TÜRKER ACAROĞLU HAYALLERİ
8.10.2016
ADINI VERME
İstanbul’da Avcılar ve
Küçükçekmece caddelere adının verilmesi.
İstanbul’da Avcılar veya
Küçükçekmece’de adına kütüphane kurulması
Kütüphanecilik alanında “Türker
Acaroğlu Ödülü” verilmesi.
Ülkemizde “Türker Acaroğlu”
adıyla kitap fuarı düzenlenmesi.
Avcılar’da bir mahalleye adının
verilmesi.
Türker Acaroğlu adıyla İstanbul’da
kültür merkezi kurulması.
DANIŞMA GÖRÜŞ ALMA
Tanıtımı için yapılması
gerekenler hususunda iletişim (halkla ilişkiler) uzmanlarına danışılması.
Hakkında Beyin Fırtınası (Ortak
Akıl, Arama Konferansı) toplantısı düzenlenmesi.
Neler yapılması gerektiği
konusunda Türk bibliyograflarına danışılması.
Türker Acaroğlu hakkında yazan
ve halen hayatta olan kişiler arasında bir iletişim ağı kurulması.
Kültür ve Turizm Bakanlığı
Tanıtma Genel Müdürlüğü ile görüşülmesi. http://www.tanitma.gov.tr/
Kütüphanecilik alanında
hakkında tezler hazırlanması için kütüphanecilik bölüm başkanları ile görüşülmesi.
Kitaplarını yayınlayan yerli yayınevlerinin
tanıtım için yapılması gerekenler konusunda görüşlerine başvurulması.
Kitapçıları/Kitabevlerini,
yayınevlerini, bibliyografları, kütüphanecileri, kitapseverleri bir araya
getiren bir etkinlik düzenlenmesi.
Kütüphanecilik öğrenimi
görmekte olan birkaç lisans ve ön-lisans öğrencisine Türker Acaroğlu hakkındaki
kitapları okuyarak öneri yazmalarının rica edilmesi.
“Türker Acaroğlu ile ilgili
hangi çalışmalar yapılabilir” konusunda ilgililere (Bibliyograflara, Türker
Acaroğlu hakkında yazanlara vs.) mail ve/veya mektup gönderilip gelen cevapların
(öneriler) bir dokümanda toplanması.
Kütüphanecilik, Türk Dili ve
Edebiyatı ve Bulgar Dili ve Edebiyatı öğrencileri
ile Beyin Fırtınası toplantısı yapılması.
DÜŞÜNCE GELİŞTİRME
“Gençlere örnek olması için
yapılması gerekenler neler olmalı” konusunda düşünceler, öneriler
geliştirilmesi.
“Büyüklüğünün, öneminin,
vizyonunun vurgulanması için, Türker
Acaroğlu farkındalığının yaratılması” için neler yapılmalı” konusunda düşünce /
öneri geliştirilmesi.
Türker Acaroğlu’nun kaynakçacı
yönünün de öne çıkanlardan birisi olması sebebiyle “Ülkemizin kaynakça
sorunlarının çözümünde neler yapılabilir?” konusu üzerinde düşünceler
geliştirilmesi.
“Neden önemini, değerini ülke
ve toplum olarak gereken düzeyde fark edemedik” konulu bir beyin fırtınası
toplantısı düzenlenmesi.
“Türker Acaroğlu için yapılacak
çalışmalar ülkemizde bibliyografya ve bilim vizyonu geliştirilmesine nasıl
katkıda bulunabilir” konusu üzerinde düşünceler geliştirilmesi.
“Günümüzde yeni Türker Acaroğlular
nasıl yetiştirilebilir, bunun için neler yapılmalı” konusunda beyin fırtınası
toplantısı düzenlenmesi.
Kütüphanecilik öğrencilerinin Türker
Acaroğlu’nu tanımaları ve içselleştirmeleri için neler yapılması gerektiği
konusunda düşünceler geliştirilmesi.
Günümüze kadar gereken düzeyde
değerini bilemeyişimizin eksikliklerini giderecek şekilde büyük düşünülmesi,
vizyonlar geliştirilmesi.
EN ÖNEMLİ YÖNLERİ
Ülkemizin önde gelen
kaynakçacılarından. Bu yönüyle tanıtılması için yapılması gereken çok çalışma
var…
Kendisi hakkındaki nitelemelerin
ve yargıların tespit edilip listelenmesi ve bir kitapçıkta toplanması. (Bir örnek: …
Kişiliğinin öne çıkan yönlerinin
bir dokümanda derlenmelidir. (En temel 10 özelliğinin sıralanması).
Türker Acaroğlu’nun
”Bulgaristan’da Yer Adları” adlı kitabı kendi gözünde “ numaralı kitabı. Eserinin uluslararası ve ulusal düzeyde tanıtımının
bizler tarafından gereken düzeyde yapılması.
Türker Acaroğlu çok büyük bir
değerimiz. Bu gerçeğin hakkının gereğince verilmesi.
“İnanılmazı Zor Olan İşler /
çalışmalar yapanlar” kitabı hazırlanması ve kendisine de yer verilmesi.
Uzun süre yaşayıp eser verme
tutkusu bitmeyen yerli ve yabancı insanlara listelenebilir. Bilinmektedir ki,
Türker Bey’in en önemli yönlerinden birisi de bu özelliği idi. Bize bıraktığı
en büyük miraslardan birisi de bu. Kendisini her aradığımda, kendisi beni her
aradığında, kendisini 1981-2016 arası her ziyaretimde bu yönü çok dikkatimi
çekerdi. Şaşar dururdum…
Bu kadar eserini tek başına
hazırladı. Bu süreçte asistanı olmadı. Bu yönünün bilinmesi.
ESERLERİ İÇİN
Eserleri ve hakkında
yayınlananların gerekli izinler alınarak dijitalleştirilerek webe konulması.
KÜTÜPHANELERDE YAPILABİLECEKLER
Seçilecek Halk kütüphanelerinde
“Türker Acaroğlu Özel Köşesi” açılması. Burada tüm kitaplarının sıralanması.
6 derleme kütüphanesinde “Ülkemizde
kütüphaneciliğine önde gelen hizmet verenler” odası açılması burada Türker
Acaroğlu’nun eserlerinin de raflarda yer alması.
Trakya’da yer alan üniversite kütüphanelerimizin
uygun yerlerde “Bulgaristan da Türkçe Yer Adları Kılavuzu” adlı kitabının camekanda sergilenmesi ,
ayrıca burada yazarımızı tanıtıcı bir metnin ve “Yazarımızın en değer verdiği
kitabı” notunun yer alması.
ORGANİZASYON
“Türker Acaroğlu Vakfı” kurulması.
Avcılar’da inşa edilecek
Osmanlı dönemi otantik bir Rumeli-Türk evi yapısında "Türker Acaroğlu Müzesi”
kurulması.
“Türker Acaroğlu” konusunda
yapılması gerekenlere bir kuruluşun sahip çıkması.
“Türker Acaroğlu Kaynakça
Kitaplığı” kurulması.
SORULAR
Sorular sorulması, sorgulayıcı
düşünceler geliştirilmesi.
TANITIM
http://bibliyografyalar.mkutup.gov.tr/ sayfasında
“Türker Acaroğlu Kaynakçası”nın yer alması.
Ülkemizin tüm yazarlarına,
kütüphanecilerine tanıtılması.
Türker Acaroğlu’nun çabasının,
vizyonunun büyüklüğünün gençlere anlatılması.
Türker Acaroğlu’nun kütüphanecilik
bölümlerinde konferanslarla tanıtılması.
Bilinirliği hakkında anket
yapılması.
Wikipedia’da birçok dilde
hakkında madde yazılması.
110. doğum yılına özgü
etkinlikler yapılması.
2-3 sayfalık, kısa, az, öz ve
çarpıcı bilgilerin yer aldığı bir broşür (metin) hazırlanması.
Kütüphanecilik bölüm
başkanlarına “Türker Acaroğlu” konulu bir mail gönderilmesi.
Türkiye’de “Bilim” ile ilgili
kuruluşlara (dernekler, vakıflar, Bilim Merkezleri, TÜBA, TÜBİTAK vs.) mail
gönderilmesi.
Üniversiteye yeni başlayan her kütüphanecilik,
Türk Dili ve Edebiyatı ve Bulgar Dili ve Edebiyatı öğrencisine Türker Acaroğlu
kitapçığı verilmesi.
Bilgi yarışmalarında Türker
Acaroğlu’na ilişkin soru sorulması.
İlgili ilk ve orta öğretim ders
kitaplarında Türker Acaroğlu’na kısa, az, öz ve vurucu bilgilerle yer verilmesi.
Kitapçılara/kitabevlerine ve
yayınevlerine maille tanıtılması.
“Türker Acaroğlu Tanıtımı Fikir
Yarışması” düzenlenmesi.
“Türker Acaroğlu hangi yönüyle
tanınıyor” anketi yapılması. Gruplara göre de (Akademisyenler, kütüphaneciler
vs.) genelde ve hangi seviyede bilindiği anketi hazırlanması.
Dünyadaki ulusal kütüphanelere hakkında
mail yollanması.
Yabancı kütüphanecilik dergilerinde
hakkında yazı yayınlatılması.
Kitap dergilerinde hakkında
yazı yayınlatılması.
Tüm kitap fuarlarında Türker
Acaroğlu’nu tanıtıcı bir stant bulunması.
Hakkında mevcut http://turkeracaroglu.com/ resmi
sitesine ilaveten web sitesi kurulması. Bu web sitesindeki içeriğin birkaç
dilde olması.
Video hazırlanması.
Kütüphanecilik haftalarında Türker
Acaroğlu’nun anılması, sergi düzenlenmesi.
Wikipedia’da http://en.wikipedia.org/wiki/Bibliographer maddesinde
adının yer alması sağlanması. ( Wikipedia’da “Bibliographer” maddeleri: http://en.wikipedia.org/w/index.php?search=Bibliographers&title=Special%3ASearch&go=Go )
Hakkında çizgi film
hazırlanması.
Mottolar, sloganlar bulunması.
Tweetter’da etkinlik yapılması.
Kaynakça kursları düzenlenmesi
ve bu kurslarda Türker Acaroğlu’nun da anlatılması.
Bilgisayar oyunları
hazırlanması.
Topkapı’da Eski Kozlu Mezarlığında
yatan kültür değerlerimizin kültür turları güzergahına dahil edilmesi.
Tanıtma Bibliyografyası adlı
eserin incelenmesi.
Geniş bakış açısına sahibi
olmasında çok kaynağın elinden geçmesinin, bunları okumasının esas etkenlerden
olduğunu tahmin ediyorum. Bu bakımdan okuma alışkanlığının geliştirilmesi
konusunda yapılacak çalışmalarda anılmalı ve adı öne çıkarılması.
“Ülkemizin Kütüphaneciliğine
Öncü Katkılarda Bulunanlar” konulu seçmeli ders düzenlenmesi.
YAZILI ÇALIŞMALAR
470 kitap ve makalesinin özetlerinin
hazırlanması.
Vizyonu ve bu vizyonun önemi
hakkında kitapçık yayınlanması.
“Türker Acaroğlu Kritik
Bibliyografyası” (Özetli, yorumlu, değerlendirmeli ve kritik içerecek şekilde).
(Kendisinin Keşf-El Zünun’da
yaptığı gibi özetli, yorumlu ve kritik içerecek şekilde yayınlanması.)
Ansiklopedilerde ve biyografi sözlüklerinde hakkında yer alan
tüm maddelerin derlenmesi ve bir kitapçıkta yayınlanması.
Hakkında bir tiyatro oyunu
yazılması.
“Niçin Bilgiye Önem Vermiyoruz”
konulu bir akademik kitap yayınlanması.
Kısa, az, öz, vurucu ve çarpıcı
bilgilerin yer aldığı dokümanlar hazırlanması.
Eserlerinin baştan sona okunup,
seçme cümlelerin tespit edilmesi ve bunların ayrı bir dokümanda yayınlanması.
“Türker Acaroğlu Nasıl Faydalı
Olmuştur” konulu bir kitapçık hazırlanması.
Biyografisinin son tasarım
trendlerine göre düzenlenmiş bir sunumla yayınlanması.
“Bulgaristan’da Türkçe Yer
Adları Kılavuzu” adlı kitabı hakkında makaleler hazırlanması.
Kronolojisinin hazırlanması.
“Böyle bir değer Batı’da ortaya
çıksaydı hakkında neler yapılırdı” konusunda listeleme yapılması.
“Sayılarla Türker Acaroğlu”
dokümanı hazırlanması. Sayısal duruma ilişkin tablolar düzenlenmesi, bulgular
ortaya konulması ve yorumlarda bulunulması.
Türker Acaroğlu gibi bilim için
idealist çalışmalar yapan Türklerin listelenmesi ve bir makalede anlatılması.
Kültürümüzde Türker Acaroğlu’nun
yaptığı gibi, kişiler tarafından büyük emekler verilerek meydana getirilen
eserlerimiz listelenmelidir.
“Türker Acaroğlu İçin Neler
Dediler” dokümanı hazırlanması.
Türker Acaroğlu’nun bir
kitapçıkta hikaye diliyle anlatılması.
Kütüphanecilerimizden kimler Türker
Acaroğlu hakkında eser vermiştir?
“Türker Acaroğlu Armağanı”
yayınlanması.
Türk bibliyografları adıyla bir
kitap hazırlanması.
“Türker Acaroğlu Kaynakçası”
dağılım tabloları hazırlanması. Buralardan bulgular elde edilmesi, yorumlarda
bulunulması ve yapılması gerekenlerin listelenmesi.
Bibliyografya sorunlarımızın
listelenmesi.
“Google çağında
bibliyografyanın geleceği yok mudur?” konulu bir makale hazırlanması.
“Ne olarak tanınıyor”, “Nasıl
tanınıyor” konulu bir anketin kütüphanecilere yönelik olarak hazırlanması.
“Ülkemizde bibliyografya alanı
için olumsuz bakışın sebepleri nelerdir” konulu bir çalışma yapılması.
Hayatlarını kapsamlı idealist
çalışmalara vakfeden değerlerimiz listelenmesi.
Hakkında hazırlanmış kaynakça
çalışmalarında künye eksikliklerinin tespit edilmesi.
Türker Acaroğlu hakkında
hazırlanacak bir kitapçığın üniversitelerin kütüphanecilik bölümlerinde
okumakta olan tüm öğrencilere bedelsiz olarak dağıtılması.
Türker Acaroğlu için yapılan
etkinliklerin tespit edilip kronolojik olarak listelenmelidir.
SSS (FAQ) (Sıkça Sorulan
Sorular) web sayfası düzenlenmesi.
“Bilim Kültür Sanatta ilk 10
değerimiz” (Yunus Emre, Mevlana, Mimar Sinan, Katip Çelebi, Evliya Çelebi…)
kitapçığı hazırlanması.
“Kitap Okuma Kaynakçası” hazırlanması.
“Kitap Sevgisi/Kitap Sevenler”
isimli ulusal ve uluslararası kitap hazırlanması ve kendisine yer verilmesi.
“Kitap sevgisi kaynakçası” hazırlanması.
“Tutkulu İnsanlar Kitabı”
hazırlanması ve kendisine bu kitapta yer verilmesi.
“Dünya Bibliyograflar Ansiklopedisi”
hazırlanması.
Hayatta olmayanlardan seçilecek
“Kütüphanecilik Alanımızda İlk 10 İsim” kitabı hazırlanması ve en başta
kendisine yer verilmesi.
“Neden Türker Acaroğlularımız
azdır” konulu bir makale hazırlanması.
Seçmeler dokümanları hazırlanması:
1) Hakkında yazılan eserlerden seçme cümleler; 2) Yazdıklarından cümleler.
Türker Acaroğlu Kaynakçası’nı 2013
başında ve 2015’te hazırlamıştım. Bu çalışmanın geliştirilmesi.
“Dünya kütüphanelerinde Türker
Acaroğlu’nun eserleri toplu kataloğu”
hazırlanması.
Türker Acaroğlu Kaynakçası’nın web
üzerinde veritabanı olarak yer alması.
DİĞERLERİ
Her yıl bibliyografya alanında
“Uluslararası Türker Acaroğlu Kaynakça Ödülü” verilmesi.
Hakkında tezler hazırlanması
için teşvik mekanizması kurulması.
Öneriler Excel dosyasında
çeşitli değişkenlere göre sınıflandırılabilir (Mesela; “Gerçekleştirilmesi Kolay
/ Zor”; “Gerçekleştirilmesi az masraflı / çok masraflı”; “Neden bu öneri”; “Bu
öneri nasıl uygulanabilir?” vs.). Buradan sonuçlar elde edilmesi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder