18 Mayıs 2020 Pazartesi

TÜRKER ACAROĞLU İÇİN HAYAL GÜCÜ




TÜRKER ACAROĞLU İÇİN HAYAL GÜCÜ
Bülent Ağaoğlu
9.10.2016

İçindekiler







ADINI VERME

İstanbul’da Avcılar ve Küçükçekmece caddelere adının verilmesi.
İstanbul’da Avcılar veya Küçükçekmece’de adına kütüphane kurulması
Kütüphanecilik alanında “Türker Acaroğlu Ödülü” verilmesi.
Ülkemizde “Türker Acaroğlu” adıyla kitap fuarı düzenlenmesi.
Avcılar’da bir mahalleye adının verilmesi.
Türker Acaroğlu adıyla İstanbul’da kültür merkezi kurulması.

DANIŞMA GÖRÜŞ ALMA

Tanıtımı için yapılması gerekenler hususunda iletişim (halkla ilişkiler) uzmanlarına danışılması.
Hakkında Beyin Fırtınası (Ortak Akıl, Arama Konferansı) toplantısı düzenlenmesi.
Neler yapılması gerektiği konusunda Türk bibliyograflarına danışılması.
Türker Acaroğlu hakkında yazan ve halen hayatta olan kişiler arasında bir iletişim ağı kurulması.
Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü ile görüşülmesi. http://www.tanitma.gov.tr/
Kütüphanecilik alanında hakkında tezler hazırlanması için kütüphanecilik bölüm başkanları ile görüşülmesi.
Kitaplarını yayınlayan yerli yayınevlerinin tanıtım için yapılması gerekenler konusunda görüşlerine başvurulması.
Kitapçıları/Kitabevlerini, yayınevlerini, bibliyografları, kütüphanecileri, kitapseverleri bir araya getiren bir etkinlik düzenlenmesi.
Kütüphanecilik öğrenimi görmekte olan birkaç lisans ve ön-lisans öğrencisine Türker Acaroğlu hakkındaki kitapları okuyarak öneri yazmalarının rica edilmesi.
“Türker Acaroğlu ile ilgili hangi çalışmalar yapılabilir” konusunda ilgililere (Bibliyograflara, Türker Acaroğlu hakkında yazanlara vs.) mail ve/veya mektup gönderilip gelen cevapların (öneriler) bir dokümanda toplanması.
Kütüphanecilik, Türk Dili ve Edebiyatı  ve Bulgar Dili ve Edebiyatı öğrencileri ile Beyin Fırtınası toplantısı yapılması.

DİĞERLERİ

Her yıl bibliyografya alanında “Uluslararası Türker Acaroğlu Kaynakça Ödülü” verilmesi.
Hakkında tezler hazırlanması için teşvik mekanizması kurulması.
Öneriler Excel dosyasında çeşitli değişkenlere göre sınıflandırılabilir (Mesela; “Gerçekleştirilmesi Kolay / Zor”; “Gerçekleştirilmesi az masraflı / çok masraflı”; “Neden bu öneri”; “Bu öneri nasıl uygulanabilir?” vs.). Buradan sonuçlar elde edilmesi.
Ülkemizde incelemeciliğin gelişmesi.
Ülkemizde incelemeciliğin gelişmesi sürecinde örnek alınması.

DÜŞÜNCE GELİŞTİRME

“Gençlere örnek olması için yapılması gerekenler neler olmalı” konusunda düşünceler, öneriler geliştirilmesi.
“Büyüklüğünün, öneminin, vizyonunun  vurgulanması için, Türker Acaroğlu farkındalığının yaratılması” için neler yapılmalı” konusunda düşünce / öneri geliştirilmesi.
Türker Acaroğlu’nun kaynakçacı yönünün de öne çıkanlardan birisi olması sebebiyle “Ülkemizin kaynakça sorunlarının çözümünde neler yapılabilir?” konusu üzerinde düşünceler geliştirilmesi.
“Neden önemini, değerini ülke ve toplum olarak gereken düzeyde fark edemedik” konulu bir beyin fırtınası toplantısı düzenlenmesi.
“Türker Acaroğlu için yapılacak çalışmalar ülkemizde bibliyografya ve bilim vizyonu geliştirilmesine nasıl katkıda bulunabilir” konusu üzerinde düşünceler geliştirilmesi.
“Günümüzde yeni Türker Acaroğlular nasıl yetiştirilebilir, bunun için neler yapılmalı” konusunda beyin fırtınası toplantısı düzenlenmesi.
Kütüphanecilik öğrencilerinin Türker Acaroğlu’nu tanımaları ve içselleştirmeleri için neler yapılması gerektiği konusunda düşünceler geliştirilmesi.
Günümüze kadar gereken düzeyde değerini bilemeyişimizin eksikliklerini giderecek şekilde büyük düşünülmesi, vizyonlar geliştirilmesi.
Bu söz nasıl değerlendirebilir üzerinde düşünce geliştirilmesi;…….
Hatırasının yaşatılması, değerinin bilinmesi, katkılarının gelecek kuşaklar tarafından bilinmesi için yapılması gerekenler üzerinde düşünce geliştirilmesi.
Onun gibi insanların çoğalmasını nasıl sağlayabiliriz üzerinde düşünme geliştirmesi.
Gençlerin kendisini örnek almasını hayal ediyoruz.

EN ÖNEMLİ YÖNLERİ

Ülkemizin önde gelen kaynakçacılarından. Bu yönüyle tanıtılması için yapılması gereken çok çalışma var…
Kendisi hakkındaki nitelemelerin ve yargıların tespit edilip listelenmesi ve bir kitapçıkta toplanması. (Bir örnek:
Kişiliğinin öne çıkan yönlerinin bir dokümanda derlenmelidir. (En temel 10 özelliğinin sıralanması).
Türker Acaroğlu’nun ”Bulgaristan’da Yer Adları” adlı kitabı kendi gözünde “ numaralı kitabı. Eserinin  uluslararası ve ulusal düzeyde tanıtımının bizler tarafından gereken düzeyde yapılması.
Türker Acaroğlu çok büyük bir değerimiz. Bu gerçeğin hakkının gereğince verilmesi.
1985’e kadar ülkemizde PC yoktu. 1600’lü yıllarda elektrik, daktilo, matbaa, bilgisayar vs. yoktu. Zor şartlarda bu eseri hazırladığı özellikle vurgulanması.
“İnanılmazı Zor Olan İşler / çalışmalar yapanlar” kitabı hazırlanması ve kendisine de yer verilmesi.
Uzun süre yaşayıp eser verme tutkusu bitmeyen yerli ve yabancı insanlara listelenebilir. Bilinmektedir ki, Türker Bey’in en önemli yönlerinden birisi de bu özelliği idi. Bize bıraktığı en büyük miraslardan birisi de bu. Kendisini her aradığımda, kendisi beni her aradığında, kendisini 1981-2016 arası her ziyaretimde bu yönü çok dikkatimi çekerdi. Şaşar dururdum…
Bu kadar eserini tek başına hazırladı. Bu süreçte asistanı olmadı. Bu yönünün bilinmesi.

ESERLERİ İÇİN

Eserlerine ilişkin kitaplar yayınlanması

Bekleyen yayınlanmamış eserlerine sahip çıkılması: Türk, bilim, kültür ve düşün adamları ansiklopedisi. 3200 kişi. 7 klasör. / 100 ünlü Türk: Bilim, kültür, düşün adamları. / Atatürk kitapları kitabı. 1000 kitap.
Belleten'de yayınlanan makalesinin kitap olarak yayınlanması: “Dünyada Basılan İlk Türkçe Kitap" [1604 kapitülasyonlarının Türkçe Fransızca metni ZA] Belleten, Cilt: L - Sayı: 197 - Yıl: 1986 Ağustos, 507-530ss. https://drive.google.com/file/d/0B7liBn5XLsAfaXlNVVdyZmxvOUE/edit
Bibliyografya hakkında yazdıklarının bir kitapta toplanması.
Bildirilerinin ayrı bir kitapta yayınlanması.
Röportajlarının kitap olarak yayınlanması.
Disiplinlere göre yazılarının ayrı ayrı kitaplarda yayınlanması.
Kitaplarının kapaklarının ve içindekiler sayfalarının bir yayında toplanması.

Diğerleri

Kütüphanecilere ilişkin bir kitap hazırlıyordu. Muhakkak sahip çıkılması ve yayınlanması.
Eserleri ve hakkında yayınlananların gerekli izinler alınarak dijitalleştirilerek webe konulması.
Kaynakçasının geliştirilip kitap olarak yayınlanması
Maltepe Üniversitesi Kütüphanesine bağışladığı dergiler incelenip bunlarda mevcut yazılarının tespit edilmesi. (Görüşü: “Benim kaynakçam bitmez”. Nerelerde, hangi yazıları olabilir?)
Eserleri tek tek değerlendirilip hangilerinin ilk veya ilklerden olduğunun tespiti.
Anahtar kelimelere göre düzenlenmiş eserlerinin sayısal dağılımı tablosunda yer alan konuların her birisi hakkında değerlendirme, inceleme yazılarının yayınlanması. Örnek; "Türker Acaroğlu'nun edebiyat yazıları".

KÜTÜPHANELERDE YAPILABİLECEKLER

Seçilecek Halk kütüphanelerinde “Türker Acaroğlu Özel Köşesi” açılması. Burada tüm kitaplarının sıralanması.
6 derleme kütüphanesinde “Ülkemizde kütüphaneciliğine önde gelen hizmet verenler” odası açılması burada Türker Acaroğlu’nun eserlerinin de raflarda yer alması.
Trakya’da yer alan üniversite kütüphanelerimizin uygun yerlerde “Bulgaristan da Türkçe Yer Adları Kılavuzu”  adlı kitabının camekanda sergilenmesi , ayrıca burada yazarımızı tanıtıcı bir metnin ve “Yazarımızın en değer verdiği kitabı” notunun yer alması.

ORGANİZASYON - ETKİNLİK

“Türker Acaroğlu Vakfı” kurulması.
Avcılar’da inşa edilecek Osmanlı dönemi otantik bir Rumeli-Türk evi yapısında "Türker Acaroğlu Müzesi” kurulması.
“Türker Acaroğlu” konusunda yapılması gerekenlere bir kuruluşun sahip çıkması.
“Türker Acaroğlu Kaynakça Kitaplığı” kurulması.
"Türker Acaroğlu Sempozyumu" düzenlenmesi.
Türkiye - Bulgaristan kültür ilişkilerinin geliştirilmesi.
Her sene anma toplantısı düzenlenmesi.
110. doğum yılına özgü etkinlikler yapılması.

SORULAR

Sorular sorulması, sorgulayıcı düşünceler geliştirilmesi.
"Kütüphanecilik ve kaynakçayla sınırlı kalmamış, bazı başka alanlarda da eserler vermiştir. İlgi alanının çok geniş olduğu anlaşılıyor. Kendisi ile bu tabloyu paylaştım. Söylediği şu oldu: “Bir kütüphanecinin kaliteli hizmet verebilmesi için her alana ilişkin yeterli bilgisi olmalı. Kütüphaneye gelen kullanıcıya talebiyle ilgili olarak “şu kitaplar da var” diyebilmeli. Bu da ilgi alanının geniş olmasına bağlıdır” (Müteferrika, yaz 2015/1, 297.s.). Burada yer alan ifadesi çerçevesinde dünyada kütüphaneciler için Türker Acaroğlu gibi rol modellerinin varlığının araştırılması. Sonucunun bir yayında değerlendirilmesi.

TANITIM

Mail

Kütüphanecilik bölüm başkanlarına “Türker Acaroğlu” konulu bir mail gönderilmesi.
Türkiye’de “Bilim” ile ilgili kuruluşlara (dernekler, vakıflar, Bilim Merkezleri, TÜBA, TÜBİTAK vs.) mail gönderilmesi.
Kitapçılara/kitabevlerine ve yayınevlerine  maille tanıtılması.
Dünyadaki ulusal kütüphanelere hakkında mail yollanması.

Yazılı

Wikipedia’da birçok dilde hakkında madde yazılması.
2-3 sayfalık, kısa, az, öz ve çarpıcı bilgilerin yer aldığı bir broşür (metin) hazırlanması.
Üniversiteye yeni başlayan her kütüphanecilik, Türk Dili ve Edebiyatı ve Bulgar Dili ve Edebiyatı öğrencisine Türker Acaroğlu kitapçığı verilmesi.
İlgili ilk ve orta öğretim ders kitaplarında Türker Acaroğlu’na kısa, az, öz ve vurucu bilgilerle yer verilmesi.
Yabancı kütüphanecilik dergilerinde hakkında yazı yayınlatılması.
Kitap dergilerinde hakkında yazı yayınlatılması.
Wikipedia’da http://en.wikipedia.org/wiki/Bibliographer maddesinde adının yer almasının sağlanması. ( Wikipedia’da “Bibliographer” maddeleri: http://en.wikipedia.org/w/index.php?search=Bibliographers&title=Special%3ASearch&go=Go  )

Diğerleri

http://bibliyografyalar.mkutup.gov.tr/  sayfasında “Türker Acaroğlu Kaynakçası”nın yer alması.
Ülkemizin tüm yazarlarına, kütüphanecilerine tanıtılması.
Türker Acaroğlu’nun çabasının, vizyonunun büyüklüğünün gençlere anlatılması.
Türker Acaroğlu’nun kütüphanecilik bölümlerinde konferanslarla tanıtılması.
Bilinirliği hakkında anket yapılması.
Bilgi yarışmalarında Türker Acaroğlu’na ilişkin soru sorulması.
“Türker Acaroğlu Tanıtımı Fikir Yarışması” düzenlenmesi.
“Türker Acaroğlu hangi yönüyle tanınıyor” anketi yapılması. Gruplara göre de (Akademisyenler, kütüphaneciler vs.) genelde ve hangi seviyede bilindiği anketi hazırlanması.
Tüm kitap fuarlarında Türker Acaroğlu’nu tanıtıcı bir stant bulunması.
Hakkında mevcut http://turkeracaroglu.com/  resmi sitesine ilaveten web sitesi kurulması. Bu web sitesindeki içeriğin birkaç dilde olması.
Video hazırlanması.
Kütüphanecilik haftalarında Türker Acaroğlu’nun anılması, sergi düzenlenmesi.
Hakkında çizgi film hazırlanması.
Mottolar, sloganlar bulunması.
Tweetter’da etkinlik yapılması.
Kaynakça kursları düzenlenmesi ve bu kurslarda Türker Acaroğlu’nun da anlatılması.
Bilgisayar oyunları hazırlanması.
Topkapı’da Eski Kozlu Mezarlığında yatan kültür değerlerimizin kültür turları güzergahına dahil edilmesi.
Tanıtma Bibliyografyası adlı eserin incelenmesi.
Geniş bakış açısına sahibi olmasında çok kaynağın elinden geçmesinin, bunları okumasının esas etkenlerden olduğunu tahmin ediyorum. Bu bakımdan okuma alışkanlığının geliştirilmesi konusunda yapılacak çalışmalarda anılması ve adının öne çıkarılması.
“Ülkemizin Kütüphaneciliğine Öncü Katkılarda Bulunanlar” konulu seçmeli ders düzenlenmesi.
Örnek insan olarak gelecek nesillere tanıtılmasının sağlanması.
Mezarının bulunduğu Eski Kozlu Mezarlığı'nın girişine "Burada yatan kültür insanları" panosunun hazırlanması.
101 yaşında kültür insanı ve yazmaya devam etmesi. Bu yönü çok önemli. Layıkıyla bu konunun işlenmesi, öneminin farkında olunmasının sağlanması.
100 yaşını geçen kültür insanlarımızın bilinmesinin sağlanması.
Kütüphanecilerin gözünde rol modeli olmasının sağlanması.

YAZILI ÇALIŞMALAR

Hakkında

Vizyonu ve bu vizyonun önemi hakkında kitapçık yayınlanması.
Ansiklopedilerde  ve biyografi sözlüklerinde hakkında yer alan tüm maddelerin derlenmesi ve bir kitapçıkta yayınlanması.
Hakkında bir tiyatro oyunu yazılması.
Kısa, az, öz, vurucu ve çarpıcı bilgilerin yer aldığı dokümanlar hazırlanması.
“Türker Acaroğlu Nasıl Faydalı Olmuştur” konulu bir kitapçık hazırlanması.
Biyografisinin son tasarım trendlerine göre düzenlenmiş bir sunumla yayınlanması.
Kronolojisinin hazırlanması.
“Sayılarla Türker Acaroğlu” dokümanı hazırlanması. Sayısal duruma ilişkin tablolar düzenlenmesi, bulgular ortaya konulması ve yorumlarda bulunulması.
“Türker Acaroğlu İçin Neler Dediler” dokümanı hazırlanması.
Türker Acaroğlu’nun bir kitapçıkta hikaye diliyle anlatılması.
Türker Acaroğlu hakkında hazırlanacak bir kitapçığın üniversitelerin kütüphanecilik bölümlerinde okumakta olan tüm öğrencilere bedelsiz olarak dağıtılması.
Türker Acaroğlu için yapılan etkinliklerin tespit edilip kronolojik olarak listelenmeSİ.
“Kitap Sevgisi/Kitap Sevenler” isimli ulusal ve uluslararası kitap hazırlanması ve kendisine yer verilmesi.
“Tutkulu İnsanlar Kitabı” hazırlanması ve kendisine bu kitapta yer verilmesi.
Hayatta olmayanlardan seçilecek “Kütüphanecilik Alanımızda İlk 10 İsim” kitabı hazırlanması ve en başta kendisine yer verilmesi.
Seçmeler dokümanları hazırlanması: 1) Hakkında yazılan eserlerden seçme cümleler; 2) Yazdıklarından cümleler.
“100 yaşına basan (ilk?) kültür insanı Türker Acaroğlu’nun yaptıkları” başlıklı bir kitapçık yayınlanabilir. Burada yaptıklarına, ilklerine ilişkin liste verilebilir.
Başka dillerde mevcut https://tr.wikipedia.org/wiki/Mehmet_T%C3%BCrker_Acaro%C4%9Flu sayfasının hazırlanması.
İncelemeciliği hakkında makale hazırlanması.
Kaç künye derlediğinin tespit edilmesi.
Kendisi için bir armağan kitabı hazırlanması. (Ülkemizde kütüphanecilik alanında yer alan 17 kişi için armağan kitapları yayınlanmıştır…)
Kütüphaneciliğimiz için kapsamlı idealist çabalar gösterenler hakkında bir yayın hazırlanması ve kendisine yer verilmesi.
Kütüphaneciliğimiz için verdiği mücadeleler hakkında bir makale hazırlanması.
Kütüphanecilik literatüründe kendisi hakkında yazılanların tespiti. Akabinde bir makale hazırlanması.
Kendisi hakkında kültür insanlarının görüşlerinin sorulması ve yayınlanması.
Hakkında kısa, az ve öz bir metnin ilave edilmesi: https://tr.wikipedia.org/wiki/Mehmet_T%C3%BCrker_Acaro%C4%9Flu
Ekim 2015'te Avcılar'da hakkında yapılan etkinlikteki konuşmaların bir kitapta yayınlanması.
"Türker Acaroğlu'nun yaşama sevinci" konulu bir makale hazırlanması.
"Dünyada 100 yaşını geçen kükür insanları" kitabının hazırlanması.
Yazarlar için katkısının hakkında yazılacaklarda belirtilmesi: Yazarlar sözlüğü yazmış, yazarların eserlerini tanıtmıştır. Yazarlar için incelemeler hazırlamıştır. Kaynakçasında bu tür eserlerin ayrı bir kategoride listelenmesi.
Hakkında İngilizce bir kitapçık yayınlanması ve dünya ulusal kütüphanelerine gönderilmesi.
Prestij Kitap hazırlanması.
Hakkındaki yazıların bir kitapta toplanması.
Bibliyograflarımız, kütüphanecilerimiz, incelemecilerimiz, Rumeli incelemecilerimiz, derleme müdürlerimiz, sözlükçülerimiz vs. ilgili bundan sonra yayınlanacak  kendisine de yer verilmesi.
"Eski Kozlu ve Merkezefendi Mezarlıklarında Yatan Kültür İnsanları" kitabının hazırlanması ve kendisine de bu kitapta yer verilmesi.
Avcılar çevresindeki kütüphanelerin rehberinin hazırlanması ve bu yayında Türker Bey'in biyografisine yer verilmesi.
Fotoğraf albümü yayınlanması.

Kaynakça

“Türker Acaroğlu Kritik Bibliyografyası” (Özetli, yorumlu, değerlendirmeli ve kritik içerecek şekilde).
“Türker Acaroğlu Kaynakçası” dağılım tabloları hazırlanması. Buralardan bulgular elde edilmesi, yorumlarda bulunulması ve yapılması gerekenlerin listelenmesi.
“Kitap Okuma Kaynakçası” hazırlanması.
“Kitap sevgisi kaynakçası” hazırlanması.
Türker Acaroğlu Kaynakçası’nı 2013 başında ve 2015’te hazırlamıştım. Bu çalışmanın geliştirilmesi.
Türker Acaroğlu Kaynakçası’nın web üzerinde veritabanı olarak yer alması.
100 yaşını geçen insanlarımız hakkında yayınlanmış kaynakçaların belirtilmesi.
Yer adları konusunda yapılabilecekler.(Hayal yaz).  Yer Adları yayınları kaynakçası hazırlanması
Bir çok değişkene göre düzenlenmiş "Türker Acaroğlu Kitapları ve Makaleleri Kaynakçası"nın hazırlanması.
Bulgaristan Kaynakçası hazırlanması.
Türk-Bulgar Kültür İlişkileri Kaynakçası hazırlanması.
Razgrad Kaynakçası hazırlanması
Osmanlı döneminde Rumeli yer adları konusunda yapılmış yazılı eserlerin özetli kaynakçasının hazırlanması.
Türkçeden Bulgarcaya geçen sözcükler konusundaki yayınların kaynakçasının hazırlanması.
Bulgaristan Türkleri Kaynakçası hazırlanması ve yazdıklarının künyelerinin ayrı bir bölümde yer alması.
470 kitap ve makalesinin özetlerinin hazırlanması.
Türk bibliyografları adıyla bir kitap hazırlanması.
Bibliyografya sorunlarımızın listelenmesi.
“Google çağında bibliyografyanın geleceği yok mudur?” konulu bir makale hazırlanması.
“Ülkemizde bibliyografya alanı için olumsuz bakışın sebepleri nelerdir” konulu bir çalışma yapılması.
Hakkında hazırlanmış kaynakça çalışmalarında künye eksikliklerinin tespit edilmesi.
“Dünya Bibliyograflar Ansiklopedisi” hazırlanması.
“Dünya kütüphanelerinde Türker Acaroğlu’nun eserleri  toplu kataloğu” hazırlanması.
Müteferrika'nın 47. sayısında yayınlanan kaynakça çalışmamız yayın türlerine göre hazırlanmıştır. Ayrıca başka değişkenlere göre de ayrı listeler hazırlanması ve buralardan sayısal sonuçlar üretilmesi ve yorumlarda bulunulması. Kitap olarak yayınlanmasını önerdiğimiz eserde şu değişkenlere göre ayrı listeler yer alması:  Yayın yılı / konu başlıkları / dergilere göre / yayıncılara göre / yayın türü / alfabetik.
Bibliyografya hayalleri çalışması hazırlanması.

Diğerleri

(Kendisinin Keşf-El Zünun’da yaptığı gibi özetli, yorumlu ve kritik içerecek şekilde yayınlanması.)
“Niçin Bilgiye Önem Vermiyoruz” konulu bir akademik kitap yayınlanması. (“Türker Acaroğlu’nin Keşf-El Zünun’da ortaya koyduğu vizyon sebebiyle attığı temel çok sağlamdı. Fakat devamı gelmedi. Neden?” sorusu akademisyenlere sorulmalı ve cevaplar bir dokümanda yayınlanması).
Eserlerinin baştan sona okunup, seçme cümlelerin tespit edilmesi ve bunların ayrı bir dokümanda yayınlanması.
“Bulgaristan’da Türkçe Yer Adları Kılavuzu” adlı kitabı hakkında makaleler hazırlanması.
“Böyle bir değer Batı’da ortaya çıksaydı hakkında neler yapılırdı” konusunda listeleme yapılması.
Türker Acaroğlu gibi bilim için idealist çalışmalar yapan Türklerin listelenmesi ve bir makalede anlatılması.
Kültürümüzde Türker Acaroğlu’nun yaptığı gibi, kişiler tarafından büyük emekler verilerek meydana getirilen eserlerimiz listelenmelidir.
Kütüphanecilerimizden kimler Türker Acaroğlu hakkında eser vermiştir?
“Türker Acaroğlu Armağanı” yayınlanması.
Hayatlarını kapsamlı idealist çalışmalara vakfeden değerlerimiz listelenmesi.
SSS (FAQ) (Sıkça Sorulan Sorular) web sayfası düzenlenmesi.
“Bilim Kültür Sanatta ilk 10 değerimiz” (Yunus Emre, Mevlana, Mimar Sinan, Katip Çelebi, Evliya Çelebi…) kitapçığı hazırlanması.
“Neden Türker Acaroğlularımız azdır” konulu bir makale hazırlanması.
Tespit edilmesi: 100 yaşına gelip de kültür üretkenliğini devam ettiren kaç insan oldu dünyada?
Ülkemizde 3 ve daha fazla dil bilen kütüphanecilerimiz hakkında bir makale hazırlanması.
100 yaşını geçen kültür insanlarımız hakkında makale yayınlanması.
Kütüphanecilikten gelip de, başka disiplinlerde eser verenlerin biyografilerini içeren bir yayın hazırlanması.
Razgrad Kitabı hazırlanması.
Geçmişten günümüze Osmanlı ve Bulgaristan döneminde, o topraklarda doğmuş ve kökeni orası olan kültür insanlarımız hakkında bir biyografi kitabı hazırlanması.
Kütüphanecilik alanından gelip, bu saha dışında eser veren insanlarımıza ilişkin bir makale hazırlanması.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder