16 Mayıs 2020 Cumartesi

“SORUN ÇÖZME KABİLİYETİ NEDİR” KONULU BAZI LİNKLER




“SORUN ÇÖZME KABİLİYETİ NEDİR”
KONULU BAZI LİNKLER

18.1.2016
1
 “SÇK, sorunlara çözüm geliştirebilme kabiliyeti”. http://www.beyaznokta.org.tr/cms/images/201011131602_karmasikligi_y_kabiliyeti.pps
2
Sorun Çözme Kabiliyeti (SÇK) nedir?
"SORUN KİMYASI" konulu aşağıdaki radio programlarını* dinleyerek "Sorun Çözme Kabiliyeti Projesi" hakkında detaylı bilgi edinebilirsiniz.
(*)Bu söyleşiler 2001 yılında Radyo 92.3'de Tınaz Titiz tarafından yapılmıştır.
SÇK, sorunların köklerini doğru teşhis etmek ve kaynaklarını bu kök sorunlara tahsis edebilme becerisine sahip olmak demektir. Toplumumuz ise, maddi ve manevi enerjisinin çoğunu, sorunların işaretleri (semptomları) ile boğuşmaya harcamak gibi olumsuz bir alışkanlığa sahiptir. Bu alışkanlığın değiştirilmesi, varlığımızı sürdürebilme ile neredeyse eş anlamlıdır.
Çağdaş toplumlar, sorunları olmayan değil onları çözebilen toplumlardır. Toplumumuz da çağdaş olma arzusundaysa onları çözmek, çözmek için anlamak, anlamak için anladığını sanmaktan vazgeçmek ve bunun için de onları anlayabilmek için bir metotlar dizisi (adına bilim diyemesek de) geliştirmek zorundadır.
Sorunlardan yakınan ve bunların çözümüne katkıda bulunmak isteyenlerin benimseyebilecekleri çeşitli yollar vardır.
Bunlardan biri, sorunların kimyasını ögrenmektir: Çok sayıdaki “Görünen (phantom) Sorun”un, hangi kök (root) sorunlarca oluşturulduğunu, bunların, aralarında nasıl yeni bileşikler yaparak çoğaldıklarını, olumsuzluk üreten bir “sebep-sonuç” döngüsünün nasıl olumluya çevrilebileceğini anlamak ve bunlara göre yaratıcı çözüm geliştirme becerisi geliştirmek, bu yolda ilerleyen kişi ya da kuruluşlara yardım etmek ve de örgütlenmek bir yoldur.
Projenin Hedefi Nedir?
Sorunun bir parçası yerine çözümün parçası olmayı tercih eden bireylerin sayısını artırmak üzere Sorun Çözme Araçları (SÇA) veri tabanı oluşturmayı hedefledik.
Proje için ne yapabilirsiniz?
Yeni SÇA'lar geliştirmek, mevcutları yaygınlaştırmak için BNGV®' na katılabilirsiniz, ya da bu projede yer alabilirsiniz.
Projeye  ne kazandırırsınız?
Sorun Çözme Araçlarınızı zenginleştirebilirsiniz, bu araçları başkalarının da  öğrenmesine yardımcı olabilirsiniz.
3
“Sorun Çözme Kabiliyeti (Çözüm Kabiliyeti)
Bu kitap için yorum:
Bir birey, bir kurum ve bireylerden oluşan bir kesim ya da bunların tümünden oluşan bir toplumun, sorunlarını çözebilmesi için, sorunların karmaşıklık düzeyi ile orantılı olarak:
(1) Sorun Çözme Araçları dağarcıklarının yeteri zenginlikte olması; mevcut araçların yetersiz kalması halinde ise yeni araçlar geliştirebilecek yaratıcılığa sahip olması,
(2) Bu araçları kullanabilecek güçte olmaları,
(3) Bu gücü kullanabilecek iradeye sahip olmaları ve
(4) Sahip olunan sorun çözme araçları içinden zaman, zemin ve koşullara göre uygun bileşimlileri seçebilme ve sorunu halledebilecek bir bileşimi oluşturabilecek yaratıcılığa sahip olması gerekir.
Birey, kurum, kesim ya da toplumun bu üç gerekliliğe sahip olma düzeyi “kabiliyet” olarak adlandırılmıştır.” http://www.beyaznokta.org.tr/projelerimiz_kavram
4
Soru: Sorun Çözme Kabiliyeti Nedir?
NS: Birey veya toplum, yaşamı boyunca Çevre ile uyum sağlama çabası içindedir. Tabii bu uyumda temel güdü, güvenliğini ve refahını tehdit eden tehlikelerden korunmak; olanaklar elverdiği ölçüde daha güçlü bir duruma ulaşmaktır. Çevre denildiğinde en geniş anlamıyla, insanları, hayvanları, bitki ve doğal ortamı ile birlikte bir bütün olarak, ekosistem anlaşılmalıdır. Toplum açısından ise Çevre’yi, diğer toplumları da hesaba katarak düşünmek gerekir. Çevre koşulları dinamiktir; sürekli değişkenlik gösterir. Toplum olsun; bireyler olsun, varlıklarına tehdit oluşturan bu değişimlerin etkilerini yok edecek veya en az’a indirecek önlemleri alma konusunda hazırlıklı olmak zorundadırlar. Değişimlerin hemen her çeşidini öngörme ve karşı önlem geliştirebilme bir beceri işidir. Bu becerinin adına, Sorun Çözme Kabiliyeti (SÇK) diyoruz.
5
“Genel olarak bireyin veya bir grubun içinde yaşadığı çevre içerisinde ortaya çıkan olumsuzluklar sorun olarak değerlendirilir. Bu durumdaki bireyler ve grupların ortaya çıkan olumsuzluklara karşı yapacakları mücadele yeteneği ise “Sorun Çözme Kabiliyeti” olarak adlandırılmaktadır.” http://www.anadolugazetesi.net/sorun-cozme-kabiliyeti-yetmezligi-a-12605.aspx
6
SÇK Yetmezliği Nedir?
“Geçmişten günümüzde bireyler, karşılaştıkları problemler karşısında işlevsel olmayan çözümler geliştirdiklerinde, bir süre sonra problemler içinde boğularak mücadele güçlerini yitirebilmektedirler. Çünkü doğada yaşayan ve sorun çözme kabiliyetine sahip olamayan hiç bir canlı ayakta kalamamaktadır. Bu durumun en önemli nedeni ise; eski Kültür ve Turizm Bakanı Tınaz Titiz’ in deyimiyle “Sorun Çözme Kabiliyeti Yetmezliği” olarak tanımlanmaktadır.” http://www.anadolugazetesi.net/sorun-cozme-kabiliyeti-yetmezligi-a-12605.aspx
7
http://www.ccbngd.org.tr/wp-content/uploads/SCK_elkitapcigi-Rev5.pdf bu dokümanda “yetmezliği” 31 kez geçiyor. Bunlardan bir derleme yaparsın.
8
yetmez 11 kez geçiyor
9
http://www.beyaznokta.org.tr/ WEB SİTESİNDE SÇK;
Solda ana menüde sçk yok
1)    Menüde; Vizyonumuz.
10
Vizyonumuz
“Sorun Çözme Kabiliyeti” gelişmiş, sorunlarının çözümü için kurtarıcı beklemeyen bir toplum.
Misyonumuz
“Sorun Çözme Kabiliyetini” artırabilecek, tekrarlanabilir projeler üretip uygulamak.
Değerlerimiz
Erdem, akılcılık (bilimsellik), bireycilik, sürekli gelişim ve doğaya saygı.
2)    Soldaki menüde en başta SORUN ÇÖZME ARAÇLARI var.
Açıldığında hemen en üstteki görselin içinde 3 kısa ve önemli açıklama Sorun Çözme Kabiliyeti hakkında.
11
Sayfanın sonuna doğru “Sorun Çözme Kabiliyeti Notları” başlığı var. Linki: http://beyaznokta.org.tr/cms/images/201008111611_SCK_Notlar13.4.pdf

Yine sona doğru; “Sorun Çözme Araçlarıyla İlgili Belgeler” başlığı mevcut.
İlgili 2 belge var;
Sorun Çözme Kabiliyeti ve Araçları
Sorun Çözme Araçları Zihin Haritası

12
Soldaki Menüde “Projelerimiz” başlığı altında; “Sorun Çözme Kabiliyeti”
13
SÇK Kaynakçası yap. İçinde “SÇK Yetmezliği” de olsun.
14
2013’te “Sorun Çözme Kaynakçası” yapmışım. http://www.beyaznokta.org.tr/cms/images/Sorun-cozme-kaynakcasi.pdf
ilgili 2 başlık var:
PROJE DOKÜMANLARI - SORUN ÇÖZME KABİLİYETİ .......................................................................... 55
SORUN ÇÖZME ARAÇLARI - SORUN ÇÖZME KABİLİYETİ..................................................................... 56
15
Tınaz Titiz Kaynakçasında
Adında sçk geçen 16 yazı var

SORUN ÇÖZME KABİLİYETİ

Ek9_sorunlararasi_iliskiler_Revd  // Ek 9 - Sorun Çözme Kabiliyeti ve Çeşitli Sorun Alanları için Ortak Nedenler (Rev 3, 30.03.2013). 3 yaprak    //  [ÇEŞİTLİ; ]. http://tinaztitiz.com/wp-content/uploads/2012/05/Ek9_sorunlararasi_iliskiler_Revd1.pdf
Hayvan pazarına nakil.. [MAKALE; ]. http://tinaztitiz.com/5856/hayvan-pazarina-nakil/
Demokrasi kimler içindir? Sorun Çözme Kabiliyeti düşük insanlardan oluşan bir toplum demokrasi içinde yaşayamaz.  Demokrasi onlar için bir sorun kaynağıdır. 05.05.2012  [MAKALE; ]. http://www.beyaznokta.org.tr/oku.php?id=274http://tinaztitiz.com/5081/demokrasi-kimler-icindir/
Sorunlar, nedenler, sonuçlar ve Çözüm Kabiliyeti  //  Sorunlar, nedenler ve sonuçlar.. 4 yaprak.  //  [ÇEŞİTLİ; ]. http://tinaztitiz.com/wp-content/uploads/2012/05/nedenler_sonuclar.pdf
Sorunların İntikamı: Soru ve Cevaplar (Dr. N.Saygılı)  //  Sorun Çözme Kabiliyeti Üzerine Söyleşi  (Sorular/Cevaplar)  Necati SAYGILI  Çağdaş Çözüm  Beyaz Nokta Gelişim Derneği  Kurucu Bşk. İstanbul. 2011. 17 sayfa  //  [KİTAP; ]. http://www.ccbngd.org.tr/wp-content/uploads/SCK_elkitapcigi-Rev5.pdf
Hasta Toplum-2  25.7.2009.  [MAKALE; ]. http://www.tinaztitiz.com/yazi.php?id=1096
Her şey enerjidir.. [MAKALE; ]. http://tinaztitiz.com/5810/her-sey-enerjidir/http://bilgicagi.com/Blog/461-her_sey_enerjidir.aspxhttp://bilgicagi.com/Blog/281-her_sey_enerjidir.aspx
Dedikodu tadında yakınmalar… [MAKALE; ]. http://tinaztitiz.com/5125/dedikodu-tadinda-yakinmalar/
ogrenme_devrimi_ve_SCK.pptx  // Kapımızdaki Öğrenme Devrimi ve Sorun Çözme Kabiliyeti   // Rev. 2. Mayıs 2010. 38 slayt. SMUHO.  [SUNUM; ]. http://tinaztitiz.com/dosyalar/Ogrenme_Evi/ogrenme_devrimi_ve_SCK.pptx
Sorunların İntikamı: Diyaloglar  //  Sorunların İntikamı: Diyaloglar . PEGEM Akademi, 2014. 34 sayfa.  //  [KİTAP; ]. http://tinaztitiz.com/wp-content/uploads/2012/05/diyalog_formunda_SCK.pdf
Sorun çözme kabiliyeti. Sanayi / İstanbul Sanayi Odası Dergisi, 43 (511), Ekim 2008, 72-73.ss.. [dagmdm/dagdm] [MAKALE; ].
Bir “Bireysel Manifesto” denemesi! [MAKALE; ]. http://tinaztitiz.com/6844/bir-bireysel-manifesto-denemesi/
ogrenmedevrimi_SCK.ppt .  // Kapımızdaki Öğrenme Devrimi ve Sorun Çözme Kabiliyeti. Rev 2.0, Mayıs 2010. 39 yaprak.  //  [SUNUM; ]. http://tinaztitiz.com/dosyalar/SMUH_Profesyonel_Hizmetleri/ogrenmedevrimi_SCK.ppt
Liebig’in Minimum Yasası.  // 2011. 8 slayt. SMUH.  //  [ÇEŞİTLİ; ]. http://tinaztitiz.com/wp-content/uploads/2012/05/Liebig_yasasi_SCK.ppt.pdf
1&2.SCK_Semineri.pdf  // Sorun Çözme Kabiliyeti Geliştirme Semineri 24 Aralık 2010. SMUHO. 16 yaprak. // [ÇEŞİTLİ; ]. http://tinaztitiz.com/dosyalar/Sorun_Cozme_Kabiliyeti/1%262.SCK_Semineri.pdf
Sorun Çözme Kabiliyeti Yetmezliği Neleri Besler?   // Çözme Kabiliyeti Yetmezliği Neleri Besler?     // 1 yaprak (Tablo).  [ÇEŞİTLİ; ]. http://tinaztitiz.com/wp-content/uploads/2012/05/SCK_neleri_besler.jpg
Sorun Çözme Kabiliyeti ile bileşenlerinin etkileşimi  // 1 yaprak (tablo).  //  [ÇEŞİTLİ; ]. http://tinaztitiz.com/wp-content/uploads/2012/05/S%C3%87K_bile%C5%9Fen_etkile%C5%9Fimi.jpg
Sorun Çözme Kabiliyeti’nin sınırları //1 tablo (grafik).    //   [ÇEŞİTLİ; ]. http://tinaztitiz.com/wp-content/uploads/2012/05/S%C3%87K-alan%C4%B1.jpg
sck.pps  // Bireysel ve kurumsal yaşamda sorun çözme kabiliyetleri ve araçları. 17.12.2007. 31 slayt   //  [SUNUM; ]. http://tinaztitiz.com/dosyalar/Ogrenme_Evi/sck.pps
Ek9_sorunlararasi_iliskiler_Revd  //  Ek 9 - Sorun Çözme Kabiliyeti ve Çeşitli Sorun Alanları için Ortak Nedenler (Rev 3, 30.03.2013). 3 yaprak.  //  [ÇEŞİTLİ; ]. http://tinaztitiz.com/wp-content/uploads/2012/05/Ek9_sorunlararasi_iliskiler_Revd.pdf
Sorun_Cozme_Kabiliyeti_Yukselirmi.doc  //  Sorun Çözme Kabiliyeti Yükselebilir mi? M.Tınaz Titiz (www.tinaztitiz.com) . 8.8.2008. 2 yaprak.  //  [ÇEŞİTLİ; ]. http://tinaztitiz.com/dosyalar/cyprus/Sorun_Cozme_Kabiliyeti_Yukselirmi.doc
SCK_taksonomisi.doc  //  Sorun Çözme Kabiliyeti’ni somutlaştırmak. 2 yaprak.  //  [ÇEŞİTLİ; ]. http://tinaztitiz.com/dosyalar/Cesitli_konular/SCK_taksonomisi.doc
Çözüm Kabiliyeti için sistem  // 1 grafik   //  [ÇEŞİTLİ; ]. http://tinaztitiz.com/wp-content/uploads/2012/05/sistem_SCK.jpg

SORUN ÇÖZME YETENEĞİ

Sorun Çözme Yeteneği Ve Kürt Sorunu.  31.5.2009.  [MAKALE; ]. http://www.tinaztitiz.com/yazi.php?id=1119http://www.bilisimdergisi.org/index.php?sayi=118  Bilişim, Şubat 2010. (6 sayfa)   
16
Si KİTABININ KONUSU SÇK:
17
EĞİTİMDE PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ
DAGM: ESER ADI=PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ
Alternatif düşünme stratejilerinin desteklenmesi-okul öncesi programının kişilerarası problem çözme becerisine etkisinin incelenmesi = Investigation of promoting alternative tihinking strategies-paths preschool program on interpersonal problem solving skill / Merve İçenler ...[v.b.]. Çağdaş Eğitim Dergisi Akademik, 1 (4), Ekim 2012, 57-67.ss. Kaynakçası vardır. 1. OKUL ÖNCESİ EĞİTİM. I. Kökçü, Gülbahar. II. Bilir, Gamze. III. Arda Tunçdemir, Tuğçe Burcu. IV. Ocak, Şakire. V. Sipahi, Duygu. VI. Taşdelen, Dilara.
Aslan, Esra - Ebru Aktan - Işık Kamaraj: Anaokulu eğitiminin yaratıcılık ve yaratıcı problem çözme becerisi üzerine etkisi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, (9), 1997, 37-48.ss. 1. OKUL ÖNCESİ EĞİTİM, TÜRKİYE.
Canpolat, A. Meliha - Zişan Kazak Çetinkalp - Murat Özşaker: Beden eğitim dersinde problem çözme becerisi ve sınıf iklimi : İkinci kademe ilköğretim öğrencileri üzerine bir çalışma = Problem solving skills and class climate in physical education course : A study on secondary school students. Spormetre / Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 10 (3), Eylül 2012, 89-94.ss. Kaynakçası vardır. 1. BEDEN EĞİTİMİ, DERS PROGRAMLARI.
Adıgüzel, Tufan - Yavuz Akpınar: Bilgisayar tabanlı çoklu gösterimlerle ilköğretim öğrencilerinin problem çözme becerisinin = geliştirilmesi= Improving children's problem solving skills-through computer-based multiple... Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 1 (2), Aralık 2001, 231-244.ss. 1. BİLGİSAYAR KULLANIMI, EĞİTİM.
Öztürk, Füsun - Şenay Koparan - Mehmet Efe: Boks antrenör adaylarının problem çözme becerisi ve atlıganlık düzeylerinin tespiti = The determination of problem solving skill and assertiveness levels of boxing trainer candidates. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21 (2), 2008, 447-459.ss. Kaynakçası vardır. 1. BOKS. - 2. SPOR EĞİTİMİ, TÜRKİYE.
Çapoğlu, Bilge: Çocuklarımız problem çözme becerisini nasıl kazanır?. Yeni Eğitim Üç Aylık Süreli Eğitimci Dergisi, 2 (5), Ekim-Kasım-Aralık 2003, 35-36.ss. 1. ÖĞRENME METODLARI.
Şanlı, Nedime: Çocukların problem çözme becerisini geliştirmek için. Çoluk Çocuk Aylık Anne Baba Eğitimci Dergisi, (52), Eylül 2005, 20-21.ss. Kaynakçası vardır. 1. ÇOCUK EĞİTİMİ, AİLE.
Özkök, Alev: Disiplinlerarası yaklaşıma dayalı yaratıcı problem çözme öğretim programının yaratıcı problem çözme becerisine etkisi = Effects of interdisciplinary creative problem solving teaching program on creative problem soluing skills. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (28), 2005, 159-167.ss. Kaynakçası vardır. 1. ÖĞRENME METODLARI.
Kemer, Gülşah - Gökhan Atik: İlköğretim ikinci kademe öğrencileri arasındaki zorbalığı yordamada problem çözme becerisi, sürekli öfke-öfke ifade tarzları ve fiziksel özyeteliğin rolü = The role of problem solving skills state=trait anger and anger expression style physical self=efficiency in predicting bullying among middle school students. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (23), 2008, 198-206.ss. Kaynakçası vardır. 1. ÇOCUK EĞİTİMİ. - 2. İLK ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ.
İskender, Murat - Gökhan Albayrak - Erkan Yaman: İlköğretim okullarında etkin yöneticiler için bir gösterge: Problem çözme becerisi = Problem solving abilities as a characterestic of an effective administrator in elementary school. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, (20), 2004, 73-84.ss. Kaynakçası vardır. 1. İLK ÖĞRETİM. - 2. OKUL YÖNETİMİ. - 3. SORUN ÇÖZME.
Kamaraj, Işık - Ebru Aktan: Okul öncesi eğitimde yaratıcılık ve problem çözme becerisi. Çağdaş Eğitim Aylık Eğitim-Öğretim Dergisi, 23 (244), Haziran 1998, 55-60.ss. 1. OKUL ÖNCESİ EĞİTİM.
Güngör, Mehmet: Öğretmen adaylarının problem çözme becerisinin sosyo ekonomik yapı, aile tipi ve aile tutumları ile ilişkisinin incelenmesi = An Investigation On The Correlation Between Problem-Solving Skills Of Pre-Service Teachers And Their Socio-Economic State, Family Attitudes. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 21 (3), Eylül 2013, 1071-1088.ss. Kaynakçası vardır. 1. SOSYO EKONOMİK YAPI. - 2. ÖĞRETMEN ADAYLARI.
Pamuk, Mustafa: Problem çözme becerisini geliştirmeye yönelik bir grup rehberlik programı = A group guidance program to develop problem solving skill. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22 (1), Ocak 2012, 128-136.ss. Kaynakçası vardır. 1. KARAR VERME. - 2. DANIŞMANLIK. - 3. BECERİ KAZANDIRMA EĞİTİMİ. http://sosbe.firat.edu.tr/sites/sosbe.firat.edu.tr/files/2012%2022-1.pdf
Şahin, Çavuş: Problem çözme becerisinin temel felsefesi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (10), 2004, 160-171.ss. Kaynakçası vardır. 1. ÖĞRENME. - 2. SORUN ÇÖZME. - 3. EĞİTİM FELSEFESİ.
Kızılkaya, Gonca - Petek Aşkar: Problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerisi ölçeği geliştirilmesi = The development of a reflective thinking skill scale towards problem solving. Eğitim ve Bilim, 34 (154), Ekim 2009, 82-92.ss. Kaynakçası vardır. 1. ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME, EĞİTİM.
Sardoğan, Mehmet E. - T. Fikret Karahan - Canani Kaygusuz: Üniversite öğrencilerinin kullandıkları kararsızlık stratejilerinin problem çözme becerisi, cinsiyet, sınıf düzeyi ve fakülte türüne göre incelenmesi = An Investigation of university students' indecisiveness strategies in level of the problem solving skill, gender, level of class, and kind of the faculty. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (1), Haziran 2006, 78-97.ss. Kaynakçası vardır. 1. ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ. - 2. EĞİTİM METODLARI. - 3. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ.
Türer, Cemal: Problem çözme becerisinin öğretimle geliştirilmesi / konuşmacı: Cemal Türer. - Eğitimde Arayışlar Sempozyumu [1.: 1991: İstanbul]. - İstanbul: Kültür Koleji Genel Müdürlüğü, 1991. - 288-290.ss. 1. ÖĞRENME METODLARI.
18
19
20
Mktp’de ilgili 1 yayın var . o da cd.
21
Yayın ara
“sorun çözme becerisi”
“sorun çözme becerileri”
“SOSYAL SORUN ÇÖZME BECERİSİ” google’da 42 linkte geçiyor.
SÇK KAVRAMLARI LİSTELENEBİLİR.
"SORUN ÇÖZME BECERİSİ eksikliği" Google’ sadece  7 sonuç geliyor.
22
“Sosyal Sorun Çözme Envanteri’nin Türkçeye Uyarlama Çalışması”. 2008. http://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423931318.pdf  (Kaynakçasını taradım. İlgili 1 yayın buldum)
23
Kişilerarası Sorun Çözme Becerileri hakkında sadece 1 kitap var gibi.
24
Kişilerarası Sorun Çözme Becerileri uzmanları kimler?
25
Öğülmüş, S. (2001) Kişilerarası Sorun Çözme Becerileri ve Eğitimi, Ankara: Nobel Yayınları. (3. Baskı: 2006)*  http://www.pegem.net/kitabevi/4709-Kisilerarasi-Sorun-Cozme-Becerileri-ve-Egitimi-kitabi.aspx  (Bu kitabın kaynakçasına bakmalı)
“Toplumsal bir varlık olarak ailede, okulda, iş yerinde sürekli başkalarıyla etkileşimde bulunduğumuz sürece, ortaya çıkabilecek kişilerarası sorunlara karşı hazırlıklı olmamız gerekir. Zira kaynaklar kıt ve gereksinimlerimiz birbirinden farklı olduğu için kişilerarası sorunlardan kaçmak ya da kaçınmak mümkün değildir. Böyle bir durumda önemli olan ve gereksinim duyulan şey sorun çözme becerilerimizi geliştirerek bunların üstesinden gelebilmektir.
Bu kitap sorunların çözümü için kişilerin sahip olmaları gereken becerileri ve bu becerilerin çocuklara nasıl kazandırılabileceğini örnek ders planlarıyla açıklamayı amaçlamaktadır.”
26
Öğülmüş, S. (1999). Çatışma Çözme Beceriksizliğini 21. Yüzyıla Taşıyacak mıyız? Türk Yurdu Dergisi, Cilt: 19, Sayı :139-141, Sayfa : 352-356
Selahiddin Öğülmüş: Ben Sorun Çözebilirim Kişilerarası Sorun Çözme Becerileri ve Eğitimi.  2. Baskı. / Ebabil  / Yayınevi Genel Dizisi, 2004. https://www.finalpazarlama.com/kitap/babil-yayincilik/ben-sorun-cozebilirim/010055065
27
28
ara: Selahiddin Öğülmüş "sorun çözme"
“Kişilerarası Sorun Çözme Becerileri”
Bu yayınlar konuya “Kişilerarası Sorun Çözme Becerileri” açısından yaklaşıyor olabilir.
GOOGLE:  "PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ"
29
BUNLAR KONUYA PSİKOLOJİ ALANINDAN MI YAKLAŞIYOR?
30
“Ülkemizde gerçekten çok ciddi bir sorun çözme becerisi var.” http://www.haberx.com/sosyal_sorun_cozme_beceri_dersi(19,w,21361,157).aspx
31
32
33
“Sorun Çözme Kabiliyeti’ni somutlaştırmak
Sorun Çözme Kabiliyeti (SÇK) soyut bir kavram; bu nedenle de –eğer somut karşılıklarla desteklenmez ise-  üzerinde konuşulması, düşünülmesi, irdelenmesi güç. Nitekim, bugüne kadarki deneyimler de bunu doğruluyor.
Bu soyut kavramı somut karşılıklarıyla ifade ederek daha bir “üzerinde konuşulabilir” hale getirmek için aşağıdaki katmanlara ayırmayı düşündüm; aynen, anatomi atlaslarındaki her bir yaprağı bedenin bir katmanını (deri, kas, damar, kemik katmanları gibi) gösteren saydam yaprakların üstüste gelince tüm bedeni göstermesi gibi.” http://tinaztitiz.com/dosyalar/Cesitli_konular/SCK_taksonomisi.doc
34
“Sorun Çözme Kabiliyeti (SÇK) soyut bir kavram –BN sözcükleriyle kavraşım-; birey, kurum ya da bir toplumun sürekli olarak karşılaştığı irili-ufaklı sorunlarını çözmedeki başarısını ifade etmeye yarıyor. SÇK, farklı alanlardaki –fiziksel, zihinsel, moral, psikolojik vd-yeteneklerin üst üste katmanlar halinde bir araya gelmesinden oluşuyor. Böyle açıklanınca SÇK kolay anlaşılabiliyor; ama SÇK’nin ilginç başka özellikleri de var.” http://www.beyaznokta.org.tr/oku.php?id=175
35
“sorunları anlama ve çözüm üretmeye yönelik, toplumsal becerilerimizin gelişimine katkıda bulunma” amaçlı, ÇÇ BNGD’nin ve Beyaz Nokta® Gelişim Vakfı (BNGV)’nın http://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/25122015181917pdf.pdf

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder