TIBBİ
TEDAVİ İÇİN BAZI GÖZLEMLER
22 Ağustos – 19 Ekim 2017
Doktorlarımızın
gün içinde polikliniklerde çok sayıda hastaya bakmalarının yoğunluğu içinde
gereken detaylı çalışmaya zamanı ayırmaları her hastada şartlar gereği mümkün
olmayabilir.
Doktor
Teşhisinin Önemi
Annemin
müthiş ağrıları vardı.
Toplam
8 departman ile görüştük: Acil servis / İç Hastalıkları / Fizik Tedavi /
Üroloji / Algoloji / Nefroloji / Romatolog / Göğüs Hastalıkları.
Gözlemler
romatizmal ağrıyı işaret etmesine rağmen, İç hastalıkları doktorumuz bizi fizik
tedavi ve böbrek doktorlarına yönlendirdi.
Bu durumu doktora karşı bir negatiflik olarak değil de, bir şanssızlık
olarak değerlendirdik.
Ancak
6. Doktorla görüşmede Nefroloji doktoru Romatoloji doktoruna yönlendirme yaptı.
Doktor
merakının büyük önemi
Bir
doktorumuz çok meraklıydı. Devamlı sorular sordu. Ve teşhisi koydu ve
yönlendirmesini yaptı. Onda sonra sorun
çözümü raya girmeye başladı.
Refakatçinin
sorular sormasının önemi
Alınan
notların sonradan incelenmesinin, buradan gözlemler ve sorular çıkarılmasının
önemi.
Doktorlarla
görüşmeler sırasında 2 refakatçinin bulunmasının önemi.
Birisinin
unuttuğunu diğeri hatırlayabilir.
Birisinin
motivasyonu düştüğü anda diğeri devreye girebilir.
Ortak
akıl ve birleşik akıl çalışmaları yapılabilir.
Refakatçıların
Konuyla ilgili hazırlık yapmasının, bilgi toplanmasının önemi
Refakatçıların
Konuyla ilgili sorular hazırlamasının, sorgulayıcı düşünmesinin önemi
Refakatçıların
dinamik, enerjik hareket etmelerinin önemi
Testleri,
raporları arşivleyip görüşmelerde hazır tutmanın önemi
Doktorların
yazdığı ilaçların reçetelerini okuyup, önemli yan etkilerini doktora ve
eczanelerde fakülte mezunu eczacılara ve eczacı kalfalarına sormanın önemi
Hastanede
yatarak tedavi görmenin büyük önemi
Çözüm
için baştan itibaren hastanede yatırmak istedik. 22 Ağustos’tan sonra 11 Ekim
tarihinde mümkün olabildi. Sonrasındaki yoğun ilgi, dikkat ve testler hızla yol
alınmasını sağladı. Hastamıza her gün yapılan işlemlerin sayısı fazlalaşınca
sonuca doğru ilerlenmiş oldu. Eğer hastaneye yatması mümkün olmasaydı, sanırım
bugünkü aşamada olmayabilirdi.
Yatan
Hasta için yatılan departmandaki personelin (hemşireler vs.) çalışkan olmasının, ciddiyetle iş yapmasının
önemi.
Olumlu
anlamda yaşadık bu tecrübeyi.
Hastane
hizmet kalitesinin önemi
Olumlu
anlamda yaşadık bu tecrübeyi.
20.11.2017
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder