15 Mayıs 2020 Cuma

“TÜRKİYE SÖZLÜ TURİZM TARİHİ” KİTAPLARININ BASILMASINA YÖNELİK BAZI ÖNERİLER / NOTLAR (1)










“TÜRKİYE SÖZLÜ TURİZM TARİHİ”
KİTAPLARININ BASILMASINA YÖNELİK BAZI ÖNERİLER / NOTLAR (1)

28.09.2017





Bülent Ağaoğlu






İçindekiler










ÖNEMİ

"Bu çalışma ile yakın tarihin turizmle ilgili olayları, kişileri, kurumları, gelişmeleri sözlü tarih çalışması yolu ile günümüzün ve geleceğin kuşaklarına aktarılması amaçlanmaktadır."
"Proje sonuçlandığında turizm sektörü ile ilgili yaklaşık 300 kişinin deneyimleri sözlü tarih yöntemi ile günümüzün ve geleceğin kuşaklarına aktarılacak şekilde düzenlenmiş olacaktır."
Gelişmiş ülkelerin bu noktaya gelirken yaptıklarının en başında gelenlerden birisi de bilgiye önem vermektir.  Bunun sonuçlarından birisi de yayınlar çıkarmak ve bunları kullanmak ve değerlendirmektir.  Eserimiz kitap olarak yayınlandığında kullanılma imkanı olacaktır.
Kitap olarak yayınlanması özellikle tarihe kalması açısından önemlidir. (Dijital kopyaların yarına kalma ihtimali bu bakımdan bir soru işaretidir.) kitap olarak basıldığında aynı anda dijital kopyası webe konulacaktır.
“2-3 yıl öncesine kadar aralarında OECD, Dünya Bankası, Dünya Turizm ve Seyahat Konseyi (WTTC), BM Dünya Turizm Örgütü’nün (UNWTO) de bulunduğu uluslararası kurum ve kuruluşlar nezdinde incelenmesi gereken bir vaka ‘Case study’ olarak gösterilen Türkiye turizm tarihi yazılmış.” (Yalçın Bayer, 2.6.2017. http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/yalcin-bayer/asker-aydogan-ve-kahramanlar-40477330 )
--------------------------.
“Tarih bilincinin önemi” konulu webdeki tam metin uzman yazılarından seçmeler yapılıp linkleri http://www.turkiyeturizmtarihi.org/ sitesinde yayınlanabilir.
“Turizmde Tarih Bilincinin Önemi” konulu bir makale hazırlanıp http://www.turkiyeturizmtarihi.org/ sitesinde yayınlanabilir.

FAYDALARI

(Aşağıda yazılı faydaların sayısı çoğaltılıp, faydalar kesimlere göre tasnif edilebilir. Böylelikle bu kısım DAHA ÇARPICI HALE GELEBİLİR.)
         Kapsamındaki bilgi içeriğinin hacmi ve çeşitliliği sebebiyle Turizm araştırmaların çoğalmasına katkı sağlayacaktır
         Turizm için bir bilgi altyapısı projesidir.  Diğer bilgi altyapı projelerinin yapılabilmesi için bir inanç ve azim örneği teşkil edecektir. 
         Bu proje ülkemizde turizm için yeni sözlü tarih çalışmalarının yapılmasının önünü açacaktır
         Proje kapsamı büyüklüğü yapısı itibariyle ülkemizde turizm araştırmacılığının boyutlanmasına katkı getirecektir
         Projede yer alan genç araştırmacıların ufkunun genişlemesine katkıda bulunabilecektir.
         Proje turizm araştırmacılığı için büyük bir azim ve idealistlik örneğidir
         Proje ülkemizin diğer sektörlerinde de benzer çalışmaların yapılmasına yol açabilecek kalite çıtasını yükseltebilecektir
         Kitap üretim sürecinde ... Genç çalışmış ve iş yaparak kendilerini geliştirme imkanı bulmuşlardır.
         Yaptığın çalışma sanırım ülkemizin başka hiçbir sektöründe yapılmadı. Bu bakımdan diğer sektörlere de büyük örnek.
         Günümüzde inovasyon, yenilikçilik, rekabet için en önemli kavramlardan. İşletmelerde İnovasyon için şartlardan birisi de yayınlarla ilgilenme olsa gerek. Okuyan ve bilgiyle, bilgi kaynaklarıyla ilgilenen, bilgiye önem ve değer veren zihinlerde yeni fikirler daha çok ortaya çıkar. Türkiye Turizm Tarihi kitaplarımız 7700 sayfalık bilgi kaynağıdır.
         Bilgiyi izlemek ufuk (vizyon) gelişimine yardımcı olur.
         “Türkiye Turizm Tarihi”, ufuk (vizyon) için "bilgi çok önemlidir" hatırlatmasında bulunan bir üründür.
         Bilgi, Birikime Yol Açar.
         Bilgi kaynaklarıyla ilgilenmek temelin sağlam olmasını sağlar.
         Bilgi, Güç Verir:
         “Bilgi güç kaynağıdır” Francis Bacon (1561-1626)
         Bilgi görünmez bir güçtür, etkisi zamanla da ortaya çıkabilir.
         Nasıl tarih bilincinin  insanlarımızda bulunması ülkemizin toplam çıkarı için önemliyse, Turizm Tarihi konusunda turizm sektörü mensuplarında bilinç bulunması da ülkemiz ve turizmimiz için önemlidir.

Faydaları konusunda bazı notlar

Şu broşürde faydaları kısmına dikkatini çekmek isterim: http://www.sivaper.com/yapi.pdf
Ülkemizde kitap tanıtımlar sırasında, ilgili kitabın önemi ve faydası konusunda açıklamalar yapılanların bu metinlerine bakılabilir
Ülkemizde yayınlanmış sözlü tarih kitaplarına bakılıp bunlarda, kitabın önemi ve faydası konulu açıklamalar olup olmadığı aranabilir. Bunlar varsa turizm sözlü tarihi kitabı için çağrışım yapabilir
Kitabın Faydalarını madde madde kaleme almak için 5-10 kişiyle birlikte beyin fırtınası yapmak. Kitap için emek verenlere kitabın faydalarını yazmaları için mail göndermek.
Kitabın kullanıcılar için faydalarını yazmak.
http://www.sivaper.com/sorular.html sayfasında yer alan “Faydaları” gibi sorularla bölümü hazırlanabilir mi?

AMAÇ

"Bu çalışmanın amacı, Cumhuriyet Dönemi’nde unutulmaya yüz tutmuş turizmle ilgili gelişmeleri, kurumları, kişileri, ilişkileri ve turizm sektörünün gelişiminde önemli olmuş olayları sözlü tarih yöntemi ile ortaya çıkarmaktır. "
"Son yıllarda ülkemizde turizm sektörünün gelişiminde önemli görevler üstlenmiş yatırımcı, işletmeci, bakan, müsteşar, uzman, profesyonel turist rehberi, seyahat acentesi sahibi gibi özellikleri olan kişiler aramızdan ayrılmaya başlamışlardır. Söz konusu kişilerin turizmle ilgili yaşadıkları olayları, deneyimlerini, yalnızca onların tanık oldukları gelişmeleri günümüzün ve geleceğin araştırmacılarına kazandırmak, bu projenin amaçları arasında yer almaktadır."
"Bu çalışma ile ülkemiz turizm sektörünün 1923-2012 yılları arasında pek çoğu gizli kalmış tarihinin ortaya çıkarılmasını sağlamayı amaçlamaktadır. "
"Turizm sektörünün alt sektör itibariyle geniş bir iktisadi ve sosyal bir alan olduğu, ekonomik, sosyal, kültürel ve hatta siyasal etkileri ve sonuçları itibariyle boyutları düşünüldüğünde, yürütülecek bu çalışma ile elde edilecek bilgilerin önemi daha iyi anlaşılacaktır.

GEREKÇE

"Dünyanın gelişmiş ülkelerinde sözlü tarih çalışmalarının geçmişi 1940’lı yıllara kadar inerken, ne yazık ki ülkemizde sözlü tarih çalışmaları 1990’larla birlikte başlamıştır. Bu alanda yapılan çalışmalar ise küçük çaplı ve özel çalışmalar olup, elde edilen verilerin değerlendirmesi ancak makale ve bildiri yoluyla olabilmekte ve tam metinli olarak söz tarih görüşmelerinin arşivlenmesine ilişkin örneklere çok az rastlanmaktadır. Turizm alanında ise sözlü tarih çalışması bir-iki küçük örnek dışında bulunmamaktadır. Turizm sektörünün genelini kapsayan herhangi bir sözlü tarih çalışması ise yoktur."

DUYURU / TANITIM  İÇİN

Kitap için kampanya duyuru ve tanıtım araçları;
·         Youtube video
·         Facebook
·         Twitter
·         İnstagram
·         Mail
·         Web sayfası
·         Facebook

Yeni çıkan kitaplarını video ile tanıtan yayınevleri var. Bu videolara bakılabilir.
Kitap hakkında çıkan yazıların web sitesinde yer alması

Duyuru İçin Bazı Noktalar

Yaptığın çalışma sanırım ülkemizin başka hiçbir sektöründe yapılmadı. Bu bakımdan diğer sektörlere de büyük örnek.  Bu bakımdan her sektörün em büyük şirketlerinden ve ana meslek kuruluşlarına kampanya destek mektubu gönderebilirsin
Tobb sektör meclisleri başkanlarına kampanya tanıtım duyurusunu göndermek. ( https://www.tobb.org.tr/TurkiyeSektorMeclisleri/Sayfalar/SektorMeclisleriListesi.php )
Hasan celal güzel e kampanya duyurusunu göndermek.  Hasan celal güzel yeni türkiye yayınlarının kurucusudur. (http://www.yeniturkiye.com/ )
Afyon'un büyük şirketleri ile iletişim
Ülkemizin bütün işadamı sanayici meslek kuruluşlarına kampanyayı duyurmak
Afyon işadamı sanayici dernekleri meslek odaları ile iletişim
bisav'dan destek istemek. http://www.sozlutarih.org.tr/
Kampanya duyurusunun http://www.sozlutarih.org.tr/ sayfasında yayınlanmasını talep etmek.
Ülkemizdeki tüm seyahat acentaları ve turizm bakanlığından belgeli tüm konaklama işletmeleri.
-----------------------------------------------------------------------------------------

BROŞÜR

Broşür kısa ve detaylı olarak iki ayrı doküman olarak hazırlanabilir.  Kısa broşür matbaada bastırılabilir.  Detaylı broşür webe konulabilir
Broşürün alt başlıkları için öneriler;
KİTABIN
·         Tanıtım bilgileri (Kitabın kısa tanıtımı için http://www.sivaper.com/Kisa_tanitim.html sayfasındaki “Nedir” başlığı altındaki gibi satır satır kısa bilgiler verilebilir mi?)
·         Önemi
·         Faydaları
·         Nazmi kozak hakkında

Bu broşürde kısa az öz çarpıcı vurucu bilgiler yer alması çok önemli olsa gerek:
·         Kitapların adı sayfa toplam sayısı ve kitap hakkında tanıtıcı bilgi. 
·         Kitapların olası faydalarının madde madde açıklanması. 
·         Kitapların birlikte çarpıcı bir fotoğrafı. 
·         Arka sayfada Nazmi Kozak'ın biyografisi ve "prof dr nazmi kozak'ın turizm için kamu yararına yönelik çalışmalarının sayısal dökümü" ve nazmi kozak'ın ilkleri ve önemi metni

Tanıtım konusunda bazı örnekler;

kitap hakkında madde madde ünlü isimlerin görüşlerini alıp açıklamak.

Prof. Dr. Nazmi Kozak Hakkında

Bu bölüm verdiğin emeklerinin önemi daha fazla bilinsin bakımından da önemli.
https://drive.google.com/file/d/0B1G39eEGhvx1bk5yVzBkZG9qc2lIdGs3NDRjRnNmSFRpR0Zz/view  sayfasında yer alan 5.6. ve 7. sayfadaki istatistikleri geliştirip, özet olarak 2 sayfalık broşürde yayınlamak. Yayınladığı dergilerde bilimsel etkinlik kitaplarında yer alan toplam makale/bildiri sayısını vermek.
Kampanya mektubunda Nazmi Kozak kısmı yer almalı ki bu vesileyle uzun yıllardır verdiğin emeğin önemi daha çok anlaşılabilsin;

Kitap İçin Spotlar / Nitelemeler

·         Kendi kapsamında “dünyada”  bir ilk
·         Anıt kitap
·         Dev kitap
·         Ansiklopedi gibi kitap
·         kitabın ilklerini yazmak
·         dünyada ilkse belirtmek
·         Ülkemizin turizm sahasında en büyük kitabı.
·         Ülkemizin en büyük sözlü tarih kitabı.
·         Bilgi hazinesi
1 yaprak (2 sayfa) broşürde Nazmi Kozak hakkındaki sayfalara ilişkin linkleri vermek. Mesela; http://leventagaoglu.blogspot.com.tr/2017/03/akademisyen-uretkenliginin-timsali-prof.html
Arkalı önlü renkli bir broşür hazırlayıp bastırmak çok önemli.  Bu tek başına çok etkili olmayabilir ama bu gönderildikten sonra telefonla birebir görüşmeler sırasında evvelce gönderim yapılan kişiyi bilgilendirdiği için kapı açabilir. (Broşür Kasım 2017’deki Kuşadası etkinliğinde masaya konulabilir. Gelenler bu broşürü alıp okuyabilirler).
Önerim: şu ifadeye duyuruda yer vermek: Kitap olarak yayınlanması özellikle tarihe kalması açısından önemlidir. (Dijital kopyaların yarına kalma ihtimali bu bakımdan bir soru işaretidir.) kitap olarak basıldığında aynı anda dijital kopyası webe konulacaktır.
Kitabın önemi ve faydaları metni yazılabilir

Broşürde Belirtmek?

Sayfa sayısı büyüklüğü bakımından kitabın kaçıncı sırada olduğunu belirtmek
çok büyük emek var, belirtmek
"Ansiklopedi gibi kitap" temasını işlemek.
Amacın ticari olmadığını belirtmek
Kitabın ülkemizde hazırlanmış kitaplar arasında özel bir yeri olduğunu belirtmek.
Verilen büyük emeği sayılarla kısa az öz olarak olarak broşürde belirtmek
---------------------------------------------------------------------------------.

Öneri / Hayal / Düşünce Geliştirmek İçin Bazı Destek Kaynakları

Kitapyurdu’nda Sözlü Tarih araması:
TopluKatalog’da sözlü tarih;
Paul Ricoeur: Hafıza, Tarih, Unutuş. Özgün adı: La mémoire, l'histoire, l'oubli. Çeviri: M. Emin Özcan. Yayına Hazırlayan: Savaş Kılıç. Kapak Tasarımı: Emine Bora. Kitabın Baskıları: 1. Basım: Nisan 2012. İçindekiler sayfası: http://www.metiskitap.com/catalog/book/5411  /// Açıklama: http://www.metiskitap.com/catalog/text/91886

Çeşitli Notlar

buradaki içeriği sende çağrışım yapması için inceleyebilir misin... http://www.sivaper.com/yapi-dijital.html
Mevcut web sayfası ana kapakta kısa az öz ifadelerle daha çarpıcı ve vurucu hale getirilebilir mi.   Çünkü mevcut Kapakta yoğunluk var
Bu kitaba çok ödül verilmeli
7000 sayfalık kitapların punto küçültmesi ve çift kolon ile toplam sayfa sayısını ve baskı maliyetini azaltmak mümkün olabilir mi (meydan larousse gibi)
Kitaptaki bilgilerden hareketle hazırlanabilecek kitapların ve yapılabilecek araştırmaların listesinin hazırlanması
birçok bilgi derlenip web sitesinde yayınlanabilir. ve broşürde bu sayfaların her birinin linki verilebilir.
Maksat başka sektörlere de bu modeli tanıtmak ve bu arada onlardan kampanyaya destek istemek
Turizm şurasına gelip masanda sana destek olabilirim uygun görürsen.  Gel demen yeterli.
Turizm şurası 12/13 kasım 2017
Kendimce en önemli notum; kitapların olası faydalarının madde madde açıklanmasıdır.
Kitabın kullanımını kolaylaştırmak için webde sunulmak üzere çeşitli dokümanlar hazırlanabilir. Bu kolaylıkların neler olabileceği konusunda düşünce geliştirilebilir.
http://www.turkiyeturizmtarihi.org/   Sitesinde sıkça sorulan sorular bölümünün düzenlenmesi. (Bir örnek: http://www.sivaper.com/sorular.html )
Web sayfasında yer verilebilir mi…:
BİLGİ NİÇİN GÜÇTÜR.

Doç. Dr. Ahmet Koltuksuz : Güç, Bilgi Ve Güvenlik Algıları. 
Read more 

Bilgi güçtür. Link 

Emin Tolga Akgoz : Bilgi Nedir? link 

Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Mehmet Görmez, “İlahi Hakikatin Bilgisi ve Bilgi Ahlakı” konulu konferans verdi.Link (read more) 

Doğan Cüceloğlu: "Güç-Bilgi-Para" Sorusu. link 

Av. Pınar Turhanoğlu Gücüyener : Bilgi güçtür… https://www.esgazete.com/bilgi-guctur-makale,726.html

Av. Şamil Demir: Bilgi güçtür, ama nasıl kullanacağınızı biliyorsanız…. link 

Necmettin Batırel: Püf noktası!.. Link 

EK

KAMPANYANIN HEDEFE VARMASI KONUSUNDA ÖNERİ / HAYAL DERLEME İÇİN YAPILABİLECEKLER

·         Yeni düşünceler üretilmesi.
·         Çağrışımlarla düşünce üretiminin hızlanması.
·         Çok öneri üretiminin sağlanması, teşvik edilmesi. (Sonra süzme yapılabilir, bunlar azaltılır)
·         “Tınaz Titiz’in Ortak Akıl / Birleşik Akıl Konulu Makaleleri” adlı çalışmamızda yer alan ekli dokümanın (s.9-12) değerlendirilmesi.
·         Beyin fırtınası toplantıları hakkında da zengin tecrübeleri bulunan eski bakanlarımızdan Tınaz Titiz'e danışılması.( http://tinaztitiz.com/ )
·         “Küme zekası” konusu ile ilgilenilmesi;
Yöntem
·         Fikir / öneri üretme; (1) Mesela 5-10 kişilik gruplarla ayrı ayrı; (2) Uzmanlardan çözüm önerilerini yazılı olarak talep etme; (3) Öğrencilerden çözüm önerilerini yazılı olarak talep etme; (4) Beyin Fırtınası Toplantısı / Arama Toplantısı / Arama Konferansı düzenleme; (5) e-bf düzenleme (Bir yazı: Aşağıdaki web sayfasının “E-BF (Elektronik Beyin fırtınası)” ara başlıklı bölümü. http://asukrandemiralp2.blogspot.com.tr/2015/03/ortak-akl-ve-elektronik-beyin-frtnas.html  )
·         Önce öneriler talep edilmesi sonra bunların uzmanlar tarafından süzülmesi. Sonra da Beyin Fırtınası toplantısı ile bunların da çağrışımlarla çoğaltılması.
·         Mevcut önerilerin sorular vs. ile geliştirilmesi.
·         Derlenecek Hayallerin kısa orta ve uzun vadeli olarak tasnif edilmesi
·         Derlenecek öneriler için detay yazılması: faydası amacı gerekçesi
·         Derlenecek önerilerin derecelendirilmesi
·         Derlenecek önerilerin tasnifi
Öneri Derlemek İçin
·         Webdeki http://www.turkiyeturizmtarihi.org/ sitesinde öneri hayal derlemek için form düzenlenmesi
·         Turizm öğrencilerinin her birisinin en az 50 hayal ve öneri yazmaları
·         Öğrencilerle beyin fırtınası toplantısı yapılması

TINAZ TİTİZ’İN ORTAK AKIL / BİRLEŞİK AKIL KONULU MAKALELERİ

(17.05.2017)

Tınaz Titiz uzun yıllardır 2000 civarında makaleyi büyük bir şahsi zihinsel emeğe, çabaya dayalı olarak tek başına kaleme aldı.
Bu yazılardan 22’sinin “Ortak Akıl” konusunda olması Tınaz Titiz’in tek başına yazılar hazırlasa da “Ortak Akıl” konusuna verdiği önemi gösteriyor olsa gerek.
Ülkemizde Tınaz Titiz belki de “Ortak Akıl” konusunda en çok makale hazırlayan insandır.

AKIL

Akil-Sezgi-Sarmali Parçalanırsa Ne Olur?   6.1.2007.  [MAKALE; ]. http://tinaztitiz.com/3812/akil-sezgi-sarmali-parcalanirsa-ne-olur/http://www.tinaztitiz.com/yazi.php?id=906
Din ya da akıl kötülükleri durduramıyor [MAKALE; Kitap içinde].   Kısır Döngü Nasıl Kırılabilir?. 91- ss.
Temiz Toplum Ve “Beyaz Nokta” (1). 12.10.2001. **  [MAKALE; ]. http://www.tinaztitiz.com/yazi.php?id=469http://tinaztitiz.com/3607/temiz-toplum-ve-beyaz-nokta-1/
(Gibi Akıl) [MAKALE; Kitap içinde].   Farzedin ki ‘Hindi’yiz! 1991, V Yayınları, Ankara. 58- ss.  http://tinaztitiz.com/profesyonel-hizmetler/yayinlar/
Akıl-Ahlak-Estetik Değer Boyutları  // Doğru/Yanlış – İyi/Kötü-Güzel Çirkin değerler kümesi. 1 grafik    //  [ÇEŞİTLİ; ]. http://tinaztitiz.com/wp-content/uploads/2012/05/degerler2.jpeg
Pozitif Akıl! [MAKALE; Kitap içinde].   İnsan Ne Yerse Odur . 92- ss.
Akıl veya sezgiye dayalı birkaç ilke de mi yok? [MAKALE; Kitap içinde].   Kısır Döngü Nasıl Kırılabilir?. 93- ss.

AKILCILIK

Uzlaşma nedir, ne değildir? [MAKALE; ]. http://tinaztitiz.com/3616/uzlasma-nedir-ne-degildir/
Radyasyon Komedisinin Bir Perdesi.  11.10.2001. **  [MAKALE; ]. http://www.tinaztitiz.com/yazi.php?id=230
Asıl Tehlike!  11.10.2001. **  [MAKALE;  Kitap içinde]. http://www.tinaztitiz.com/yazi.php?id=248Aklın Yolu 1+n. 10- ss.  http://tinaztitiz.com/profesyonel-hizmetler/yayinlar/
Akıl Egemenliğini Durduran Nedir? BT Haber, 6-12 A r a l ı k 1 9 9 9, Sayı: 246, Sayfa: 3 [MAKALE; ].
Temiz Toplum [MAKALE;  Kitap içinde]. http://tinaztitiz.com/3604/temiz-toplum/Hayat Bilgisi. 200- ss.  http://tinaztitiz.com/profesyonel-hizmetler/yayinlar/
Akılcılık eğitimi. Akdeniz Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Dergisi, 2 (3), Kasım 1991, 1-7.ss [dagmdm/dagdm]      mktp [MAKALE; Kitap içinde].   Ezbere Hayır . 126- ss.Farzedin ki ‘Hindi’yiz! 1991, V Yayınları, Ankara. 47- ss. http://tinaztitiz.com/profesyonel-hizmetler/yayinlar/
Akılcılık, sezgisellik ve inanç [MAKALE; Kitap içinde].   Ezbere Hayır . 175- ss.

AKILDIŞILIK

Radyasyon Komedisinin Bir Perdesi.  11.10.2001. **  [MAKALE; ]. http://www.tinaztitiz.com/yazi.php?id=230
BİRLEŞİK AKIL

ORTAK AKIL

Makaleler
1995
Kollektif Akıl Yaratmanın İkinci Adımı: Örgütlenmek (II) BT Haber, 27 Mart-2 Nisan 1995, Sayı: 10, Sayfa: 3 [MAKALE; ].
Kollektif Akıl Yaratmanın Dördüncü Adımı: Örgütlenmek (IV) BT Haber, 10-16 Nisan 1995, Sayı: 12, Sayfa: 3 [MAKALE; ].
1996
“Ortak" (ya da kolektif) akıl! BT Haber,  29 Nisan-12 Mayıs 1996, Sayı: 65, Sayfa: 3 [MAKALE; ].
1998
“Bilgi Toplumu ve Kollektif Akıl Yaratmak”.  Bilgi Toplumu Dergisi, 1. Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı Yayını, 1998, 27-36ss.
 2012
Kolektif akıl.. [MAKALE; ]. http://tinaztitiz.com/5624/kolektif-akil/
2013
Ortak Akıl için yap ve yapmalar.. [MAKALE; ]12.01.2013. . http://tinaztitiz.com/6139/ortak-akil-icin-yap-ve-yapmalar/
2017
Ortak Akıl, Uzlaşı, Çeşitlilik. (2.4.2017). http://tinaztitiz.com/7739/ortak-akil-uzlasi-cesitlilik/
Birleşik akıl ve sorun çözme kapasitesi. http://tinaztitiz.com/7774/birlesik-akil-ve-sorun-cozme-kapasitesi/
----------------------------.
Kollektif Akıl Yaratmak [MAKALE; Kitap içinde].   İnsan Ne Yerse Odur . 74- ss.
Ortak Akıl Ağı (OAA)  İçin Sorular Ve Cevaplar (Rev 15). http://tinaztitiz.com/wp-content/uploads/2012/05/ORTAK_AKIL_AGI.docx
--------------------.
Sorulması zor -imkansız- soru: Nerede yanlış yapıyoruz?  [MAKALE; ]. http://tinaztitiz.com/3188/sorulmasi-zor-imkansiz-sorunerede-yanlis-yapiyoruz/
Tübisad "Arama Konferansı"  BT Haber,  15-21 Nisan 1996, Sayı: 63, Sayfa: 3 [MAKALE; Kitap içinde].   İnsan Ne Yerse Odur . 23- ss.
Bilgi Toplumu [MAKALE; Kitap içinde].   İnsan Ne Yerse Odur . 31- ss.
Sorun Çözme Kabiliyetimizi Artırmak! [MAKALE; Kitap içinde].   İnsan Ne Yerse Odur . 97- ss.
İhracat ortak akılla artacak (Görüşme). Tim Report, (73), 15 Şubat-15 Mart 2011, 112-113.ss. [dagm/dagm] [RÖPORTAJ; ].
SUNUMLAR
ortak_akil_nedir.pps.zip .  // “Ortak akıl” nedir? Rev. 0.0. 2000. SMUH. 2004. 6 slayt.  //  [SUNUM; ]. http://tinaztitiz.com/dosyalar/SMUH_Profesyonel_Hizmetleri/ortak_akil_nedir.pps.zip
ortak_akil_nedir.pps  // “Ortak akıl” nedir? Rev.1.0. 2000. SMUHO, 2004.  6 yaprak.  //  [SUNUM; ]. http://tinaztitiz.com/dosyalar/cyprus/ortak_akil_nedir.pps
press_mat03.doc  //  Basın Duyurusu-02. Müzakerelere doğru! “Ortak Akıl Forumu”. 2 yaprak  //  [ÇEŞİTLİ; ]. http://tinaztitiz.com/dosyalar/cyprus/press_mat02.doc
press_mat02.doc  // Basın Duyurusu-02 . Müzakerelere doğru! “Ortak Akıl Forumu” . 2 yaprak  //  [ÇEŞİTLİ; ]. http://tinaztitiz.com/dosyalar/cyprus/press_mat02.doc
0_cypr-workflow.pps    //  Kıbrıs Türk Toplumu Ortak Akıl Forumu İçin Soru Konferansı Çalışma Akımı. Rev.1, 12.08.2008. 3 yaprak.  //  [SUNUM; ]. http://tinaztitiz.com/dosyalar/cyprus/0_cypr-workflow.pps
Zaman ve Coğrafyadan bağımsız Ortak Akıl Teknolojisi (Rev 0  - 27 Ocak 2016). http://tinaztitiz.com/wp-content/uploads/2012/05/Networked_SK.ppsx
Ortak Akıl Süzme algoritması hk. Rev 0 – 13.02.2015. http://tinaztitiz.com/wp-content/uploads/2012/05/suzme_algoritmasi.pdf
Ortak akıl, İmece Akıl ve Birleşik Akıl için benzetme. http://tinaztitiz.com/wp-content/uploads/2012/05/ortak_birlesik_akil.ppsx
Referanslar
Ortak Akıl arama referansları.  // Gerçekleştirilen Önemli Ortak Akıl Toplantılarından Örnekler (Rev 28 Mayıs 2012). 4 yaprak  //  [ÇEŞİTLİ; ]. http://tinaztitiz.com/wp-content/uploads/2012/05/aramareferans.docx ** (Rev 10 Kasım 2013) http://tinaztitiz.com/aramareferans.docx
-------------------------------------.
9 Kitabın Künyeleri;
Türkiye Turizmi Sözlü Tarih Araştırması Görüşme Metinleri, Cilt - I: (Side, Alanya, Antalya)19,5x27,5 cm., x+969 sayfa.
Türkiye Turizmi Sözlü Tarih Araştırması Görüşme Metinleri, Cilt - II: (Bodrum, Marmaris, Fethiye). 19,5x27,5 cm., x+735 sayfa.
Türkiye Turizmi Sözlü Tarih Araştırması Görüşme Metinleri, Cilt - III: (Didim, Kuşadası). 19,5x27,5 cm., x+561 sayfa.
Türkiye Turizmi Sözlü Tarih Araştırması Görüşme Metinleri, Cilt - IV: (Akçakoca, Erdek, Uludağ, Kapadokya). 19,5x27,5 cm., x+701 sayfa.
Türkiye Turizmi Sözlü Tarih Araştırması Görüşme Metinleri, Cilt - V: (Turizm Eğitim Kurumları).  19,5x27,5 cm., xi+741 sayfa.
Türkiye Turizmi Sözlü Tarih Araştırması Görüşme Metinleri, Cilt - VI: (Otelcilik, Seyahat Acenteciliği, Turist Rehberliği). 19,5x27,5 cm., xi+1095 sayfa.
Türkiye Turizmi Sözlü Tarih Araştırması Görüşme Metinleri, Cilt - VII: (Aşçılık, Meyhane ve Restorancılık, Kamp ve Karavan, Turizm Yayıncılığı). 19,5x27,5 cm., xi+918 sayfa.
Türkiye Turizmi Sözlü Tarih Araştırması Görüşme Metinleri, Cilt - VIII: (Turizm Bakanlığı, TURBAN, TURİNG,  Öğrenci Dernekleri, Hippiler, Diğer). 19,5x27,5 cm., xi+875 sayfa.
Dünden Bugüne Türkiye’de Turizm (Kurumlar, Kuruluşlar, Turizm Bölgeleri ve Meslekler).  19,5x27,5 cm., x+909 sayfa.

------------------------------------.

WEB SİTESİ İNDEKSİ


AŞAĞIDA, http://www.turkiyeturizmtarihi.org/ WEB SAYFASININ SOLUNDAKİ MENÜDE, ÜSTÜNDEKİ MENÜDE VE SİTE HARİTASINDA YER ALAN BAŞLIKLAR BİRLEŞTİRİLMİŞTİR. MAVİ YAZILAR AKTİFTİR, İLGİLİ WEB SAYFASINA BAĞLANTILIDIR.

AMAÇ     

EKİP

DANIŞMANLAR
·         Danışma Kurulu
·         Kurumsal Danışmanlar
ÇIKTILAR
·         Ekibin Diğer Araştırmaları
·         Proje Sonuç Kitapçığı
TAKVİM.  


DESTEKLEYENLER

GÖRSELLER VE BASINDA BİZ

İLETİŞİM

TANITIM
KAPANIŞ KOKTEYLİ
HABERLER
GÖRÜŞLER



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder