TEMEL
AKSOY’UN YAZILARINDA “TANITIM” / “TANITMA”
13.1.2015
“4. Tüketiciye yapılan pazarlamanın
dördüncü P’si tanıtımdır. Oysa B2B pazarlamada tanıtım yerine eğitim vardır.
Satıcının sattığı ürün ve hizmet konusunda müşterilerini sürekli eğitmesi, onların
dünyalarını genişletmesi, yenilikleri öğretmesi, işlerini nasıl daha iyi
yapacaklarına ön ayak olması gerekir. Bugünün B2B anlayışında eğitim, kurulan
ilişkinin en önemli unsurudur. Bu eğitim sadece satılan ürünlerin “kullanım
kılavuzlarını” tanıtmak değil daha etkin, verimli çalışma koşulları için de
müşterinin aklına akıl katmaktır. (Education)” http://www.temelaksoy.com/b2b-pazarlama-nasil-yapilir/
“Çok Katlı Pazarlama yöntemi, dağıtım ve
tanıtım harcamalarından yaptığı büyük tasarruflarla ürünlerini çok daha
ekonomik fiyatlarla sunar ama çoğu marka için tek başına fiyat avantajı yeterli
değildir.” http://www.temelaksoy.com/dogrudan-pazarlama/
“En önemlisi de turizm konusunun yerel
yönetimler düzeyinde yeni bir anlayışla ele alınmasıdır. Türkiye’de son
yıllarda kurulan Kalkınma Ajansları bu konuda çalışmaya başladı fakat bu
çabalar henüz olumlu sonuçlar vermedi. Kalkınma ajansları daha çok yörelerin
tanıtımı konusunda duyarlılar ama bence tanıtımdan önce yörede yaşayan
insanların ve esnafın yaşadıkları yere sahip çıkmalarını sağlamak gerekir.” http://www.temelaksoy.com/turizm-pazarlamasi/
“• Artık bir fikre ve bir kimliğe sahip olan
şehir kendini tanıtmaya hazırdır. Şehir yönetimi bir reklam ajansıyla anlaşarak
seçtiği fikrin tanıtımına başlar. Pazarlama işi, kaynağı güçlü olanın kazandığı
bir oyundur. Şehir yönetimi, tanıtıma ne kadar kaynak ayırabilirse o kadar iyi
olur. Tanıtımlarda bir yıldan diğerine yaratıcı uygulamalar değişmeli; ama
fikir hep aynı kalmalıdır.” http://www.temelaksoy.com/marka-sehirler/
“Eski yıllarda şehir pazarlanması denildiği
zaman, bir yöreye turist çekmek için yapılması gereken etkinlikler anlaşılırdı.
Bugün bu anlayış evrim geçiriyor. Konu tanıtım alanından ”marka yaratma ve
yönetme” alanına doğru kayıyor.” http://www.temelaksoy.com/marka-sehirler/
“8. Türkiye’de işletmeler 2001 krizinden
sonra daha verimli çalışmayı öğrendiler. Ama aradan geçen yıllar her işletmede
yeni verimsizlikler yarattı. Daralma dönemlerinde yapılacak en doğru iş, tüm
süreçleri, maliyetleri azaltmak üzere incelemek ve bunun için
şirketin içindeki değişik fonksiyonlardan üst düzey yöneticilerin görev
yapacağı bir kurul oluşturmaktır. Bu kurul, şirketin üretim süreçlerini,
dağıtım kanallarını, pazar segmentlerini, müşteri kitlesini ve coğrafi
yayılımını, tanıtım faaliyetlerini tek tek inceleyip maliyetlerin akıllıca
düşürülebileceği alanları belirlemelidir. Her şirketin, zarar ettiği veya
verimsizlik yarattığı faaliyetleri mutlaka vardır. Ekonomik daralma dönemleri
bu “ev temizliği” için uygun zamanlardır. Tasarrufu sadece pazarlama
harcamalarında aramak sığ bir yaklaşım olacaktır.” http://www.temelaksoy.com/krizde-ne-yapmali/
“Marka
stratejisini taktiksel bir kaç adımdan (isim, ambalaj, imaj, tanıtım) ibaret
görmek ve sadece bu alanlarda iyileştirmeye gitmek çok yüzeysel kalacağı gibi
tüketicilerin kimlik projeleriyle rezonans kuracak bir anlam
yaratma amacını
da konu dışı bırakır. Sadece taktiksel değişiklikler yaparak marka
ruhunu şirketin
içine bile sokmak mümkün olmaz.” http://www.temelaksoy.com/marka-sirketin-imanidir/
“Kevin Roberts “Aşk Markaları” kavramını ortaya
attığında “Artık bilgilendirme, tanıtma ve imaj yaratma değil gerçek manada
cazibe yaratma dönemindeyiz.” demişti.Kevin
Roberts’e göre markalar bu anlayışı benimseyerek tüketicilerle içten ilişkiler,
yaratıcı bağlar kurarak rakiplerinden farklılaşırlar. Aşkla bağlandığımız
markaların aynı zamanda marka elçisi oluruz.” http://www.temelaksoy.com/marka-elcileri/
“Yaygın anlayışa göre marka dediğimiz şey “bir şirketin müşterilerine
kendisini tanıtması, onların zihinlerinde bir yer edinmesi, bir imaja sahip
olması” işidir.” http://www.temelaksoy.com/butunsel-marka-nedir/
“Deneyimsel Pazarlama`da ise, tüketiciye
yapılan iletişim, sinemaya gelen yeni bir filmi tanıtmak gibidir.” http://www.temelaksoy.com/tuketici-eglenmek-uyarilmak-kalbine-dokunulmak-ister/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder