2 Ocak 2022 Pazar

Kedi Hikayeleri

 

 

Kedi Hikayeleri

 

Bülent Ağaoğlu

İstanbul, 2.1.2022

 

Birkaç gün önce  11 katlı binamızın önünde bir kedi benim arkamdan gelmek istedi

ben de kapıyı açıp onu binadan içeri soktum

sonra anladım ki kedi aç

hemen kediyi orada bıraktım 10. kattaki dairemize çıktım

kedi için uygun miktarda mamayı aldım aşağı indim ve giriş katında kediyi bina içinde tuttum girişte orada kuytu bir yerde mamayı yere bıraktım o aç kedi onları afiyette bir güzel hızlı hızlı yemeye başladı

Sonra herhalde aradan bir hafta geçti ben bugün evde otururken baktım ki benim kedi daire kapısı gerisinde beklemeye başlayıp garip garip sesler çıkarmaya başladı

Ben de “dışarıda koridorda daire kapısı önünde insanlar var onları dinliyor” zannettim.

Kedim böyle kapının altından da çok dikkatli şekilde böyle bir bakmaya çalışıyor Sonra dedim ki “büyük bir ihtimalle bu katta bir kedi var”.

Herhangi bir hadiseye mahal vermemek için kedimi bir odaya kapattım kapıyı da çektim.

Sonra daire kapısını açtım nasıl inanılmaz bir şey; o birkaç gün önce binanın girişinde mama ile beslediğim kedi bizim dairenin önünde duruyor sonra anladım ki bu kedi benim kokumu takip etti ve nasılsa 10 katı nasıl çıktıysa Binanın içinde merdivenler var tabii ki asansörler dışında oradan takip ede ede kokuyla beni bulmuş Demek ki bu mübarek hayvan..))

 

Ülkemizde yayınlanmış kedi hikayeleri konu bazı kitaplar;

1


ÇAĞDAŞ TÜRK EDEBİYATI'NDAN KEDİ HİKAYELERİ

Yayınevi : PARANTEZ, 1995

“Çağdat Türk Edebiyatı'nın en önemli yazarlarından, en içten kediseverlerden seçilmiş 25 hikaye. Kedi sevgisini yeniden aşamak, edebiyat keyfiyle paylaşmak, o en yakın dostlarımıza yazarlarımızın nasıl bir sevgiyle yaklaştıklarını anlamak isteyenler için hazırlanmış bir seçki...”

 

2


EN GÜZEL KEDİ HİKAYELERİ

Yayınevi: : ARION YAYINEVİ, 1999

“Farklı ülkelerden yazarlar-aynı zamanda kediseverler insanoğlunun en özgür düşünceli arkadaşı hakkındaki beğenilerini ve hayranlıklarını, kahramanları kadar çeşitli olan 21 hikâyede sizinle paylaşıyorlar.”

 

3

 



Kedi Hikayeleri

Derleyen: Julia Bachstein

Yayınevi: : Yapı Kredi Yayınları, 2011

İçindekiler: https://www.kitapyurdu.com/kitap/kedi-hikayeleri/242464.html&filter_name=kedi+hikayeleri%22%22

 

4

 



Kedi öyküleri : antoloji / hazırlayan: Zühtü Ulukapı -- 1. bsk. -- Antalya : Baygenç Ajans Yayınları, 2017 (Yiğit Grafik Tasarım Yayıncılık Matbaacılık)             88 s. ; 21 cm. -- ( Baygenç Ajans Yayınları ; 84. Güncel Sanat Dergisi öykü dizisi ; 21)

 

5




Kedi Öyküleri

kolektif

Yayınevi: : Yitik Ülke Yayınları, 2017

 

6

Damların efendileri : on üç kedi hikayesi / editör Bora.  Yaşar ; çeviren Fulya Alikoç. İstanbul : Lemur, 2015.

7

Kedi öyküleri : -öykü- / hazırlayan: Kadir Aydemir ; resimleyen: Eda Apaykut -- 2. bsk. -- İstanbul : Yitik Ülke Yayınları, 2017   263 s. : res. ; 20 cm. -- ( Yitik Ülke Yayınları ; yayın no: 254)

8

Nash, Bruce (F): Duyulmamış nankör kedi öyküleri / Bruce Nash, Allan Zullo ; çeviren: Belkıs Çorakçı -- 1. bsk -- İstanbul : Aksoy Yayıncılık, 1997 (Şefik Matbaası)    97 s. : res. ; 14X21 cm

9

İçözü, Nur, 1948- :  Sevginin mırnavcısı : gerçek kedi öyküleri ve kediler hakkında önemli bilgiler / Nur İçözü -- 3. bs -- İstanbul : Altın Kitaplar, 2003      79 s. : rnk. res. ; 20 cm

10

Newbery, Linda, 1952- : Kedi öyküleri. 4, Dükkân kedisi Linda Newbery ; çeviren: Meral Alatan ; kapak ve illüstrasyonlar: Stephen Lambert -- 1. bs. -- İstanbul : Kırmızı Kedi Yayınevi, 2017 90 s. : res. ; 20 cm. -- ( Kırmızı Kedi Yayınevi ; 721. Çocuk ve gençlik kitapları ; 190)


4 yorum:

  1. I think cats never forget the person who has fed them even once. I once fed a hungry cat while I was taking the Best Assignment Writing Service UK and since then whenever I step out of my front door that cat starts to roam around me as if she recognizes me.

    YanıtlaSil
  2. Seeking dissertation help? Look no further. Our specialized services are tailored to provide comprehensive support precisely when you need it most. "Dissertation help
    " is more than a keyword – it's our commitment to guiding you through the intricate process of research, analysis, and writing. Our team of experts understands the challenges you face and is equipped to assist with everything from refining your research questions to enhancing your writing style. Your unique academic journey is important, and we're here to ensure your success. With our professional assistance, you can navigate the complexities of your dissertation with confidence. Let us be your partner in this academic endeavor, helping you craft a well-structured, thoroughly researched, and compelling dissertation that contributes to your field's knowledge.

    YanıtlaSil
  3. A few days ago my cat damage my laptop when i write my essay i am so worry about that because i have too short time to submit the assignment. My friend Charles help me to submit on time.

    YanıtlaSil
  4. New Assignment Help" offers comprehensive assistance for students seeking expertise in Web Designing Assignment Help. Our platform is tailored to meet the diverse needs of students grappling with the complexities of web design concepts and applications. With a team of seasoned professionals, we provide personalized guidance and support to ensure that students excel in their assignments. Our services cover a wide range of topics, including HTML, CSS, JavaScript, responsive design, user experience (UX) design, and more. Whether you're a novice or an advanced learner, our expert tutors are dedicated to helping you grasp fundamental principles and master advanced techniques. At "New Assignment Help," we prioritize quality and timeliness. Our experienced tutors craft custom solutions, addressing each assignment's requirements with precision and creativity. We emphasize clear communication, ensuring that students understand the concepts thoroughly and can apply them confidently in their projects. With our assistance, students can overcome challenges, enhance their skills, and achieve academic success in web designing. "New Assignment Help" is your reliable partner in navigating the intricacies of web design assignments, empowering you to reach your full potential in this dynamic field.

    YanıtlaSil