4 Mayıs 2020 Pazartesi

“SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZLERİ” LİNKLERİ DERLEMESİ ÇALIŞMA NOTLARI







“SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZLERİ” LİNKLERİ DERLEMESİ ÇALIŞMA NOTLARI



Bülent Ağaoğlu


2.5.2016












EYÜP KİTABİYAT MERKEZİ


Ülkemizde üniversiteler bünyesinde mevcut sürekli eğitim merkezlerinin ve uzaktan eğitim merkezlerinin web linklerini bir Excel dosyasında derlemeye çalıştım.
Dosyada;
Sürekli Eğitim programları; 158 adet.
Uzaktan Eğitim programları; 78 adet.
Şimdilik, bunların tümünde mevcut PROGRAMLARIN tek bir havuzda derlendiği bir web aracı bulamadım.
Bulduğum bir site sadece 40 üniversitenin sertifika programlarını içeriyordu. Burada yer alan sertifika programlarına ilişkin listeleri taradım. http://www.hangisertifika.com/universiteler
Tama varmak için, linklerini derlediğim 158 Sürekli Eğitim Merkezi’nin web sitelerinde mevcut “Eğitim Programları”na ilişkin sayfaları ve listeleri tek tek gözden geçirerek ekte yer alan ““Kitaplar” Ve İlgili Yakın Konularında Üniversitelerin “Sürekli Eğitim Merkezleri”ndeki Eğitim Programları” başlıklı dokümanı hazırlamaya çalıştım.
158+78: 236 web sayfasına bakarak bunlarda mevcut; HAKKIMIZDA / TANITIM / SIKÇA SORULAN SORULAR/ NEDEN başlıklı sayfaların linklerini de derleyerek Excel tablosunda bunlara yer vermeye çalıştım.
Yaptığım taramada sektörel bazı eğitim programlarına rastladım. Mesela; “Denizcilik Eğitim Programları” (http://zusem.zirve.edu.tr/programlarimiz/denizcilik-egitim-programlari ) sayfasında 11 ayrı eğitim mevcuttu.  Dilerim “Kitap Yayıncılığı” için de üniversiteler bünyesinde bu şekilde sayısı çok program açılır.
------------------------,
Not:
1)
(Program zenginliği bakımından tarama yaparken not almamıştım. Liste üzerinde bir tarama yaptım.  Aşağıdakiler şahsi bir değerlendirme olarak, program zenginliği bakımından şimdilik önde gibi geldi;


------------------,
2)
Ülkemizde üniversitelerin lisans ve ön-lisans programlarını konularına (adlarına) göre arayan 2 web aracı mevcut olduğunu öğrendim;
Mevcut  tüm sürekli eğitim merkezlerinin eğitim programlarının tek bir araçla web üzerinde aranması imkanının da ülkemizde sağlanmasını dilerim.  (http://yegitek.meb.gov.tr/www/meb-yegitek-ve-google-iki-yeni-projeyi-hayata-geciriyor/icerik/629 )
3)
Bir köşe yazısı:




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder