ARAŞTIRMAYA DAYALI EĞİTİM KONULU YAYINLAR
7.12.2012
Bayır,
Eylem - Fitnat Köseoğlu:
Açık-Düşündürücü Sorgulayıcı-Araştırmaya Dayalı Mesleki Gelişim Çalışma
Atölyesinin Geliştirilmesi ve Bilimsel Bilginin Doğası Anlayışına Etkisinin
Araştırılması. Ahi Evran Üniversitesi
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2010; 11(4):243-262. http://asosindex.com/journal-article-fulltext?id=12409&part=1
Bayır,
Eylem - Fitnat Köseoğlu: Açık-düşündürücü sorgulayıcı-araştırmaya dayalı
mesleki gelişim çalışma atölyesinin geliştirilmesi ve bilimsel bilginin doğası
anlayışına etkisinin araştırılması = Developing an explicit-reflective
inquiry-based professional development workshop and examining the effects on
nature of scientific knowledge. Ahi
Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 11 (4 (Özel
Sayı)), Aralık 2010, 243-262.ss. [dagm/dagm]
Çalışkan, Hüseyin; Turan, Refik : Araştırmaya Dayalı Öğrenme
Yaklaşımının Sosyal Bilgiler Dersine Akademik Başarıya ve Kalıcılık Düzeyine
Etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi,
2008,6(4):603-627. [tam metin: http://uvt.ulakbim.gov.tr/
Demir,
Sibel - Fatma Şahin : Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının 5E
Yönetimini Kullanarak Deney Yapma İle İlgili GÖrüşleri ve Uygulama Örnekleri. 21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi •
12-14 Eylül 2012 • İstanbul. Amaç: Okul öncesi öğretmenliği
3.sınıf öğrencilerinin, 5E yöntemini kullanarak araştırma ve sorgulama
becerileri ile deney hazırlama ve sunmalarını sağlamak ve 5E yöntemi ile ilgili
görüşl ... [http://www.pegem.net/akademi/index.aspx
Göksu,
Volkan - Bilal Güneş : Sorgulayıcı Araştırmaya Dayalı Laboratuar
Yöntemi İle Doğrulayıcı Laboratuar Yönetiminin Fen ve Teknoloji Öğretmen
Adaylarının Başarı, Kavram Yanılgısı ve Epistemolojik İnançları Üzerine Etkisi.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik
Eğitimi Kongresi • 27-30 Haziran 2012 •
Niğde. Fen ve teknoloji öğretmenlerinin görevlerinden biri
öğrencilerinin kavramları ezberlemeden anlamlı öğrenmelerini ve bu kavramları
yaşantılarında gereksinimleri doğrultusunda kullanmalarını sağlamaktır.Öğre ...
[http://www.pegem.net/akademi/index.aspx
Köksal,
Ela Ayşe: Fen ve teknoloji dersinde sorgulayıcı araştırma yönteminin öğrenciler
tarafından değerlendirilmesi = Evaluation of inquiry method in science and
technology course by students. Kastamonu
Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 19 (3), Eylül 2011, 819-848.ss.
[dagm/dagm]
Yaşar,
Okan : Sanayi Coğrafyası Öğretiminde Araştırma Yöntemlerinden "Anket ve
Mülakat" ın Kullanılması. Doğu
Coğrafya Dergisi, 2005,(13):79-96. .
[tam metin: http://uvt.ulakbim.gov.tr/
Araştırmaya dayalı öğrenmenin öğrencilerin
fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkisini
kurmaya etkisi,
Ortakuz, Y. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi E itim
Bilimleri Enstitüsü. (2006). [YÖK/
Bilgisayar destekli sorgulayıcı-araştırma
(ınquiry) yönteminin öğrencilerin kimyasal reaksiyonlar konusundaki kavramsal
değişimlerine etkisi [The effects of technology integrated inquiry-based
instruction students' conceptual change toward chemistry course about chemical
reactions] /
Serap Küçüker . Danışman: Yrd. Doç. Dr. Akif Şenelt . Yer Bilgisi: Gazi
Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Bilimleri Bölümü - Kimya
Eğitimi Anabilim Dalı - Kimya Öğretmenliği Bilim Dalı . Konu Başlıkları: Eğitim
ve Öğretim - Kimya - Dizin Terimleri:
Sorgulama=Inquiry - Bilgisayar destekli=Computer assisted - Kavramsal
değişim=Conceptual change - Kimyasal reaksiyon=Chemical reaction -
Tutum=Attitude - Lise öğrencileri=High school students - Yüksek Lisans Türkçe
2008 291 s. [YÖK/
Farklı düzeylerdeki sorgulayıcı-araştırmaya
dayalı öğretim yöntemlerinin ilköğretim öğrencilerinin başarı, tutum, bilimsel
süreç becerisi ve bilgi kalıcılıklarına etkileri [The effects of inquiry-based
teaching methodologies at different levels on primary school students’
achievement, attitudes, scientific process skills and retention of knowledge] / Murat
Çeliksöz . Danışman: Yrd. Doç. Dr. Hasan Özyıldırım - Yrd. Doç. Dr. Eylem Bayır
. Yer Bilgisi: Trakya Üniversitesi - Fen Bilimleri Enstitüsü - Fen Bilgisi
Eğitimi Anabilim Dalı . Konu Başlıkları:
Eğitim
ve Öğretim . Yüksek Lisans Türkçe 2012 194 s. [YÖK/
Fen müfredatlarındaki yeni yönelimler
ışığında öğretmen eğitimi: Sorgulayıcı-araştırma odaklı kimya öğretimi [Teacher
education in the light of new tendencies in science curriculum: Inquiry-based
chemistry teaching] / Eylem
Budak Bayır . Danışman: Prof. Dr. Fitnat Köseoğlu . Yer Bilgisi: Gazi
Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Bilimleri Bölümü -
Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı - Kimya Eğitimi
Bilim Dalı . Konu Başlıkları: Eğitim ve Öğretim - Dizin Terimleri: Kimya
öğretimi=Chemistry teaching - Fen bilgisi eğitimi=Science education - Öğretmen yetiştirme=Teacher
training - Sorgulama=Inquiry - Doktora
Türkçe 2008 317 s. [YÖK/
Fen öğretiminde araştırma sorgulamaya
dayalı bilim yazma aracı kullanımının kavramsal anlama, bilimsel süreç ve
üstbiliş becerilerine etkisi [The effect of using inquiry based approach known
as the science writing heuristic on concept learning, science process and
metacognition skills in science teaching] / Cüneyt Ulu . Danışman:
Prof. Dr. Hale Bayram . Yer Bilgisi: Marmara Üniversitesi - Eğitim Bilimleri
Enstitüsü - İlköğretim Anabilim Dalı - Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı .
Konu Başlıkları: Eğitim ve Öğretim . Dizin Terimleri: Fen bilgisi
öğretimi=Science teaching - Fen bilgisi eğitimi=Science education - Sorgulayıcı
öğretme=Inquisitorial teaching - Araştırma-inceleme yoluyla
öğretim=Research-investigation by learning- Kavramsal öğrenme=Conceptual
learning - Bilimsel süreç=Scientific process - Üstbiliş=Metacognitive -Fen ve
teknoloji dersi=Science and technology course - Laboratuvar
çalışmaları=Laboratory studies -Bilimsel yazma aracı=Science writing heuristic
- İlköğretim okulları=Primary education schools . Doktora Türkçe 2011 389 s.
[YÖK/
İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin atomun
yapısı konusundaki başarılarına, kavramsal değişimlerine, bilimsel süreç
becerilerine ve fene karşı tutumlarına sorgulayıcı-araştırma (Inquiry)
yönteminin etkisi [The effects of Inquiry method on middle school (level 7)
students' achievement, conceptual change, scientific process skills and
attitude toward science about the atomic structure] / Melek
Nur Erdoğan . Danışman: Prof.Dr. Fitnat Köseoğlu . Yer Bilgisi: Gazi
Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü . Konu Başlıkları: Eğitim ve Öğretim
. Yüksek Lisans Türkçe 2005 160 s. [YÖK/
İlköğretim Fen Eğitiminde Araştırmaya
Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Bilimsel
Süreç Becerilerine, Akademik Başarıya veTutuma Etkisi, Tatar,
N. (2006). Yayımlanmamış Doktora
Tezi, Gazi Üniversitesi.
Model roketçilik araştırmacı-sorgulama
ortamında öğrenciler tarafından oluşturulan argümanların kalitesinin ve bilimsel
kredibilitesinin araştırılması [Exploring the quality and scientific
credibility of students’ argumentation in model rocketry community of inquiry] / Erol
Süzük . Danışman: Dr. Cem Gürel . Yer Bilgisi: Marmara Üniversitesi - Eğitim
Bilimleri Enstitüsü - Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim
Dalı - Fizik Öğretmenliği Bilim Dalı . Konu Başlıkları: Eğitim ve Öğretim -
Dizin Terimleri: Tartışma=Discussion - Fizik öğretimi=Physics teaching - Kalite
modelleri=Quality models- Bilimsel düşünce=Scientific thought - Argümantasyon
tabanlı bilim öğrenme=Argumentation based science learning - Ortaöğretim
okulları=Secondary education schools - Liseler=High schools - Aday
öğretmenler=Candidate teachers . Yüksek Lisans Türkçe 2011 177 s. [YÖK/
Sorgulayıcı araştırmaya dayalı laboratuar
ile doğrulayıcı laboratuar yöntemlerinin fen ve teknoloji öğretmen adaylarının
başarı, kavram yanılgısı ve epistemolojik inançları üzerine etkisi [The effects
of inquiry based and verification laboratory instruction on preservice science
teachers’ achievement, misconceptions about force and motion and their
epistemological beliefs] / Volkan Göksu . Danışman: Prof. Dr. Bilal
Güneş . Yer Bilgisi: Gazi Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü -
İlköğretim Anabilim Dalı - Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı . Konu Başlıkları:
Eğitim ve Öğretim . Dizin Terimleri: Öğretmenler=Teachers - Aday
öğretmenler=Candidate teachers - Fen ve teknoloji dersi=Science and technology
course - Başarı=Success - Öğretmen başarısı=Teacher success -Sorgulayıcı
öğretme=Inquisitorial teaching - Laboratuvarlar=Laboratories - Laboratuvar
çalışmaları=Laboratory studies - Kavram yanılgısı=Misconception - Epistemolojik
ben=Epistemological ego - Epistemoloji=Epistemology - Kuvvet=Force -
Hareket=Motion - Kavramsal değişim=Conceptual change - Üniversite
öğrencileri=University students - Mesleki eğitim=Occupational training -
Ölçme-değerlendirme=Measurement and evaluation . Doktora Türkçe 2011 165 s.
[YÖK/
The acquisition of science process skills
through guided (teacher-directed) inquiry [Öğretmen rehberliğindeki sorgulayıcı
araştırma yöntemi ile bilimsel süreç becerilerinin kazandırılması] /Ela Ayşe
Köksal . Danışman: Prof. Dr. Giray Berberoğlu. Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik
Üniversitesi - Fen Bilimleri Enstitüsü - Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları
Eğitimi Anabilim Dalı . Konu Başlıkları: Eğitim ve Öğretim - Dizin Terimleri: Fen bilgisi dersi=Science
course - Tutum değişikliği=Attitude change -
Doktora İngilizce 2008 272 s. [YÖK/
The nature of pre-service science teachers’
argumentation in inquiry-oriented laboratory context [Fen bilgisi öğretmen
adaylarının araştırmacı sorgulamacı laboratuar ortamında yaptıkları bilimsel
tartışmanın doğası] / Yasemin
Özdem . Danışman: Prof. Dr. Hamide
Ertepınar - Doç. Dr. Jale Çakıroğlu . Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik
Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - İlköğretim Bölümü - Fen ve Matematik
Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı - Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı . Konu
Başlıkları: Eğitim ve Öğretim - Dizin
Terimleri: Argümantasyon=Argumentation -
Yüksek Lisans İngilizce 2009 198 s. [YÖK/
Araştırma-Sorgulamaya
Dayalı Etkileşimli Bilgisayar Animasyonlarının Fen Ve Teknoloji Dersi Öğretim
Sürecinde Kullanılması Kursu. 31.01-04.02.2011. http://w3.gazi.edu.tr/web/mftasar/tubitak2229/program.html
Fen Ve
Teknoloji Dersi Öğretim Programı İle Bütünleşik Araştırma Sorgulamaya
Dayalı Etkinliklerin Öğretim Sürecinde
Kullanılması Kursu. 22-27.01.2012. http://arastirmasorgulama.comu.edu.tr/program.htm
Fen ve
Teknoloji Öğretmenlerine Yönelik, Araştırma Sorgulamaya Dayalı Bilim
Uygulamaları Kursu Açılacaktır. http://unigazete.comu.edu.tr/duyuru/Bilim%20Uygulamalar%C4%B1%20Kursu.docx
Sorgulayıcı
araştırma öğrenmesi. http://www.sendetiklat.com/diger/egitim/sorgulayici-arastirma-ogrenmesi.html
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder