ÖNERİLERİN
ÖNEMİ KONULU BİR ALINTI
2.10.2015
“2008’den
2013’e kadar işler iyi gitti. Dizel motor işi VW’i patlattı. Sonra 2013 yılında
küçük bir Amerikan düşünce kuruluşu, Uluslararası Temiz Taşımacılık Konseyi
(International Council on Clean Transportation), bir üniversite ile birlikte
Amerikalı kamu otoritesine bir öneri götürdü. Buna göre, otomobil motorlarının
egzoz gazı salınımları ile ilgili testler bir kerelik ve kısa süre için
yapılmamalıydı. Araçlar daha uzun süreli testlere tabi tutulmalıydı. Bu deneye
1 BMW ve 2 VW araç da (Passat ve Jetta) katıldı. Sonra bir gariplik ortaya
çıktı. VW’lerin test merkezi dışında uzun süreli kullanımında egzoz gazı
salınımı, tehlike sınırının çok üstünde çıkıyordu. Sonra aynı araçlar bir de
geleneksel test merkezinde test edildiler. VW’ler normal şartlarda yapılan
testten temiz çıktılar. İşte bu araştırma sonrasında anlaşıldı ki VW’lere, araç
normal egzoz gazı testine bağlandığında, egzoz gazı salınımını yasal sınırlar
içine düşüren bir cihaz bağlanmıştı. Tam 11 milyon VW ve 2,1 milyon Audi bu
cihazlarla donatılarak piyasaya sürülmüştü.” http://www.radikal.com.tr/yazarlar/guven_sak/martin_winterkorn_vwi_nasil_yakti-1443589
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder