HİPERKİTAP İÇİN EN EN ÖNEMLİ ÖNERİLERİM
(24.10.2017)
Kendimce
en önemli notum; Hiperkitap'ın olası faydalarının madde madde açıklanmasıdır.
Faydalarının yazılması.
"Faydalarının"
kısa ve detaylı olarak yazılması
Yapılması
gereken derleme ve inceleme çalışmalarından bazılarının akademisyenlere kitap
olarak hazırlatılması ve bunların hiperyayın'da ve hiperkitap'ta yayınlanması.
Böylelikle bu çalışmalar için maliyet tasarrufu sağlanması.
·
Kitap
okuma oranının sıkıntılı olduğu ülkemizde bu girişimin büyük kahramanlığının
layıkıyla yazılı ve sözlü olarak anlatılması.
·
Hiperkitap'ın
büyük başarısının layıkıyla broşürlerde anlatılması.
·
Hiperkitap'ın
büyük başarısının layıkıyla hikaye formatında anlatılması.
Tanıtım
konusunda fikir, öneri ve hayal derlenmesi için 5-10 kişinin katılacağı beyin
fırtınası toplantıları yapılması.
Öykü
hikaye anlatımı. (
http://www.marketingtr.net/tr/blog/detay/Basarili-Bir-Marketing-Hikayesinin-Anatomisi/6/61/0 // http://markaokulu.bilgi.edu.tr/pazarlamada-hikaye-anlatimi/ //
https://sherpa.blog/marka-calismasinda-hikaye-anlatimi / / http://www.temelaksoy.com/markalar-kendilerini-oykulerle-anlatir/ //
https://www.marketingturkiye.com.tr/koseyazilari/hikaye-savaslari/ //
http://www.turkishtimedergi.com/genel/hikaye-ile-pazarlama-trendi/ //
http://www.ktu.edu.tr/dosyalar/iletisimarastirmalari_43bd0.PDF //
http://www.pazarlama30.com/baglanti-saglayacak-bir-hikaye-yaratmak/ //
NOT: Google'a içerikle pazarlama hikaye öykü yazılarak ilgili diğer
yazılar da tespit edilebilir).
“Kevin
Roberts “Aşk Markaları” kavramını ortaya attığında “Artık bilgilendirme,
tanıtma ve imaj yaratma değil gerçek manada cazibe yaratma dönemindeyiz.”
demişti. Kevin Roberts’e göre markalar bu anlayışı benimseyerek tüketicilerle
içten ilişkiler, yaratıcı bağlar kurarak rakiplerinden farklılaşırlar. Aşkla
bağlandığımız markaların aynı zamanda marka elçisi oluruz.” http://www.temelaksoy.com/marka-elcileri/
1000
fikir / öneri / hayal yazılması
webde
çok sayıda tanıtım malzemesi bulundurmak. Tanıtım zenginliği yaratmak.
"Dünyanın
.. Ticari elektronik kütüphanesinden biri." sloganını kullanmak. (Sanırım
dünyada az sayıda ti,cari dijital kütüphane var…)
En
önemli 10 spotu düşüne düşüne bulmak
Cazibe
cazibe cazibe yaratıcı / çarpıcı vurucu yazılı anlatım uygulanması.
Hiperkitap
konulu tüm yazılı ve görsel malzemelerin dikkatle okunarak, dinlenilerek
incelenmesi, tanıtım için böylelikle yeni düşünceler üretilmesi.
Wikipedia'nın
yandaki linkinde Hiperkitap'ın da yer alması. https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Commercial_digital_libraries
Yandaki
linkteki listede az sayıda kuruluş var. Dünyada bu kadar az mı? Eğer öyleyse
Hiperkitap'ın kahramanlığı daha öne çıkar. https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Commercial_digital_libraries
Yaşanılan
büyük zorlukları iyi anlatmalı ki, insanlar hiiperkitap'ın desteklenmesinin
önemini daha iyi anlasınlar.
Kütüphanecilere
yönelik olarak Hiperkitap'ın önemini ve ufkunu dolu dolu, heyecanla hikaye
tarzında anlatan bir broşür yayınlamak.
Büyük
Vizyonun cazip bir şeklide sunumu.
Broşür önerileri
Faydaları / Avantajları konulu bir broşür
hazırlanması
|
Kullanım kolaylıklarına ilişkin bir broşür
hazırlanması.
|
Hiperkitap'ın ilkleri broşürü hazırlanması.
|
"Türkiye'nin İlk E-Kütüphanesi" başlıklı
bir broşür hazırlanması.
|
Neden-niçin hiperkitap dokümanı hazırlanması.
|
Hiperkitap neler yaptı? Tek sayfada anlatılması,
sayılarla. Şu kadar …, bu kadar …
|
Hiperkitap'ın Hikayesi broşürünün hazırlanması
|
Broşür kısa ve detaylı olarak iki ayrı doküman olarak
hazırlanabilir. Kısa broşür matbaada
bastırılabilir. Detaylı broşür webe
konulabilir
Broşürün alt başlıkları için öneriler; • Tanıtım bilgileri (Kitabın kısa tanıtımı için http://www.sivaper.com/Kisa_tanitim.html sayfasındaki “Nedir” başlığı altındaki gibi satır satır kısa bilgiler verilebilir mi?) • Önemi • Faydaları |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder