TÜRKER ACAROĞLU
İÇİN HAYAL GÜCÜ
Bülent Ağaoğlu
9.10.2016
İçindekiler
ADINI VERME
İstanbul’da Avcılar ve
Küçükçekmece caddelere adının verilmesi.
İstanbul’da Avcılar veya
Küçükçekmece’de adına kütüphane kurulması
Kütüphanecilik alanında “Türker
Acaroğlu Ödülü” verilmesi.
Ülkemizde “Türker Acaroğlu”
adıyla kitap fuarı düzenlenmesi.
Avcılar’da bir mahalleye adının
verilmesi.
Türker Acaroğlu adıyla İstanbul’da
kültür merkezi kurulması.
DANIŞMA
GÖRÜŞ ALMA
Tanıtımı için yapılması
gerekenler hususunda iletişim (halkla ilişkiler) uzmanlarına danışılması.
Hakkında Beyin Fırtınası (Ortak
Akıl, Arama Konferansı) toplantısı düzenlenmesi.
Neler yapılması gerektiği
konusunda Türk bibliyograflarına danışılması.
Türker Acaroğlu hakkında yazan
ve halen hayatta olan kişiler arasında bir iletişim ağı kurulması.
Kültür ve Turizm Bakanlığı
Tanıtma Genel Müdürlüğü ile görüşülmesi. http://www.tanitma.gov.tr/
Kütüphanecilik alanında
hakkında tezler hazırlanması için kütüphanecilik bölüm başkanları ile
görüşülmesi.
Kitaplarını yayınlayan yerli
yayınevlerinin tanıtım için yapılması gerekenler konusunda görüşlerine
başvurulması.
Kitapçıları/Kitabevlerini,
yayınevlerini, bibliyografları, kütüphanecileri, kitapseverleri bir araya
getiren bir etkinlik düzenlenmesi.
Kütüphanecilik öğrenimi
görmekte olan birkaç lisans ve ön-lisans öğrencisine Türker Acaroğlu hakkındaki
kitapları okuyarak öneri yazmalarının rica edilmesi.
“Türker Acaroğlu ile ilgili
hangi çalışmalar yapılabilir” konusunda ilgililere (Bibliyograflara, Türker
Acaroğlu hakkında yazanlara vs.) mail ve/veya mektup gönderilip gelen
cevapların (öneriler) bir dokümanda toplanması.
Kütüphanecilik, Türk Dili ve
Edebiyatı ve Bulgar Dili ve Edebiyatı
öğrencileri ile Beyin Fırtınası toplantısı yapılması.
DİĞERLERİ
Her yıl bibliyografya alanında
“Uluslararası Türker Acaroğlu Kaynakça Ödülü” verilmesi.
Hakkında tezler hazırlanması
için teşvik mekanizması kurulması.
Öneriler Excel dosyasında
çeşitli değişkenlere göre sınıflandırılabilir (Mesela; “Gerçekleştirilmesi
Kolay / Zor”; “Gerçekleştirilmesi az masraflı / çok masraflı”; “Neden bu
öneri”; “Bu öneri nasıl uygulanabilir?” vs.). Buradan sonuçlar elde edilmesi.
Ülkemizde incelemeciliğin
gelişmesi.
Ülkemizde incelemeciliğin
gelişmesi sürecinde örnek alınması.
DÜŞÜNCE
GELİŞTİRME
“Gençlere örnek olması için
yapılması gerekenler neler olmalı” konusunda düşünceler, öneriler
geliştirilmesi.
“Büyüklüğünün, öneminin,
vizyonunun vurgulanması için, Türker
Acaroğlu farkındalığının yaratılması” için neler yapılmalı” konusunda düşünce /
öneri geliştirilmesi.
Türker Acaroğlu’nun kaynakçacı
yönünün de öne çıkanlardan birisi olması sebebiyle “Ülkemizin kaynakça
sorunlarının çözümünde neler yapılabilir?” konusu üzerinde düşünceler
geliştirilmesi.
“Neden önemini, değerini ülke
ve toplum olarak gereken düzeyde fark edemedik” konulu bir beyin fırtınası
toplantısı düzenlenmesi.
“Türker Acaroğlu için yapılacak
çalışmalar ülkemizde bibliyografya ve bilim vizyonu geliştirilmesine nasıl
katkıda bulunabilir” konusu üzerinde düşünceler geliştirilmesi.
“Günümüzde yeni Türker
Acaroğlular nasıl yetiştirilebilir, bunun için neler yapılmalı” konusunda beyin
fırtınası toplantısı düzenlenmesi.
Kütüphanecilik öğrencilerinin
Türker Acaroğlu’nu tanımaları ve içselleştirmeleri için neler yapılması
gerektiği konusunda düşünceler geliştirilmesi.
Günümüze kadar gereken düzeyde
değerini bilemeyişimizin eksikliklerini giderecek şekilde büyük düşünülmesi,
vizyonlar geliştirilmesi.
Bu söz nasıl değerlendirebilir
üzerinde düşünce geliştirilmesi;…….
Hatırasının yaşatılması,
değerinin bilinmesi, katkılarının gelecek kuşaklar tarafından bilinmesi için
yapılması gerekenler üzerinde düşünce geliştirilmesi.
Onun gibi insanların çoğalmasını
nasıl sağlayabiliriz üzerinde düşünme geliştirmesi.
Gençlerin kendisini örnek
almasını hayal ediyoruz.
EN ÖNEMLİ
YÖNLERİ
Ülkemizin önde gelen
kaynakçacılarından. Bu yönüyle tanıtılması için yapılması gereken çok çalışma
var…
Kendisi hakkındaki
nitelemelerin ve yargıların tespit edilip listelenmesi ve bir kitapçıkta
toplanması. (Bir örnek: …
Kişiliğinin öne çıkan
yönlerinin bir dokümanda derlenmelidir. (En temel 10 özelliğinin sıralanması).
Türker Acaroğlu’nun
”Bulgaristan’da Yer Adları” adlı kitabı kendi gözünde “ numaralı kitabı.
Eserinin uluslararası ve ulusal düzeyde
tanıtımının bizler tarafından gereken düzeyde yapılması.
Türker Acaroğlu çok büyük bir
değerimiz. Bu gerçeğin hakkının gereğince verilmesi.
1985’e kadar ülkemizde PC
yoktu. 1600’lü yıllarda elektrik, daktilo, matbaa, bilgisayar vs. yoktu. Zor
şartlarda bu eseri hazırladığı özellikle vurgulanması.
“İnanılmazı Zor Olan İşler /
çalışmalar yapanlar” kitabı hazırlanması ve kendisine de yer verilmesi.
Uzun süre yaşayıp eser verme
tutkusu bitmeyen yerli ve yabancı insanlara listelenebilir. Bilinmektedir ki,
Türker Bey’in en önemli yönlerinden birisi de bu özelliği idi. Bize bıraktığı
en büyük miraslardan birisi de bu. Kendisini her aradığımda, kendisi beni her
aradığında, kendisini 1981-2016 arası her ziyaretimde bu yönü çok dikkatimi
çekerdi. Şaşar dururdum…
Bu kadar eserini tek başına
hazırladı. Bu süreçte asistanı olmadı. Bu yönünün bilinmesi.
ESERLERİ
İÇİN
Eserlerine ilişkin kitaplar yayınlanması
Bekleyen yayınlanmamış
eserlerine sahip çıkılması: Türk, bilim, kültür ve düşün adamları
ansiklopedisi. 3200 kişi. 7 klasör. / 100 ünlü Türk: Bilim, kültür, düşün
adamları. / Atatürk kitapları kitabı. 1000 kitap.
Belleten'de yayınlanan
makalesinin kitap olarak yayınlanması: “Dünyada Basılan İlk Türkçe Kitap"
[1604 kapitülasyonlarının Türkçe Fransızca metni ZA] Belleten, Cilt: L - Sayı:
197 - Yıl: 1986 Ağustos, 507-530ss. https://drive.google.com/file/d/0B7liBn5XLsAfaXlNVVdyZmxvOUE/edit
Bibliyografya hakkında
yazdıklarının bir kitapta toplanması.
Bildirilerinin ayrı bir kitapta
yayınlanması.
Röportajlarının kitap olarak
yayınlanması.
Disiplinlere göre yazılarının
ayrı ayrı kitaplarda yayınlanması.
Kitaplarının kapaklarının ve
içindekiler sayfalarının bir yayında toplanması.
Diğerleri
Kütüphanecilere ilişkin bir
kitap hazırlıyordu. Muhakkak sahip çıkılması ve yayınlanması.
Eserleri ve hakkında
yayınlananların gerekli izinler alınarak dijitalleştirilerek webe konulması.
Kaynakçasının geliştirilip
kitap olarak yayınlanması
Maltepe Üniversitesi
Kütüphanesine bağışladığı dergiler incelenip bunlarda mevcut yazılarının tespit
edilmesi. (Görüşü: “Benim kaynakçam bitmez”. Nerelerde, hangi yazıları
olabilir?)
Eserleri tek tek
değerlendirilip hangilerinin ilk veya ilklerden olduğunun tespiti.
Anahtar kelimelere göre
düzenlenmiş eserlerinin sayısal dağılımı tablosunda yer alan konuların her
birisi hakkında değerlendirme, inceleme yazılarının yayınlanması. Örnek;
"Türker Acaroğlu'nun edebiyat yazıları".
KÜTÜPHANELERDE
YAPILABİLECEKLER
Seçilecek Halk kütüphanelerinde
“Türker Acaroğlu Özel Köşesi” açılması. Burada tüm kitaplarının sıralanması.
6 derleme kütüphanesinde
“Ülkemizde kütüphaneciliğine önde gelen hizmet verenler” odası açılması burada
Türker Acaroğlu’nun eserlerinin de raflarda yer alması.
Trakya’da yer alan üniversite
kütüphanelerimizin uygun yerlerde “Bulgaristan da Türkçe Yer Adları Kılavuzu” adlı kitabının camekanda sergilenmesi , ayrıca
burada yazarımızı tanıtıcı bir metnin ve “Yazarımızın en değer verdiği kitabı”
notunun yer alması.
ORGANİZASYON
- ETKİNLİK
“Türker Acaroğlu Vakfı”
kurulması.
Avcılar’da inşa edilecek
Osmanlı dönemi otantik bir Rumeli-Türk evi yapısında "Türker Acaroğlu
Müzesi” kurulması.
“Türker Acaroğlu” konusunda
yapılması gerekenlere bir kuruluşun sahip çıkması.
“Türker Acaroğlu Kaynakça
Kitaplığı” kurulması.
"Türker Acaroğlu
Sempozyumu" düzenlenmesi.
Türkiye - Bulgaristan kültür
ilişkilerinin geliştirilmesi.
Her sene anma toplantısı
düzenlenmesi.
110. doğum yılına özgü
etkinlikler yapılması.
SORULAR
Sorular sorulması, sorgulayıcı
düşünceler geliştirilmesi.
"Kütüphanecilik ve
kaynakçayla sınırlı kalmamış, bazı başka alanlarda da eserler vermiştir. İlgi
alanının çok geniş olduğu anlaşılıyor. Kendisi ile bu tabloyu paylaştım.
Söylediği şu oldu: “Bir kütüphanecinin kaliteli hizmet verebilmesi için her
alana ilişkin yeterli bilgisi olmalı. Kütüphaneye gelen kullanıcıya talebiyle
ilgili olarak “şu kitaplar da var” diyebilmeli. Bu da ilgi alanının geniş
olmasına bağlıdır” (Müteferrika, yaz 2015/1, 297.s.). Burada yer alan ifadesi
çerçevesinde dünyada kütüphaneciler için Türker Acaroğlu gibi rol modellerinin
varlığının araştırılması. Sonucunun bir yayında değerlendirilmesi.
TANITIM
Mail
Kütüphanecilik bölüm
başkanlarına “Türker Acaroğlu” konulu bir mail gönderilmesi.
Türkiye’de “Bilim” ile ilgili
kuruluşlara (dernekler, vakıflar, Bilim Merkezleri, TÜBA, TÜBİTAK vs.) mail
gönderilmesi.
Kitapçılara/kitabevlerine ve
yayınevlerine maille tanıtılması.
Dünyadaki ulusal kütüphanelere
hakkında mail yollanması.
Yazılı
Wikipedia’da birçok dilde
hakkında madde yazılması.
2-3 sayfalık, kısa, az, öz ve
çarpıcı bilgilerin yer aldığı bir broşür (metin) hazırlanması.
Üniversiteye yeni başlayan her
kütüphanecilik, Türk Dili ve Edebiyatı ve Bulgar Dili ve Edebiyatı öğrencisine
Türker Acaroğlu kitapçığı verilmesi.
İlgili ilk ve orta öğretim ders
kitaplarında Türker Acaroğlu’na kısa, az, öz ve vurucu bilgilerle yer
verilmesi.
Yabancı kütüphanecilik
dergilerinde hakkında yazı yayınlatılması.
Kitap dergilerinde hakkında
yazı yayınlatılması.
Wikipedia’da
http://en.wikipedia.org/wiki/Bibliographer maddesinde adının yer almasının
sağlanması. ( Wikipedia’da “Bibliographer” maddeleri:
http://en.wikipedia.org/w/index.php?search=Bibliographers&title=Special%3ASearch&go=Go )
Diğerleri
http://bibliyografyalar.mkutup.gov.tr/ sayfasında “Türker Acaroğlu Kaynakçası”nın yer
alması.
Ülkemizin tüm yazarlarına,
kütüphanecilerine tanıtılması.
Türker Acaroğlu’nun çabasının,
vizyonunun büyüklüğünün gençlere anlatılması.
Türker Acaroğlu’nun
kütüphanecilik bölümlerinde konferanslarla tanıtılması.
Bilinirliği hakkında anket
yapılması.
Bilgi yarışmalarında Türker
Acaroğlu’na ilişkin soru sorulması.
“Türker Acaroğlu Tanıtımı Fikir
Yarışması” düzenlenmesi.
“Türker Acaroğlu hangi yönüyle
tanınıyor” anketi yapılması. Gruplara göre de (Akademisyenler, kütüphaneciler
vs.) genelde ve hangi seviyede bilindiği anketi hazırlanması.
Tüm kitap fuarlarında Türker
Acaroğlu’nu tanıtıcı bir stant bulunması.
Hakkında mevcut http://turkeracaroglu.com/ resmi sitesine ilaveten web sitesi kurulması.
Bu web sitesindeki içeriğin birkaç dilde olması.
Video hazırlanması.
Kütüphanecilik haftalarında
Türker Acaroğlu’nun anılması, sergi düzenlenmesi.
Hakkında çizgi film
hazırlanması.
Mottolar, sloganlar bulunması.
Tweetter’da etkinlik yapılması.
Kaynakça kursları düzenlenmesi
ve bu kurslarda Türker Acaroğlu’nun da anlatılması.
Bilgisayar oyunları
hazırlanması.
Topkapı’da Eski Kozlu
Mezarlığında yatan kültür değerlerimizin kültür turları güzergahına dahil
edilmesi.
Tanıtma Bibliyografyası adlı
eserin incelenmesi.
Geniş bakış açısına sahibi
olmasında çok kaynağın elinden geçmesinin, bunları okumasının esas etkenlerden
olduğunu tahmin ediyorum. Bu bakımdan okuma alışkanlığının geliştirilmesi
konusunda yapılacak çalışmalarda anılması ve adının öne çıkarılması.
“Ülkemizin Kütüphaneciliğine
Öncü Katkılarda Bulunanlar” konulu seçmeli ders düzenlenmesi.
Örnek insan olarak gelecek
nesillere tanıtılmasının sağlanması.
Mezarının bulunduğu Eski Kozlu
Mezarlığı'nın girişine "Burada yatan kültür insanları" panosunun hazırlanması.
101 yaşında kültür insanı ve
yazmaya devam etmesi. Bu yönü çok önemli. Layıkıyla bu konunun işlenmesi,
öneminin farkında olunmasının sağlanması.
100 yaşını geçen kültür
insanlarımızın bilinmesinin sağlanması.
Kütüphanecilerin gözünde rol
modeli olmasının sağlanması.
YAZILI
ÇALIŞMALAR
Hakkında
Vizyonu ve bu vizyonun önemi
hakkında kitapçık yayınlanması.
Ansiklopedilerde ve biyografi sözlüklerinde hakkında yer alan
tüm maddelerin derlenmesi ve bir kitapçıkta yayınlanması.
Hakkında bir tiyatro oyunu
yazılması.
Kısa, az, öz, vurucu ve çarpıcı
bilgilerin yer aldığı dokümanlar hazırlanması.
“Türker Acaroğlu Nasıl Faydalı
Olmuştur” konulu bir kitapçık hazırlanması.
Biyografisinin son tasarım
trendlerine göre düzenlenmiş bir sunumla yayınlanması.
Kronolojisinin hazırlanması.
“Sayılarla Türker Acaroğlu”
dokümanı hazırlanması. Sayısal duruma ilişkin tablolar düzenlenmesi, bulgular
ortaya konulması ve yorumlarda bulunulması.
“Türker Acaroğlu İçin Neler
Dediler” dokümanı hazırlanması.
Türker Acaroğlu’nun bir kitapçıkta
hikaye diliyle anlatılması.
Türker Acaroğlu hakkında
hazırlanacak bir kitapçığın üniversitelerin kütüphanecilik bölümlerinde
okumakta olan tüm öğrencilere bedelsiz olarak dağıtılması.
Türker Acaroğlu için yapılan
etkinliklerin tespit edilip kronolojik olarak listelenmeSİ.
“Kitap Sevgisi/Kitap Sevenler”
isimli ulusal ve uluslararası kitap hazırlanması ve kendisine yer verilmesi.
“Tutkulu İnsanlar Kitabı”
hazırlanması ve kendisine bu kitapta yer verilmesi.
Hayatta olmayanlardan seçilecek
“Kütüphanecilik Alanımızda İlk 10 İsim” kitabı hazırlanması ve en başta
kendisine yer verilmesi.
Seçmeler dokümanları
hazırlanması: 1) Hakkında yazılan eserlerden seçme cümleler; 2) Yazdıklarından
cümleler.
“100 yaşına basan (ilk?) kültür
insanı Türker Acaroğlu’nun yaptıkları” başlıklı bir kitapçık yayınlanabilir.
Burada yaptıklarına, ilklerine ilişkin liste verilebilir.
Başka dillerde mevcut
https://tr.wikipedia.org/wiki/Mehmet_T%C3%BCrker_Acaro%C4%9Flu sayfasının
hazırlanması.
İncelemeciliği hakkında makale
hazırlanması.
Kaç künye derlediğinin tespit
edilmesi.
Kendisi için bir armağan kitabı
hazırlanması. (Ülkemizde kütüphanecilik alanında yer alan 17 kişi için armağan
kitapları yayınlanmıştır…)
Kütüphaneciliğimiz için
kapsamlı idealist çabalar gösterenler hakkında bir yayın hazırlanması ve
kendisine yer verilmesi.
Kütüphaneciliğimiz için verdiği
mücadeleler hakkında bir makale hazırlanması.
Kütüphanecilik literatüründe
kendisi hakkında yazılanların tespiti. Akabinde bir makale hazırlanması.
Kendisi hakkında kültür
insanlarının görüşlerinin sorulması ve yayınlanması.
Hakkında kısa, az ve öz bir
metnin ilave edilmesi:
https://tr.wikipedia.org/wiki/Mehmet_T%C3%BCrker_Acaro%C4%9Flu
Ekim 2015'te Avcılar'da hakkında
yapılan etkinlikteki konuşmaların bir kitapta yayınlanması.
"Türker Acaroğlu'nun
yaşama sevinci" konulu bir makale hazırlanması.
"Dünyada 100 yaşını geçen
kükür insanları" kitabının hazırlanması.
Yazarlar için katkısının
hakkında yazılacaklarda belirtilmesi: Yazarlar sözlüğü yazmış, yazarların
eserlerini tanıtmıştır. Yazarlar için incelemeler hazırlamıştır. Kaynakçasında
bu tür eserlerin ayrı bir kategoride listelenmesi.
Hakkında İngilizce bir kitapçık
yayınlanması ve dünya ulusal kütüphanelerine gönderilmesi.
Prestij Kitap hazırlanması.
Hakkındaki yazıların bir
kitapta toplanması.
Bibliyograflarımız,
kütüphanecilerimiz, incelemecilerimiz, Rumeli incelemecilerimiz, derleme
müdürlerimiz, sözlükçülerimiz vs. ilgili bundan sonra yayınlanacak kendisine de yer verilmesi.
"Eski Kozlu ve
Merkezefendi Mezarlıklarında Yatan Kültür İnsanları" kitabının
hazırlanması ve kendisine de bu kitapta yer verilmesi.
Avcılar çevresindeki
kütüphanelerin rehberinin hazırlanması ve bu yayında Türker Bey'in
biyografisine yer verilmesi.
Fotoğraf albümü yayınlanması.
Kaynakça
“Türker Acaroğlu Kritik
Bibliyografyası” (Özetli, yorumlu, değerlendirmeli ve kritik içerecek şekilde).
“Türker Acaroğlu Kaynakçası”
dağılım tabloları hazırlanması. Buralardan bulgular elde edilmesi, yorumlarda
bulunulması ve yapılması gerekenlerin listelenmesi.
“Kitap Okuma Kaynakçası”
hazırlanması.
“Kitap sevgisi kaynakçası”
hazırlanması.
Türker Acaroğlu Kaynakçası’nı
2013 başında ve 2015’te hazırlamıştım. Bu çalışmanın geliştirilmesi.
Türker Acaroğlu Kaynakçası’nın
web üzerinde veritabanı olarak yer alması.
100 yaşını geçen insanlarımız
hakkında yayınlanmış kaynakçaların belirtilmesi.
Yer adları konusunda
yapılabilecekler.(Hayal yaz). Yer Adları
yayınları kaynakçası hazırlanması
Bir çok değişkene göre
düzenlenmiş "Türker Acaroğlu Kitapları ve Makaleleri Kaynakçası"nın
hazırlanması.
Bulgaristan Kaynakçası
hazırlanması.
Türk-Bulgar Kültür İlişkileri
Kaynakçası hazırlanması.
Razgrad Kaynakçası hazırlanması
Osmanlı döneminde Rumeli yer
adları konusunda yapılmış yazılı eserlerin özetli kaynakçasının hazırlanması.
Türkçeden Bulgarcaya geçen
sözcükler konusundaki yayınların kaynakçasının hazırlanması.
Bulgaristan Türkleri Kaynakçası
hazırlanması ve yazdıklarının künyelerinin ayrı bir bölümde yer alması.
470 kitap ve makalesinin
özetlerinin hazırlanması.
Türk bibliyografları adıyla bir
kitap hazırlanması.
Bibliyografya sorunlarımızın
listelenmesi.
“Google çağında
bibliyografyanın geleceği yok mudur?” konulu bir makale hazırlanması.
“Ülkemizde bibliyografya alanı
için olumsuz bakışın sebepleri nelerdir” konulu bir çalışma yapılması.
Hakkında hazırlanmış kaynakça
çalışmalarında künye eksikliklerinin tespit edilmesi.
“Dünya Bibliyograflar
Ansiklopedisi” hazırlanması.
“Dünya kütüphanelerinde Türker
Acaroğlu’nun eserleri toplu kataloğu”
hazırlanması.
Müteferrika'nın 47. sayısında
yayınlanan kaynakça çalışmamız yayın türlerine göre hazırlanmıştır. Ayrıca
başka değişkenlere göre de ayrı listeler hazırlanması ve buralardan sayısal
sonuçlar üretilmesi ve yorumlarda bulunulması. Kitap olarak yayınlanmasını
önerdiğimiz eserde şu değişkenlere göre ayrı listeler yer alması: Yayın yılı / konu başlıkları / dergilere göre
/ yayıncılara göre / yayın türü / alfabetik.
Bibliyografya hayalleri
çalışması hazırlanması.
Diğerleri
(Kendisinin Keşf-El Zünun’da
yaptığı gibi özetli, yorumlu ve kritik içerecek şekilde yayınlanması.)
“Niçin Bilgiye Önem Vermiyoruz”
konulu bir akademik kitap yayınlanması. (“Türker Acaroğlu’nin Keşf-El Zünun’da
ortaya koyduğu vizyon sebebiyle attığı temel çok sağlamdı. Fakat devamı
gelmedi. Neden?” sorusu akademisyenlere sorulmalı ve cevaplar bir dokümanda
yayınlanması).
Eserlerinin baştan sona okunup,
seçme cümlelerin tespit edilmesi ve bunların ayrı bir dokümanda yayınlanması.
“Bulgaristan’da Türkçe Yer Adları
Kılavuzu” adlı kitabı hakkında makaleler hazırlanması.
“Böyle bir değer Batı’da ortaya
çıksaydı hakkında neler yapılırdı” konusunda listeleme yapılması.
Türker Acaroğlu gibi bilim için
idealist çalışmalar yapan Türklerin listelenmesi ve bir makalede anlatılması.
Kültürümüzde Türker
Acaroğlu’nun yaptığı gibi, kişiler tarafından büyük emekler verilerek meydana
getirilen eserlerimiz listelenmelidir.
Kütüphanecilerimizden kimler
Türker Acaroğlu hakkında eser vermiştir?
“Türker Acaroğlu Armağanı”
yayınlanması.
Hayatlarını kapsamlı idealist
çalışmalara vakfeden değerlerimiz listelenmesi.
SSS (FAQ) (Sıkça Sorulan
Sorular) web sayfası düzenlenmesi.
“Bilim Kültür Sanatta ilk 10
değerimiz” (Yunus Emre, Mevlana, Mimar Sinan, Katip Çelebi, Evliya Çelebi…)
kitapçığı hazırlanması.
“Neden Türker Acaroğlularımız
azdır” konulu bir makale hazırlanması.
Tespit edilmesi: 100 yaşına
gelip de kültür üretkenliğini devam ettiren kaç insan oldu dünyada?
Ülkemizde 3 ve daha fazla dil
bilen kütüphanecilerimiz hakkında bir makale hazırlanması.
100 yaşını geçen kültür
insanlarımız hakkında makale yayınlanması.
Kütüphanecilikten gelip de,
başka disiplinlerde eser verenlerin biyografilerini içeren bir yayın
hazırlanması.
Razgrad Kitabı hazırlanması.
Geçmişten günümüze Osmanlı ve
Bulgaristan döneminde, o topraklarda doğmuş ve kökeni orası olan kültür
insanlarımız hakkında bir biyografi kitabı hazırlanması.
Kütüphanecilik alanından gelip,
bu saha dışında eser veren insanlarımıza ilişkin bir makale hazırlanması.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder