25 Ağustos 2024 Pazar

Enerji Bankası Haberleri

 

 

 Enerji Bankası Haberleri

22.9.2023

 

BİRİNCİ BÖLÜM: TÜRKİYE’DE ENERJİ BANKASI KRONOLOJİK HABERLERİ

1952

Kitap: Türkiye'de enerji işlerinin düzenlenmesi ve  enerji bankası. Ankara : Bayındırlık Bakanlığı Elektrik İşleri Etüd İdaresi Müdürlü., 1952. 50 s. ; 22 cm. (Bulunduğu yer: AÜ SBF Ktp. http://katalog.ankara.edu.tr/client/tr_TR/defaulttr/search/results?qu=enerji+bankas%C4%B1&te=ILS )

1953



Sayfa 9. http://www.barissanli.com/calismalar/tarih/bsanli-1953-orhan.pdf

1953

İşmen, İsmail : “Elektrik İşlerimiz ve  enerji bankası”, Türk Ekonomisi, S 119, Yıl: 11, Mayıs 1953, s. 140-142. (Künye tespit kaynağı: https://atamdergi.gov.tr/tam-metin/5/tur )

1953

“Türkiye’de ise ülkenin ihtiyacı olan enerji işlerinin milli ekonomiye uygun bir şekilde ele alınması, bol ve ucuz enerjinin temini amacıyla enerji işlerinin yeniden düzenlenmesi, özellikle hidroelektrik bölge santrallerinin kurulması, enterkonnekte şebekeleri ile elektrik santrali merkezleri vücuda getirilmesi, köy elektrifikasyonunun araştırılması, yabancı gelişmiş ülkelerin enerji konusunda neler yaptıklarını ve nasıl teşkilatlandıklarının gözden geçirilmesi amacıyla bir  enerji bankası veya Enerji İşleri Genel Müdürlüğü kurulması konularını görüşmek üzere Dil, Tarih ve Coğrafya Fakültesi (Ankara Üniversitesi) Konferans Salonu’nda 6 ila 11 Nisan 1953’te Türkiye Birinci İstişari Enerji Kongresi yapılmıştır.279”. (sayfa 72).”. https://acikbilim.yok.gov.tr/bitstream/handle/20.500.12812/82088/yokAcikBilim_10189008.pdf?sequence=-1  

1973

Milli Gazete Gazetesi 24 Aralık 1973 - Elektrik Sıkıntısını Önlemek İçin  enerji bankası Kurulması İstendi. 1973. https://www.nadirkitap.com/milli-gazete-gazetesi-24-aralik-1973-elektrik-sikintisini-onlemek-icin-enerji-bankasi-kurulmasi-istendi-efemera25533061.html

1976

“Bu dönemde Fransa'da (Electricite de France) (1946) İngiltere'de (British Electricity Authority) ve yan kuruluşları (1948), Yunanistan'da Devlet Elektrik Kurumu (1950) ve diğer ülkelerde de benzer

kuruluşların çalışmaya başladığı görülmektedir. Yurdumuzdan da dikkatle izlenen bu çalışmaların etkisi altında, Çatalağzı elektrik santralının tamamlanması ve önce 66 kV sonra 154 kV'luk enerji iletim hatlarının yapılması, enterkonnekte şebeke sinin meydana çıkmaya başlaması ve genişlemesi ile birlikte iki düşüncenin geliştiği görülmektedir. Her iki düşüncenin de ortak yönü elektrik tesisle ri için gereken sermayenin sağlanmasında özel kesimin ve halkın elindeki tasarrufların elektrik kesimine aktarılmasıdır. Bu aktarmayı imtiyazlı özel girişimci ortaklıklar aracılığı ile bölge bölge gerçekleştirmek yada kurulacak bir anonim ortaklıkla Türkiye çapında gerçekleştirmekle yapmak şeklindeki bu düşüncelerden başlangıçta birincisi üzerinde durulmuştur. İkinci durum bir  enerji bankası kurulması üzerinde idi ve bu konuda hiçbir olumlu gelişme görülmedi (23).

Böylece 1950 yılından sonra özel yerli sermayeye dayanan imtiyazlı ortaklıklara öncelik vererek elektrik yatırımlarını gerçekleştirmek üzerinde yoğun bir çalışma başlamıştır. Devletin bütün olanakları bu işte sonuna kadar kullanılmıştır. Yasaların buyruklarından bir çoğu ortaklık yararına olduğu yerlerde uygulanmamıştır. Esasen kurulan ortaklıklara özel kesimin isteyerek para yatırdığını söylemek olanağı da yoktu, üretilecek ve dağıtılacak elektriği kullanacak fabrikaların sahibi olan kişilerle, ortaklıklar ve belediyeler, başlangıçta bu imtiyazlı ortaklıklara katılıyorlardı. Bunların koydukları sermayeler de belediyeler ve özel idarelerde hükümetin zoru ile konuyor, diğerlerinde de bankalara açtırılan kredilerden sağlanıyordu.” https://www.emo.org.tr/yayinlar/dergi_goster.php?kodu=34&dergi=1 https://www.emo.org.tr/ekler/9a49b3e37626328_ek.pdf?dergi=34

2014

"Ergin ve Çomak (2014) yılında yaptıkları çalışmada, ithal enerji bağımlılığının azaltılması için yenilenebilir enerji yatırımlarının inansmanı yöntemlerini araştırmışlardır. Yenilenebilir enerji yatırımlarının Türkiye’de artması için “Yenilenebilir  enerji bankası” şeklinde bir bankanın kurulması gerektiği yönünde Türkiye’de Yenilenebilir Enerji Projelerinin Finansman Yöntemleri bir öneride bulunmuşlardır. Kurulan bu bankanın yenilenebilir enerji alanında şirketlere ve bireylere danışmanlık hizmeti sağlayarak vereceği uygun krediler ile yenilenebilir enerji yatırımlarının yaygınlaşacağını açıklamışlardır. Bununla birlikte yenilenebilir enerji yatırımlarının inansmanı için menkulleştirme seçeneği ile yenilenebilir enerji yatırımları hızlanırken sermaye piyasalarına yeni bir varlık sunulması başta olmak üzere çeşitli önerilerde bulunmuşlardır." sayfa 728-729. Balıkesir University The Journal of Social Sciences Institute, Volume: 19 - Number: 36-1, December 2016, Faculty of Economics and Administrative Sciences, 10th Year Special Issue, https://www.academia.edu/31698387/Financing_Methods_of_Renewable_Energy_Projects_in_Turkey

2014

“Ergin ve Çomak (2014) yaptıkları çalışmada, yenilenebilir enerji sektöründe dışa bağımlılığı azaltmak için finansman yatırımlarını incelemektedir. Çalışmada, Türkiye'nin yenilenebilir enerji sektörünün finansmanı için Yenilenebilir  enerji bankası oluşturulması önerisinde bulundular. Bankanın yenilenebilir enerji sektöründeki kişi ve şirketlere uygun kredi ve danışmanlık hizmetleri sunacağı için yenilenebilir enerji yatırımlarının yaygınlaşacağını duyurdular.”. https://earsiv.batman.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/20.500.12402/4301/Numan%20Ekinci%2015.09.2022%20Son%20Hali.pdf?sequence=1&isAllowed=y

2015

(Not: Bu tezde “ enerji bankası” kalıbı geçmiyor.)

Yenilenebilir enerji projelerinin finansmanında bankacılık sektörü politikası ve Türkiye uygulamaları / Yazar:İPEK GÜNÜŞEN VARLIK

Danışman: PROF. DR. AHMET YILMAZ

Yer Bilgisi: Marmara Üniversitesi / Bankacılık ve Sigortacılık Enstitüsü / Bankacılık Ana Bilim Dalı

Konu:Bankacılık = Bankacılık ; Ekonomi = Ekonomi; Enerji = Enerji. Dizini:              Onaylandı Doktora

English 2015 328 s.

Türkiye'nin arz güvenliğini güçlendiren, şeffaf ve etkin işleyen entegre bir piyasa oluşturma pazarı ve bütçesi vardır. Enerji piyasasındaki değişim ve karbon desteğinin azaltılması ise ancak alternatif enerji değişiminin gerçekleştirilmesi mümkündür. Türkiye'nin yenilenebilir enerji potansiyeline bağlı olarak yasal mevzuat ve teşvik modelleri ile uygulanması politikaları, ülkenin elektrik üretimini değiştiren enerji dağıtımını artırmayı hedeflemektedir. Bu doğrultuda enerji arz artışını artırma, enerji kaynaklarını çeşitlendirme, yerli haberleşmeyi optimize etme, enerji parçalarını destekleme ve Avrupa Birliği müktesebatı kapsamında uyum sağlama konularına göre değişiklik gösterebilir. Dünya'da Yenilenebilir enerji projelerinin finansmanında, finansör borçlanma olanakları, ülkenin kredi notu, yatırımcının kredibilitesi ve yatırımın fizibilitesinin yanı sıra uygulanan politikalar ve teşvik ödemesi da büyük önem arz etmektedir. Projelerinin yaşamlarının orta düzeyde ekonomik olmasına karşılık, bu yatırımların sermaye maliyetleri, işletme maliyetlerine bağlanma noktasında yüksek izleme, elektrik satış gelirleri ve borç servis bağlantıları arasında dengesizlik parçaları, uzun terminli enerjisini zorunlu hale getirmektedir. Gelişmiş Ülkelerde, entegre finansman ve teşvik modellerinin desteklediği, Uzun vadeli Hükümet destekli programlar ile özel fonların varlığı, YE Yatırımları için gerekli olan finansmanın sürdürülmesini mümkün kılmaktadır. Bugün Türkiye'de ayrık enerjinin karşı karşıya olduğu genel sorunlar, alım oranlarının uzatılması, mevcut şebeke bağlantılarının uygunluğunun olmaması, depolama ve trafo güçlüklerinde zorluklar, jeotermal arama olanağının yüksek maliyeti, araştırma ve iyileştirme fonlarının ve teknolojilerinin eksikliği ve sınırlılığın sürdürülebilir finansman sağlamadaki kısıtlamalarıdır. Türkiye'de mevcut yasal düzenlemeler, mevzuat ve uygulanan destek sisteminin revize edilmesi ve birlikte bankacılık sektöründeki rolün etkinleştirilmesi sonucu, alternatif enerji potansiyelinin, yerli ve sürdürülebilir üretime dönüşmesi mümkündür.

Türkiye'nin arz güvenliğinin güçlendirilmesi, entegre, etkin, işleyen ve şeffaf bir piyasanın kurulması ihtiyacı hedeflenmektedir. Enerji kaynaklarının dışa bağımlılığının azaltılması ve karbon kökenli olması ancak yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımının yaygınlaştırılmasıyla mümkündür. Türkiye'nin yenilenebilir enerjiye bağlı olarak mevzuatla desteklenen potansiyel politikaları ve ülkede elektrik üretim modellerinin teşvik edilmesiyle yenilenebilir enerji kaynaklarının payının artırılması amaçlanıyor. Bu bağlamda Avrupa Birliği mevzuatı kapsamında enerji arz güvenliğinin artırılması, enerji kaynaklarının çeşitlendirilmesi, yerli kaynakların kullanımının optimize edilmesi, enerji verimliliğinin teşvik edilmesi ve uyum konularına öncelik verilmesi gerekmektedir. Dünyadaki yenilenebilir enerji projelerinin finansmanı, finansman kuruluşlarının borçlanma imkanları, ülkenin kredi notu, yatırımcıların yanı sıra yatırım politikaları ve teşvik mekanizmalarının uygulanmasının güvenilirliği ve yapılabilirliği de büyük önem taşıyor. Her ne kadar projenin yaşam döngüsünün orta döneminde ekonomi, başlangıçta işletme maliyetleri ve bu yatırımların sermaye maliyeti oranları yüksek kalsa da, elektrik satışından elde edilen gelirler ile borç ödeme yükümlülükleri arasında dengesizlik mevcut olup bunu gerekli kılmaktadır. uzun vadeli finansman için. Gelişmiş ülkelerde entegre finansman ve teşvik modellerinin uygulanması, devlet tarafından finanse edilen programlarla özel fonların uzun vadeli varlığı, YE Yatırımları için gerekli finansmanın sağlanmasını mümkün kılmaktadır. Günümüzde Türkiye'de yenilenebilir enerjinin karşı karşıya olduğu temel sorunlar, alım oranlarının yetersizliği, mevcut ağ bağlantılarının zayıflığı, Enerjinin ulaşım, depolama ve dönüşümündeki zorluklar, jeotermal arama faaliyetlerinin yüksek maliyeti, araştırma-geliştirme fonları ve teknoloji eksikliği yatırımcılara sürdürülebilir finansman sağlamanın önündeki engellerdir. Mevcut yasal düzenlemelerin revize edilmesi ve teşvik mekanizmalarının uygulamaya konulması ile birlikte Türkiye'de bankacılık sektörünün rolünün etkinleştirilmesi, yenilenebilir enerji potansiyelinin ortaya çıkmasını sağlayacak ve sürdürülebilir yerli üretime dönüştürülebilecektir.”. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=1LleKtDTeiiAETJSrlI6fQ&no=FdDLJ3aBcl3cu9rAwj22-Q

2020

“Ayrıca, finansın sürekliliği-sağlanması-kontrolü için de, mevcut kamu bankalarından ve-veya “Türk Exim Bank” benzeri yeni bir; “ enerji bankası” oluşturulmalıdır. Ya da ulusal bir banka, kısmen de olsa “ enerji bankasına” dönüştürülmelidir.” (sayfa 42). MÜHENDİS ve MAKİNA güncel NİSAN 2020  www.mmo.org.tr . https://www.mmo.org.tr/sites/default/files/13_9.pdf

2021

“Azerbaycan ve Güney Kafkasya’nın önde gelen bölgesel uzmanı olarak üç kardeş ülke olan Pakistan, Azerbaycan ve Türkiye arasında ikili veya üçlü stratejik ortaklığın daha da sağlamlaştırılması için, mali gereksinimleri karşılayacak bir “Kalkınma Bankası” kurulmasını ve bu ülkelerdeki yatırım faaliyetlerinin hızlandırmasını öneriyorum. Bu, Azerbaycan’ın kurtarılmış bölgeleri kalkındırma ve yeniden inşa etme hızını artıracaktır.

Ekonomi, doğrudan yabancı yatırımlar ve portföy yatırımları, ortak girişimler, bilim, teknoloji, tarım, tekstil ve enerji işbirliği gibi çeşitli alanlarda ikili veya üçlü ilişkilerin daha da geliştirilmesi için yerel/ilgili para birimlerinin takas edilmesi ve son olarak kültürel işbirliği oyunun kurallarını değiştirecektir. “ enerji bankası”nın oluşturulması, bu ülkeler arasında enerji işbirliğini hızlandıracaktır. Ortak bir “Turizm Şirketi” üç ülke arasında turizmin gelişimini daha da artıracaktır.” https://www.ankasam.org/guney-kafkasya-ve-yeni-guvenlik-paradigmasi26690/

2023

“Ekonomik büyüme ve kalkınmanın önündeki en büyük engellerden biri de şüphesiz ki cari açık sorunudur. Toplam enerji üretiminde ¾ oranında dışa bağımlı olan Türkiye’de cari açığın hemen hepsini enerji ithalatı oluşturmaktadır ki, Türkiye’deki tasarruf oranını yetersizliği ve özkaynak eksikliği nedeniyle mevcut olanaklar ile finansmanı mümkün değildir. Sürekli yurtdışından kullanılacak olan krediler ile dışa bağımlılık artarken oluşacak katma değer de yurtdışına da transfer olacaktır. Bu sebeple Türkiye’de yenilenebilir  enerji bankası kurulması gerekmektedir. Bu bankanın ortaklarını oluşturacak kurumlar arasında hem sermaye katacak işletmeler hem de bu konuda bilgi ve deneyim koyarak katkı sağlayacak kurumlar bulunmalıdır. Bu banka likiditesi olmayan enerji yatırımlarını finansal mühendislik yoluyla menkul kıymetleştirme sürecine tabi tutacaktır. Banka sermaye piyasaları aracılığıyla menkul kıymet ihracı yaparak yenilenebilir enerji yatırımında bulunan girişimcilere uzun vadeli kaynak sağlayabilecektir. Menkul kıymetleştirme sayesinde kazanılacak avantajlar şu şekilde sıralanabilir.

Garantili menkul kıymet ihraçları, uzun vadeli borçlanma olanakları yaratacaktır.

·         Ucuz yabancı kaynak borçlanması ve kaldıraçlı özkaynak projelerine olanak sağlayacaktır

·         Yatırımcılar ve toplum yeni bir varlık sınıfından fayda sağlayacaktır.

·         Vergisel avantajlar sağlayacaktır.

·         Bu işte uzmanlaşmış kişi ve kurumlar olacaktır.

Banka ayrıca arama faaliyetlerindeki teknolojik yenilikler çerçevesinde araştırmalarına devam ederken, TUBİTAK vb. kuruluşlar ile birlikte yürütebileceği çalışmalar sayesinde; bir nevi danışmanlık da sağlamış olacaktır. Örneğin Avrupa Yatırım Bankası 2006-2010 yılları arasında kamu ve özel sektörün çeşitli projelerinin finansmanında yıllık 2 milyar Euro’dan fazla destek sunmuştur.

İşletmelerin yenilenebilir enerjiye özendirilmesinde vergi teşvikleri önemli bir unsurdur. Örneğin jeotermalde sondajda kullanılan mazot için KDV ve ÖTV istisnalarının sağlanması gibi. Duran varlık yatırımlarında uygulanacak amortisman yöntemi de, ödenecek vergide işletmelere zaman kazandırması açısından başka bir teşvik yöntemidir. Yine işletmelerin ilk yıllarında azalan bakiyeler yöntemini kullanabilmeleri, dönem net karı olması durumunda kurumlar vergisini azaltmaktadır. Dolayısıyla arama ve işletme dönemi aşamasında zararın mahsubunun 5 yıldan 10 yıla çıkartılması da işletmelerin nakit akışlarında fayda sağlayacaktır.” http://euronewsport.com/jeotermal-enerji-ve-turkiye/

2023

enerji bankası kurmalıyız”

Şirketlerin yeşil enerjiye geçmesi konusunda ücretsiz eğitimler ve destek verdiklerinin altını çizen İstanbul Büyükşehir Belediyesi İstanbul Enerji Genel Müdürü Yüksel Yalçın, şu bilgileri paylaştı: “Firmaların enerji tüketimlerini en aza indireceği çalışmalar yapıyoruz. Yeni nesil aydınlatma elemanlarına önem vermeliyiz. Bunun için en az enerji tüketen ürünü almaktan başlamalıyız.

Ülkemizin 2040 karbon sıfır hedefi için yapılacak her yatırımın oran fark etmeksizin vergiden muafiyetinin sağlanması veya en aza indirilmesi için yapılacak her çalışma önemli. Güneşin baktığı her metrekare potansiyel bir enerji alanıdır. Bunları iyi değerlendirmeli ve güneş enerji santralleri kurmalıyız. Her firmamız kendi enerjisini kurduğunda hedeflerimizi başarabiliriz. Türkiye mutlaka  enerji bankasını kurmalı. Enerji teknolojileri üniversitesi kurmalı, enerji borsasını geliştirmeliyiz. Kamunun da ihalelerde önceliği yerli şirketlere vermesi gerekiyor.” https://www.ekonomim.com/ekonomi/kobiler-egitim-ve-finansman-destegi-ile-yesile-hazirlanacak-haberi-692061

Tarih yok

“Döğerlioğlu Hukuk Bürosu, TÜBİTAK ve  enerji bankası projeleri dahil olmak üzere çeşitli enerji projelerinde danışmanlık hizmeti vermektedir.”. https://www.dogerlihukuk.com/proje-danismanligi-risk-yontimi

“Bu çalışmada, yenilenebilir enerjinin finansmanını sağlayacak, şirketler ve bireyler adına bu konuda uzmanlaşarak onları yönlendirip danışmanlık hizmet sunacak Yenilenebilir  enerji bankası’nın kurulması; bu alanda menkul kıymetleştirme seçeneği ile yenilenebilir enerji yatırımları hızlanırken sermaye piyasalarına yeni bir varlık sunulması başta olmak üzere çeşitli önerilerde bulunulmaktadır.”

(…)

“Türkiye’nin ihtiyaç duyduğu YE yatırımının büyüklüğü ve ivediliği göz önüne alındığında, bu yatırımların ulusal bir strateji ile değerlendirilmesi gerekliliği ortaya çıkmaktadır. Böyle uzun soluklu bir strateji ancak güçlü ve sürdürülebilir bir finansal destek ile gerçekleşebilir. Ancak Türkiye’deki tasarruf oranının yetersizliği ve öz kaynak eksikliği nedeniyle bunun mevcut olanaklarla finansmanı gerçekçi değildir. Sürekli yurtdışından kullanılacak kredilerle de dışa bağımlılık artarken, oluşacak katma değer de kredinin faizi veya ortaklara ödenecek kâr payı olarak yurtdışına transfer olacaktır. Bu nedenle, Türkiye’de Yenilenebilir  enerji bankası kurulması gerekmektedir. Bu bankanın ortaklarını oluşturacak kurumlar arasında hem sermaye katacak işletmeler hem de bu konuda bilgi, deneyim koyarak katkı sağlayacak kurumlar bulunmalıdır. Bu banka, likiditesi olmayan enerji yatırımlarını finansal mühendislik yoluyla menkul kıymetleştirme sürecine tabi tutacaktır. Banka sermaye piyasaları aracılığıyla menkul kıymet ihracı yaparak YE yatırımında bulunan girişimcilere uzun vadeli kaynak sağlayabilecektir.

Menkul kıymetleştirme sayesinde sağlanacak bazı üstünlükler şu şekilde sıralanabilmektedir (Joshi, 2012, 182):

- Garantili menkul kıymet ihraçları, uzun vadeli borçlanma olanakları yaratacaktır.

- Ucuz yabancı kaynak borçlanması ve kaldıraçlı öz kaynak projelerine olanak sağlayacaktır.

- Yatırımcılar ve toplum yeni bir varlık sınıfından fayda sağlayacaktır.

- Vergisel avantajlar sağlanacaktır.

- Bu konuda uzmanlaşmış kişi ve kurumlar artacaktır.

 YE Bankası, YE konusunda faaliyette bulunacak girişimcilere ve faaliyetlerini sürdüren işletmelere sadece kaynak sağlamakla kalmayacaktır. Banka ayrıca YE sektörü ile ilgili ulusal ve küresel bazda yayınlanan bilgi (teknoloji, ortaklık arayanlar vb.) ve sağlanan fırsatları (teşvik, hibe vb.) araştırarak raporlar halinde yayınlayacak ve isteyenlere danışmanlık hizmeti verecektir.

Günümüzde bu araştırma işlerini her işletme kendi kısıtlı kaynaklarını kullanarak ayrı ayrı yapmaktayken, banka sayesinde bu hizmetlere kolaylıkla, belki küçük bir bedelle ulaşabilecektir.

Dolayısıyla, banka aynı zamanda işletmenin bir ortağı gibi davranarak işletmeye hem parasal kaynak verecek hem de işletmeye bilgi aktarıp faaliyetlerini yakından izleyecektir. YE Bankası Tübitak, üniversiteler ve teknoparkta kurulu işletmeler ile işbirliklerini araştıracaktır. Böylece Türkiye genelinde bu alanda faaliyet gösteren kişi ve kurumların veri bankasını da oluşturarak büyük bir sinerji yaratabilecektir. Ayrıca, yurtdışından Türkiye’ye aktarılan desteklerin de koordinasyonunu sağlayabilecektir. Örneğin, Avrupa Yatırım Bankası (AYB) 2006-2010 yılları arasında kamu ve özel sektörün çeşitli projelerinin finansmanında yıllık 2 milyar avrodan fazla destek sunmuştur. AYB YE ve enerji verimliliği alanında Türkiye’de yerel aracı bankalar aracılığıyla ve doğrudan özel sektör yatırımlarının gerçekleştirilmesine yönelik destekler vermektedir (Enerji Enstitüsü, 2011). Tüm bu desteklerin koordinasyonu YE Bankası ile sağlanabilir.”

(..)

“Türkiye’de Yenilenebilir  enerji bankası kurulması ile bu ilk adım atılacaktır. YE Bankası ortakları arasında, YE ile ilgili kamu kurumlarının yanında bankaya sermaye dışında da katkıda bulunacak bankalar, kalkınma ajansları vb. kuruluşlar olmalıdır. YE Bankası hem küçük hem de büyük ölçekli YE projelerine kredi sağlayacaktır. Ayrıca YE yatırımları menkul kıymetleştirme ile finansal varlıklara dönüştürülecektir. YE Bankası’nın ihraç veya aracılık edeceği menkul kıymetler ile YE işletmelerine hem uzun vadeli kaynak sağlanacak hem de sermaye piyasalarında yatırımcılara yeni bir varlık sunulacaktır. YE Bankası para ve sermaye piyasalarına girerek sunduğu menkul kıymetlerin likit kalması için piyasada işlem gerçekleştirecektir. Bankanın ana faaliyet alanının YE olmasından dolayı, YE konusunda sunacağı araştırma raporları ve bilgilendirmeler ile YE alanındaki işletmelere çok değerli hizmetler verecektir. Banka aracılığıyla özel sektörün ve bireyin YE konusunda bilinçlendirilmesi sağlanacaktır. YE bankası bu konuda uzmanlaşacağı için, küresel ölçekte yapılmakta olan teknolojik, hukuksal, toplumsal, ekonomik ve finansal yenilikleri izleyerek Türkiye’de de yapısal düzenlemelerin yapılmasına lider olacaktır.

Finansman sorununun çözülmesi ile beraber YE altyapısındaki iyileştirmeler, teşvik mekanizması ve vergisel avantajlar hızlı bir biçimde sonuç vermeye başlayacaktır.”. http://malikonsept.com/wp-content/uploads/2015/08/Emre-Ergin-2014-%C4%B0thal-Enerjinin-Finansman%C4%B1nda-Yenilenebilir-Enerji.pdf

 

İKİNCİ BÖLÜM:

…………………

Google araması: "enerji yatırımları bankası" (sonuç yok)

 

Taradım: " enerji bankası" site:https://dergipark.org.tr/tr/

 

Gerekirse bu aramayı tek tek incelerim. https://www.google.com/search?tbm=bks&q=%22enerji+bankas%C4%B1%22

………………..

“İslami  enerji bankası Türkiye'deki projeleri de destekleyecek”. 2019. https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/islami-enerji-bankasi-turkiyedeki-projeleri-de-destekleyecek-/1431239

 

Katarlı şirket en büyük İslami  enerji bankasını kurdu Kaynak: Katarlı şirket en büyük İslami  enerji bankasını kurdu. 2019. https://www.risalehaber.com/katarli-sirket-en-buyuk-islami-enerji-bankasini-kurdu-349555h.htm

 

Katar 10 milyar dolarlık  enerji bankası projesini duyurdu. https://ticaret.gov.tr/blog/ulkelerden-ticari-haberler/katar/katar-10-milyar-dolarlik-enerji-bankasi-projesini-duyurdu

 

“Katar merkezli İslami  enerji bankası Türkiye'deki sondaj çalışmalarına finansal destek sağlayacak.” https://www.haberler.com/haberler/islami-enerji-bankasi-turkiye-deki-sondaj-11886324-haberi/

 

https://www.tgrthaber.com.tr/ekonomi/islami-enerji-bankasi-turkiyedeki-projeleri-de-destekleyecek-2636419

 

https://www.borsamatik.com.tr/dunyanin-en-buyuk-islami-enerji-bankasi-kuruldu-haber-90947

 

“İslami  enerji bankası. Türkiye'deki Projeleri. Destekleyecek.”. https://tkbb.org.tr/Documents/tkbb-yayinlari-97/Katilim-Finans-Sayi-13.pdf

………………..

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder