16 Mayıs 2020 Cumartesi

“SIFIR NOKTASI” SİTESİ İÇİN BAZI KONU KATEGORİLERİ




“SIFIR NOKTASI” SİTESİ İÇİN BAZI KONU KATEGORİLERİ

10.3.2019
ARKEOLOJİ / SANAT TARİHİ
ASTROLOJİ
ASTRONOMİ (Rasathaneler vs.)
BİLİM TARİHİ
BİYOGRAFİ
BİZANTOLOJİ
COĞRAFYA (Meridyenler)
DENİZCİLİK
DİN (Namaz vakti, muvakkithaneler)
FELSEFE (zaman)
HARİTACILIK
KAYNAKÇA
KRONOLOJİ
KÜLTÜR (Saat)
MATEMATİK (Hesap işleri)
RÖPORTAJLAR
SANAYİ (saat)
SİYASET (İngiltere)
SÖZLÜK
TEKNOLOJİ
TURİZM (Milion taşı)
(Yeşil ile işaretlenenler “fonksiyonel kategori”dir)
-----------------------------------

BAZI KONU BAŞLIKLARI (ANAHTAR KELİMELER / KİLİT KELİMELER / TERİMLER / KAVRAMLAR)
ANLAŞMALAR
ARZ-I HALİFE
ARZ-İ İSTANBUL
AY VE GÜNEŞ
AYASOFYA
BAŞ MERİDYEN. (“BAŞ MERİDYEN (İNG. PRİME MERİDİAN) YERYÜZÜNDEKİ ÇEŞİTLİ NOKTALARIN BOYLAMLARINI BELİRLEMEK İÇİN, BAŞLANGIÇ KABUL EDİLEN MERİDYEN.”. HTTP://WWW.SUMAE.GOV.TR/UPLOADS/SOZLUK.PDF )
BAŞLANGIÇ MERİDYENİ ("BAŞLANGIÇ MERİDYENİNİN GEÇTİĞİ YER"
BATI VE DOĞU
BOYLAM
DÜŞÜNCE TARİHİ
FOTOĞRAFÇILIK
HAVACILIK
İSTANBUL MEAN TIME
İSTANBUL TARİHİ
KUDÜS
KUTSAL YERLER
MEKKE
MERİDİAN ZERO
MERİDYEN
MERİDYEN SIFIR
MİLENYUM TAŞI
MİLİON TAŞI
MİLLİON STONE
MİLYON TAŞI
ΜΊΛ(Λ)ΙΟΝ
OMNES VİAE ROMAM DUCUNT BÜTÜN YOLLAR ROMA'YA ÇIKAR
OMNİBUS VİİS ROMAM PERVENİTUR TÜM YOLLAR ROMA'YA ÇIKAR.
OSMANLI ARŞİVİ
OSMANLI İMPARATORLUĞU
ROMA İMPARATORLUĞU
SAAT AYARI
SAAT DİLİMİ
SIFIR
SIFIR BOYLAM
SIFIR MERİDYEN
SIFIR NOKTASI
SIFIR TAŞI
SULTANAHMET MEYDANI
TUL (MERİDYEN)
ZAMAN AYARI
ZAMAN DİLİMİ
ZAMAN BÖLGESİ
---------------------
SİYASET KATEGORİSİ İÇİN GEREKÇE:
“A. Mistik Doğu
Doğu veya Şark kavramları tarihsel süreçte biri diğerinin yerine kullanılagelmiştir. Coğrafi ve siyasî olarak tanımlanması farklı anlamlar ifade eder. Şark coğrafi anlamda kullanılırsa, bu alanı belirleyen faktörler vardır. Bu faktörler, coğrafi enlem ve boylam kurallarına göre tayin edilir. Boylam dairelerinin başlangıcı, lngiltere'de "Greenwich'ten" geçen sıfır boylam dairesi, enlem dairesi için de Ekvator'dur. (Erendil, 1992: 5) Sıfır boylam dairesinin doğu alanı "Doğu", Batı alani ise "Batı" olarak nitelenmiştir.
Coğrafi isimler belli bir alanı ifade ederken, bu alan, siyasî ve kültürel olaylarla birlikte tarihi ve siyasi bir kimlik kazanır. Bu coğrafi ve tarihi bölgeler, tarihî süreçte, bazen “etken'' bazen de "edilgen" duruma gelmişlerdir.
Tarihî arka planıyla birlikte "Şark" da konjonkturel olarak ekonomik` siyasi ve kültürel yönden etken ve edilgen duruma düşmüştür.
Dini gelenek ve kutsal metinlerde ise, "Şark" kavramı güneşin doğduğu yer olarak tanımlanır. Buna mukabil batı kavramı, güneşin battığı veya kaybolduğu yerdir.
Her iki kavramın kullanımı bir imtiyaza sahip olmadan bir ana "merkez"in iki boyutunu ifade eder.
Semavi inanışa göre merkez, Kudüs (Arnold, 1995: 15) ve Mekke'nin yer aldığı bölgedir.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder