26 Şubat 2020 Çarşamba

FATİH MEDRESELERİ KONULU BİRKAÇ YAYININ KÜNYESİ



FATİH MEDRESELERİ KONULU BİRKAÇ YAYININ KÜNYESİ

1
Tuncay ZORLU: Klasik Osmanlı Eğitim Sisteminin İki Büyük Temsilcisi: Fatih ve Süleymaniye Medreseleri. Türkiye Araştırmalan Literatür Dergisi, Cilt 6, Sayı 12, 2008, 611-628. http://ktp.isam.org.tr/pdfdrg/D02512/2008_12/2008_12_ZORLUT.pdf
2
Prof. Dr. Fahri Unan:






   Türk Tarih Kurumu, Ankara 2003.


KURULUŞUNDAN GÜNÜMÜZE FÂTİH KÜLLİYESİ
(Sâdece içindekiler kısmı verilmiştir.)
  
İÇİNDEKİLER
PLÂN VE HARİTALAR ÇİZELGESİ
TABLOLAR ÇİZELGESİ
SUNUŞ
ÖNSÖZ
KISALTMALAR
KRONOLOJİ
GİRİŞ
I - KÜLLİYENİN KURULUŞUNA ZEMİN HAZIRLAYAN ÂMİLLER
a) Büyüyen Devlet ve Artan Eleman İhtiyacı
b) Fâtih, Osmanlı Yönetim Felsefesi ve Külliye
c) Dinî ve Kültürel Âmiller
II- KAYNAKLAR VE ARAŞTIRMALAR
 BİRİNCİ BÖLÜM
KÜLLİYENİN FİZİK YAPISI
I- KÜLLİYENİN KURULUŞU
II- KÜLLİYENİN BİRİMLERİ
a) Câmi
b) Medreseler
a. Semâniye (=Sahn) Medreseleri
b. Tetimme (=Mûsıla-i Sahn) Medreseleri
c) Kütüphâne
d) Dâruşşifâ
e) Mektep
f) Muvakkıthâne
g) İmâret
h) Fâtih Türbesi
İKİNCİ BÖLÜM
KÜLLİYENİN EKONOMİK YAPISI
 I - GELİR KAYNAKLARI
a) Zirâî Nitelikli Gelir Kaynakları
b) "Binâ" Nitelikli Gelir Kaynakları
c) Cizye Gelirleri
d) Sonradan Tahsis Olunan Gelir Kaynakları
II - GELİR KAYNAKLARININ İŞLETİLMESİ
III - GİDERLER
a) Personel Giderleri
b) Beslenme (İâşe) Giderleri
c) Bakım ve Onarım Giderleri
d) Yardım Giderleri
IV - GELİR-GİDER HESAPLARI, MÂLÎ DENGELER VE KÜLLİYE
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
KÜLLİYENİN YÖNETİM VE DENETİMİ
  I - YÖNETİM MEKANİZMASI
 II - DENETİM MEKANİZMASI
III - KÜLLİYE ELEMANLARININ TÂYİN VE TERFÎLERİ
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
KÜLLİYENİN SOSYAL YAPISI:  SOSYAL İLİŞKİLER VE HİZMETLER 
I - KÜLLİYE PERSONELİ, HİZMET SÂHALARI VE SOSYAL İLİŞKİLER
a) Medreseler
Eğitim Ve Öğretim Elemanları
a. Ulemânın Yetişme Safhaları ve Sosyal İlişkiler
b. Ulemânın Sosyal Tabanı
c. Hoca-Talebe İlişkileri
b) Câmi
c) Dâruşşifâ
a. Tedâvi Hizmetleri
b. Beslenme ve Bakım Hizmetleri
c. Tıp Eğitimi
d) Mektep (=Dâru't-ta'lîm)
e) Fâtih Türbesi
f) İmâret
a. İmâretten Faydalananlar
b. İmârette Pişirilen Yemekler
II - KÜLLİYE HİZMETLERİ VE GÜNLÜK HAYAT
III - SUNULAN HİZMETLERİN CEMİYET VE OSMANLI YÖNETİMİ
NEZDİNDEKİ MÂNÂSI
BEŞİNCİ BÖLÜM
FÂTİH KÜLLİYESİ VE OSMANLI EĞİTİM, BİLİM VE YÖNETİM HAYÂTI
II - EĞTİM VE BİLİM HAYÂTI
a) Fâtih Medreseleri (=Sahn-ı Semân) ve İlmî Zihniyet
b) Fâtih Medreselerinin Ders Programları, Okunan Dersler ve
Tedris Faaliyetleri
c) Fâtih Medreselerinde İlmî Faaliyetler ve Neticeleri
d) İlmî Verimi ve İlim Anlayışını Etkileyen Âmiller
II - FÂTİH KÜLLİYESİ VE OSMANLI YÖNETİMİ
SONUÇ
TERİMLER SÖZLÜĞÜ
BİBLİYOGRAFYA
İNDEKS
RESİMLER

3
Prof. Dr. Fahri Unan’ın konuyla ilgili yayınları.
8 makale var.
"Fâtih Külliyesi Dâruşşifâsı ve Tıp Öğretimi Meselesi", Prof. Dr. Bayram Kodaman’a Armağan, Samsun 1993, s. 307-316.
"Official Ottoman Ideology and its Science Institutions in the XV and XVIthCenturies: Fâtih Medreses"Tarih Araştırmaları Dergisi,  Sayı 29 (Ankara 1997), s. 207-215.
"İstanbul'daki Selâtin Manzûmelerinin İlk Örneği: Fâtih Külliyesi"III. Uluslararası İstanbul’un Fethi Konferansı (Yeniden Fetih ve Fatih)'na sunulan tebliğ. İstanbul 1998 (Yazının yayımlanmış şekli için bkz., İstanbul’un Fethinin 550. Yılı Anı Kitabı, Ankara Üni. Basımevi, Ankara  2004, s. 107-121).
"İstanbul'un Fethi, Fâtih Külliyesi ve İmparatorluk"H. Ü. Edebiyat Fakültesi Dergisi [Osmanlı Devletinin Kuruluşunun 700. Yılı özel sayısı, Ekim 1999, s. 83-91.
"Fâtih Külliyesi"Bilim Tarihi,......


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder