17 Mayıs 2020 Pazar

TASARRUFA İKNA İÇİN SUNUMA İLİŞKİN ÖNERİLER


TASARRUFA İKNA İÇİN SUNUMA İLİŞKİN ÖNERİLER


02.2015

TASARRUF İPUÇLARINI ADLANDIRMAYA İLİŞKİN ÖNERİLER

·         En iyi ipuçları
·         Altın öneriler
·         En önemli 10 ipucu
·         Kolay ipuçları
·         Basit ipuçları
·         Tasarruf Etmenin En Etkili 50 Yolu
·         Evde En Etkili Su Tasarrufu Yöntemleri
·         Su Tasarrufunda en etkili yöntemler

FARKLILIK YARATMAYA İLİŞKİN ÖNERİLER

·         Güzel bir  doküman: Her bir konu için hazırlanabilir: “GÜLE GÜLE AMPUL! ... neden enerji tasarruflu lambalar daha iyidir”. http://www.umweltbundesamt.de/sites/default/files/medien/publikation/long/3844.pdf

·         “Elektrik ve Gaz Perakende Şirketleri’nin fatura düzenlemeleri ile ilgili haklarınız”. http://yourchoice.vic.gov.au/media/file/yourbillingrights/your-billings-rights-2014-turkish.pdf
·         Hazırladığımız Kaynakçadan çarpıcı tasarruf haberleri listesi yapılabilir: Yalıtımsız binaların yarattığı israf bütçe açığının %33'ü, cari açığın %15'i kadar. Enerji Verimliliği Dergisi, 2 (10), Mart 2011, 16.s. 1. YALITIM. - 2. ENERJİ TASARRUFU, BİNALAR.

·         Dinamik, güncel, her gün bilgi eklenen bir site olmalı ki takip edilsin.

Mevcut “tasarruf önerileri” hakkında;

·         “Tasarruf önerileri” konusunda ortalıkta çok kaynak var. Tüketicinin kafasının karışmasını engelleyecek netlikte kısa az öz sayfalar hazırlanmalı. Şu tablo (“elektrikli ev eşyalarının elektrik üretimi”) önemli: http://www.eie.gov.tr/verimlilik/b_en_ver_b_1.aspx 

·         Şimdiye kadar yapılan tasarruf önerilerini detay vermeden kısaca, kabaca yazmak olmuş. 5n1k örneğine benzer olmalı: neden (niçin), nasıl…

·         Mevcut önerilerin farklı bakış açısıyla değerlendirilip yeniden düzenlenmesi gerekir.

·         Şimdiye kadar “tasarruf önerileri” konusunda yapılanlarla daha ileri gidilemiyor. Bu bakımdan farklı düşünmek, farklı öneri ve uygulamalar ortaya koymak gerekiyor.

·         Bazı dokümanlarda mevcut olan "Arabayı kovayla yıka" gibi öneriler insanlara ters gelebilir.

·         Tasarruf önerileri için kıstaslar: açık, net, kolay anlaşılır, akla gelen sorulara cevap veren bilgiler. 5n1k yöntemi (ne, nerede, neden, nasıl…)

·         Derlenecek tasarruf önerileri birkaç değişkene göre tasnif edilebilir.

·         İpuçları: her biri iki ayrı şeklide sunulabilir: kısa / detaylı.

·         İsteyenler detaylı incelesin diye ilgili detaylı metinler de (yayınlar, web linkleri) konulabilir.

·         Ortada rakamlar var. Bu rakamlar ne kadar doğru. Hesap çalışmaları olmalı. Bu hizmet şu anda yok.

·         Yeni yaklaşımlara ihtiyaç var. Şimdiye kadar yapıldığı gibi önerileri listelemek yeterli olmaz. Neler yapılmalı ki, ilgilensinler.

·         İpuçlarını içeren http://www.emo.org.tr/ekler/4a2f99497af741e_ek.pdf?tipi=36&turu=X&sube=0   örneğindeki gibi yayınları listelemeli ve karşılaştırmalı. 

·         Şöyle de olabilir: İnsanların önemli bir kısmı tasarruf önerilerini biliyorlardır, fakat uygulamak içlerinden gelmiyordur.

·         “Radyatör temizliği” önemli bir öneridir. Böyle günlük yaşamda fark edilmeyen tasarrufa ilişkin ipuçlarını keşfetmeli. Merak ediyorum “radyatör temizliği” önerisi mevcut tasarruf önerileri konulu dokümanlarda var mı?

-------------------------

Cazip:

·         Bir alıntı: “Kevin Hogan’ın dediği gibi ikna etmek, bir insanın karar verme sürecini etkileme işidir. Çok cazip bir öneride bulunmak bile bir insanı ikna etmeye yetmeyebilir ama  o insanın nasıl düşündüğünü anlamak onu ikna etmek için büyük bir adım atmak demektir. Bu nedenle ikna edici olmak için, insanın kendi önerisine değil, muhatabına odaklanması; onun zihin haritasını ve duygularını anlaması gerekir.” http://www.temelaksoy.com/insanlar-nasil-ikna-edilir/?utm_source=Temelaksoy.com&utm_campaign=94ab0cdbb3-Insanlar-Nasll-Ikna-Edilir-11-24-2014&utm_medium=email&utm_term=0_1ce1180b8e-94ab0cdbb3-160651661

·         “Kevin Roberts “Aşk Markaları” kavramını ortaya attığında “Artık bilgilendirme, tanıtma ve imaj yaratma değil gerçek manada cazibe yaratma dönemindeyiz.” demişti. Kevin Roberts’e göre markalar bu anlayışı benimseyerek tüketicilerle içten ilişkiler, yaratıcı bağlar kurarak rakiplerinden farklılaşırlar. Aşkla bağlandığımız markaların aynı zamanda marka elçisi oluruz.” http://www.temelaksoy.com/marka-elcileri/ 

·         Sunum güzel. Örnek olabilir: “10 soruda mutfakta tasarruf”. Derlenebilecek “tasarruf önerileri” dokümanını pdf olarak webe koymak yanında ayrıca bu şekilde güzel fotolu ve sunumlu yerleştirmek… “10 soruda mutfakta tasarruf”. http://www.10soruda.com/Kadin/Mutfakta_Tasarruf/    /// http://www.cnnturk.com/fotogaleri/ekonomi/mutfakta-tasarruf-yapmanin-10-yolu

·         Cazip haber: böyle haberler ilgi çekebilir. Http://www.cevreciyiz.com/makale-detay/824/-evinizde-atik-suyla-tasarruf

·         "En önemli, en pratik, en etkili 10 tasarruf önerisi"ni saptamalı ve bunun dokümanının hazırlamalı.

·         Her bir öneri cazip fotolu olmalı

·         Güzel bir uygulama. http://www.profilo.com.tr/tutumlu-ailesi.html 

·         29 tasarruf konulu web sitesindeki caziplikler tespit edilebilir.

·         G8 ülkelerinde tasarruf önerilerine ilişkin web sitelerinde ve sayfalarında mevcut orijinal uygulamaları tespit etmek…


·         Tasarruf Etmenin En Etkili 34 Yolu Haberi ve Fotoğrafları … http://www.mynet.com/haber/foto-analiz/tasarruf-etmenin-en-etkili-34-yolu-1428124-1


·         Foto galeri metodu: Elektrik faturası nasıl düşer? - Milliyet Foto Galeri http://www.milliyet.com.tr/fotogaleri/51271-dunya-elektrik-faturasi-nasil-duser-/


·         Yukarıdaki linkteki sunum “foto galeri” medoduyla değil de, “akan sayfa” olarak uygulanmış; “Elektrik faturası nasıl düşer?” http://www.sevdaselim.net/forums/free-lectern-general-discussion-pulpit-free-subjects-serbest-kursu-serbest-kursu-konulari/169623.htm 

·         “Para biriktir”. http://www.tebcocuk.com/para-biriktir.html


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder