HİPERKİTAP İÇİN TANITIM ÖNERİ VE HAYALLERİ
Bülent Ağaoğlu
27.10.2017
İçindekiler
en en önemli
|
|
|
Kendimce en önemli notum; Hiperkitap'ın olası faydalarının madde madde
açıklanmasıdır. Faydalarının yazılması.
|
|
|
Yapılması gereken derleme ve inceleme çalışmalarından bazılarının
akademisyenlere kitap olarak hazırlatılması ve bunların hiperyayın'da ve
hiperkitap'ta yayınlanması. Böylelikle bu çalışmalar için maliyet tasarrufu
sağlanması.
|
|
|
Kitap okuma oranının sıkıntılı olduğu ülkemizde bu girişimin büyük
kahramanlığının layıkıyla yazılı ve sözlü olarak anlatılması.
|
|
|
Tanıtım konusunda fikir, öneri ve hayal derlenmesi için 5-10 kişinin
katılacağı beyin fırtınası toplantıları yapılması.
|
|
|
Öykü hikaye anlatımı. (
http://www.marketingtr.net/tr/blog/detay/Basarili-Bir-Marketing-Hikayesinin-Anatomisi/6/61/0 //
http://markaokulu.bilgi.edu.tr/pazarlamada-hikaye-anlatimi/ //
https://sherpa.blog/marka-calismasinda-hikaye-anlatimi / /
http://www.temelaksoy.com/markalar-kendilerini-oykulerle-anlatir/ //
https://www.marketingturkiye.com.tr/koseyazilari/hikaye-savaslari/ //
http://www.turkishtimedergi.com/genel/hikaye-ile-pazarlama-trendi/ //
http://www.ktu.edu.tr/dosyalar/iletisimarastirmalari_43bd0.PDF //
http://www.pazarlama30.com/baglanti-saglayacak-bir-hikaye-yaratmak/ //
NOT: Google'a içerikle pazarlama hikaye öykü yazılarak ilgili diğer
yazılar da tespit edilebilir).
|
|
|
Hiperkitap'ın büyük başarısının layıkıyla broşürlerde anlatılması.
|
|
|
Hiperkitap'ın büyük başarısının layıkıyla hikaye formatında anlatılması.
Videoda anlatılması.
|
|
|
“Kevin Roberts “Aşk Markaları” kavramını ortaya attığında “Artık
bilgilendirme, tanıtma ve imaj yaratma değil gerçek manada cazibe yaratma
dönemindeyiz.” demişti.Kevin Roberts’e göre markalar bu anlayışı benimseyerek
tüketicilerle içten ilişkiler, yaratıcı bağlar kurarak rakiplerinden
farklılaşırlar. Aşkla bağlandığımız markaların aynı zamanda marka elçisi
oluruz.” http://www.temelaksoy.com/marka-elcileri/
|
|
|
1000 fikir / öneri / hayal yazılması
|
|
|
Webde çok sayıda tanıtım malzemesi bulundurmak. Tanıtım zenginliği
yaratmak.
|
|
|
"Dünyanın .. Ticari elektronik kütüphanesinden biri." sloganını
kullanmak. (Sanırım dünyada az sayıda ticari dijital kütüphane var…)
|
|
|
En önemli 10 tanıtım spotunu düşüne düşüne bulmak
|
|
|
Cazibe cazibe cazibe yaratıcı / çarpıcı vurucu yazılı anlatım
uygulanması.
|
|
|
Hiperkitap konulu tüm yazılı ve görsel malzemelerin dikkatle okunarak,
dinlenilerek incelenmesi, tanıtım için böylelikle yeni düşünceler üretilmesi.
|
|
|
"Faydaların" kısa ve detaylı olarak yazılması
|
|
|
Wikipedia'nın yandaki linkinde Hiperkitap'ın da yer alması.
|
|
|
Yandaki linkteki listede az sayıda kuruluş var. Dünyada bu kadar az mı?
Eğer öyleyse Hiperkitap'ın kahramanlığı daha öne çıkar
|
|
|
Hiperkitap'ın yaşadığı zorlukları iyi anlatmalı ki, insanlar hiiperkitap'ın
desteklenmesinin önemini daha iyi anlasınlar.
|
|
|
Kütüphanecilere yönelik olarak Hiperkitap'ın önemini ve ufkunu dolu dolu,
heyecanla hikaye tarzında anlatan bir broşür yayınlamak.
|
|
|
Büyük Vizyonun cazip bir şeklide
sunumu.
|
|
|
|
|
|
en önemli
|
|
|
Facebook'ta öğrencilere ilşkin haberler yanında, kitapseverlere,
ARAŞTIRMACILARA DA YÖNELİK haberlerin de yayınlanması. Halka açık Hangi
kütüphanelerde bunu yapabileceklerinin belirtilmesi. "Bugün günlerden
#tbt günüyse o zaman günün yıldızı da 2012 yılında açılan Tuzla Belediyesi
Dijital Kütüphanesi! İçeriğinde farklı kategoriden binlerce dijital kitap
bulunduran kütüphane; tüm akademisyen, öğrenci ve kitap meraklılarını
ziyaretine bekliyor."
|
|
|
Tanıtım için Devamlı soru sorulması
|
|
|
Tanıtım iş programı hazırlanması.
Etaplarının belirlenmesi ve açıklamaların yapılması.
|
|
|
Hiperkitap'ın mevcudiyeti rüya gibi bir olay. Adım adım nasıl
gerçekleştirildiğini, geliştirildiğinin amlatılmsaı.
|
|
|
Kısa az öz anlatım.
|
|
|
En son tanıtım tekniklerinin webde uygulanması.
|
|
|
mevcut tanıtım malzemelerine eleştirel gözle bakılması, eksiklerin
tespiti.
|
|
|
Hikayeli anlatım: Hiperkitap
|
|
|
Konuya ilişkin olarak sistematik yaklaşım getirilmesi.
|
|
|
Tanıtımın kısa ve detaylı olarak yapılması. (Bir örnek:
http://www.sivaper.com/yapi-dijital.html )
|
|
|
"Hiperkitap'ın inanılmaz başarısını cazbe yaratacak şekilde nasıl
anlatmalı" sorusunuın cevabının aranması.
|
|
|
Tanıtım malzemelerini okuyanların kolay anlamalarını kriter olarak
alınması
|
|
|
Serdar Kuzuloğlu'na Hiperkitap'ı tanıtmak. (
https://www.mserdark.com/kitapseverlere-birkac-tavsiye/ )
|
|
|
İnsanlar konu ile ilgilenmeyi ihtiyaç olarak görürlerse ilerleme
sağlanabilir. Ne yapılırsa "konu ile ilgilenmeyi ihtiyaç olarak
görürler".
|
|
|
Mizah hikayeleriyle tanıtımı anlatılmalı. Milletimiz mizahı sever.
|
|
|
"Niçin" ("Neden) sayfası hazırlamalı. (Bu konuda GENEL bir
dokümantasyonum var).
|
|
|
"Niçin hiperkitap" broşürü hazırlanması
|
|
|
Kısa, orta ve uzun vadeli büyük hedeflerin açıklanıp insanlarda heyecan
yaratılması, ülkemizin çıkarı için bu hedeflere sahip çıkılmasının öneminin
tarif edilmesi.
|
|
|
Hangi ürünler var: kısaca… 2-3 satır.
|
|
|
Yandaki gibi bütün ebook library rehberlerinde yer alması
|
|
|
Şirket kurucuları ile soru cevap yapılması. Buradan bir hikaye çıkar.
Nasıl başarıldı, yaşanılan zorluklar vs. Dünyaya örnek olur.
|
|
|
Ekli sayfanın "WHY LIBRARIES ARE TRANSFORMING" kısmındaki
görsellerin Hiperkitap için yapılması:
"Niçin Hiperkitap"; (veya) "Hiperkitap'ın
avantajlar" ; (veya) "Hiperkitap'ın Faydaları"; (veya)
"Hiperkitap'ın kullanım kolaylıkları"
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bilgi derleme
|
|
|
"Digital libraries" aramasında 5 sonuç geliyor. Bunlar
incelenip, kapsamlarında ticari dijital kütüphaneler hakkında malzeme olup
olmadığına bakılabilir.
|
|
|
Şimdiye kadar Hiperkitap'ın tanıtımı hakkında çıkmış yayınların
kaynakçasının hazırlanması.
|
|
|
Basında Hiperkitap dokümanının hazırlanması, basılması. (İçinde kaynakça
listesinin de yer alması)
|
|
|
Hiperkitap konulu tüm haber, makale, röportaj vs. yayınların metinlerinin
tek dokümanda toplanması.
|
|
|
Webdeki Hiperkitap hakkındaki linklerin tasnifli kaynakçasının
hazırlanması.
|
|
|
İncelemeler yapılması.
|
|
|
Hiperkitap web sitelerindeki linklerin kaynakçasının hazırlanması.
(Toplam 6 web sitesi)
|
|
|
Şirketler için hikayeli anlatım örnekleri aranması, bulunması,
incelenmesi.
|
|
|
"Tanıtım trendleri" konusunda en yeni bilgilerin derlenmesi.
|
|
|
Ülkemizde kitap tanıtımı.
|
|
|
Ülkemizin tanıtım uzmanları kimlerdir.
|
|
|
Ülkemiz bilgi bankalarının tanıtım dokümanlarının edinmek.
|
|
|
Hiperkitap ismini kombinasyonlu aratarak ilgili linkleri derlemek.
|
|
|
Dijital kütüphane konulu web sitelerinini tespiti
|
|
|
Hiperkitap türü şirketlerin ülkelere göre listelenmesi.
|
|
|
Tanıtım trendleri HAKKINDA İngilizce kaynakların bulunması.
|
|
|
Webde yerli yabancı ideal tanıtım örnekleri aranması.
|
|
|
Çok sayıda Kitapçıkla anlatım yapan kuruluşların tespit edilmesi. İlk
bulduklarım bu dokümanda şu başlıklarda: Çeşitli kuruluşlardan broşür
örnekleri / Çeşitli kuruluşlardan
kitapçık örnekleri
|
|
|
E-kitap pazarlaması konulu yazıların tespiti.
|
|
|
Yabancı ticari elektronik kütüphanelerin web site linklerinin tespiti.
Broşürlerinin tespit edilmesi.
|
|
|
|
|
|
bilgi takibi
|
|
|
Dünyada e-kitap sektöründeki son tanıtım trendlerini, gelişmelerini takip
etmek.
|
|
|
|
|
|
broşür
|
|
|
Hiperkitap 2006'da kurulduğunda dünyada kaç ticari dijital kütüphane
vardı sistemin başladığı yıl kaç dijital kütüphane vardı
|
|
|
Yabancı ticari elektronik kütüphanelerin broşürlerinin tespit edilip
incelenmesi.
|
|
|
Kısa az öz anlatım.
|
|
|
Kaç ortamda erişimin mümkün olduğunun kısa az öz şekilde açıklanması:
Hiperkitap (yeni) - Google Play'de Android Uygulamaları
|
|
|
Elektronik kütüphane için broşürler
|
|
|
Broşürlerde Kullanıcı görüşlerine yer verilmesi.
|
|
|
Mevcut 17 bin kitap için dağılım tabloları hazırlamak?
|
|
|
Farklı Broşürlerin çok sayıda olmasının sağlanması
|
|
|
Fontlar, puntoların önemi.
|
|
|
Broşürlerin arkalı önlü olması?
|
|
|
"Broşür ölüyor"sa eğer basılı broşür yerine web broşürlerinin
kullanılması?
|
|
|
Satırlarda iki boşluk bırakılması.
|
|
|
Broşür renginin önemi
|
|
|
Broşürlerin webde yer alması
|
|
|
Kırımlı dosya kapakları tasarımı
|
|
|
Şimdiye kadar yapılan sponsorlukların belirtilmesi.
|
|
|
Vurucu bir başlık, lisan oluşturulması
|
|
|
Spotların cezbedici olması
|
|
|
Reklamcıların yaratıcılık tekniklerinin kullanılması
|
|
|
Bir motto olması
|
|
|
Çok çarpıcı bir logo bulunması
|
|
|
|
|
|
cazibe unsurları
|
|
|
Küresel bir şirket üzerinde bilgi bankası hizmeti sunan ilk Türk şirketi
|
|
|
Facebook sayfasının daha canlı hale getirilmesi. E-Kütüphanecilik
konusundaki dünya gelişmelerini duyurması. Facebook'ta güncel içerik
yaratılması.
|
|
|
Hiperkitap'ın ilklerinin listelenmesi.
|
|
|
Hiperkitap neden önemlidir.
|
|
|
Web için videolar hazırlanması.
|
|
|
Pecya 1-2 senede kapandı. Hiperkitap 11 senedir devam ediyor.
|
|
|
Hiperkitap'ın mevcudiyeti rüya gibi bir olay.
|
|
|
HiperKitap, EBSCOhost ve Yale Üniversitesi’nde
|
|
|
Online Information LONDON: 29 Kasım 2011: E- yayıncılık, içerik kaynakları
ve yönetimi, bilgi arama teknikleri, sosyal medya, kütüphane yönetimi gibi
konuları kapsayan, her yıl düzenlenen dünyanın her yerinden çeşitli
firmaların katıldığı uluslararası bir toplantıdır. Toplantıda Türkiye’nin ilk
ve tek Türkçe Elektronik Kütüphanesi Hiperkitap ayrıntılı bir şekilde
tanıtıldı.
|
|
|
TÜYAP Kitap Fuarı 2013 Frankfurt: 2013: Frankfurt'ta gerçekleşen TÜYAP
kitap fuarında Hiperkitap standı açıldı.
|
|
|
"ELPUB Dijital Yayıncılık ve Mobil Teknolojiler. 22 Haziran 2011.
Uluslararası Elektronik Yayıncılık Konferansı bu yıl on beşincisini İstanbul
Kadir Has Üniversitesi Haliç Kampüsü’nde “Dijital Yayıncılık ve Mobil
Teknolojiler” başlığı altında 22-24 Haziran 2011 tarihinde gerçekleştirdi.
Çok çeşitli ülkelerden katılımcıların bulunduğu konferansta, Türkiye’nin ilk
ve tek Türkçe Elektronik Kütüphanesi Hiperkitap ayrıntılı bir şekilde
tanıtıldı."
|
|
|
"Hiperkitap, küresel veritabanı üreticilerinin de dikkatini çekmiş
ve 2012 yılından itibaren EBSCOhost platformundan yayına başlamıştır +"
|
|
|
"Cumhurbaşkanı'nın açıkladığı Türkiye'deki ilk 10 araştırma
üniversitesinin 7'sinde Hiperkitap yer alıyor."
|
|
|
"Hiperkitap 16 Ağustos 2017 ·
İnfografik: Hiperkitap’ın tercih edilme sebeblerini gelin, birlikte inceleyelim."
|
|
|
|
|
|
çeşitli
|
|
|
Hiperkitap denildiğinde akla ne geliyor anketi yapmak.
|
|
|
Tanıtım için yapılması gerekenlerin öncelik sıralamasını hazırlamak.
|
|
|
Farklı kişilerin tanıtım konulu öneri metinleri yazmaları mümkün olursa,
metinler ortaya çıktıktan sonra oturup her bir satırı üzerinde konuşmak,
değerlendirmek…
|
|
|
Tanıtım zenginliği oluşturulması. (Metinler, videolar vs.)
|
|
|
Standartların belirlenmesi. Eyüp Belediyesi çalışması örneği. ( Eyüp
Belediyesi: Kurumsal kimlik kılavuzu (2016 Revize). 84s.
http://www.eyup.istanbul/userfiles/files/eyup_kurumsal_kimlik.pdf ). Webde kurumsal kimlik kılavuzu aratıldığında başka birçok doküman mevcuttur. |
|
|
|
|
|
danışma
|
|
|
Uğur Uğurcan ile görüşülmesi. (
https://www.ugurugurcan.com/ ) (
https://www.ugurugurcan.com/facebook-sayfalarinda-etkilesimi-arttirmanin-8-vurucu-yontemi.html
) ( https://www.ugurugurcan.com/hizmetler )
|
|
|
Serdar Kuzuloğlu'ndan danışmanlık alınması.
|
|
|
Şafak Altun'a danışılabilir. İnovasyon konulu 4 kitabı var. Müthiş
çalışkandır. ( http://www.speakeragency.com.tr/safak-altun )
|
|
|
Kütüphanecilikte tanıtma konusunda yayını bulunanlarla görüşülmesi.
|
|
|
Kütüphanecilikte halkla ilişkiler konusunda yayını bulunanlarla
görüşülmesi.
|
|
|
İkna metinleri, tanıtım metinleri yazmada kendisini kanıtlamış kişilerle
görüşülmesi.
|
|
|
Tanıtım editörlerine başvurulması.
|
|
|
Tanıtım için neler yapmak gerektiği konusunda kıdemli ve başarılı
pazarlama uzmanlarına danışılması.
|
|
|
faydaları
|
|
|
Çok önemli: "Özellikler" broşürü hazırlanması.
|
|
|
Yandaki facebook sitesindeki içeriklerden "faydası" konulu
olanlarını "faydaları" dokümanında toplamıştım. Bunların excel'e
dökülüp değişkenlere göre (somut fayda, soyut fayda, özellikler) olarak
kodlanması ve tanıtım açısından tablolarla değerlendirilmesi. Bulgular
üzerinden yorumlar yapılması.
|
|
|
|
|
|
güncel değil
|
|
|
Web sitelerindeki bilgilerin güncel olmasının sağlanması. Eski kalmış
bilgilerin kaldırılması.
|
|
|
Güncel değil. 20.5.2015 tarihinde kalmış.
|
|
|
Tam referans listesini güncel tutmak.
|
|
|
|
|
|
hikaye
|
|
|
"Hiperkitap neden kuruldu" konusunu detaylı olarak anlatmak.
|
|
|
|
|
|
hiperlink
|
|
|
Hiperlink Kitaplar Kaynakçası’nın
Aşağıdaki Kriterlere Göre De Düzenlenmesi: 1. (Konu başlıklarına göre) / 2.
(Yazarlara göre) / 4. (Eser adına / başlığına göre) / 5. (Dile göre) / 6. (Yayın tarihine göre)
|
|
|
Yeni çıkan her kitabın gazetelerin kitap eklerinde tanıtımının
sağlanması.
|
|
|
Bir kitapçık hazırlanabilir: "Kitabınızı basıyor ve elektronik
kütüphanede yayınlıyoruz". Burada, hazırladığım Hiperlink kitapları
kaynakçası değerlendirilebilir.
|
|
|
Cinius, dijital baskı için web sitesi hazırlamış. Bunun gibi bir web
sitesi hazırlanması.
|
|
|
|
|
|
hiperyayın
|
|
|
Hiperyayın için broşürler
|
|
|
Hiperyayın'ın ülkede başka örneği olmayan cazip modelinin layıkıyla ifade
edilmesi.
|
|
|
Hikayeli anlatım: Hiperyayın.
|
|
|
Yeni çıkan kitaplarını video ile tanıtan yayınevleri var. Bu videolara
bakılabilir.
|
|
|
|
|
|
içerik
|
|
|
Fıkralar ile tanıtım yapılması
|
|
|
İnfografiklerin kullanımı
|
|
|
Hiperkitap Kronolojisi hazırlanması
|
|
|
Zengin Tanıtım içeriği yaratmak.
|
|
|
"Pek çok markanın sıkça düştüğü hatalardan biri, markalarının sosyal
mecralardaki faaliyetlerinin sadece ürün ve hizmetlerden bahsetmek olduğunu
düşünmeleridir. Oysa ürün ve hizmetlerle ilgili içerik sağlamak, içerik
pazarlamasının sadece bir yönüdür. Daha önemlisi, markaların insanlara çözüm
önerilerinde bulunmaları, onların hayatlarına değer katan “öyküler” sunmaları
ve ufuklarını açarak onlara ilham vermeleridir."
|
|
|
Tanıtımlarda İstanbul Kalkınma Ajansından alınan hibe desteğine yer
verilmesi. Buradaki gerekçenin metinde belirtilmesi.
|
|
|
Basında Hiperkitap Hazırlanıp Webe Konulabilir.
|
|
|
Webde bulunan makale tarzı malzemelerden, röportajlardan hareketle
"Hiperkitap'ın hikayesi" başlıklı bir kitap-çık hazırlanabilir
|
|
|
İngilizce tanıtım malzemelerinin hazırlanması.
|
|
|
Web Sayfa içeriğinde bol bilgi olması.
|
|
|
Hiperkitap hakkında video / belgesel hazırlanması.
|
|
|
Reklamcıların yaratıcılık teknikleri kullanılarak, televizyon ve medya
reklam filmleri yapılması
|
|
|
"Video" kullanılarak tanıtımlar yapılması.
|
|
|
Ufuk açıcı projeleri en son tanıtım teknikleriyle (mesela "İçerik
pazarlama) yazmak.
|
|
|
|
|
|
iletişim
|
|
|
d-Lib Magazine ile yazışılması.
|
|
|
Mailing yapmak. Ankara'da bir firma vardı…
|
|
|
Ülkemizde tüm önde gelen kitapseverlere Hiperkitap'ı tanıtmak. (Doğan
Hızlan, Ahmet Kot, Taha Akyol gibi kitapsever kişilerin listesini
hazırlamak).
|
|
|
Ülkemizde bazı web sitelerinde "elektronik kütüphane" yazıyor.
Bu kuruluşlara hiperkitap'ı tanıtmak.
|
|
|
Anlatım metinleri hazırlanması tek başına yeterli olmaz herhalde.
Bunların görüşmelerde de verilmesi.
|
|
|
Bu şekildeki öneri ve görüşleri ktp daire başkanlıklarından istemeli.
|
"Veritabanları ile ilgili görüş ve önerilerinizi
http://lib.metu.edu.tr/tr/form/formlar-e-dergi-veritabani-abonelikleri-istek-formu
bağlantısında yer alan formu doldurarak bizlerle paylaşabilirsiniz."
|
|
|
|
|
inceleme
|
|
|
Hiperkitap konulu tüm metinlerin (Basında hakkında çıkanlar da dahil)
dikkatle incelenip alıntılar yapılması, çağrışıma yol açacak okumalar
yapılması
|
|
|
Issuu.com sitesinin tanıtım açısından incelenmesi.
|
|
|
Ülkemizdeki ekutuphane web sitelerinin incelenmesi
|
|
|
Tanıtım bibliyografyası varsa incelenmesi
|
|
|
incelenebilir. Tanıtım ilkeleri.
|
|
|
Tınaz Titiz’in Ortak Akıl / Birleşik Akıl Konulu Makaleleri (17.05.2017)
|
|
|
ülkemizde e-kitap satıcılarının web sitelerinin incelenmesi.
|
|
|
Yandaki facebook sitesindeki içeriklerin tanıtım açısından tablolarla
değerlendirilmesi. Bulgular üzerinden yorumlar yapılması.
|
|
|
PECYA tanıtım dokümanlarının incelenmesi.
|
|
|
incelenmesi: promotion trends
|
|
|
Mevcut ve ortaya çıkacak öneriler için bir değerlendirme tablosu
düzenlenebilir. Mesela 20 kritere göre: Uçuk / Gerçekleştirmek için çok para
gerekir güçlü finansman / makul finansman / vs. vs.
|
|
|
temel aksoy'un ihtiyaç konulu yazısının İncelenemesi.
|
|
|
temel aksoy, pazarlama yazıları.
incelenebilir.
|
|
|
temel aksoy, tanıtım yazıları.
incelenebilir.
|
||
yandaki aramadan (commercial digital library) gelen sonuçlardan seçme
yaparak seçilen linklerin liste olarak hazırlanması. Ve bu linklerin
incelenmesi.
|
|
|
|
|
|
kısa az öz
|
|
|
Tanıtım için kısa cümleler kullanmak.
|
|
|
KURULUŞLAR İÇİN PAZARLAMADA, TANITIMDA İÇERİKLE PAZARLAMA TRENDİ
|
|
|
şimdiye kadar ne yaptı….kitap yayınladı
|
|
|
Tek sayfada her birisi tek satırlık en önemli tanıtım cümleleri,
spotları.
|
|
|
istka hiperkitap destek alma konusunu anlatan tek sayfalık bir metin
hazırlanması.
|
|
|
araştırmacılar için maden, hazine. Bir konu hakkındaki kitaplar dışındaki
kitaplarda konu hakkındaki cümleleri ve bölümleri bulmak anlamında da…
|
|
|
"BİO Hiperlink, kütüphane kurar. Türkçe e-kitap veritabanı
Hiperkitapın üreticisidir. Ayrıca; Knovel, CNKI ve PDC veritabanlarının
Türkiye temsilcisidir. "
|
|
|
|
|
|
kullanım kolaylıkları
|
|
|
arama imkanları vs kullanım kolaylıklarının listelenmesi
|
|
|
|
|
|
öneri üretimi için
|
|
|
öneri üretimi için okumalar yapılması: tanıtım pazarlama içerik
pazarlaması yayınları
|
|
|
şimdiye kadar tanıtım için şirket dışındakilerle beyin fırtınası yapıldı
mı. Yapılmadıysa yapılması.
|
|
|
yaratıcı kütüphanecilerle toplantı yapılması.
|
|
|
Yeni düşünceler üretilmesi.
|
|
|
Çağrışımlarla düşünce üretiminin hızlanması.
|
|
|
Çok öneri üretiminin sağlanması, teşvik edilmesi. (Sonra süzme
yapılabilir, bunlar azaltılır)
|
|
|
“Tınaz Titiz’in Ortak Akıl / Birleşik Akıl Konulu Makaleleri” adlı
çalışmamızda yer alan ekli dokümanın (s.9-12) değerlendirilmesi.
|
|
|
Beyin fırtınası toplantıları hakkında da zengin tecrübeleri bulunan eski
bakanlarımızdan Tınaz Titiz'e danışılması.( http://tinaztitiz.com/ )
|
|
|
“Küme zekası” konusu ile ilgilenilmesi; http://tinaztitiz.com/7576/kume-zekasi-swarm-intelligence/
|
|
|
http://www.beyaznokta.org.tr/oku.php?id=745
|
|
|
http://www.beyaznokta.org.tr/projelerimiz_yapay_kume_akli
|
|
|
Yöntem önerisi: Fikir / öneri üretme; (1) Mesela 5-10 kişilik gruplarla
ayrı ayrı; (2) Uzmanlardan çözüm önerilerini yazılı olarak talep etme; (3)
Öğrencilerden çözüm önerilerini yazılı olarak talep etme; (4) Beyin Fırtınası
Toplantısı / Arama Toplantısı / Arama Konferansı düzenleme; (5) e-bf
düzenleme (Bir yazı: Aşağıdaki web sayfasının “E-BF (Elektronik Beyin
fırtınası)” ara başlıklı bölümü.
http://asukrandemiralp2.blogspot.com.tr/2015/03/ortak-akl-ve-elektronik-beyin-frtnas.html )
|
|
|
Önce öneriler talep edilmesi sonra bunların uzmanlar tarafından
süzülmesi. Sonra da Beyin Fırtınası toplantısı ile bunların da çağrışımlarla
çoğaltılması.
|
|
|
Mevcut önerilerin sorular vs. ile geliştirilmesi.
|
|
|
Derlenecek Hayallerin kısa orta ve uzun vadeli olarak tasnif edilmesi
|
|
|
Derlenecek öneriler için detay yazılması: faydası amacı gerekçesi
|
|
|
Derlenecek önerilerin derecelendirilmesi
|
|
|
Derlenecek önerilerin tasnifi
|
|
|
hiperkitap sitesinde öneri hayal derlemek için form düzenlenmesi
|
|
|
Kütüphanecilik öğrencilerinin her birisinin en az 50 hayal ve öneri
yazmaları
|
|
|
Öğrencilerle beyin fırtınası toplantısı yapılması
|
|
|
5-10 kişi beyin fırtınası için bir
araya gelip "tanıtım için neler yapmalı" konusunda fikir
üretemeleri
|
|
|
Öneri, teklif, görüş, katkı, tavsiye, salık verme, hayal, düş, fikir,
düşünce, düşün, kanaat, temenni, dilek kelimeleri ile ifade edilebilecek
arayışlar; ilerleme, sorun çözme için çok önemli olsa gerek.
Bu süreçte ne kadar çok fikir öneri / hayal üretilirse daha çok mesafe alınabilir sanırım. Bu bakımdan çok sayıda öneri üretilmesi hedeflenmesinde yarar vardır. Daha sonra bunlar değerlendirme ile süzülebilir. Öneri sürecinde her öneri mantıklı olmayabilir kimiler uçuktur fakat bunların yeni öneri için çağrışım yapması ihtimali olabilir. Bu bakımdan ilk aşamada gelecek önerilerin değerlendirme öncesi, kişiler arası iletişim sürecinde “işe yaramaz”, “böyle öneri mi olur”, “zaten…” şeklinde negatif değerlendirmelere tabi tutulmaması, sürecin psikolojik sebeplerle kesilmemesi bakımından önemli olsa gerek. |
|
|
Bir yaratıcı fikir yarışması açılması.
|
|
|
"Fark yaratanlar" ile görüşülüp önerilerinin derlenmesi.
http://www.farkyaratanlar.org/site/index.php
|
|
|
|
|
|
sloganlar
|
|
|
Tanıtım için sloganlar bulunması.
|
|
|
"Nedenler" konulu 20 slogan bulunması.
|
|
|
|
|
|
sorular
|
|
|
Tanıtım için en fizibl olanı hangisi: Google'a reklam vermek mi?
|
|
|
İkna etmede başarılı olanlar nasıl başarıyorlar?
|
|
|
Çok güzel çalışmalar yapılıyor, ama gereken düzeyde anlatılamıyor mu…
|
|
|
günlük seçme kitap haberleri bülteni hiperkitap web sitesinde
yayınlanabilir mi.. Ama nasıl zaman ayıracağız, birisine konuyu öğretsek o
yapsa…
|
|
|
|
|
|
spotlar
|
|
|
Web sitesinde ve broşürlerde tanıtım için yer verilmesi gereken
başlıkların belirlenmesi. Ondan sonra bunların her birisi için çalışılması.
|
|
|
Spotlar listeleyip içlerinden en uygun olanlarını seçmek.
|
|
|
web sitesinda kapak spotu: Türkiye'nin İlk E-Kütüphanesi. Bu spot
kullanıcıyı ne kadar ilgilendirir… Belki de kullanıcıya faydasını öne
çıkarmalı.
|
|
|
Bütün web sitesinde standart olarak seçilen birisinin kullanılması:
Türkiye'nin İlk E-Kütüphanesi / Türkiye'nin ilk Türkçe e-kitap veri tabanı /
Türkiye'nin ilk online kütüphanesi. /////
http://www.hiperkitap.com/tr/kategoriler/74-egitim/2534-dogu---bati-asur-/-suryanilerin-kurdugu-urfa-akademisi-e.r.hayes-%C3%A7ev.-yasar-gunen%C3%A7.html
// http://46.235.14.63/#/home //
http://ns2.hiperkitap.com/en/resources/faq.html // http://server.hiperkitap.com/HiperkitapYardim.pdf //
|
|
|
|
|
|
tamam
|
|
|
Basın-yayın'da çıkan malzemeler varsa derlenmesi.
|
|
|
|
|
|
tanıtım araçları
|
|
|
Youtube video
|
|
|
Facebook
|
|
|
Twitter
|
|
|
İnstagram
|
|
|
Mail
|
|
|
Web sayfası
|
|
|
Facebook
|
|
|
|
|
|
Vizyoner hedefler konulması
|
|
|
Hedef 100 bin kitap
|
|
|
Hedef 1 milyon kitap.
|
|
|
|
|
|
web
|
|
|
web sitesinde tanıtım için menüde başlık bulunması.
|
|
|
Sıkça Sorulan Sorular bölümünün web sitesindezxenginleştirilmesi
|
|
|
Mevcut tanıtım malzemelerin derlenip sistematik bir yapıda webde yayına
verilmesi. (Haberler, Videolar, Röportajlar, Broşürler vs.)
|
|
|
En son web teknolojilerine göre web sitesi hazırlanması.
|
|
|
web sitelerinin yeniden tasarlanması ve uygulanması
|
|
|
Mevcut web sayfası ana kapakta kısa az öz ifadelerle daha çarpıcı ve
vurucu hale getirilebilir mi. Çünkü
mevcut Kapakta yoğunluk var
|
|
|
Site Haritası hazırlanması
|
|
|
Web sitesinini hitini çoğaltmak. Bunun için yapılması gerekenleri
düşünmek.
|
|
|
"dikkat edersen http://lutfibergen.blogspot.com.tr/ bizim yaptığımıza benzer bir teknik
uygulamış. yaratıcı davranmış: yazıları için 7 ayrı sunum formatı kullanmış.
(bunu blogspot ile yapmış). “hangisini beğenirsen onu kullanabilirsin
anlayışı” yaygınlaşmalı. Demek ki, yazılım yoluyla bu yöntem mümkün ve kolay.
Klasik Katlamalı Kart Dergi Mozaik Kenar Çubuğu Anlık Görüntü Zaman Slaytı. BA YAZDI: 21.1.2016." |
|
|
|
|
|
diğerleri
|
|
|
MASRAFI AZ TANITIM ÇÖZÜMLERİ ARAMAK.
|
|
|
Formüle etmek önemli. (Mantığı, mantık örgüsü…)
|
|
|
hazırlanacak tanıtım dokümanlarının farklı kişiler tarafından edit ve
redakte edilmesi.
|
|
|
Kendi Tercihime Göre En Önemli Önerilerim.Doc
|
|
|
"çok kaliteli kitaplar ağırlıklı değil" subjektif eleştirisine
karşı yapılabilecekler, yapılması gerekenler.
|
|
|
Kısa Az Öz Anlatım. Konu Hakkındaki Kaynakçan
|
|
|
Sıvaper'e yaptığın gibi Hiperkitap web sitelerindeki linklerin
kaynakçasını yaparsın
|
|
|
devamlı olarak tanıtımla ilgili yeni ufuklar ortaya koymak ve uygılamaya
çalışmak.
|
|
|
Bu etkinliklerde dijital kütüphaneler konusunun işlenmesi
|
|
|
dijital pazarlama planı hazırlanması
|
|
|
İlerde kuruluş (Hiperkitap) tarihi kitabının yayınlanması.
|
|
|
|
|
|
ana ticari faaliyet dışı konular
|
|
|
Ülkemizde dijital kütüphane kültürünün tanınması için çeşitli etkinlikler
yapılması. Konu aşağıdaki haber çerçevesinde düşünüldüğünde akla bazı
hayaller / yapılması gerekenler gelebilir. Hiperkitap bunlar için de organize
olabilir.
|
|
|
ABD’de ilkokul, ortaokul ve lise kütüphaneleri dijital dönüşümün bir
parçası olmaya başlıyor. Bunu desteklemek amacıyla kurulan Future Ready
Schools ağı eğitim teknolojilerine yönelik çözümlerin paylaşılmasını
hedefliyor. Okul içindeki teknoloji merkezleri halini alan kütüphanelerde
öğrenciler çevrimiçi araştırma yapmaktan 3D tarayıcıları kullanmaya kadar
birçok teknik beceriyi kazanıyor. Bu sırada kütüphaneciler de soyu tükenen
bir meslek grubuna dahil olmaktan kurtularak, öğrenci ve öğretmenlerin dijital
alandaki en büyük yardımcıları haline geliyor.
|
|
|
Dijital Kütüphanelerin katkıları konusunda türkçe-ingilizce kitapçık
hazırlanması.
|
|
|
Dünyada yaşanmakta olan dijital kütüphane gelişmelerine ilişkin
haberlerden seçme yapılarak haftada bir webde bülten şeklinde duyurulması.
(Genel bir örnek: https://www.dunyahalleri.com )
|
|
|
Türkiye için dijital kütüphane önerileri / hayalleri dokümanı
hazırlanması ve hiperkitap web sitesine konulması.
|
|
|
COMMERCIAL DIGITAL LIBRARIES kaynakçası.doc da yer alan başlıkları sarı
boyalı 11 makalenin bir kitapta toplanıp yayınlanması. [Bu dokümanı daha
sonra göndereceğim]
|
|
|
Türkiye E-kitap Rehberi yayınlanması.
|
|
|
Elektronik Kitap Kütüphaneleri hakkında kısa az öz kitaplar yayınlanması.
|
|
|
Elektronik Kitap Kütüphaneleri hakkında kaynakça hazırlanması.
|
|
|
Elektronik kütüphaneler konulu konulu ayrı bir site hazırlanması. Burada
ufuk verilmesi, farkındalık yaratılması.
|
|
|
Güncel elektronik kütüphane listesi hazırlamak, buna içerikte yer vermek.
(Bir örnek; http://evengrounds.com/resources/electronic-libraries )
|
|
|
Dünyanın elektronik kütüphane portalını kurmak.
|
|
|
Hiperkitap'ın ülkemizde dijital kütüphane ufkunun sözcüsü olması, bu
konuda fikirlerini çeşitli ortamlarda dile getirmesi.
|
|
|
Gelecekte Kütüphaneler / Kütüphanelerin Geleceği konulu bir kitapçık
hazırlanması
|
|
|
Digital libraries bibliyografyası hazırlayıp web sitesinde yayınlamak.
|
|
|
Türkiye Dijital Kütüphane Kaynakçası hazırlanması.
|
|
|
Ülkemizde dijital kütüphane konusundaki bilincin, farkındalığın yerleşmesine, artmasına katkı için çeşitli çalışmalar
yapmak.
|
|
|
Dünyadaki Ticari dijital kütüphaneler hakkında kısa az ve öz bir kitapçık
hazırlanması.
|
|
|
Elektronik Kütüphane Sözlüğü hazırlamak
|
|
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder