 dolayında pay aldıkları tahmin ediliyor. Pazarın diğer bölümünü mahalli yapı marketleri ile geleneksel nalburiye dükkânları payl]aşıyor." [2014



2014
"Pazar büyüklüğü toplam 10 milyar dolar seviyesinde olan yapı market sektöründe organize perakendenin payın yüzde 15. Geleneksel kanalların ağırlığının devam ettiği sektörde rekabete dayanamayan Prakiker’in Türkiye’den çıkmasının en büyük nedeni istenen düzeyde kârın yakalanamaması olarak ifade edilmişti. Türkiye’de 300’ün üzerinde tedarikçiyle çalışan şirketin bu seferki iş stratejilerinin neler olacağı merak ediliyor." http://www.aksam.com.tr/ekonomi/praktikerden-turkiyeye-donus-sinyali/haber-327740 [2014]http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:nJbm8FXrWTUJ:www.aksam.com.tr/ekonomi/praktikerden-turkiyeye-donus-sinyali/haber-327740+&cd=43&hl=tr&ct=clnk

2011
"Yalıtım :
• İhracat %10’lara çıkma eğilimindedir.
• Satıcı bayi/uygulamacı bayi, bayi/alt bayi, toptancı bayi/alt bayi-nalbur alternatifleri ile klasik dağıtım 
 sisteminin sürmesi beklenmektedir.
• Yapı marketlerinin pazar payının %10’lara kadar çıkabileceği öngörülmektedir." http://imsad.org/docs/tisdkar_ozet.pdf

2011
"Sektör temsilcileri, Türkiye'nin 2023 vizyonu çerçevesinde hem düzenli perakendenin payının artacağını hem de pazar payının büyüyeceğini belirtiyor. " [2011]

2011
"Tüketim alışkanlıklarının da gelenekselden düzenli perakendeye ve zincire geçtiğine işaret eden Girgin, sadece doymamış bir pazarla değil aynı zamanda hızla büyüyen bir pazarla karşı karşıya olduklarını kaydetti.
Bu ortamda hem düzenli perakendenin payının artacağını hem de pazar payının büyüyeceğini vurgulayan Girgin, "Bunu Türkiye 2023 vizyonu ile birleştirirsek ve bugün ki ticaret hacmimizi 500 milyar dolara ulaştıracağımızı düşünürsek hakikaten bu sektörün önü çok açık. Güzel olan bir taraf bu sektörün üreticileri de sadece ulusal üreticiler değil, mesela toprak sektöründe, seramik sektöründe, cam sektöründe artık sadece Avrupa değil dünya oyuncusu olmuş vaziyetteyiz. Etrafınıza baktığınız bir çok Türk üreticisi artık Amerika'da da Avrupa'da da benzer yapı marketlerde hakim bir durumu var." diye konuştu." http://www.haberler.com/27-milyar-dolarlik-ciroyo-ulasan-yapi-market-3000812-haberi/ [2011]
2011
"Türkiyede yapı marketleri bu açıdan çok genç... Yapı marketlerin segmenti içinde değerlendirilen ürünlerde toplam pazar payı yüzde 7-10 civarında. Amerika ve Avrupada bu oran yüzde 80in üstünde... Yani yolun çok başındayız. Ama 15 yıllık serüveninde Tekzen, şimdi geldiği noktada pazar payının büyük bölümünü kapsıyor. " http://www.perakende.org/yapi-marketler/tekzen-pazarlama-muduru-toygar-barut-1294902260h.html  [2011]

2011
"Türkiye’de çok sayıda müteahhitlik 
firmasından oluşan yapının yakın gelecekte 
de sürmesi beklenirken, bayilik kanalında 
yakın vadede bir konsolidasyon olmayacağı 
ve bayilik kanalının ağırlıklı olarak küçük ve 
orta ölçekli fi rmalardan oluşmaya devam 
edeceği öngörülmektedir. 
Son 10 yılda en az iki katına çıkan ürün 
çeşitliliği ve müşterilerin çok farklı beklentileri, 
bayilik kanalının münhasırlık konusunda 
direncinin artacağını gösterirken üreticilerin 
hem bayi hem son tüketici bağlılığını 
koruyacak yeni yaklaşımları denemesini 
gerektirecektir. Önümüzdeki dönemde, bayilik 
kanalının pazar payı toplamda yüksek oranını 
sürdürse de, karlılık seviyesini korumak, 
daha karmaşıklaşan ve müşterilerin giderek 
güçlendiği bir yapıda rekabet edebilmek için 
bayilerin ürün ve hizmeti birlikte sunarak 
uzmanlaşmaları ve mağazalaşmaları, 
birleşerek fi nansal açıdan güçlenmeleri, 
konsept mağazalar oluşturup bunları 
web siteleri ile desteklemeleri, kurumsal 
yapılarını iyileştirmeleri, operasyonlarını 
kalite ve sertifikasyona hazır hale getirmeleri, 
bilgi teknolojisi altyapılarını geliştirmeleri 
ve benzeri alanlarda yapısal değişiklikleri 

2010
Fakat Almanya'da boya satışının sadece yüzde 20'si yapı marketlerdedir. Pazar yüzde 80 oranında direk boya üreticisinin kendi açtığı mağazalar üzerinden yürür. Örneğin Amerika'nın en büyük boya üreticisini kendisine ait 1600 satış noktası var.
Bu bahsettiğiniz trend Türkiye'de gerçekleşir mi?
Uzunyol: Çok kısa vadede değil ama ileride olabilir. Şu an Avrupa'da üreticiler satış noktalarını satın almaya başladılar. Bu stratejinin en önemli argümanı toptancı ve nalbura kalan kâr payını üreticide bırakmaktır. Aslında bu durumu şu an elektronik ve tekstilde görüyoruz. Şu an bizim böyle bir düşüncemiz yok ama ileride pazarın nasıl bir rotaya gireceğini de yakından takip ediyoruz. Türkiye büyük bir coğrafyaya sahip ve şu anki mevcut dağıtım noktalarına ihtiyaç var.
Son sorum, sektörün bir sıkıntısı üzerine olacak. Boya sektörüyle ilgili istatistiklerde hep bir sorun olur. Kimin ne kadar pazar payına sahip olduğu niçin tam olarak bilinmez?
Uzunyol: Bu konudan biz de çok dertliyiz. Dediğiniz gibi sektörün verileri çok sağlıksız. Kimin ne kadar pazar payı var tam olarak bilinmiyor. Herkes yıllardır bir tahminle pazar payını söylüyor. Fakat bu soruna çözüm bulmak için Boya Sanayicileri Derneği olarak bir karar aldık. Bütün üyeler bir danışmanlık şirketine veri vermeye başladı. Şu an bu veriler toplanıyor. Tahmin ediyorum çok ayında bu rakamlar açıklanacak. Böylelikle pazarın net büyüklüğü, kimin ne kadar sattığı ilk kez ortaya çıkacak.


2010
"-Yapı sektöründe organize perakendenin pazar payı nedir?
Türkiye'de bu sektörde Tekzen, Koçtaş, Praktiker ve Bauhaus bulunuyor. Bu dört marketin pazardan aldığı pay yüzde 6-7. Aslında çok düşük bir oran ama bu birkaç yıl önce yüzde 2’yi geçmiyordu." http://www.aksiyon.com.tr/aksiyon/haber-25894-16-yapi-marketini-musteri-yonetir.html[2010 durumu]

2008

"Yapı sektörü Türkiye’de iki yılda dört kat büyüme göstererek dikkatleri
üzerine çekmeye devam etmektedir. Yapı sektörünün önemli oyuncularından
Tekzen’in yaptırdığı bir araştırmaya göre, sektör 24–25 milyar dolar
büyüklüğündedir ve sektörde faaliyet gösteren 4 firmanın pazar payı ise toplam
pazarın %5’ini geçmemektedir. Araştırma, pazardaki liderliğin hala nalburların
elinde olduğunu da kanıtlamaktadır". 

"Gelişmiş ülkelerde, yapı marketlerin pazar payı %75-80’e ulaşan
büyüklüklerdedir. En büyük yapı market zincirleri ABD’de bulunmaktadır. Bunun
yanı sıra Avrupa kökenli firmaların da kendi pazarları ve global pazarlardan aldıkları
payları artmaktadır. Dünyada yapı market zincirleri olarak 50 ülke ve eyalette 2147
yapı market şubesiyle faaliyet gösteren firmalar arasında en büyüğü ABD’li
Homedepot firmasıdır. 2006 yılında 98,6 milyar dolarlık ciro yapan Homedepot’un
cirosu neredeyse Türkiye’deki perakende pazarının toplamına eşittir4
. ABD’nin 49
eyaletinde 1475 şubesiyle faaliyet gösteren ABD’li Lowes Yapı marketleri de, 2006
yılında $46. 9 milyar dolar ciro gerçekleştirmiştir. 5
Praktiker Genel Müdürü WernerMüller’e göre; Türkiye “nalbur” kültürüne
sahip bir ülke olup, pazardaki ticaretin büyük bir kısmı yapı marketler harici iş
yerlerinde dönmektedir. Bunlar arasında oldukça güçlü ve organize olanları da
vardır. Özellikle İstanbul’da büyük mobilyacılar, nalburlar ve ayrıca bu tip firmaların
yoğun bulunduğu semtler bulunmaktadır. Fakat yapı market konseptine bakıldığında
insanlara daha geniş kapsamda bir hizmet sunmaya çalışmaktadırlar. Türkiye’de yapı
market sektörü için ciddi bir potansiyel görülmektedir ve yapı market müşterilerinin
sayısının her geçen gün arttığına dikkat çekmektedir."

----------------------------------

SAYAR, Sevgi, Yapı Market Sektörü Son 2 Yılda 4 Kat Büyüdü” Referans
Gazetesi, 22. 05. 2005.

--------------------------------
2005
"Praktiker, Türkiye’nin en büyük yapı marketlerinden biri. Sektördeki 32 mağazadan 8’ine sahip. Şirketin Türkiye genel müdürü WernerMüler, bu sayının çok az olduğunu söylüyor. “Avrupa standartlarına göre her 500 bin kişi için bir mağaza gerekiyor” diye konuşuyor. Organize yapı marketlerin Pazar payının sadece yüzde 5 olduğunu, pastanın ise çok büyük olduğuna dikkat çekiyor. “Önümüzdeki yıldan itibaren büyümeyi amaçlıyoruz. Hedefimiz, her yıl en az 1, mümkünse 3 mağaza açmak” diyor. Büyümede yeni hedefin ise 3 büyük ilin yanı sıra, Antalya ve Marmaris gibi kıyı şeridi, Karadeniz ve Anadolu olduğunu söylüyor." TEKNAY, N.A. (2005),“Yapı Marketleri Sıra Anadolu'da”, nternet Adresi: http://www.capital.com.tr/haber.aspx, Erişim Tarihi: 01.01.2005.  

2005
"Pek çok ürün kategorilerinde oldu
ğu gibi bu malzemelerin satın 
alınabilece
ği perakende pazar yerleri oluşmaktadır. Bunlar arasında il, ilçe ve 
beldelerde organize olamayan küçük esnaflar (nalburlar, hırdavatçılar, tesisatçı-
lar, elektrikçiler vb.) ve halk pazarları müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamaya 
çalışmaktadır. Hatta büyük şehirlerde bazı semtlerde bu tür çarşılar oluşmuştur. 
Tekinay (2005), pazardaki ticaretin büyük bir kısmının bu işyerlerinde döndü-
ğünü, organize yapı marketlerinin pazar payının ise %5’te kaldı
ğını, müşterilerin daha ucuz olması nedeniyle halk pazarlarına yöneldi




2004
"Pazar büyüklüğü itibariyle Türkiye'nin GSMH'sında önemli bir yer tutan organize perakendecilik toplam 55-60 milyar dolarlık bir paya sahip. Bu rakamın 20-25 milyar dolarlık kısmı yapı market mağazacılığının ürün gamı içerisinde yer alıyor. Pazarın büyüklüğüne rağmen organize yapı marketleri pazarda ancak yüzde 5 oranında bir paya sahip. Tüketiciler yüzde 95 oranında geleneksel etki ve tercihlerin geçerli olduğu kanalları kullanıyor. Sektör temsilcileri, özellikle 2004 yılıyla birlikte organize yapı marketleri sektöründe önemli bir canlanmanın yaşandığı ve bu canlanmanın devam edeceği görüşünde birleşiyorlar." 

2003
"Mesela Bursa’da Emek Yağ, bütün ulusal markalardan daha çok satıyor. Daha fazla pazar payına sahip. " http://www.capital.com.tr/yabancilarin-ilgisi-artacak-haberler/15384.aspx [2003]
-------------


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder