“SIFIR NOKTASI” SİTESİ İÇİN BAZI KONU
KATEGORİLERİ
10.3.2019
ARKEOLOJİ
/ SANAT TARİHİ
ASTROLOJİ
ASTRONOMİ
(Rasathaneler vs.)
BİLİM
TARİHİ
BİYOGRAFİ
BİZANTOLOJİ
COĞRAFYA
(Meridyenler)
DENİZCİLİK
DİN
(Namaz vakti, muvakkithaneler)
FELSEFE
(zaman)
HARİTACILIK
KAYNAKÇA
KRONOLOJİ
KÜLTÜR
(Saat)
MATEMATİK
(Hesap işleri)
RÖPORTAJLAR
SANAYİ
(saat)
SİYASET
(İngiltere)
SÖZLÜK
TEKNOLOJİ
TURİZM
(Milion taşı)
(Yeşil
ile işaretlenenler “fonksiyonel kategori”dir)
-----------------------------------
BAZI KONU BAŞLIKLARI (ANAHTAR KELİMELER
/ KİLİT KELİMELER / TERİMLER / KAVRAMLAR)
ANLAŞMALAR
ARZ-I
HALİFE
ARZ-İ
İSTANBUL
AY VE
GÜNEŞ
AYASOFYA
BAŞ
MERİDYEN. (“BAŞ MERİDYEN (İNG. PRİME MERİDİAN) YERYÜZÜNDEKİ ÇEŞİTLİ NOKTALARIN
BOYLAMLARINI BELİRLEMEK İÇİN, BAŞLANGIÇ KABUL EDİLEN MERİDYEN.”. HTTP://WWW.SUMAE.GOV.TR/UPLOADS/SOZLUK.PDF )
BAŞLANGIÇ
MERİDYENİ ("BAŞLANGIÇ MERİDYENİNİN GEÇTİĞİ YER"
BATI VE
DOĞU
DÜŞÜNCE
TARİHİ
FOTOĞRAFÇILIK
HAVACILIK
İSTANBUL
MEAN TIME
İSTANBUL
TARİHİ
KUDÜS
KUTSAL
YERLER
MEKKE
MERİDİAN
ZERO
MERİDYEN
MERİDYEN
SIFIR
MİLENYUM
TAŞI
MİLİON
TAŞI
MİLLİON
STONE
MİLYON
TAŞI
ΜΊΛ(Λ)ΙΟΝ
OMNES
VİAE ROMAM DUCUNT BÜTÜN YOLLAR ROMA'YA ÇIKAR
OMNİBUS
VİİS ROMAM PERVENİTUR TÜM YOLLAR ROMA'YA ÇIKAR.
OSMANLI
ARŞİVİ
OSMANLI
İMPARATORLUĞU
ROMA
İMPARATORLUĞU
SAAT
AYARI
SAAT
DİLİMİ
SIFIR
SIFIR
BOYLAM
SIFIR
MERİDYEN
SIFIR
NOKTASI
SIFIR
TAŞI
SULTANAHMET
MEYDANI
TUL
(MERİDYEN)
ZAMAN
AYARI
ZAMAN
DİLİMİ
ZAMAN
BÖLGESİ
---------------------
SİYASET
KATEGORİSİ İÇİN GEREKÇE:
“A.
Mistik Doğu
Doğu
veya Şark kavramları tarihsel süreçte biri diğerinin yerine kullanılagelmiştir.
Coğrafi ve siyasî olarak
tanımlanması farklı anlamlar ifade eder. Şark coğrafi anlamda kullanılırsa, bu
alanı belirleyen faktörler vardır. Bu faktörler, coğrafi enlem ve boylam
kurallarına göre tayin edilir. Boylam dairelerinin başlangıcı, lngiltere'de
"Greenwich'ten" geçen sıfır boylam dairesi, enlem dairesi için de
Ekvator'dur. (Erendil, 1992: 5) Sıfır boylam dairesinin doğu alanı "Doğu",
Batı alani ise "Batı" olarak nitelenmiştir.
Coğrafi
isimler belli bir alanı ifade ederken, bu alan, siyasî ve kültürel olaylarla
birlikte tarihi ve siyasi bir kimlik kazanır. Bu coğrafi ve tarihi bölgeler,
tarihî süreçte, bazen “etken'' bazen de "edilgen" duruma
gelmişlerdir.
Tarihî
arka planıyla birlikte "Şark" da konjonkturel olarak ekonomik` siyasi
ve kültürel yönden etken ve edilgen duruma düşmüştür.
Dini
gelenek ve kutsal metinlerde ise, "Şark" kavramı güneşin doğduğu yer
olarak tanımlanır. Buna mukabil batı kavramı, güneşin battığı veya kaybolduğu
yerdir.
Her iki
kavramın kullanımı bir imtiyaza sahip olmadan bir ana "merkez"in iki
boyutunu ifade eder.
Semavi
inanışa göre merkez, Kudüs (Arnold, 1995: 15) ve Mekke'nin yer aldığı
bölgedir.”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder