2 Temmuz 2024 Salı

YÖK Tez sisteminde merak konulu tezler

 

 

YÖK Tez sisteminde merak konulu tezler

(42 tez)

2.7.2024

 

Yapılan arama:

Gelişmiş tarama ekranı: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tarama.jsp#tabs-2

Dizin=merak (veya) Tez adı= Merak.

 

 

 

Konu: Bilim ve Teknoloji = Science and Technology

HARUN CANTÜRK ** 2021 ** Fen bilimleri dersinde öğrencilerin merak ettikleri konuların belirlenmesi. Identifying the subject that students are curious about science lesson ** Süleyman Demirel Üniversitesi ** Yüksek Lisans ** Bilim ve Teknoloji = Science and Technology

 

Konu: Eğitim ve Öğretim = Education and Training

BEDRİYE TOPTAŞ ** 2022 ** İlkokul sınıf öğretmenleri ve sınıf öğretmeni adaylarının matematiksel meraklılık düzeylerinin incelenmesi. Investigation of mathematical curiosity levels of primary school classroom teachers and classroom teacher candidates ** Kırıkkale Üniversitesi ** Yüksek Lisans ** Eğitim ve Öğretim = Education and Training

MELİS HIRİMYAN ** 2021 ** 9-12 yaş öğrencilerinin merak bildirimlerinin içerik, dışavurum ve engeller bağlamında irdelenmesi. Examination of curiosity statements of 9-12 years old students in context of content, expression and obstacles ** Bahçeşehir Üniversitesi ** Yüksek Lisans ** Eğitim ve Öğretim = Education and Training

MUSTAFA GÜRLEK ** 2021 ** Sınıf öğretmeni adaylarının epistemik merak düzeyleri ile akademik motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Examination of the relationship between epistemic curiosity levels and academic motivations of classroom teacher candidates ** Mersin Üniversitesi ** Yüksek Lisans ** Eğitim ve Öğretim = Education and Training

TUBA CINDIL KOPAN ** 2020 ** Ortaokul öğrencilerinin bilimsel merak düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Investigation of scientific curiosity levels of secondary school students in terms of various variables ** Trabzon Üniversitesi ** Yüksek Lisans ** Eğitim ve Öğretim = Education and Training

TİJEN BAYAR KULİĞ ** 2021 ** Investigation of the curiosity and exploration characteristics of undergraduate students in terms of some variables. Lisans öğrencilerinin merak ve keşfetme özelliklerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi ** Yeditepe Üniversitesi ** Yüksek Lisans ** Eğitim ve Öğretim = Education and Training

SİNAN TARTAR ** 2024 ** İlkokul öğrencilerinin hayat bilgisi dersine yönelik algıladıkları araçsallık, bilgiyle ilgili merak ve başarı duyguları. Elementary school students' perceptions of instrumentality, epistemic curiosity, and achievement emotions regarding life knowledge class ** Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi ** Doktora ** Eğitim ve Öğretim = Education and Training

ARİF AÇIKSÖZ ** 2023 ** Beklenti değer kuramı temelinde desteklenen stem uygulamalarınının stem motivasyonu, stem kariyer ilgisi ve bilim merakı üzerindeki etkisi. The effect of stem practices supported on the basis of expectancy value theory on stem motivation, stem career interest and science curiosity ** Gazi Üniversitesi ** Doktora ** Eğitim ve Öğretim = Education and Training

ESRA ÖZKARA ** 2023 ** How to design an interactive classroom with children to boost their epistemic curiosity. Çocukların epistemik merakını güçlendirmek için interaktif bir sınıf ortamı nasıl tasarlanır ** Boğaziçi Üniversitesi ** Yüksek Lisans ** Eğitim ve Öğretim = Education and Training

ÜMİT GÖKTAŞ ** 2023 ** Merak, iç motivasyon ve öğrenme arasındaki ilişki: Bir literatür taraması. The relationship between curiosity, i̇nternal motivation and learning: A literatüre review ** Atatürk Üniversitesi ** Yüksek Lisans ** Eğitim ve Öğretim = Education and Training

ASLI SARIŞAN TUNGAÇ ** 2023 ** Erken çocukluk döneminde okul dışı rehberli sorgulama yaklaşımının fen merak duygusu ve bilişsel gelişim üzerine etkisi. The effect of outdoor guided inquiry approach on science curiosity and cognitive development in early childhood ** Ondokuz Mayıs Üniversitesi ** Doktora ** Eğitim ve Öğretim = Education and Training

DUYGU KARATAŞ ** 2021 ** Okul öncesi çocuklar için bilim merakı ölçeğinin geliştirilmesi. Developing science curiosity scale for preschool children ** Marmara Üniversitesi ** Yüksek Lisans ** Eğitim ve Öğretim = Education and Training

GİZEM ARIKAN GÜLLÜ ** 2021 ** 6-8 yaş üstün/özel yetenekli öğrencilere yönelik tasarlanmış sorgulama temelli bilim eğitimi etkinliklerinin bilimsel süreç ve sorgulama becerilerinin gelişiminde etkililiği. The effectiveness of inquiry-based science education activities designed for gifted/talented students aged 6-8 on the development of the scientific process inquiry skills ** Dokuz Eylül Üniversitesi ** Yüksek Lisans ** Eğitim ve Öğretim = Education and Training

AYŞE YILMAZ ** 2021 ** Öğretmen görüşlerine göre okulun öğrencilere duyuşsal özellikleri kazandırabilme kapasitesi: Bir durum çalışması. According to teachers' views the school's capacity to equip students with affective characteristics: A case study ** İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi ** Yüksek Lisans ** Eğitim ve Öğretim = Education and Training

MEVLÜDE YİĞİT ** 2021 ** Türk ve çeviri çocuk romanlarının merak unsuru açısından incelenmesi. An analysis of Turkish and translated children's novels in terms of curiosity element ** Ordu Üniversitesi ** Yüksek Lisans ** Eğitim ve Öğretim = Education and Training

SEVDE MICIK ** 2021 ** Okul öncesi öğretmenlerinin bilimin doğası ve bilimsel sorgulamanın doğası hakkındaki görüşleri. Preschool teachers' views on the nature of science and the nature of scientific inquiry ** Kastamonu Üniversitesi ** Yüksek Lisans ** Eğitim ve Öğretim = Education and Training

GUPSE ÇELİK ** 2020 ** Okul öncesi ve ilkokul öğretmenlerinin meraklılık düzeyleri ile sınıf içi soru sorma performanslarının incelenmesi. Investigating the curiosity levels and in-class questioning performance of pre-school and primary school teachers ** Bahçeşehir Üniversitesi ** Yüksek Lisans ** Eğitim ve Öğretim = Education and Training

TUĞÇE YAZICI ** 2020 ** Lise öğrencilerinin öğrenme yaklaşımı tercihlerinde metabilişsel farkındalık ile epistemik merak düzeylerinin etkisi. The effectiveness of metacognitive awareness and epistemic curiosity on the high school students approaches to learning ** Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi ** Yüksek Lisans ** Eğitim ve Öğretim = Education and Training

GÜLENDAM HALİMOĞLU ** 2019 ** Ortaokul öğrencilerinin fen bilimlerine karşı merak, motivasyon ve fen okuryazarlık düzeylerine etki eden faktörlerin incelenmesi. Investigation of the effective factors on middle school students' curiosity and motivation towards science and scientific literacy ** İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa ** Yüksek Lisans ** Eğitim ve Öğretim = Education and Training

MURAT YALÇINTAŞ ** 2019 ** Fen bilimleri öğretiminde kuantum öğrenme modeli kullanmanın ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin akademik merak, kaygı, özyeterlik ve başarı düzeylerine etkisi. The effect of quantum learning model in science teaching on the primary school fourth grade students' academic curiosity, anxiety, self-efficacy and achievement ** Marmara Üniversitesi ** Yüksek Lisans ** Eğitim ve Öğretim = Education and Training

NURGÜL KIZILAY ** 2019 ** İlkokul öğrencilerinin tarih merakı ve yörüngesi. History curiosity and trajektory of primary school ** Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi ** Doktora ** Eğitim ve Öğretim = Education and Training

OKTAY AKSOY ** 2018 ** Lise öğrencilerinin ingilizce ders başarılarını yordayan değişkenler: boylamsal bir analiz. Variables that predict high school students' performance regarding english course: a longitudinal analysis ** Abant İzzet Baysal Üniversitesi ** Doktora ** Eğitim ve Öğretim = Education and Training

SEYYİT ALTUNIŞIK ** 2016 ** Ortaokul öğrencilerinin fene yönelik merak, motivasyon, ve akademik başarıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi: bir yapısal eşitlik modellemesi. Investigation of the relationship among secondary school students' science scores, their curiosity and motivation levels toward the sciences: A structural equation modelling ** Uşak Üniversitesi ** Yüksek Lisans ** Eğitim ve Öğretim = Education and Training

ALEV ELMALI ÖZSARAY ** 2016 ** Üniversite öğrencilerinin İngilizce dersine ilişkin başarıyla ilgili duyguları, bilgiye yönelik merakları ve ders başarısı arasındaki ilişkiler. University English preparatory class students' achievement emotions, epistemic curiosity and their relationships with academic achievements ** Abant İzzet Baysal Üniversitesi ** Yüksek Lisans ** Eğitim ve Öğretim = Education and Training

KÜBRA SAY ** 2015 ** Örgütsel yaratıcılık ve merak duygusu arasındaki ilişkinin ortaokul öğretmenlerinin görüşlerine göre incelenmesi (Ankara ili örneği). An examination of the relationship between organizational creativity and curiosity according to the teachers' opinions in primary schools (Ankara sample) ** Hacettepe Üniversitesi ** Yüksek Lisans ** Eğitim ve Öğretim = Education and Training

YELKİN DİKER COŞKUN ** 2009 ** Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Investigation of life long learning tendency of undergraduate students? in terms of some variables ** Hacettepe Üniversitesi ** Doktora ** Eğitim ve Öğretim = Education and Training

NURGÜL DURSUN ** 2019 ** İbni Tufeyl, Jean Jacques Rousseau, Bertrand Russell ve John Dewey'e göre 'Merak'. 'Curiosity' according to Ibni Tufeyl, Jean Jacques Rousseau, Bertrand Russell and John Dewey ** Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi ** Yüksek Lisans ** Eğitim ve Öğretim = Education and Training ; Felsefe = Philosophy

İREM GÜNHAN ALTIPARMAK ** 2019 ** The role and significance of curiosity in philosophy for children. Çocuklarla felsefe'de merakın rolü ve önemi ** Boğaziçi Üniversitesi ** Yüksek Lisans ** Eğitim ve Öğretim = Education and Training ; Felsefe = Philosophy

NESLİŞAH AKTAŞ ** 2019 ** Ciddi ve kayıtsız boş zaman katılımcısı üniversite öğrencilerinin meraklılık ve yaşam boyu öğrenme eğilimi. Curiosity and life long learning tendencies of serious and casual leisure participant university students ** Gazi Üniversitesi ** Doktora ** Eğitim ve Öğretim = Education and Training ; Spor = Sports

 

Konu: Felsefe = Philosophy

SAFİYE YİĞİT ** 2011 ** Curiosity as an intellectual and ethical virtue. Entellektüel ve etik bir erdem olarak merak ** Boğaziçi Üniversitesi ** Yüksek Lisans ** Felsefe = Philosophy

NURGÜL DURSUN ** 2019 ** İbni Tufeyl, Jean Jacques Rousseau, Bertrand Russell ve John Dewey'e göre 'Merak'. 'Curiosity' according to Ibni Tufeyl, Jean Jacques Rousseau, Bertrand Russell and John Dewey ** Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi ** Yüksek Lisans ** Eğitim ve Öğretim = Education and Training ; Felsefe = Philosophy

İREM GÜNHAN ALTIPARMAK ** 2019 ** The role and significance of curiosity in philosophy for children. Çocuklarla felsefe'de merakın rolü ve önemi ** Boğaziçi Üniversitesi ** Yüksek Lisans ** Eğitim ve Öğretim = Education and Training ; Felsefe = Philosophy

……………

Yapılan arama; tez adı: meraklı (7 tez)

HAVVA NUR KAN

2022

A curious glimpse to therapy: A qualitative research on creativity and spontaneity of the psychotherapists
Terapiye
meraklı bir bakış: Terapistlerin yaratıcılık ve spontanlığı üzerine nitel bir araştırma

İstanbul Bilgi Üniversitesi

Yüksek Lisans

Psikoloji = Psychology

SEDA AĞAN

2019

'Meraklı Minik' adlı çocuk dergisinin yapısal özellikler açısından değerlendirilmesi
Evaluation of the children magazine 'Meraklı Minik' in terms of structural properties

Mersin Üniversitesi

Yüksek Lisans

Eğitim ve Öğretim = Education and Training

İLKNUR YERLİ

2022

Kent merkezinde yeni kültürel ortamlar: Eskişehir meraklı gruplar
New cultural environments in the city center: Eskişehir curious groups

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi

Yüksek Lisans

Türk Dili ve Edebiyatı = Turkish Language and Literature

MERVE YILDIRIM

2020

TÜBİTAK Meraklı Minik dergisinin içeriğinin M.E.B. okul öncesi eğitim programındaki kazanımlar açısından incelenmesi
The content of The TÜBİTAK Merakli Minik magazine M.E.B. investigation in terms of goals in preschool education program's

Gazi Üniversitesi

Yüksek Lisans

Eğitim ve Öğretim = Education and Training

GİZEM ERGİN

2020

Okul öncesi (48-60 ay) dönem çocuklarında TÜBİTAK'ın meraklı Minik Dergisi'ndeki etkinliklerin sosyal beceri ve bilişsel tempo düzeylerine etkisinin incelenmesi
Pre-school (48-60 month) social skills and cognitive tempor of theactivities in the interested Tiny Magazine of TÜBİTAK investigation of itseffect on levels

Dumlupınar Üniversitesi

Yüksek Lisans

Eğitim ve Öğretim = Education and Training

TUBA DEMİREL

2019

Meraklı tablo materyaline yönelik öğrenci görüşlerinin belirlemesi
Determination of student opinions on curious table material

Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi

Yüksek Lisans

Eğitim ve Öğretim = Education and Training

ÇİĞDEM YÖNDER

2017

Katılımcı tasarım yaklaşımları bağlamında alternatif okul mekanı: Ankara Meraklı Kedi İlkokulu örneği
Alternative school space in the context of participatory design: The case of Curious Cat Elementary School

Hacettepe Üniversitesi

Yüksek Lisans

Mimarlık = Architecture ; İç Mimari ve Dekorasyon = Interior Design and Decoration

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder