11 Mayıs 2020 Pazartesi

HİPERKİTAP İÇİN TANITIM ÖNERİ VE HAYALLERİ






HİPERKİTAP İÇİN TANITIM ÖNERİ VE HAYALLERİ












Bülent Ağaoğlu




27.10.2017

İçindekiler




en en önemli

 

 

Kendimce en önemli notum; Hiperkitap'ın olası faydalarının madde madde açıklanmasıdır. Faydalarının yazılması.


Yapılması gereken derleme ve inceleme çalışmalarından bazılarının akademisyenlere kitap olarak hazırlatılması ve bunların hiperyayın'da ve hiperkitap'ta yayınlanması. Böylelikle bu çalışmalar için maliyet tasarrufu sağlanması.


Kitap okuma oranının sıkıntılı olduğu ülkemizde bu girişimin büyük kahramanlığının layıkıyla yazılı ve sözlü olarak anlatılması.


Tanıtım konusunda fikir, öneri ve hayal derlenmesi için 5-10 kişinin katılacağı beyin fırtınası toplantıları yapılması.


Öykü hikaye anlatımı. ( http://www.marketingtr.net/tr/blog/detay/Basarili-Bir-Marketing-Hikayesinin-Anatomisi/6/61/0  // http://markaokulu.bilgi.edu.tr/pazarlamada-hikaye-anlatimi/  //   https://sherpa.blog/marka-calismasinda-hikaye-anlatimi  / /   http://www.temelaksoy.com/markalar-kendilerini-oykulerle-anlatir/  //  https://www.marketingturkiye.com.tr/koseyazilari/hikaye-savaslari/  //  http://www.turkishtimedergi.com/genel/hikaye-ile-pazarlama-trendi/  //  http://www.ktu.edu.tr/dosyalar/iletisimarastirmalari_43bd0.PDF  //  http://www.pazarlama30.com/baglanti-saglayacak-bir-hikaye-yaratmak/  //  NOT: Google'a içerikle pazarlama hikaye öykü yazılarak ilgili diğer yazılar da tespit edilebilir).


Hiperkitap'ın büyük başarısının layıkıyla broşürlerde anlatılması.


Hiperkitap'ın büyük başarısının layıkıyla hikaye formatında anlatılması. Videoda anlatılması.


“Kevin Roberts “Aşk Markaları” kavramını ortaya attığında “Artık bilgilendirme, tanıtma ve imaj yaratma değil gerçek manada cazibe yaratma dönemindeyiz.” demişti.Kevin Roberts’e göre markalar bu anlayışı benimseyerek tüketicilerle içten ilişkiler, yaratıcı bağlar kurarak rakiplerinden farklılaşırlar. Aşkla bağlandığımız markaların aynı zamanda marka elçisi oluruz.” http://www.temelaksoy.com/marka-elcileri/


1000 fikir / öneri / hayal yazılması


Webde çok sayıda tanıtım malzemesi bulundurmak. Tanıtım zenginliği yaratmak.


"Dünyanın .. Ticari elektronik kütüphanesinden biri." sloganını kullanmak. (Sanırım dünyada az sayıda ticari dijital kütüphane var…)


En önemli 10 tanıtım spotunu düşüne düşüne bulmak


Cazibe cazibe cazibe yaratıcı / çarpıcı vurucu yazılı anlatım uygulanması.


Hiperkitap konulu tüm yazılı ve görsel malzemelerin dikkatle okunarak, dinlenilerek incelenmesi, tanıtım için böylelikle yeni düşünceler üretilmesi.


"Faydaların" kısa ve detaylı olarak yazılması


Wikipedia'nın yandaki linkinde Hiperkitap'ın da yer alması.

Yandaki linkteki listede az sayıda kuruluş var. Dünyada bu kadar az mı? Eğer öyleyse Hiperkitap'ın kahramanlığı daha öne çıkar

Hiperkitap'ın yaşadığı zorlukları iyi anlatmalı ki, insanlar hiiperkitap'ın desteklenmesinin önemini daha iyi anlasınlar.


Kütüphanecilere yönelik olarak Hiperkitap'ın önemini ve ufkunu dolu dolu, heyecanla hikaye tarzında anlatan bir broşür yayınlamak.


Büyük Vizyonun  cazip bir şeklide sunumu.





en önemli

 

 

Facebook'ta öğrencilere ilşkin haberler yanında, kitapseverlere, ARAŞTIRMACILARA DA YÖNELİK haberlerin de yayınlanması. Halka açık Hangi kütüphanelerde bunu yapabileceklerinin belirtilmesi. "Bugün günlerden #tbt günüyse o zaman günün yıldızı da 2012 yılında açılan Tuzla Belediyesi Dijital Kütüphanesi! İçeriğinde farklı kategoriden binlerce dijital kitap bulunduran kütüphane; tüm akademisyen, öğrenci ve kitap meraklılarını ziyaretine bekliyor."

Tanıtım için Devamlı soru sorulması


Tanıtım iş programı hazırlanması.  Etaplarının belirlenmesi ve açıklamaların yapılması.


Hiperkitap'ın mevcudiyeti rüya gibi bir olay. Adım adım nasıl gerçekleştirildiğini, geliştirildiğinin amlatılmsaı.


Kısa az öz anlatım.


En son tanıtım tekniklerinin webde uygulanması.


mevcut tanıtım malzemelerine eleştirel gözle bakılması, eksiklerin tespiti.


Hikayeli anlatım: Hiperkitap


Konuya ilişkin olarak sistematik yaklaşım getirilmesi.


Tanıtımın kısa ve detaylı olarak yapılması. (Bir örnek: http://www.sivaper.com/yapi-dijital.html )


"Hiperkitap'ın inanılmaz başarısını cazbe yaratacak şekilde nasıl anlatmalı" sorusunuın cevabının aranması.


Tanıtım malzemelerini okuyanların kolay anlamalarını kriter olarak alınması


Serdar Kuzuloğlu'na Hiperkitap'ı tanıtmak. ( https://www.mserdark.com/kitapseverlere-birkac-tavsiye/ )


İnsanlar konu ile ilgilenmeyi ihtiyaç olarak görürlerse ilerleme sağlanabilir. Ne yapılırsa "konu ile ilgilenmeyi ihtiyaç olarak görürler".


Mizah hikayeleriyle tanıtımı anlatılmalı. Milletimiz mizahı sever.


"Niçin" ("Neden) sayfası hazırlamalı. (Bu konuda GENEL bir dokümantasyonum var).


"Niçin hiperkitap" broşürü hazırlanması


Kısa, orta ve uzun vadeli büyük hedeflerin açıklanıp insanlarda heyecan yaratılması, ülkemizin çıkarı için bu hedeflere sahip çıkılmasının öneminin tarif edilmesi.


Hangi ürünler var: kısaca… 2-3 satır.


Yandaki gibi bütün ebook library rehberlerinde yer alması

Şirket kurucuları ile soru cevap yapılması. Buradan bir hikaye çıkar. Nasıl başarıldı, yaşanılan zorluklar vs. Dünyaya örnek olur.


Ekli sayfanın "WHY LIBRARIES ARE TRANSFORMING" kısmındaki görsellerin Hiperkitap için yapılması:  "Niçin Hiperkitap"; (veya) "Hiperkitap'ın avantajlar" ; (veya) "Hiperkitap'ın Faydaları"; (veya) "Hiperkitap'ın kullanım kolaylıkları"







bilgi derleme

 

 

"Digital libraries" aramasında 5 sonuç geliyor. Bunlar incelenip, kapsamlarında ticari dijital kütüphaneler hakkında malzeme olup olmadığına bakılabilir.

Şimdiye kadar Hiperkitap'ın tanıtımı hakkında çıkmış yayınların kaynakçasının hazırlanması.


Basında Hiperkitap dokümanının hazırlanması, basılması. (İçinde kaynakça listesinin de yer alması)


Hiperkitap konulu tüm haber, makale, röportaj vs. yayınların metinlerinin tek dokümanda toplanması.


Webdeki Hiperkitap hakkındaki linklerin tasnifli kaynakçasının hazırlanması.


İncelemeler yapılması.


Hiperkitap web sitelerindeki linklerin kaynakçasının hazırlanması. (Toplam 6 web sitesi)


Şirketler için hikayeli anlatım örnekleri aranması, bulunması, incelenmesi.


"Tanıtım trendleri" konusunda en yeni bilgilerin derlenmesi.


Ülkemizde kitap tanıtımı.


Ülkemizin tanıtım uzmanları kimlerdir.


Ülkemiz bilgi bankalarının tanıtım dokümanlarının edinmek.


Hiperkitap ismini kombinasyonlu aratarak ilgili linkleri derlemek.


Dijital kütüphane konulu web sitelerinini tespiti


Hiperkitap türü şirketlerin ülkelere göre listelenmesi.


Tanıtım trendleri HAKKINDA İngilizce kaynakların bulunması.


Webde yerli yabancı ideal tanıtım örnekleri aranması.


Çok sayıda Kitapçıkla anlatım yapan kuruluşların tespit edilmesi. İlk bulduklarım bu dokümanda şu başlıklarda: Çeşitli kuruluşlardan broşür örnekleri  / Çeşitli kuruluşlardan kitapçık örnekleri


E-kitap pazarlaması konulu yazıların tespiti.


Yabancı ticari elektronik kütüphanelerin web site linklerinin tespiti. Broşürlerinin tespit edilmesi.





bilgi takibi

 

 

Dünyada e-kitap sektöründeki son tanıtım trendlerini, gelişmelerini takip etmek.





broşür

 

 

Hiperkitap 2006'da kurulduğunda dünyada kaç ticari dijital kütüphane vardı sistemin başladığı yıl kaç dijital kütüphane vardı


Yabancı ticari elektronik kütüphanelerin broşürlerinin tespit edilip incelenmesi.


Kısa az öz anlatım.

 

 

Kaç ortamda erişimin mümkün olduğunun kısa az öz şekilde açıklanması: Hiperkitap (yeni) - Google Play'de Android Uygulamaları


Elektronik kütüphane için broşürler


Broşürlerde Kullanıcı görüşlerine yer verilmesi.


Mevcut 17 bin kitap için dağılım tabloları hazırlamak?


Farklı Broşürlerin çok sayıda olmasının sağlanması


Fontlar, puntoların önemi.


Broşürlerin arkalı önlü olması?


"Broşür ölüyor"sa eğer basılı broşür yerine web broşürlerinin kullanılması?


Satırlarda iki boşluk bırakılması.


Broşür renginin önemi


Broşürlerin webde yer alması


Kırımlı dosya kapakları tasarımı


Şimdiye kadar yapılan sponsorlukların belirtilmesi.


Vurucu bir başlık, lisan oluşturulması


Spotların cezbedici  olması


Reklamcıların yaratıcılık tekniklerinin kullanılması


Bir motto olması


Çok çarpıcı bir logo bulunması





cazibe unsurları

 

 

Küresel bir şirket üzerinde bilgi bankası hizmeti sunan ilk Türk şirketi


Facebook sayfasının daha canlı hale getirilmesi. E-Kütüphanecilik konusundaki dünya gelişmelerini duyurması. Facebook'ta güncel içerik yaratılması.


Hiperkitap'ın ilklerinin listelenmesi.


Hiperkitap neden önemlidir.


Web için videolar hazırlanması.


Pecya 1-2 senede kapandı. Hiperkitap 11 senedir devam ediyor.


Hiperkitap'ın mevcudiyeti rüya gibi bir olay.


HiperKitap, EBSCOhost ve Yale Üniversitesi’nde

Online Information LONDON: 29 Kasım 2011: E- yayıncılık, içerik kaynakları ve yönetimi, bilgi arama teknikleri, sosyal medya, kütüphane yönetimi gibi konuları kapsayan, her yıl düzenlenen dünyanın her yerinden çeşitli firmaların katıldığı uluslararası bir toplantıdır. Toplantıda Türkiye’nin ilk ve tek Türkçe Elektronik Kütüphanesi Hiperkitap ayrıntılı bir şekilde tanıtıldı.

TÜYAP Kitap Fuarı 2013 Frankfurt: 2013: Frankfurt'ta gerçekleşen TÜYAP kitap fuarında Hiperkitap standı açıldı.

"ELPUB Dijital Yayıncılık ve Mobil Teknolojiler. 22 Haziran 2011. Uluslararası Elektronik Yayıncılık Konferansı bu yıl on beşincisini İstanbul Kadir Has Üniversitesi Haliç Kampüsü’nde “Dijital Yayıncılık ve Mobil Teknolojiler” başlığı altında 22-24 Haziran 2011 tarihinde gerçekleştirdi. Çok çeşitli ülkelerden katılımcıların bulunduğu konferansta, Türkiye’nin ilk ve tek Türkçe Elektronik Kütüphanesi Hiperkitap ayrıntılı bir şekilde tanıtıldı."

"Hiperkitap, küresel veritabanı üreticilerinin de dikkatini çekmiş ve 2012 yılından itibaren EBSCOhost platformundan yayına başlamıştır +"

"Cumhurbaşkanı'nın açıkladığı Türkiye'deki ilk 10 araştırma üniversitesinin 7'sinde Hiperkitap yer alıyor."

"Hiperkitap 16 Ağustos 2017 ·  İnfografik: Hiperkitap’ın tercih edilme sebeblerini gelin, birlikte inceleyelim."





çeşitli

 

 

Hiperkitap denildiğinde akla ne geliyor anketi yapmak.


Tanıtım için yapılması gerekenlerin öncelik sıralamasını hazırlamak.


Farklı kişilerin tanıtım konulu öneri metinleri yazmaları mümkün olursa, metinler ortaya çıktıktan sonra oturup her bir satırı üzerinde konuşmak, değerlendirmek…


Tanıtım zenginliği oluşturulması. (Metinler, videolar vs.)


Standartların belirlenmesi. Eyüp Belediyesi çalışması örneği. ( Eyüp Belediyesi: Kurumsal kimlik kılavuzu (2016 Revize). 84s.
http://www.eyup.istanbul/userfiles/files/eyup_kurumsal_kimlik.pdf ). Webde kurumsal kimlik kılavuzu aratıldığında başka birçok doküman mevcuttur.





danışma

 

 

Uğur Uğurcan ile görüşülmesi.  ( https://www.ugurugurcan.com/ ) ( https://www.ugurugurcan.com/facebook-sayfalarinda-etkilesimi-arttirmanin-8-vurucu-yontemi.html ) ( https://www.ugurugurcan.com/hizmetler )


Serdar Kuzuloğlu'ndan danışmanlık alınması.


Şafak Altun'a danışılabilir. İnovasyon konulu 4 kitabı var. Müthiş çalışkandır. ( http://www.speakeragency.com.tr/safak-altun )


Kütüphanecilikte tanıtma konusunda yayını bulunanlarla görüşülmesi.


Kütüphanecilikte halkla ilişkiler konusunda yayını bulunanlarla görüşülmesi.


İkna metinleri, tanıtım metinleri yazmada kendisini kanıtlamış kişilerle görüşülmesi.


Tanıtım editörlerine başvurulması.


Tanıtım için neler yapmak gerektiği konusunda kıdemli ve başarılı pazarlama uzmanlarına danışılması.


faydaları

 

 

Çok önemli: "Özellikler" broşürü hazırlanması.


Yandaki facebook sitesindeki içeriklerden "faydası" konulu olanlarını "faydaları" dokümanında toplamıştım. Bunların excel'e dökülüp değişkenlere göre (somut fayda, soyut fayda, özellikler) olarak kodlanması ve tanıtım açısından tablolarla değerlendirilmesi. Bulgular üzerinden yorumlar yapılması.




güncel değil

 

 

Web sitelerindeki bilgilerin güncel olmasının sağlanması. Eski kalmış bilgilerin kaldırılması.


Güncel değil. 20.5.2015 tarihinde kalmış.

Tam referans listesini güncel tutmak.





hikaye

 

 

"Hiperkitap neden kuruldu" konusunu detaylı olarak anlatmak.





hiperlink

 

 

Hiperlink  Kitaplar Kaynakçası’nın Aşağıdaki Kriterlere Göre De Düzenlenmesi: 1. (Konu başlıklarına göre) / 2. (Yazarlara göre) / 4. (Eser adına / başlığına göre) / 5.      (Dile göre) / 6.    (Yayın tarihine göre)


Yeni çıkan her kitabın gazetelerin kitap eklerinde tanıtımının sağlanması.


Bir kitapçık hazırlanabilir: "Kitabınızı basıyor ve elektronik kütüphanede yayınlıyoruz". Burada, hazırladığım Hiperlink kitapları kaynakçası değerlendirilebilir.


Cinius, dijital baskı için web sitesi hazırlamış. Bunun gibi bir web sitesi hazırlanması.





hiperyayın

 

 

Hiperyayın için broşürler


Hiperyayın'ın ülkede başka örneği olmayan cazip modelinin layıkıyla ifade edilmesi.


Hikayeli anlatım: Hiperyayın.


Yeni çıkan kitaplarını video ile tanıtan yayınevleri var. Bu videolara bakılabilir.


 

 

içerik

 

 

Fıkralar ile tanıtım yapılması


İnfografiklerin kullanımı


Hiperkitap Kronolojisi hazırlanması


Zengin Tanıtım içeriği yaratmak.


"Pek çok markanın sıkça düştüğü hatalardan biri, markalarının sosyal mecralardaki faaliyetlerinin sadece ürün ve hizmetlerden bahsetmek olduğunu düşünmeleridir. Oysa ürün ve hizmetlerle ilgili içerik sağlamak, içerik pazarlamasının sadece bir yönüdür. Daha önemlisi, markaların insanlara çözüm önerilerinde bulunmaları, onların hayatlarına değer katan “öyküler” sunmaları ve ufuklarını açarak onlara ilham vermeleridir."

Tanıtımlarda İstanbul Kalkınma Ajansından alınan hibe desteğine yer verilmesi. Buradaki gerekçenin metinde belirtilmesi.


Basında Hiperkitap Hazırlanıp Webe Konulabilir.


Webde bulunan makale tarzı malzemelerden, röportajlardan hareketle "Hiperkitap'ın hikayesi" başlıklı bir kitap-çık hazırlanabilir


İngilizce tanıtım malzemelerinin hazırlanması.


Web Sayfa içeriğinde bol bilgi olması.


Hiperkitap hakkında video / belgesel hazırlanması.


Reklamcıların yaratıcılık teknikleri kullanılarak, televizyon ve medya reklam filmleri yapılması


"Video" kullanılarak tanıtımlar yapılması.


Ufuk açıcı projeleri en son tanıtım teknikleriyle (mesela "İçerik pazarlama) yazmak.





iletişim

 

 

d-Lib Magazine ile yazışılması.

Mailing yapmak. Ankara'da bir firma vardı…


Ülkemizde tüm önde gelen kitapseverlere Hiperkitap'ı tanıtmak. (Doğan Hızlan, Ahmet Kot, Taha Akyol gibi kitapsever kişilerin listesini hazırlamak).


Ülkemizde bazı web sitelerinde "elektronik kütüphane" yazıyor. Bu kuruluşlara hiperkitap'ı tanıtmak.


Anlatım metinleri hazırlanması tek başına yeterli olmaz herhalde. Bunların görüşmelerde de verilmesi.


Bu şekildeki öneri ve görüşleri ktp daire başkanlıklarından istemeli.
"Veritabanları ile ilgili görüş ve önerilerinizi http://lib.metu.edu.tr/tr/form/formlar-e-dergi-veritabani-abonelikleri-istek-formu bağlantısında yer alan formu doldurarak bizlerle paylaşabilirsiniz."



inceleme

 

 

Hiperkitap konulu tüm metinlerin (Basında hakkında çıkanlar da dahil) dikkatle incelenip alıntılar yapılması, çağrışıma yol açacak okumalar yapılması


Issuu.com sitesinin tanıtım açısından incelenmesi.


Ülkemizdeki ekutuphane web sitelerinin incelenmesi


Tanıtım bibliyografyası varsa incelenmesi


incelenebilir. Tanıtım ilkeleri.

Tınaz Titiz’in Ortak Akıl / Birleşik Akıl Konulu Makaleleri (17.05.2017)


ülkemizde e-kitap satıcılarının web sitelerinin incelenmesi.


Yandaki facebook sitesindeki içeriklerin tanıtım açısından tablolarla değerlendirilmesi. Bulgular üzerinden yorumlar yapılması.

PECYA tanıtım dokümanlarının incelenmesi.


incelenmesi: promotion trends

Mevcut ve ortaya çıkacak öneriler için bir değerlendirme tablosu düzenlenebilir. Mesela 20 kritere göre: Uçuk / Gerçekleştirmek için çok para gerekir güçlü finansman  /  makul finansman / vs. vs.


temel aksoy'un ihtiyaç konulu yazısının İncelenemesi.


temel aksoy, pazarlama yazıları.  incelenebilir.

temel aksoy, tanıtım yazıları.  incelenebilir.
yandaki aramadan (commercial digital library) gelen sonuçlardan seçme yaparak seçilen linklerin liste olarak hazırlanması. Ve bu linklerin incelenmesi.




kısa az öz

 

 

Tanıtım için kısa cümleler kullanmak.


KURULUŞLAR İÇİN PAZARLAMADA, TANITIMDA İÇERİKLE PAZARLAMA TRENDİ

şimdiye kadar ne yaptı….kitap yayınladı


Tek sayfada her birisi tek satırlık en önemli tanıtım cümleleri, spotları.


istka hiperkitap destek alma konusunu anlatan tek sayfalık bir metin hazırlanması.


araştırmacılar için maden, hazine. Bir konu hakkındaki kitaplar dışındaki kitaplarda konu hakkındaki cümleleri ve bölümleri bulmak anlamında da…


"BİO Hiperlink, kütüphane kurar. Türkçe e-kitap veritabanı Hiperkitapın üreticisidir. Ayrıca; Knovel, CNKI ve PDC veritabanlarının Türkiye temsilcisidir. "




kullanım kolaylıkları

 

 

arama imkanları vs kullanım kolaylıklarının listelenmesi





öneri üretimi için

 

 

öneri üretimi için okumalar yapılması: tanıtım pazarlama içerik pazarlaması yayınları


şimdiye kadar tanıtım için şirket dışındakilerle beyin fırtınası yapıldı mı. Yapılmadıysa yapılması.


yaratıcı kütüphanecilerle toplantı yapılması.


Yeni düşünceler üretilmesi.


Çağrışımlarla düşünce üretiminin hızlanması.


Çok öneri üretiminin sağlanması, teşvik edilmesi. (Sonra süzme yapılabilir, bunlar azaltılır)


“Tınaz Titiz’in Ortak Akıl / Birleşik Akıl Konulu Makaleleri” adlı çalışmamızda yer alan ekli dokümanın (s.9-12) değerlendirilmesi.


Beyin fırtınası toplantıları hakkında da zengin tecrübeleri bulunan eski bakanlarımızdan Tınaz Titiz'e danışılması.( http://tinaztitiz.com/ )


“Küme zekası” konusu ile ilgilenilmesi; http://tinaztitiz.com/7576/kume-zekasi-swarm-intelligence/


http://www.beyaznokta.org.tr/oku.php?id=745


http://www.beyaznokta.org.tr/projelerimiz_yapay_kume_akli


Yöntem önerisi: Fikir / öneri üretme; (1) Mesela 5-10 kişilik gruplarla ayrı ayrı; (2) Uzmanlardan çözüm önerilerini yazılı olarak talep etme; (3) Öğrencilerden çözüm önerilerini yazılı olarak talep etme; (4) Beyin Fırtınası Toplantısı / Arama Toplantısı / Arama Konferansı düzenleme; (5) e-bf düzenleme (Bir yazı: Aşağıdaki web sayfasının “E-BF (Elektronik Beyin fırtınası)” ara başlıklı bölümü. http://asukrandemiralp2.blogspot.com.tr/2015/03/ortak-akl-ve-elektronik-beyin-frtnas.html  )


Önce öneriler talep edilmesi sonra bunların uzmanlar tarafından süzülmesi. Sonra da Beyin Fırtınası toplantısı ile bunların da çağrışımlarla çoğaltılması.


Mevcut önerilerin sorular vs. ile geliştirilmesi.


Derlenecek Hayallerin kısa orta ve uzun vadeli olarak tasnif edilmesi


Derlenecek öneriler için detay yazılması: faydası amacı gerekçesi


Derlenecek önerilerin derecelendirilmesi


Derlenecek önerilerin tasnifi


hiperkitap sitesinde öneri hayal derlemek için form düzenlenmesi


Kütüphanecilik öğrencilerinin her birisinin en az 50 hayal ve öneri yazmaları


Öğrencilerle beyin fırtınası toplantısı yapılması


5-10 kişi  beyin fırtınası için bir araya gelip "tanıtım için neler yapmalı" konusunda fikir üretemeleri


Öneri, teklif, görüş, katkı, tavsiye, salık verme, hayal, düş, fikir, düşünce, düşün, kanaat, temenni, dilek kelimeleri ile ifade edilebilecek arayışlar; ilerleme, sorun çözme için çok önemli olsa gerek.
Bu süreçte ne kadar çok fikir öneri / hayal üretilirse daha çok mesafe alınabilir sanırım. Bu bakımdan çok sayıda öneri üretilmesi hedeflenmesinde yarar vardır.
Daha sonra bunlar değerlendirme ile süzülebilir.
Öneri sürecinde her öneri mantıklı olmayabilir kimiler uçuktur fakat bunların yeni öneri için çağrışım yapması ihtimali olabilir.
Bu bakımdan ilk aşamada gelecek önerilerin değerlendirme öncesi, kişiler arası iletişim sürecinde “işe yaramaz”, “böyle öneri mi olur”, “zaten…” şeklinde negatif değerlendirmelere tabi tutulmaması, sürecin psikolojik sebeplerle kesilmemesi bakımından önemli olsa gerek.


Bir yaratıcı fikir yarışması açılması.


"Fark yaratanlar" ile görüşülüp önerilerinin derlenmesi. http://www.farkyaratanlar.org/site/index.php





sloganlar

 

 

Tanıtım için sloganlar bulunması.


"Nedenler" konulu 20 slogan bulunması.





sorular

 

 

Tanıtım için en fizibl olanı hangisi: Google'a reklam vermek mi?


İkna etmede başarılı olanlar nasıl başarıyorlar?


Çok güzel çalışmalar yapılıyor, ama gereken düzeyde anlatılamıyor mu…


günlük seçme kitap haberleri bülteni hiperkitap web sitesinde yayınlanabilir mi.. Ama nasıl zaman ayıracağız, birisine konuyu öğretsek o yapsa…





spotlar

 

 

Web sitesinde ve broşürlerde tanıtım için yer verilmesi gereken başlıkların belirlenmesi. Ondan sonra bunların her birisi için çalışılması.


Spotlar listeleyip içlerinden en uygun olanlarını seçmek.


web sitesinda kapak spotu: Türkiye'nin İlk E-Kütüphanesi. Bu spot kullanıcıyı ne kadar ilgilendirir… Belki de kullanıcıya faydasını öne çıkarmalı.


Bütün web sitesinde standart olarak seçilen birisinin kullanılması: Türkiye'nin İlk E-Kütüphanesi / Türkiye'nin ilk Türkçe e-kitap veri tabanı / Türkiye'nin ilk online kütüphanesi. ///// http://www.hiperkitap.com/tr/kategoriler/74-egitim/2534-dogu---bati-asur-/-suryanilerin-kurdugu-urfa-akademisi-e.r.hayes-%C3%A7ev.-yasar-gunen%C3%A7.html // http://46.235.14.63/#/home  //  http://ns2.hiperkitap.com/en/resources/faq.html // http://server.hiperkitap.com/HiperkitapYardim.pdf  //





tamam

 

 

Basın-yayın'da çıkan malzemeler varsa derlenmesi.




tanıtım araçları

 

 

Youtube video


Facebook


Twitter


İnstagram


Mail


Web sayfası


Facebook





Vizyoner hedefler konulması

 

 

Hedef 100 bin kitap


Hedef 1 milyon kitap.





web

 

 

web sitesinde tanıtım için menüde başlık bulunması.


Sıkça Sorulan Sorular bölümünün web sitesindezxenginleştirilmesi


Mevcut tanıtım malzemelerin derlenip sistematik bir yapıda webde yayına verilmesi. (Haberler, Videolar, Röportajlar, Broşürler vs.)


En son web teknolojilerine göre web sitesi hazırlanması.


web sitelerinin yeniden tasarlanması ve uygulanması


Mevcut web sayfası ana kapakta kısa az öz ifadelerle daha çarpıcı ve vurucu hale getirilebilir mi.   Çünkü mevcut Kapakta yoğunluk var


Site Haritası hazırlanması


Web sitesinini hitini çoğaltmak. Bunun için yapılması gerekenleri düşünmek.


"dikkat edersen http://lutfibergen.blogspot.com.tr/  bizim yaptığımıza benzer bir teknik uygulamış. yaratıcı davranmış: yazıları için 7 ayrı sunum formatı kullanmış. (bunu blogspot ile yapmış). “hangisini beğenirsen onu kullanabilirsin anlayışı” yaygınlaşmalı. Demek ki, yazılım yoluyla bu yöntem mümkün ve kolay.
Klasik Katlamalı Kart Dergi Mozaik Kenar Çubuğu Anlık Görüntü Zaman Slaytı. BA YAZDI: 21.1.2016."





diğerleri

 

 

MASRAFI AZ TANITIM ÇÖZÜMLERİ ARAMAK.


Formüle etmek önemli. (Mantığı, mantık örgüsü…)


hazırlanacak tanıtım dokümanlarının farklı kişiler tarafından edit ve redakte edilmesi.


Kendi Tercihime Göre En Önemli Önerilerim.Doc


"çok kaliteli kitaplar ağırlıklı değil" subjektif eleştirisine karşı yapılabilecekler, yapılması gerekenler.


Kısa Az Öz Anlatım. Konu Hakkındaki Kaynakçan


Sıvaper'e yaptığın gibi Hiperkitap web sitelerindeki linklerin kaynakçasını yaparsın


devamlı olarak tanıtımla ilgili yeni ufuklar ortaya koymak ve uygılamaya çalışmak.


Bu etkinliklerde dijital kütüphaneler konusunun işlenmesi

dijital pazarlama planı hazırlanması


İlerde kuruluş (Hiperkitap) tarihi kitabının yayınlanması.





ana ticari faaliyet dışı konular

 

 

Ülkemizde dijital kütüphane kültürünün tanınması için çeşitli etkinlikler yapılması. Konu aşağıdaki haber çerçevesinde düşünüldüğünde akla bazı hayaller / yapılması gerekenler gelebilir. Hiperkitap bunlar için de organize olabilir.


ABD’de ilkokul, ortaokul ve lise kütüphaneleri dijital dönüşümün bir parçası olmaya başlıyor. Bunu desteklemek amacıyla kurulan Future Ready Schools ağı eğitim teknolojilerine yönelik çözümlerin paylaşılmasını hedefliyor. Okul içindeki teknoloji merkezleri halini alan kütüphanelerde öğrenciler çevrimiçi araştırma yapmaktan 3D tarayıcıları kullanmaya kadar birçok teknik beceriyi kazanıyor. Bu sırada kütüphaneciler de soyu tükenen bir meslek grubuna dahil olmaktan kurtularak, öğrenci ve öğretmenlerin dijital alandaki en büyük yardımcıları haline geliyor.

Dijital Kütüphanelerin katkıları konusunda türkçe-ingilizce kitapçık hazırlanması.


Dünyada yaşanmakta olan dijital kütüphane gelişmelerine ilişkin haberlerden seçme yapılarak haftada bir webde bülten şeklinde duyurulması. (Genel bir örnek: https://www.dunyahalleri.com )


Türkiye için dijital kütüphane önerileri / hayalleri dokümanı hazırlanması ve hiperkitap web sitesine konulması.


COMMERCIAL DIGITAL LIBRARIES kaynakçası.doc da yer alan başlıkları sarı boyalı 11 makalenin bir kitapta toplanıp yayınlanması. [Bu dokümanı daha sonra göndereceğim]


Türkiye E-kitap Rehberi yayınlanması.


Elektronik Kitap Kütüphaneleri hakkında kısa az öz kitaplar yayınlanması.


Elektronik Kitap Kütüphaneleri hakkında kaynakça hazırlanması.


Elektronik kütüphaneler konulu konulu ayrı bir site hazırlanması. Burada ufuk verilmesi, farkındalık yaratılması.


Güncel elektronik kütüphane listesi hazırlamak, buna içerikte yer vermek. (Bir örnek; http://evengrounds.com/resources/electronic-libraries )


Dünyanın elektronik kütüphane portalını kurmak.


Hiperkitap'ın ülkemizde dijital kütüphane ufkunun sözcüsü olması, bu konuda fikirlerini çeşitli ortamlarda dile getirmesi.


Gelecekte Kütüphaneler / Kütüphanelerin Geleceği konulu bir kitapçık hazırlanması


Digital libraries bibliyografyası hazırlayıp web sitesinde yayınlamak.


Türkiye Dijital Kütüphane Kaynakçası hazırlanması.


Ülkemizde dijital kütüphane konusundaki bilincin, farkındalığın  yerleşmesine, artmasına katkı için çeşitli çalışmalar yapmak.


Dünyadaki Ticari dijital kütüphaneler hakkında kısa az ve öz bir kitapçık hazırlanması.


Elektronik Kütüphane Sözlüğü hazırlamak




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder