15 Mayıs 2020 Cuma

SOSYAL EKONOMİK GELİŞMEMİZİ YAVAŞLATAN BAZI KÖK NEDENLER LİSTESİ



SOSYAL EKONOMİK GELİŞMEMİZİ YAVAŞLATAN BAZI KÖK NEDENLER LİSTESİ


2.11.2014

(Kırmızılar 23.6.2010’dan sonra yazılanlardır)
-------------------------------------------------------------------

23.6.2010


Maddeler konusunu düşünürken ufaktan bir kitaba doğru yer almaya başladım. 2 formalık bir kitapçık 1-2 ay içinde biter.

Maddelerde "İnsani Gelişim Ligi"nde sorunlu bir noktada yer almamıza yol açanlara odaklandım. Siyasi ve ideolojik yaklaşımlar ile işin içinden çıkılamayacağı düşüncesiyle böyle yaptım. İnsani gelişimin ilerlemesine yarayacak her adımın bizi ileriye taşıyacağına inanıyorum.

---------------------------------------------------------------------------------------
Kader: Geniş topraklar – Mülkiyet

Üretim
----------
Kapalı ekonomi (Cılız ekonomi ve ekonomik ilişkiler, sanayileşememe, girişimciliğin gelişememesi)


Yönetim
--------------
İtaat Kültürü

Sosyolojik
-----------------
Beslenme Kültürü
Göçebelik
Akraba evlilikleri
Çocuk Yetiştirme
Okuma alışkanlığı

Zihniyet
-----------
Aile baskısı (Baba, anne, akrabalar)
Skolastik düşünce
Kadının statüsü
Değer yargıları (Ön yargılar)
Güvenmeme

Güvenlik
-------------
Devlet baskısı
Mülk Padişahın
Jeopolitik (Tehditler kavşağı Anadolu)

Halk Sağlığı
------------------
Diabet, tansiyon, kalp hastalıkları, guatr, demir eksikliği, akdeniz anemisi, selenyum eksikliği.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder