GENÇLERİMİZ VE
SATINALMA SÜRECİNDE BİLGİYE ÖNEM VERME DAVRANIŞI
Bülent Ağaoğlu
İstanbul, 16.1.2020
Bilgi ile ilgilenme, bilgiyi takip
etme, bilgiye önem verme konusunda sorunlu bir sosyal yapımız olduğunu veri
alırsak aşağıdaki yazının ifade ettikleri yeni bir gelişmeyi haber veriyor.
Beklenir ki konuyu analiz edecek
anketler yapılsın, bulgular ortaya konulsun… Yüksek lisans tezleri hazırlansın.
Yaşar
Süngü’nün “Yeni nesil, yorumları okumadan satın almıyor” Başlıklı Yazısından
Alıntılar
15 Oca 2020, Çarşamba
“Siyaset, spor, ekonomi ve sağlık
konularında uzmanlık seviyesinde yorum yapmayı çok
sevdiğimizi biliyordum ama bunu bilmiyordum.
“Moda alışverişini internet üzerinde
yapan kullanıcılar arasında Avrupa’nın en fazla
yorum yazan ve okuyan ülkesi olarak Türkiye zirvede yer alıyormuş.
GLAMI Türkiye’nin araştırma
sonuçlarına göre, tüketicilerin yüzde 97’si moda alışverişlerinde hem yorumları
okuyor, hem de yorum yazıyor.
Araştırmaya göre yalnızca yüzde 3’ü
yorumları hiç okumadığını belirtirken yüzde 57’si yorumları her zaman okuduğunu
ifade etmiş.
Yorum
yazanlar arasında da Türkiye’deki kullanıcılar yüzde 90 ile zirvede yer almış.
Katılımcıların ifadelerine göre,
tüketicilerin yalnızca yüzde 5’i negatif, yüzde 85 pozitif ya da nötr yorumlar
yazıyormuş.
Türkiye’nin zirvede olduğu moda alışverişi
yorumlarını okuyan kullanıcıların ülkeleri, Yunanistan, Macaristan ve Çekya
şeklinde sıralanıyor.
**
Peki kullanıcı yorumları satın alma
kararını etkiliyor mu?
Uzmanlara göre etkiliyor.
Özellikle Z kuşağı dediğimiz ki
bunlar internetten alışverişin en büyük müşterileridir.
Yeni neslin kullanıcılar tarafından
oluşturulan içeriklere daha fazla güvendiğine dikkat çekiliyor.
GLAMI Türkiye İletişim ve Marka
Müdürü Melike Huska’ya göre, Türkiye’deki
kullanıcılar hem yorum yazma hem de okumada Avrupa’nın en önde gelen topluluğu.
E-ticaret sitelerindeki kullanıcı
deneyimine uygun yorum bölümleri hem arama motoru optimizasyonuna hem de
sayfaya gelen kullanıcının satın alma kararına pozitif etki ediyor.”
“Yani Z kuşağı marka reklamlarına aldanmıyor. Satın
almadan önce araştırma yapıyor. Ürün hakkındaki fikrini de
gizlemiyor.
Okuyarak, araştırarak fikir sahibi oluyorsa ve
bunu ifade ediyorsa bu iyi bir şeydir.
Z kuşağına güvenebiliriz.”. https://www.yenisafak.com/yazarlar/yasarsungu/yeni-nesil-yorumlari-okumadan-satin-almiyor-2053974
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder