İKNA
“Pennsylvania ve Michigan Üniversitesi 50
sigara tiryakisi üstünde yürüttüğü bir çalışmayla 800 bin tiryakiye yönelik
sigara bırakma kampanyasının başarı oranını hesaplayabildi. Projenin hedefi
sigara bağımlılarına yönelik ‘bırakma’ kampanyalarında en çok hangi fotoğraf ve
mesajların etkili olduğunu ölçmekti. Beynin bu konuda kararını etkileyen MPFC
bölümüne yönelik yapılan ölçümlerde 40 fotoğraf üstünden etkiler ölçüldü. Sonuca göre sigaranın zararlarına yönelik mesajlar
izleyicileri savunmaya zorladığı için yeterince başarılı olamıyor. Buna
karşılık tavsiye yöntemi istenen sonuca çok daha fazla yardım ediyor.” https://www.dunyahalleri.com/haftanin-ozeti-53/3/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder