18 Mayıs 2020 Pazartesi

TÜRKER ACAROĞLU HAYALLERİ




TÜRKER ACAROĞLU HAYALLERİ


8.10.2016

ADINI VERME
İstanbul’da Avcılar ve Küçükçekmece caddelere adının verilmesi.
İstanbul’da Avcılar veya Küçükçekmece’de adına kütüphane kurulması
Kütüphanecilik alanında “Türker Acaroğlu Ödülü” verilmesi.
Ülkemizde “Türker Acaroğlu” adıyla kitap fuarı düzenlenmesi.
Avcılar’da bir mahalleye adının verilmesi.
Türker Acaroğlu adıyla İstanbul’da kültür merkezi kurulması.

DANIŞMA GÖRÜŞ ALMA
Tanıtımı için yapılması gerekenler hususunda iletişim (halkla ilişkiler) uzmanlarına danışılması.
Hakkında Beyin Fırtınası (Ortak Akıl, Arama Konferansı) toplantısı düzenlenmesi.
Neler yapılması gerektiği konusunda Türk bibliyograflarına danışılması.
Türker Acaroğlu hakkında yazan ve halen hayatta olan kişiler arasında bir iletişim ağı kurulması.
Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü ile görüşülmesi. http://www.tanitma.gov.tr/
Kütüphanecilik alanında hakkında tezler hazırlanması için kütüphanecilik bölüm başkanları ile görüşülmesi.
Kitaplarını yayınlayan yerli yayınevlerinin tanıtım için yapılması gerekenler konusunda görüşlerine başvurulması.
Kitapçıları/Kitabevlerini, yayınevlerini, bibliyografları, kütüphanecileri, kitapseverleri bir araya getiren bir etkinlik düzenlenmesi.
Kütüphanecilik öğrenimi görmekte olan birkaç lisans ve ön-lisans öğrencisine Türker Acaroğlu hakkındaki kitapları okuyarak öneri yazmalarının rica edilmesi.
“Türker Acaroğlu ile ilgili hangi çalışmalar yapılabilir” konusunda ilgililere (Bibliyograflara, Türker Acaroğlu hakkında yazanlara vs.) mail ve/veya mektup gönderilip gelen cevapların (öneriler) bir dokümanda toplanması.
Kütüphanecilik, Türk Dili ve Edebiyatı  ve Bulgar Dili ve Edebiyatı öğrencileri ile Beyin Fırtınası toplantısı yapılması.
DÜŞÜNCE GELİŞTİRME
“Gençlere örnek olması için yapılması gerekenler neler olmalı” konusunda düşünceler, öneriler geliştirilmesi.
“Büyüklüğünün, öneminin, vizyonunun  vurgulanması için, Türker Acaroğlu farkındalığının yaratılması” için neler yapılmalı” konusunda düşünce / öneri geliştirilmesi.
Türker Acaroğlu’nun kaynakçacı yönünün de öne çıkanlardan birisi olması sebebiyle “Ülkemizin kaynakça sorunlarının çözümünde neler yapılabilir?” konusu üzerinde düşünceler geliştirilmesi.
“Neden önemini, değerini ülke ve toplum olarak gereken düzeyde fark edemedik” konulu bir beyin fırtınası toplantısı düzenlenmesi.
“Türker Acaroğlu için yapılacak çalışmalar ülkemizde bibliyografya ve bilim vizyonu geliştirilmesine nasıl katkıda bulunabilir” konusu üzerinde düşünceler geliştirilmesi.
“Günümüzde yeni Türker Acaroğlular nasıl yetiştirilebilir, bunun için neler yapılmalı” konusunda beyin fırtınası toplantısı düzenlenmesi.
Kütüphanecilik öğrencilerinin Türker Acaroğlu’nu tanımaları ve içselleştirmeleri için neler yapılması gerektiği konusunda düşünceler geliştirilmesi.
Günümüze kadar gereken düzeyde değerini bilemeyişimizin eksikliklerini giderecek şekilde büyük düşünülmesi, vizyonlar geliştirilmesi.
EN ÖNEMLİ YÖNLERİ
Ülkemizin önde gelen kaynakçacılarından. Bu yönüyle tanıtılması için yapılması gereken çok çalışma var…
Kendisi hakkındaki nitelemelerin ve yargıların tespit edilip listelenmesi ve bir kitapçıkta toplanması. (Bir örnek: …
Kişiliğinin öne çıkan yönlerinin bir dokümanda derlenmelidir. (En temel 10 özelliğinin sıralanması).
Türker Acaroğlu’nun ”Bulgaristan’da Yer Adları” adlı kitabı kendi gözünde “ numaralı kitabı. Eserinin  uluslararası ve ulusal düzeyde tanıtımının bizler tarafından gereken düzeyde yapılması.
Türker Acaroğlu çok büyük bir değerimiz. Bu gerçeğin hakkının gereğince verilmesi.
“İnanılmazı Zor Olan İşler / çalışmalar yapanlar” kitabı hazırlanması ve kendisine de yer verilmesi.
Uzun süre yaşayıp eser verme tutkusu bitmeyen yerli ve yabancı insanlara listelenebilir. Bilinmektedir ki, Türker Bey’in en önemli yönlerinden birisi de bu özelliği idi. Bize bıraktığı en büyük miraslardan birisi de bu. Kendisini her aradığımda, kendisi beni her aradığında, kendisini 1981-2016 arası her ziyaretimde bu yönü çok dikkatimi çekerdi. Şaşar dururdum…
Bu kadar eserini tek başına hazırladı. Bu süreçte asistanı olmadı. Bu yönünün bilinmesi.
ESERLERİ İÇİN
Eserleri ve hakkında yayınlananların gerekli izinler alınarak dijitalleştirilerek webe konulması.
KÜTÜPHANELERDE YAPILABİLECEKLER
Seçilecek Halk kütüphanelerinde “Türker Acaroğlu Özel Köşesi” açılması. Burada tüm kitaplarının sıralanması.
6 derleme kütüphanesinde “Ülkemizde kütüphaneciliğine önde gelen hizmet verenler” odası açılması burada Türker Acaroğlu’nun eserlerinin de raflarda yer alması.
Trakya’da yer alan üniversite kütüphanelerimizin uygun yerlerde “Bulgaristan da Türkçe Yer Adları Kılavuzu”  adlı kitabının camekanda sergilenmesi , ayrıca burada yazarımızı tanıtıcı bir metnin ve “Yazarımızın en değer verdiği kitabı” notunun yer alması.
ORGANİZASYON
“Türker Acaroğlu Vakfı” kurulması.
Avcılar’da inşa edilecek Osmanlı dönemi otantik bir Rumeli-Türk evi yapısında "Türker Acaroğlu Müzesi” kurulması.
“Türker Acaroğlu” konusunda yapılması gerekenlere bir kuruluşun sahip çıkması.
“Türker Acaroğlu Kaynakça Kitaplığı” kurulması.
SORULAR
Sorular sorulması, sorgulayıcı düşünceler geliştirilmesi.
TANITIM
http://bibliyografyalar.mkutup.gov.tr/ sayfasında “Türker Acaroğlu Kaynakçası”nın yer alması.
Ülkemizin tüm yazarlarına, kütüphanecilerine tanıtılması.
Türker Acaroğlu’nun çabasının, vizyonunun büyüklüğünün gençlere anlatılması.
Türker Acaroğlu’nun kütüphanecilik bölümlerinde konferanslarla tanıtılması.
Bilinirliği hakkında anket yapılması.
Wikipedia’da birçok dilde hakkında madde yazılması.
110. doğum yılına özgü etkinlikler yapılması.
2-3 sayfalık, kısa, az, öz ve çarpıcı bilgilerin yer aldığı bir broşür (metin) hazırlanması.
Kütüphanecilik bölüm başkanlarına “Türker Acaroğlu” konulu bir mail gönderilmesi.
Türkiye’de “Bilim” ile ilgili kuruluşlara (dernekler, vakıflar, Bilim Merkezleri, TÜBA, TÜBİTAK vs.) mail gönderilmesi.
Üniversiteye yeni başlayan her kütüphanecilik, Türk Dili ve Edebiyatı ve Bulgar Dili ve Edebiyatı öğrencisine Türker Acaroğlu kitapçığı verilmesi.
Bilgi yarışmalarında Türker Acaroğlu’na ilişkin soru sorulması.
İlgili ilk ve orta öğretim ders kitaplarında Türker Acaroğlu’na kısa, az, öz ve vurucu bilgilerle yer verilmesi.
Kitapçılara/kitabevlerine ve yayınevlerine  maille tanıtılması.
“Türker Acaroğlu Tanıtımı Fikir Yarışması” düzenlenmesi.
“Türker Acaroğlu hangi yönüyle tanınıyor” anketi yapılması. Gruplara göre de (Akademisyenler, kütüphaneciler vs.) genelde ve hangi seviyede bilindiği anketi hazırlanması.
Dünyadaki ulusal kütüphanelere hakkında mail yollanması.
Yabancı kütüphanecilik dergilerinde hakkında yazı yayınlatılması.
Kitap dergilerinde hakkında yazı yayınlatılması.
Tüm kitap fuarlarında Türker Acaroğlu’nu tanıtıcı bir stant bulunması.
Hakkında mevcut http://turkeracaroglu.com/ resmi sitesine ilaveten web sitesi kurulması. Bu web sitesindeki içeriğin birkaç dilde olması.
Video hazırlanması.
Kütüphanecilik haftalarında Türker Acaroğlu’nun anılması, sergi düzenlenmesi.
Wikipedia’da http://en.wikipedia.org/wiki/Bibliographer maddesinde adının yer alması sağlanması. ( Wikipedia’da “Bibliographer” maddeleri: http://en.wikipedia.org/w/index.php?search=Bibliographers&title=Special%3ASearch&go=Go  )
Hakkında çizgi film hazırlanması.
Mottolar, sloganlar bulunması.
Tweetter’da etkinlik yapılması.
Kaynakça kursları düzenlenmesi ve bu kurslarda Türker Acaroğlu’nun da anlatılması.
Bilgisayar oyunları hazırlanması.
Topkapı’da Eski Kozlu Mezarlığında yatan kültür değerlerimizin kültür turları güzergahına dahil edilmesi.
Tanıtma Bibliyografyası adlı eserin incelenmesi.
Geniş bakış açısına sahibi olmasında çok kaynağın elinden geçmesinin, bunları okumasının esas etkenlerden olduğunu tahmin ediyorum. Bu bakımdan okuma alışkanlığının geliştirilmesi konusunda yapılacak çalışmalarda anılmalı ve adı öne çıkarılması.
“Ülkemizin Kütüphaneciliğine Öncü Katkılarda Bulunanlar” konulu seçmeli ders düzenlenmesi.
YAZILI ÇALIŞMALAR
470 kitap ve makalesinin özetlerinin hazırlanması.
Vizyonu ve bu vizyonun önemi hakkında kitapçık yayınlanması.
“Türker Acaroğlu Kritik Bibliyografyası” (Özetli, yorumlu, değerlendirmeli ve kritik içerecek şekilde).
(Kendisinin Keşf-El Zünun’da yaptığı gibi özetli, yorumlu ve kritik içerecek şekilde yayınlanması.)
Ansiklopedilerde  ve biyografi sözlüklerinde hakkında yer alan tüm maddelerin derlenmesi ve bir kitapçıkta yayınlanması.
Hakkında bir tiyatro oyunu yazılması.
“Niçin Bilgiye Önem Vermiyoruz” konulu bir akademik kitap yayınlanması.
Kısa, az, öz, vurucu ve çarpıcı bilgilerin yer aldığı dokümanlar hazırlanması.
Eserlerinin baştan sona okunup, seçme cümlelerin tespit edilmesi ve bunların ayrı bir dokümanda yayınlanması.
“Türker Acaroğlu Nasıl Faydalı Olmuştur” konulu bir kitapçık hazırlanması.
Biyografisinin son tasarım trendlerine göre düzenlenmiş bir sunumla yayınlanması.
“Bulgaristan’da Türkçe Yer Adları Kılavuzu” adlı kitabı hakkında makaleler hazırlanması.
Kronolojisinin hazırlanması.
“Böyle bir değer Batı’da ortaya çıksaydı hakkında neler yapılırdı” konusunda listeleme yapılması.
“Sayılarla Türker Acaroğlu” dokümanı hazırlanması. Sayısal duruma ilişkin tablolar düzenlenmesi, bulgular ortaya konulması ve yorumlarda bulunulması.
Türker Acaroğlu gibi bilim için idealist çalışmalar yapan Türklerin listelenmesi ve bir makalede anlatılması.
Kültürümüzde Türker Acaroğlu’nun yaptığı gibi, kişiler tarafından büyük emekler verilerek meydana getirilen eserlerimiz listelenmelidir.
“Türker Acaroğlu İçin Neler Dediler” dokümanı hazırlanması.
Türker Acaroğlu’nun bir kitapçıkta hikaye diliyle anlatılması.
Kütüphanecilerimizden kimler Türker Acaroğlu hakkında eser vermiştir?
“Türker Acaroğlu Armağanı” yayınlanması.
Türk bibliyografları adıyla bir kitap hazırlanması.
“Türker Acaroğlu Kaynakçası” dağılım tabloları hazırlanması. Buralardan bulgular elde edilmesi, yorumlarda bulunulması ve yapılması gerekenlerin listelenmesi.
Bibliyografya sorunlarımızın listelenmesi.
“Google çağında bibliyografyanın geleceği yok mudur?” konulu bir makale hazırlanması.
“Ne olarak tanınıyor”, “Nasıl tanınıyor” konulu bir anketin kütüphanecilere yönelik olarak hazırlanması.
“Ülkemizde bibliyografya alanı için olumsuz bakışın sebepleri nelerdir” konulu bir çalışma yapılması.
Hayatlarını kapsamlı idealist çalışmalara vakfeden değerlerimiz listelenmesi.
Hakkında hazırlanmış kaynakça çalışmalarında künye eksikliklerinin tespit edilmesi.
Türker Acaroğlu hakkında hazırlanacak bir kitapçığın üniversitelerin kütüphanecilik bölümlerinde okumakta olan tüm öğrencilere bedelsiz olarak dağıtılması.
Türker Acaroğlu için yapılan etkinliklerin tespit edilip kronolojik olarak listelenmelidir.
SSS (FAQ) (Sıkça Sorulan Sorular) web sayfası düzenlenmesi.
“Bilim Kültür Sanatta ilk 10 değerimiz” (Yunus Emre, Mevlana, Mimar Sinan, Katip Çelebi, Evliya Çelebi…) kitapçığı hazırlanması.
“Kitap Okuma Kaynakçası” hazırlanması.
“Kitap Sevgisi/Kitap Sevenler” isimli ulusal ve uluslararası kitap hazırlanması ve kendisine yer verilmesi.
“Kitap sevgisi kaynakçası” hazırlanması.
“Tutkulu İnsanlar Kitabı” hazırlanması ve kendisine bu kitapta yer verilmesi.
“Dünya Bibliyograflar Ansiklopedisi” hazırlanması.
Hayatta olmayanlardan seçilecek “Kütüphanecilik Alanımızda İlk 10 İsim” kitabı hazırlanması ve en başta kendisine yer verilmesi.
“Neden Türker Acaroğlularımız azdır” konulu bir makale hazırlanması.
Seçmeler dokümanları hazırlanması: 1) Hakkında yazılan eserlerden seçme cümleler; 2) Yazdıklarından cümleler.
Türker Acaroğlu Kaynakçası’nı 2013 başında ve 2015’te hazırlamıştım. Bu çalışmanın geliştirilmesi.
“Dünya kütüphanelerinde Türker Acaroğlu’nun eserleri  toplu kataloğu” hazırlanması.
Türker Acaroğlu Kaynakçası’nın web üzerinde veritabanı olarak yer alması.
DİĞERLERİ
Her yıl bibliyografya alanında “Uluslararası Türker Acaroğlu Kaynakça Ödülü” verilmesi.
Hakkında tezler hazırlanması için teşvik mekanizması kurulması.
Öneriler Excel dosyasında çeşitli değişkenlere göre sınıflandırılabilir (Mesela; “Gerçekleştirilmesi Kolay / Zor”; “Gerçekleştirilmesi az masraflı / çok masraflı”; “Neden bu öneri”; “Bu öneri nasıl uygulanabilir?” vs.). Buradan sonuçlar elde edilmesi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder