11 Mayıs 2020 Pazartesi

HİPERKİTAP İÇİN EN EN ÖNEMLİ ÖNERİLERİM



HİPERKİTAP İÇİN EN EN ÖNEMLİ ÖNERİLERİM
(24.10.2017)
Kendimce en önemli notum; Hiperkitap'ın olası faydalarının madde madde açıklanmasıdır. Faydalarının yazılması.      
"Faydalarının" kısa ve detaylı olarak yazılması 
Yapılması gereken derleme ve inceleme çalışmalarından bazılarının akademisyenlere kitap olarak hazırlatılması ve bunların hiperyayın'da ve hiperkitap'ta yayınlanması. Böylelikle bu çalışmalar için maliyet tasarrufu sağlanması.           
·         Kitap okuma oranının sıkıntılı olduğu ülkemizde bu girişimin büyük kahramanlığının layıkıyla yazılı ve sözlü olarak anlatılması.     
·         Hiperkitap'ın büyük başarısının layıkıyla broşürlerde anlatılması.        
·         Hiperkitap'ın büyük başarısının layıkıyla hikaye formatında anlatılması.
Tanıtım konusunda fikir, öneri ve hayal derlenmesi için 5-10 kişinin katılacağı beyin fırtınası toplantıları yapılması.   
Öykü hikaye anlatımı. ( http://www.marketingtr.net/tr/blog/detay/Basarili-Bir-Marketing-Hikayesinin-Anatomisi/6/61/0  // http://markaokulu.bilgi.edu.tr/pazarlamada-hikaye-anlatimi/  //   https://sherpa.blog/marka-calismasinda-hikaye-anlatimi  / /   http://www.temelaksoy.com/markalar-kendilerini-oykulerle-anlatir/  //  https://www.marketingturkiye.com.tr/koseyazilari/hikaye-savaslari/  //  http://www.turkishtimedergi.com/genel/hikaye-ile-pazarlama-trendi/  //  http://www.ktu.edu.tr/dosyalar/iletisimarastirmalari_43bd0.PDF  //  http://www.pazarlama30.com/baglanti-saglayacak-bir-hikaye-yaratmak/  //  NOT: Google'a içerikle pazarlama hikaye öykü yazılarak ilgili diğer yazılar da tespit edilebilir).         
“Kevin Roberts “Aşk Markaları” kavramını ortaya attığında “Artık bilgilendirme, tanıtma ve imaj yaratma değil gerçek manada cazibe yaratma dönemindeyiz.” demişti. Kevin Roberts’e göre markalar bu anlayışı benimseyerek tüketicilerle içten ilişkiler, yaratıcı bağlar kurarak rakiplerinden farklılaşırlar. Aşkla bağlandığımız markaların aynı zamanda marka elçisi oluruz.” http://www.temelaksoy.com/marka-elcileri/   
1000 fikir / öneri / hayal yazılması      
webde çok sayıda tanıtım malzemesi bulundurmak. Tanıtım zenginliği yaratmak.        
"Dünyanın .. Ticari elektronik kütüphanesinden biri." sloganını kullanmak. (Sanırım dünyada az sayıda ti,cari dijital kütüphane var…)         
En önemli 10 spotu düşüne düşüne bulmak      
Cazibe cazibe cazibe yaratıcı / çarpıcı vurucu yazılı anlatım uygulanması.       
Hiperkitap konulu tüm yazılı ve görsel malzemelerin dikkatle okunarak, dinlenilerek incelenmesi, tanıtım için böylelikle yeni düşünceler üretilmesi. 
Wikipedia'nın yandaki linkinde Hiperkitap'ın da yer alması. https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Commercial_digital_libraries
Yandaki linkteki listede az sayıda kuruluş var. Dünyada bu kadar az mı? Eğer öyleyse Hiperkitap'ın kahramanlığı daha öne çıkar. https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Commercial_digital_libraries 
Yaşanılan büyük zorlukları iyi anlatmalı ki, insanlar hiiperkitap'ın desteklenmesinin önemini daha iyi anlasınlar.
Kütüphanecilere yönelik olarak Hiperkitap'ın önemini ve ufkunu dolu dolu, heyecanla hikaye tarzında anlatan bir broşür yayınlamak.     
Büyük Vizyonun  cazip bir şeklide sunumu.       
Broşür önerileri
Faydaları / Avantajları konulu bir broşür hazırlanması
Kullanım kolaylıklarına ilişkin bir broşür hazırlanması.
Hiperkitap'ın ilkleri broşürü hazırlanması.
"Türkiye'nin İlk E-Kütüphanesi" başlıklı bir broşür hazırlanması.
Neden-niçin hiperkitap dokümanı hazırlanması.
Hiperkitap neler yaptı? Tek sayfada anlatılması, sayılarla. Şu kadar …, bu kadar …
Hiperkitap'ın Hikayesi broşürünün hazırlanması
Broşür kısa ve detaylı olarak iki ayrı doküman olarak hazırlanabilir.  Kısa broşür matbaada bastırılabilir.  Detaylı broşür webe konulabilir
Broşürün alt başlıkları için öneriler;
• Tanıtım bilgileri (Kitabın kısa tanıtımı için http://www.sivaper.com/Kisa_tanitim.html sayfasındaki “Nedir” başlığı altındaki gibi satır satır kısa bilgiler verilebilir mi?)
• Önemi
• Faydaları


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder